LG 2018'i Nasıl Tamamladı 2019'dan Neler Bekliyor?

LG, 2018'i nasıl tamamladı 2019'dan neler bekliyor? LG Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği ve Beyaz Eşya Satış Direktörü Ergün Altay ile konuştuk

LG, 2018'i nasıl tamamladı, 2019'dan neler bekliyor? LG Electronics Türkiye, Tüketici Elektroniği ve Beyaz Eşya Satış Direktörü Ergün Altay ile konuştuk.

- Merhaba Ergün Bey, önce kendinizi biraz tanıtır mısınız?

Merhabalar, Uludağ Üniversitesi mezunuyum.  Çalışma hayatına 1998 yılında Türk Tuborg'ta Satış Uzmanı olarak başladım. Kariyerime Sony, Anadolu Elektronik, Demaks Elektonik ve Olympus Türkiye gibi teknoloji ve elektronik firmalarında yine satış bölümünde kademe kademe yükselerek devam ettim.

LG Türkiye'de çalışmaya ise 2010 yılında başladım. Şimdi de bildiğiniz gibi LG Electronics Türkiye, Tüketici Elektroniği ve Beyaz Eşya Satış Direktörlüğü görevimi sürdürüyorum.

- LG Türkiye, tüketici elektroniği alanında nasıl bir yıl geçirdi?

2018 yılı LG Türkiye olarak hem bizim hem de ülkemiz için zor ve mücadele gerektiren bir yıl oldu. Yaşanan ani kur artışları ve ekonomik kriz, sektör hacminde bir düşüş yaşanmasına neden oldu.

LG olarak, bu sene yaşanan tüm gelişmelere rağmen elektronik sektörü için yine de üst segmente doğru bir kayma yaşandığını özellikle belirtmek isteriz. Teknolojinin hızla gelişmesi inovatif ürünlerin hayatımıza her geçen gün daha fazla girmesine neden olurken, Türk tüketicisinin yeni teknolojilere olan ilgi ve eğiliminin artmasıyla talep yukarı doğru kayıyor.  Günümüzde tüketici bir üründen alabileceği maksimum faydayı alabilmek için daha fazla bedel ödemeyi kabul ediyor.  Tüketicilerde genel olarak bulunan "bir kere alacağım en iyisi olsun, evladiyelik olsun" gibi düşünceler, yine bir ürünün en iyisine yönlendiriyor.

Örnek verecek olursam, 2018 yılının ilk on ayında toplam TV pazarı içinde akıllı TV'lerin oranı %72'ye, UHD TV'lerin oranı %51'e ulaştı. Çok fonksiyonlu akıllı cihazlar ve yenilikler, beyaz eşyada büyümeyi sağlayan en büyük etken oldu. Tüm bu yaşananlar kullanıcının iyi ürüne daha fazla para ödemeyi kabul ettiğini gösteriyor. Bu durum LG Electronics'in gelecekle ilgili Türkiye pazarına olan güvenini artıran unsurlardan bir tanesi ve en önemlisi.

2019 yılına baktığımızda; ev elektroniği ve beyaz eşya sektöründe adet bazında bir daralma bekliyoruz ancak Türk tüketicisinin teknolojik ürünlere, özellikle LG'nin inovatif teknolojilerine olan ilgisinin, adet düşerken ciromuzu arttıracağına inanıyoruz. Bu beklentiyle gelecek yılla ilgili hedefimiz adet olarak bir küçülme olsa da ciro bazında bir büyüme yaşamak.

Geçtiğimiz yaz aylarında yaşadığımız inanılmaz kur artışını nasıl değerlendiriyorsunuz? Kur artışı satışlarınızı nasıl etkiledi? Ayrıca dolar artışının yaşanmasında ürünlerinize herhangi bir zam yansıttınız mı?

Döviz, ithalat yapan bütün işletmeler için çok önemli bir değişken. Dolar seviyesinin yaz aylarında geldiği nokta tahminleri ciddi derecede aşmış durumdaydı... Şirket olarak bu durumu yönetirken de genel anlamda tüm ürün gruplarındaki fiyatları arttırmak yerine detaylı maaliyet ve tüketici tercih analizleri yaparak, ürünlerimiz adına fiyat ve faydayı en optimum seviyede buluşturacak fiyat artışları yapmaya gayret ettik.

Türkiye'deki firmalar olarak biz bu tür gelişmelere karşı deneyimli ve dayanıklıyız. Hem sektör olarak önceki tecrübelerimiz sayesinde, hem de yeni pazar şartlarına kısa sürede adapte olarak,  bu durumu en iyi şekilde yönetmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde de perakendeciler, yatırımcılar, dağıtım kanalları ve AVM yöneticileri olarak gerekli fedakarlığı yapıp hep birlikte elimizi taşın altına koyarak bu ve benzeri durumların üstesinden geleceğiz.

- Arkasından gelen Enflasyonla Topyekün Mücadele konusunu nasıl değerlendiriyorsunuz? Beyaz eşyada yılsonuna kadar ÖTV sıfıra indirildi. Bu LG'yi nasıl etkiledi? ÖTV indirimleri 2019 yılında da sürecek mi?

LG Türkiye olarak Hazine ve Maliye Bakanlığımız tarafından başlatılan, 'Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı'nı da yürekten destekliyoruz. Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı sadece fiyat indirimi manasına gelmiyor.  Üreticiler, perakendeciler, yatırımcılar, dağıtım kanalları ve AVM yöneticileri olarak tüm ticari oyuncuların gerekli tüm fedakarlıkları yapması anlamına da geliyor. Ülkemiz için topyekün yapılan bu mücadelede, geçmiş yıllarda örnekleri olduğu gibi, devlet desteği ile yapılacak vergi indirimlerinin de tüm sektöre ciddi bir canlılık getireceğine yürekten inanıyoruz.

- LG Türkiye, tüketici elektroniği alanında Türkiye'nin lokomotiflerinden. Önümüzdeki yıl pazara sunulacak ürünlerinizden bahseder misiniz? LG'den ne gibi yenilikler göreceğiz? Ayrıca CES 2019'da nasıl bir yaklaşım sergileyeceksiniz?

LG olarak "DeepThinQ" teknolojisiyle akıllı cihaz ve akıllı ev vizyonunu hayata geçirmek için çalışmalarımıza 2019 yılında da devam edeceğiz. Bu anlamda sadece birer makine değil, aynı zamanda birbirleriyle interaktif ilişki kurabilen yenilikçi ürünlerimizi Türkiye pazarına sunmayı sürdüreceğiz. Önümüzdeki yıl, OLED ve SUPER UHD TV'lerin, TwinWash çamaşır makinelerinin, InstaView ThinQ buzdolaplarının ve UltraWide monitörlerin hayatımızda daha fazla olacağını, televizyonlarda özellikle büyük inçlere olan talep artarken, çamaşır makinesinde de buharlı yıkama ve kurutma özelliğinin kullanım oranının artacağını söyleyebiliriz.

Hepimiz biliyoruz ki CES Fuarı, tüketici teknolojileri işinde olan herkes için dünyanın en büyük buluşma yeri ve şirketlerin inovasyonlarını sergileyecekleri en iyi zaman.  Ocak ayının ilk haftası, Las Vegas'ta gerçekleşecek CES 2019'un açılış konuşmalarından birini de LG Teknoloji Direktörü Dr. I.P. Park gerçekleştirecek. Dr. I.P. Park yapacağı konuşmada yapay zeka teknolojilerinin tüketicilerin günlük hayatlarına getirdiği avantajları ve bu konudaki yeni bakış açılarını anlatacak. Bu sebeple çok gururluyuz.

2019 Dünya'da, 5G ve kuantum bilişim teknolojisiyle gelecek nesil teknolojilerin yılı olacağa benziyor.  Kuantum teknolojisi ve bilgi işlem, iş hayatı ve hükümetler üzerindeki etkisini çoktan yaratmış olsa da, henüz tüketici pazarına girmedi. 2019, Google gibi kuruluşların Yapay Zeka'nın gelişimini iyileştirmek için değişik teknolojilere yönelmesi ve NASA'nın karmaşık lojistik sorunları çözmek için kuantum teknoloji kullanmasıyla kuantum teknolojisi açısından önemli bir yıl olacağını gösteriyor. 5G'nin ise 4G'lerden 20 kat daha hızlı olması beklenirken, her iki teknoloji de akıllı evler ve şehirler için ihtiyaç duyulan Yapay Zeka ve makine öğreniminin daha etkin bir şekilde geliştirilmesini sağlıyor.

Yapay zeka ve makine öğrenimi gibi yeni nesil teknolojiler tüketici beklentilerini yeniden tanımlıyor.  Bu kapsamda kendini geliştirebilen "Deep Learning" teknolojisiyle üretilen ve yakın gelecekte Türkiye pazarına da gelecek olan akıllı ürünlere örnek vermek istiyorum. LG InstaView ThinQ Buzdolabı, TV ürünlerinin webOS platformu ve Alexa'nın ses tanıma teknolojisi ile aerodinamik bir gıda yönetim sistemi sunuyor. Buzdolabının akıllı etiket özelliği kullanıcılara, akıllı buzdolabında saklanan yiyeceklerin etiketlerini ve son kullanma tarihlerini eklemelerine imkanı tanıyor. Bu sayede buzdolabı bir ürünün son kullanma tarihi yakınlaştığında uyarı verirken, tüketicilerin tarihi geçmiş ürünleri tüketmelerinin önüne geçiliyor.

Tarif bilgisine kablosuz olarak erişerek, önceden belirlenen bir saatte ve sıcaklıkta otomatik olarak ön ısıtma yapan LG EasyClean fırın, temizliğe ihtiyaç duyduğunda ev sahibinin akıllı telefonuna bildirim gönderirken, aspiratör ve lamba ise ocağın kullanılmasıyla beraber otomatik olarak çalışmaya başlıyor.

LG Easy Clean fırın, aynı zamanda bulaşık yıkamayı angarya bir iş olmaktan çıkarıp, çok daha kolay yönetilebilir bir konuya da dönüştürüyor. Bu doğrultuda Easy Clean fırın, hazırlanan tabağın bilgisini QuadWash bulaşık makinesine gönderiyor ve makine bu tabağa göre en uygun yıkama döngüsünü belirliyor.

CES 2019'da tanıtımı gerçekleşecek LG'nin en yeni monitörü olağanüstü görüntü kalitesi sunan 32:9 en boy oranlı geniş kavisli ekranıyla çalışanlar için ideal bir cihaz haline geliyor. Sinematik ekran ölçeğine sahip LG 49WL95, hantal ve çok ekranın yerini alan yüksek kaliteli bir çözümdür. 5120 x 1440 piksele sahip monitör, inç başına düşen 108 piksel ile görüntü netliği sağlarken, belge ve dokümanların okunması ile video ve görsellerin montajlanmasını kolaylaştırıyor. LG'nin premium IPS ekran teknolojisine sahip UltraWide monitörü, özellikle görüntü doğruluğu ve kalitesinin çok kritik olduğu finans, IT, tasarım ve mimaride çalışanlar için ideal bir cihaz haline gelirken, HDR10 desteği ile de HDR özellikli oyunları ve videoları da görüntüleyebiliyor. Ayrıca UltraWide Monitör, LG'nin endüstri lideri IPS teknolojisini kullanarak,  sRGB renk gamının yüzde 99'unu sunuyor.

LG, 4K projektörü CineBeam ile sinemada bulunan sürükleyici deneyimin evde de yaşanmasına olanak sağlıyor. Aileyi bir araya getirmek ya da bir partiye ev sahipliği yapmak için mükemmel bir ortam sunan CineBeam, LG'nin Meridian teknolojisine sahip ev sistemi hoparlörleriyle birleşerek herkesin hayran kalacağı bir deneyim yaşamayı mümkün kılıyor.

- Televizyonlarda artık iyiden iyiye kendini hissettirmeye başlayan akıllı özellikler, bu cihazları Nesnelerin İnterneti'nin odağına yerleştiriyor. LG'nin televizyonlarına ilişkin gelecek planlarınızı aktarır mısınız?

Teknolojik dönüşümle birlikte izleyicilerin televizyonlardan beklentileri değişti... Televizyonlar insanlar için sadece sevdikleri programı izleyebildikleri bir cihaz değil. Onlardan estetik ve inceliğiyle evlerine uyum sağlamasını, en kaliteli görüntü ve ses kalitesine sahip olmasını, hatta izleme alışkanlıklarını öğrenip kişisel tercihlerine göre programlar önermesini bekliyor.

Televizyonlarda son 10 yılda gerçekleşen büyük dönüşümlere bakıldığında LG'nin rönesans niteliğindeki OLED teknolojisi ile bu dönüşüme öncülük ettiğini görüyoruz. OLED TV'yi ilk kez 2012 yılında hayata geçirdik. Ekran teknolojisindeki yenilikleriyle televizyonların evdeki yerini ve televizyon izleme alışkanlıklarını yeniden tanımlayarak, sürekli devam eden AR-GE ve inovasyon çalışmalarıyla OLED teknolojisini uygun fiyatlarla sunarak, daha fazla tüketicinin daha kaliteli bir televizyon deneyimi yaşamasını sağlıyoruz.

Nano Cell teknolojisini kullanarak hayata geçirdiğimiz 2018 SUPER UHD TV'ler ise tüketicilere daha derin siyah ve iyileştirilmiş renklerin yanında daha gerçek görüntü sağlayacak incelikli gölge detayları da sunuyor. LG SUPER UHD TV'lerin yenilikçi Nano Cell ekran renkleri, tüketicilerin favori içeriklerini kaliteden ödün vermeden en iyi açıdan seyretmelerine olanak tanıyor. Yeni SUPER UHD TV'ler geliştirilmiş izleme deneyimini tamamlamak için yüksek kalitede sinematik ses deneyimi sağlayan Dolby Atmos ses teknolojisini de destekliyor.

Globalde TV sektörüne son zamanlarda sunduğumuz en büyük yenilik ise Google'la yaptığımız iş birliği oldu. İş birliğimiz kapsamında LG Yapay Zeka destekli televizyonlarında kullanıcılara, dünyanın en iyi dijital asistanlarından olan Google Asistan desteği de sunuyoruz. LG OLED ve Super UHD TV serileri için geçerli olan bu özellikle LG'nin ödüllü televizyonları daha akıllı ve kullanışlı hale geliyor. Google ile yaptığımız bu iş birliği ile Google Asistant'ı kendi işletim sistemimizde sunan ilk TV markası olduk.

Sesli iletişim kurmanın mümkün olduğu Google Asistant destekli LG Yapay Zeka destekli TV'lerde kullanıcılar sadece konuşarak, istedikleri içeriklere kolayca erişebilecek. Yine sesli komut özelliğini kullanarak televizyon ayarlarını kontrol edebilecek olan kullanıcılar, evlerindeki diğer akıllı cihazları da televizyonlarından takip edebilecek. Google Asistant'ı kullanarak yüzlerce sesli komut gerçekleştirebilecek olan LG Yapay Zeka destekli TV kullanıcıları, harici oyun konsollarına, ses barlarına, TV, sinema ve fotoğraf görüntüleme moduna da hızlıca geçiş yapabilecek. Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki; Türkçe Google Asistant destekli televizyonlarımızı Türkiye'ye de en yakın zamanda getirmeyi amaçlıyoruz.

Son 1 yıla baktığımızda özellikle büyük ekranlı TV'lerin satışında artış olduğunu ve 50 inç ve üstü televizyonların satışlarının yüzde 100'ün üzerinde gerçekleştiğini söyleyebiliriz. 50 inç altındaki pazarda ise küçülme yaşandı. Büyük ekranlardaki bu büyüme özellikle Dünya Kupası gibi organizasyonlarda kendini daha fazla hissettiriyor.  Bu dönemlerde, özellikle büyük inç ve üst teknoloji televizyonlara olan talep ciddi derecede artıyor ve TV pazarı ciro bazında büyüyor.

- Tüketici elektroniği alanında Türkiye ve Dünya'da 2019 öngörüleriniz neler?

LG olarak biz bir satış şirketiyiz, en önemli kaynağımız da ürünlerimiz ve çalışanlarımız. Teknolojinin tüm hızıyla gelişmesi ve Türk tüketicisinin yeni teknolojilere olan ilgi ve eğiliminin artmasıyla talep her geçen gün üst segment ürünlere kaydığını söylemiştim. Bu sebeple üst segment ürünlerimize yoğunlaşmayı sürdüreceğiz.

2019'da sektörde fark yaratmaya ve büyümeye devam etmek istiyoruz. Bunun birinci koşulunun da insan kaynağı olduğunu biliyoruz. Dünyada inovasyona liderlik eden bir marka olarak; istihdama, istihdamını gerçekleştirdiğimiz çalışanlarımızın da niteliğine ve eğitimine çok önem veriyoruz. Bu sebeple istihdam konusunda 2019 yılı içinde de birçok firmadan farklı yönde hareket ederek nitelikli ve eğitimli insan gücüne yatırım yapmaya devam edeceğiz. Tüm bunlara ek olarak teknoloji sektöründe çalışan kadın sayısını arttırmayı amaçladığımızı da söyleyebilirim.

Enflasyonla ilgili gelecek yıl da yüksek enflasyonun ve enflasyonist ortamın devam edeceğini ancak bir düşüş trendi yaşanacağını söyleyebiliriz. Bizim beklentimiz enflasyonun %16-17 seviyesinde olacağı yönünde.

Türk ekonomisinin şartlar ne olursa olsun küçük de olsa büyümeye devam edeceğini düşünüyoruz. Türk ekonomisinin güçlü yapısı minimum %1'in üzerinde bir büyüme getireceğine inanıyoruz.

Dolar kurunun son zamanlarda alınan aksiyonlarla birlikte bir düşüş eğilimine girdiğini görüyoruz. 2019 yılı için de dolar kuru tahminimiz 5.8-5.9'lar civarında seyretmesi yönünde.

Önümüzdeki yıllarda da sektörümüz ve satış kanallarımızın gelişimi, üst teknoloji ürünlerimizin tüketiciyle buluşması için, Türkiye'de yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Sonraki Haber

Forum