Microsoft'ta taşlar yerinden oynadı
Microsoft, LinkedIn CEO’su Ryan Roslansky’nun görev alanını genişleterek Office uygulamalarını da yönetmesini sağladı. Yeni yapılanmayla şirket, üretkenlik ve yapay zeka ürünlerinde daha entegre bir yapı hedefliyor.
2020 yılında, LinkedIn’in o zamanki Küresel Ürün Başkanı Ryan Roslansky, Jeff Weiner’ın yerine LinkedIn CEO’su olarak atandı. Roslansky, LinkedIn CEO’su olarak doğrudan Microsoft CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Satya Nadella’ya rapor veriyordu.
CNBC’nin haberine göre, Microsoft CEO’su Satya Nadella, çalışanlarına gönderdiği e-postayla şirket içinde küçük bir yeniden yapılanmaya gidildiğini duyurdu. Bu değişiklik kapsamında, LinkedIn CEO’su Ryan Roslansky, sadece LinkedIn’i yönetmekle kalmayacak; aynı zamanda Microsoft’un Office ürün ailesini de denetleyecek. Bu ürünler arasında Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Microsoft 365 Copilot ve benzeri önemli uygulamalar yer alıyor.
Ryan Roslansky, ek görevleri nedeniyle Microsoft’un Deneyimler + Cihazlar (E+D) bölümünün Genel Müdür Yardımcısı Rajesh Jha’ya rapor verecek. Ancak LinkedIn CEO’su olarak Satya Nadella’ya raporlama yapmaya devam edecek.
Yeniden yapılanma ile bir diğer önemli değişiklik ise, Power Platform, Dynamics 365 ve Copilot Studio gibi ürünleri içeren Business & Industry Copilot ekibinin Kurumsal Başkan Yardımcısı Charles Lamanna’nın artık Rajesh Jha’ya rapor vermeye başlaması. Daha önce bu ekip, Microsoft’un Cloud + AI bölümünde Scott Guthrie’ye bağlıydı.
Cloud + AI bölümü odak alanını daraltıyor
Bu değişikliklerle Cloud + AI bölümü, esas olarak Azure ve temel yapay zeka teknolojileri üzerinde yoğunlaşacak. Scott Guthrie’nin ekibi artık yalnızca Azure bulut platformu, üretken AI çözümleri ve veri platformları (örneğin SQL Server) üzerinde çalışacak. Öte yandan, Microsoft’un tüm üretkenlik ve iş uygulamaları Rajesh Jha liderliğindeki tek bir grup çatısı altında toplanarak ürünler arası entegrasyonun artırılması hedefleniyor.
Microsoft içinden kaynaklara göre, bu yeniden yapılanma şirketin son iş kesintileri ışığında gerçekleşiyor ve şirketin stratejik odaklarını netleştiriyor.