Microsoft lisans ücretini fazla mı çekti?
Windows Vista Ultimate lisansı için kredi kartından 1.632 dolar çekilen tüketici hakkını arıyor.
The Consumerist'in haberine göre bir üniversitenin IT departmanında yöneticilik yapan Bill (soyadı verilmiyor) Windows Live Marketplace'den Wndows Vista Ultimate terfi lisansı satın almaya çalışırken kredi kartından yanlışlıkla 1632 dolar çekildi.
Siteden alışveriş yapmaya çalışırken ödeme bilgilerini göndermek istediğinde "sistem ile bağlantı kurulamıyor, lütfen tekrar deneyin" mesajını yedi kere gördüğünü (bir lisans aslında 233.15 dolar) kaydeden Bill, aslında sonradan her seferinde lisans ücretinin kredi kartından çekildiğine şahit olmuş.
Bunu kredi kartı ödeme bilgilerini Microsoft'a göndererek
kanıtlamaya çalışan ve parasını geri isteyen mağdur tüketici
Microsoft ile iletişime geçtiğinde sorunun bankadan kaynaklandığını
ve paranın aslında hesaptan çekilmeyeceği
bilgisini almış. Daha sonra olaylar daha da enteresanlaşmış. Kredi
kartı hesabına 4 lisansın parası geri ödenmiş, ancak 3 tanesi hala
ödenmemiş. Konu ile ilgili onlarca telefon görüşmesi yapan Bill,
yaklaşık 2 hafta geçtiğini ve ödemenin hala
kendisine yapılmadığını iddia ediyor.
CHIP Online notu:
Büyük küçük fark etmiyor. Internet üzerinden gerçekleştirilen
alışverişlerde, kedi kartı bilgilerini girdikten sonra ödeme
düğmesine basınca ekrana gelen "lütfen bekleyin, hiçbir şey
yapmayın" diyen mesajın hakkını vermek çok önemli. Bu esnada banka
kredi kartınızdan para çekmeye çalışıyor ve ana siteye bu işlemin
başarılı olup olmadığının bilgisini vermek zorunda. Bu konu ile çok
ilgili olmasa da Internet üzerinden alışveriş yaparken bu beklemeye
dikkat etmek ve sorun çıkarsa bir daha ödeme için tıklamadan
gerekli mercileri aramak gerekli. Zira bu tür hatalar bir kere
yapıldıktan sonra düzeltilmesi imkansız değil, ama çok uzun
sürüyor.