Microsoft SPOT neden başarısız oldu? Microsoft'un 2003 yılında tanıttığı akıllı saatlerinin hikayesi

Microsoft'un kendi dönemi için devrim niteliğinde olan ancak tutunamayan akıllı saatlerinin hikayesi: 2003 yılında tanıtılan SPOT akıllı saatler neden başarısız oldu?

Samsung, geçtiğimiz hafta düzenlenen en son Unpacked etkinliğinde çok sayıda yeni ürün duyurdu. Bunlardan biri de Galaxy Watch 6 serisi akıllı saatlerdi. Yeni akıllı saatler birçok donanım ve yazılım özelliğine sahip ve şirketin uzun bir akıllı saat serisinin en sonuncuları olarak karşımıza çıkıyor.

En azından şu anda aşina olduğumuz akıllı saatler, hala oldukça yeni bir ürün türü olarak görülebilir ve yalnızca son on yılda dikkat çekici bir hal aldılar. Ancak, bu cihazlar piyasaya sürülmeden çok önce ve hatta akıllı telefonların yükselişinden bile önce Microsoft, aslında zamanının biraz ilerisinde olan bir dizi akıllı saatin (ve daha sonra diğer akıllı cihazların) arkasındaki teknolojiyi başlatmaya çalıştı.

Bu teknoloji, Akıllı Kişisel Nesneler Teknolojisi anlamına gelen Microsoft SPOT olarak adlandırıldı. Microsoft, SPOT’u ilk olarak Ocak 2003’te Las Vegas’taki CES ticaret fuarında duyurdu. Şirket, teknolojiyi özel olarak üretilmiş kol saatlerine bilgi aktarmanın bir yolu olarak geliştirdi. Microsoft, bu teknolojiyi tanımlarken “Microsoft’un DirectBand’i, Web tabanlı bilgilerin akıllı nesnelere iletilmesini sağlayan bir dizi yenilikçi teknolojidir. DirectBand, özel bir radyo alıcısı, FM alt taşıyıcı teknolojisine dayalı geniş alan ağı ve akıllı nesnelerin benzersiz iletişim gereksinimlerini karşılamak için oluşturulmuş yeni radyo protokolleri içerir” diyordu.

Belki şaşırtıcı gelebilecek bir şekilde, bu teknoloji bilgilerini iletmek için eski moda FM radyo sinyallerini kullanıyordu. Bu teknolojinin pek çok cihazda kullanımı mümkün olsa da, Microsoft, SPOT’un kullanılabileceği ilk yol olarak kol saatlerine odaklanmaya karar verdi.

Fossil'in SPOT saati

Şirket, SPOT saatlerinin içinde yer alacak bir çip oluşturmak için National Semiconductor ile birlikte çalıştı ve şöyle bir açıklama yaptı: “Bu çip seti, ARM7 CPU, ROM ve SRAM içeren bir uygulama çipi ve küçük, hassas 100 MHz RF alıcı çipinden oluşur.

Microsoft, bu SPOT cihazlarına bilgi göndermek için MSN Direct çevrimiçi (online) hizmetini başlattı. Bu hizmet ile, yılda 60 ABD Doları karşılığında kişiselleştirilmiş haberler, hava durumu, hisse senedi raporları, spor skorları, MSN Messenger’dan mesajlar, Outlook takvim güncellemeleri ve daha fazlasını almak mümkündü.

Microsoft, CES 2003’te Citizen, Fossil ve Suunto’nun SPOT teknolojisine sahip kol saatlerini piyasaya süreceğini duyurdu. Plan, onları 2003 sonbaharında Noel alışveriş sezonu için satışa çıkarmaktı. Ancak gecikmeler, ilk SPOT saatlerin satışa sunulmasını 2004 yılının başlarına kadar engelledi.

Diğer saat şirketleri, özellikle o zamanlar gençler ve genç yetişkinler arasında son derece popüler bir marka olan Swatch da SPOT akımına katıldı.

Teknoloji, diğer cihazlara bile yayıldı. Bunların belki de en ilginçlerinden biri, size küçük bir ekranda güncel hava tahminini veren bir grafiği göstermek için MSN Direct’e bağlanan Melitta’nın kahve makinesiydi.

Melitta’nın SPOT destekli kahve makinesiydi

Ancak SPOT saatler hiçbir zaman büyük bir isim haline dönüşmedi. En büyük sorunlarından biri, hantal olmaları ve o sırada diğer birçok üst düzey saat kadar çekici görünmemeleriydi. Bağlantılı özellikleri için ödenmesi gereken yıllık 60 dolarlık ücret de birçok kişi için büyük bir sorundu.

Diğer bir büyük sorun da SPOT saatinizden başka cihazlara veri aktaramamanızdı. Microsoft’a göre DirectBand hizmeti ayrıca “Kuzey Amerika’daki 100’den fazla en büyük nüfus merkezi” ile sınırlıydı ve hiçbir zaman diğer ülkelere yayılmadı.

Ancak en büyük sorun, sadece birkaç yıl içinde akıllı telefon devriminin başlayacak olmasıydı. Apple’ın iPhone’u ve ardından diğer şirketlerin benzer cihazları piyasaya sürülmesiyle, herkes mobil hücresel bağlantı fiyatı karşılığında çok daha fazla bilgi edinebilir oldu.

2008 yılına ulaşıldığında SPOT cihazlarının üretimi durdurulmuştu ve MSN Direct hizmeti 2011’in sonunda kapatıldı. Microsoft'un SPOT ile bazı iyi fikirleri vardı, ancak bu fikirlerin ve teknolojisinin uygulanmasının yerini akıllı telefonların yükselişi aldı.

Sonraki Haber

Forum