Netflix'ten ilginç reklam kararı: Çok izleyin, az reklam görün

Netflix'ten reklam destekli abonelik seçeneği için yeni bir karar geldi: Ne kadar çok izlerseniz, o kadar az reklam göreceksiniz...

Netflix'in reklam destekli planı, henüz ülkemizde hizmete sunulmasa da pek çok ülkede bir yıldır uygulanıyor. Ve şimdi akış devi, çok fazla Netflix izleyen kullanıcıları ödüllendirmek için yeni bir yöntem geliştirdi.

Bir blog yazısında Netflix, yayın hizmetinde reklam verenler için reklam destekli plana abone olanların bir seriyi art arda izlemeleri halinde bazı reklamları atlayacak yeni bir sistem de dahil olmak üzere bazı yeni özellikleri kullanıma sunacağını duyurdu.

Netflix'in reklamdan sorumlu başkanı Amy Reinhard'a göre, bir dizinin en az üç bölümünü arka arkaya izleyen kullanıcılara dördüncü bölüm reklamsız olarak sunulacak.

Şirket ayrıca, reklam verenlerin ürünlerini veya markalarını yayın hizmetindeki filmlere veya şovlara entegre etmelerine olanak tanıyan sponsorluk programını genişlettiğini duyurdu. Netflix, yaklaşan yarışma programı Squid Game: The Challenge ve The Crown'un son sezonunda sponsorları çok sık göreceğimizi, ancak hangi markaların buna dahil olacağı veya bu entegrasyonun nasıl işleyeceği konusunda ayrıntıya girmedi.

Reinhard ayrıca şirketin reklam destekli planının şu anda 15 milyon küresel aylık aktif kullanıcıyı aştığını açıkladı. Netflix'in şu anda 200 milyondan fazla abonesi olduğu tahmin ediliyor, bu nedenle reklam destekli müşterileri hala kullanıcılarının küçük bir bölümünü temsil ediyor.

Görünen o ki, tüm çabalara rağmen, tıpkı kablolu yayına mahkum olduğumuz dönemde olduğu gibi yavaş yavaş reklamlarının hakimiyetindeki bir dünyaya geri dönüyoruz. Yine de her zaman bir yayın hizmetinin reklamlardan arındırılmış bir abonelik planına abone olma seçeneğine sahip olacağız. Ancak bunu yapmak o kadar pahalı olacak ki bu gerçekten uygulanabilir bir karar olmayacak.

Sonraki Haber

Forum