NVIDIA, GDC 2017'de GameWorks DX12'yi Duyurdu

NVIDIA, en gelişmiş gerçek zamanlı simülasyon ve render teknolojilerini DX12'ye taşıyarak oyunda gerçekçiliği yepyeni bir seviyeye taşıyor.

NVIDIA, Microsoft'un grafik ve simülasyonu bir araya getiren DirectX 12 uygulama arayüzü ile tasarlanan oyunlarda üretim sürecini kısaltacak ve gerçekçiliği arttıracak bir kaynak derlemesi olan GameWorks™ DX12'yi duyurdu.

Bu kaynaklar, PC oyunlarında interaktif sinematik deneyim sunan NVIDIA GameWorks SDK için güncelleştirmeler; yoğun sanal gerçeklik deneyimi oluşturan NVIDIA VRWorks™ SDK için güncelleştirmeler; yeni geliştirici araçları ve yeni bir Game Ready Driver içeriyor.

Bir araya geldiklerinde bu kaynaklar, geliştiricilere son derece önemli performans artışı, çoklu render ve simülasyon efektleri ve DirectX 12 için optimize edilmiş oyunlar yazabilmeleri için diğer birçok yetenekler sunuyor.

NVIDIA İçerik ve Teknolojiden sorumlu Müdür Yardımcısı Tony Tamasi, "DirectX 12 oyunları geliştirebileceğimiz en kapsamlı platformu sunabilmek için 500 mühendis yılına denk gelen çalışmalara yatırımı yaptık. Bunlar arasında dünyanın en gelişmiş fizik simülasyon motoru da var", diyor; "Bu kaynaklar GeForce oyuncularının DX11 oyunlarında olduğu gibi, DirectX 12 oyunlarında da en iyi deneyimi yaşayabilmelerini garantileyecek".

Gears of War 4  geliştiricisi Coalition firmasının teknik direktörü Cam McRae ise, "NVIDIA'nın DirectX 12'ye olan bağlılığı gayet açık. Gears of War 4 oyunun geliştirilmesi süresince onların varlığı bizim için çok büyük avantaj oldu ve hızlı, güzel ve kararlı bir oyun ortaya çıkarmamızı sağladı" yorumunu yaptı.

Square Enix bölüm yöneticisi Hajime Tabata "NVIDIA, bir PC üzerinde gerçek zamanlı çalışabilen çarpıcı özel efektler yaratıyor ve bunları oyun geliştiricilere sunuyor. Bugün bilgisayar oyunlarında izlediğiniz görsel sihir büyük ölçüde, perde arkasındaki NVIDIA'nın çalışmalarının ürünü. Kaynak kodu, araçlar, teknoloji ve mühendislik çabalarından oluşan paha biçilmez katkıları ile geliştiricilerin bunları uygulamalarına yardımcı oluyor. Bu işbirliği ile oluşturmaya çalıştırdığımız gelişmeler sadece görüntü anlamında bir çığır açmayı değil, aynı zamanda yeni teknolojiyi kullanarak yepyeni bir kullanıcı deneyimi yaratmayı da kapsıyor" açıklamasında bulundu.

GameWorks Fizik Simülasyonu DX12'ye Geliyor

En yeni GameWorks sürümü ile 2 milyonun üzerinde kayıtlı kod satırı sayesinde geliştiricilere dev boyutta bir render ve simülasyon efektleri kaynağı sağlanıyor. GameWorks teknolojileri halihazırda 1000'in üzerinde oyunda kullanılmakta.

DirectX 12 ile gelen asenktron hesaplama, grafik ve simülasyonu bir araya getirmek için grafik işlemcinin post-processing, ışıklandırma ve fizik hesaplamalar gibi- grafik dışındaki iş yükllerini de çalıştırmasına olanak sağlıyor. Ancak bu efektler şu anda sınırlı; çünkü çoğu oyunda akıcı bir grafik sağlanabilmesi için bu tür grafik dışı simülasyonlara yalnızca birkaç milisaniye tahsis edebiliyor.

Oyun efektlerinde asenkron işlemlerin verimliliğini maksimum seviyeye çıkarabilmek için NVIDIA, DX12 ortamına dünyanın en gelişmiş gerçek zamanlı fizik simülasyon motorunu sundu. Asenkron işleme yeteneklerinin avantajlarını kullanan 2 teknoloji var:

  • NVIDIA Flow 1.0 – Bu görsel efekt kütüphanesi ile dinamik, yanıcı sıvılar, ateş ve duman gibi öğelerin hacimsel olarak render edilmesi ve simülasyonu sağlanıyor. DirectX 12 ve 11 sürümlerini destekliyor.
  • NVIDIA FleX 1.1 – Parçacık tabanlı bileşik bir simülasyon tekniği ile gerçek zamanlı görsel efektler sağlanıyor. DirectX 12 sürümünü destekliyor.

FleX ve Flow teknolojileri, kayıtlı geliştiricilere şimdiden ücretsiz olarak sunulmaya başlandı.

GameWorks güncellemeleri arasında NVIDIA HairWorks 1.3 sürümü de var. Geliştiricilerin oyunlarda gerçekçi hayvan kürkü ve saç simülasyonu yapmalarına olanak tanıyor. Versiyon 1.3 ile DirectX 12 destekleniyor ve şu anda kullanıma müsait.

VRWorks, DirectX 12'ye geliyor

VRWorks kapsamında uygulama programlama arayüzlerinin (API) yanı sıra, kulaklık ve uygulama geliştiricilerinin oyuncuları VR ortamına daha yoğun bir şekilde çekebilecekleri kütüphaneler ve özellikler mevcut. DirectX 12 desteği, daha yüksek performans, daha düşük gecikme ve tak-çalıştır uyumluluğu için güncellendi. Önümüzdeki bahar aylarında sunulacak olan Unity 2017.1 beta sürümü ve Unreal Engine 4 oyunlarında desteklenecek ve böylece oyun geliştirme platformlarının çoğunu kapsamış olacak.

Dünyanın en gelişmiş DirectX 12 programlama araçları

NVIDIA ayrıca DirectX 12 üzerinde oyun geliştirmeyi kolaylaştıracak birkaç geliştirici aracı da sundu:

  • NVIDIA Aftermath 1.0 – Geliştiricilerin DirectX123 hata raporlarını analiz edebilmek için kullanabilecekleri bir tanılama aracı.
  • Nsight™ Visual Studio Edition 5.3 – Geliştiricilerin VR ve DirectX 12 uygulamalarında gerçek zamanlı hata ayıklama ve profilleme gerçekleştirmesini sağlayan bir araç. Oculus, OpenVR (HTC Vive) ve DirectX 12 API'lerine destek veriyor.
  • PIX Plug-in – Microsoft tarafından geliştirilen bir DirectX 12 hata ayıklama aracı. Microsoft PIX ekibi ve NVIDIA işbirliği ürünü olan PIX eklentisi ile Windows üzerinde PIX için NVIDIA GPU performans sayaçları görüntülenebiliyor.

DX12 için Optimize Edilen Game Ready Sürücüsü

NVIDIA aynı zamanda DirectX 12 oyunları için optimize edilmiş bir Game Ready sürücüsünün de müjdesini verdi. Şirket, sürücü kodunu rafine etmenin yanı sıra geliştiriclerle birlikte çalışarak birçok DX 12 oyununda ortalama %16'ya varan performans iyileştirmesi sunuyor. Bu oyunlar arasında Ashes of the Singularity, Gears of War 4, Hitman, Rise of the Tomb Raider ve Tom Clancy's The Division(1) da mevcut.

Performans şampiyonu GeForce® GTX 1080 Ti ve GTX 1080 de dahil olmak üzere dünyanın en gelişmiş DX12 GPU ailesi olan Pascal™ mimarisinin ilk çıkışından bu yana NVIDIA, DX12 oyun performanslarını sürekli geliştirmek için Game Ready sürücülerini devamlı güncelliyor. Güncellenmiş sürücüler, birlikte çalıştığımız oyun firmalarının yeni ürünlerinin çıkışları ile aynı tarihlerde yayınlanıyor.

Sonraki Haber

Forum