ODTÜ Verimlilik Topluluğu'ndan VakaVT projesi

ODTÜ'den öğrencilere vaka analizi konusunda deneyim için VakaVT projesi.

VAKAVT Hakkında 

VAKAVT  Projesi, ODTÜ Verimlilik Topluluğu'nun bünyesine 2015 yılında kattığı bir vaka analizi yarışmasıdır. Bu proje ile üniversite öğrencilerinin vaka analizi konusunda deneyim kazanması, kısıtlı zamanda sorun çözme becerilerini geliştirmeleri, iş hayatında karşılaşılabilecek sorunlarla şimdiden tanışmaları hedeflenmektedir.  

Ulusal çapta gerçekleştireceğimiz yarışmamız ile bölüm kısıtlaması olmadan Türkiye'nin her yerindeki başarılı okullardan gelecek üniversite öğrencilerine ulaşmayı hedefliyoruz. VAKAVT sadece teknik becerilerin ölçüldüğü bir vaka analizi yarışması olmayıp yarışmacıların süreç boyunca farklı alanlardaki becerilerinin ölçülmesini ve kendilerini her alanda test etmelerini sağlayan bir etkinlik olacaktır.  

Süreç boyunca, yarışmacılar araştırma yapma, yapılan araştırmaları etkili bir şekilde kullanabilme, takım halinde çalışabilme, kısıtlı zamanda en doğru kararı verebilme becerilerini test ederken iş hayatında karşılaşabilecekleri durumları da etkinlik süresince deneyimlemiş olacaklardır. Katılımcılara süreç boyunca maksimum yararı sağlamayı hedeflediğimiz bu yarışmamızda, şirketler tarafından verilecek eğitimler onlar için farklı bir bakış açısı yaratacak ve gelecekleri için önemli bir fayda sağlayacaktır. 

Yarışmamızın sonunda gerçekleştirilecek olan kokteyl sayesinde ise katılımcıların jürilerden geri bildirim alması, hatalarını görmeleri ve şirket yetkilileri ile birebir iletişimde bulunarak iş hayatı hakkında daha fazla fikir almalarını sağlamayı amaçlamaktayız. Final kokteylimizde hem jürilerimiz hem de katılımcılarımız güzel vakit geçirirken, yarışmanın bir değerlendirmesini yapma imkanı bulacaklardır

Yarışmanın yapısı

Türkiye'nin her yerinden bölüm kısıtlaması olmadan 4'erli gruplar halinde alınan başvurular sonucunda ön eleme vakaları gruplara ulaştırılacaktır. Vaka çözümü süreci sonrasında gruplar çözümlerini internet üzerinden gönderecekler ve ardından çözümler jürilerimiz tarafından değerlendirilecektir. Bu aşamayı başarıyla geçen 8 takım final aşaması için ODTÜ'de yarışmaya hak kazanacaktır.

1.GÜN - Workshop - Simülasyon Oyunu

2.GÜN - Final vakası - Sonuçların açıklanması - Kokteyl

İki gün sürecek final etkinliğinde ilk gün sponsor şirketler tarafından verilecek bir eğitim oturumunun ardından katılımcıların takım halinde çalışabilme becerilerinin ve kısıtlı zamanda doğru karar verme yetilerinin ölçüldüğü bir simülasyon oyunu şeklinde planlanmıştır.  İkinci gün ise takımlar kendilerine verilen final vakasını çözerek jüriye fikirlerini en etkili şekilde yansıtmaya çalışacaklardır. Tüm bu aşamalardan başarıyla geçen takım yarışmanın galibi olacak ve kendilerini birçok alanda sınayarak yeteneklerini kanıtlamış ve her alanda rakiplerini "VAKAVT" etmiş olacaklardır. 

İşbirliğinin avantajları

ODTÜ Verimlilik Topluluğu olarak 23 yıllık tecrübemiz ve yeniliklere olan heyecanımızla çıktığımız bu yolda, bünyemize kattığımız VakaVT yarışmamızı gerçekleştirirken bundan önceki çalışmalarımızda gösterdiğimiz kalitenin aynısını bu projemizde de gerçekleştirmeyi hedefliyor ve bunun için çalışıyoruz. Veritabanı sağlama: Ulusal çapta düzenlenen yarışmamız şirketinize Türkiye'nin en başarılı okullarından gelecek olan öğrencilere ulaşma imkanı sağlayacaktır. Şirketiniz üniversite öğrencileriyle buluşarak potansiyel çalışanlarınızdan oluşacak kitleye hitap etme imkanı bulacaktır. Öğrencilerin çeşitli iletişim bilgilerini ve cv'lerini toplayarak bir veri tabanı oluşturma imkanı sağlayacaktır. Bilinirlik: İş birliğimiz boyunca sosyal medya hesaplarımızdan ve internet sitemizden yaptığımız paylaşımlarla ve okulumuzda düzenleyeceğimiz etkinliklerle şirketiniz üniversite öğrencileri arasındaki bilinirliğini arttırma imkanı bulacaktır. Fikir Danışmanlığı: Şirketiniz tarafından verilecek vaka sayesinde, şirket içerisinde herhangi bir alanda karşılaşılan problemi öğrencilere sunma imkanı bulacak ve onların gözünden çözüm önerileri dinleme imkanı bulacaksınız.

Sonraki Haber

Forum