Satışlar patladı: Tabletlerin altın çağı şimdi mi başlıyor?
Küresel tablet pazarı, artan kullanıcı ilgisi sayesinde yeniden ivme kazanıyor. İşte en çok satan tablet markaları ve şaşırtıcı satış verileri...
Kullanıcıların tabletlere olan ilgisi şaşırtıcı bir şekilde yükseliyor ve tablet satışlarında yeni rekorlar gelmeye devam ediyor.
Canalys verilerine göre 2025 yılı ikinci çeyreğinde dünya genelinde yaklaşık 39 milyon tablet satışı gerçekleştirildi; bu rakam bir önceki yılın aynı dönemine göre %9'luk bir büyümeye işaret ediyor.
Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Çin, bu artışa önemli ölçüde katkıda bulunan bölgeler arasında yer alıyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, 2024'ün ikinci çeyreğinde toplam tablet sevkiyatı 35,7 milyon adet olarak gerçekleşmişti.
Apple, ikinci çeyrekte 14,1 milyon iPad satarak tablet pazarındaki liderliğini korudu. Cupertinolu devi, Samsung (6,7 milyon), Huawei (3,2 milyon), Lenovo (3,1 milyon) ve Xiaomi (3 milyon) takip etti.
Tablet oyunculuğu popüler hale geldi
Yeni iPad Pro modellerinin piyasaya sürülmesinin üzerinden bir yıldan fazla zaman geçmesine rağmen Apple, yılın ikinci çeyreğinin başlamasından hemen önce en ucuz tabletini ve iPad Air'ını yeniledi.
Şirkete göre, tablet pazarı Çin'deki tüketici sübvansiyonları ve küresel ticari ihalelerdeki artışla desteklendi. Oyun tabletlerinin, özellikle Asya'da alıcılar için popüler bir niş kategori haline geldiği de vurgulanıyor.