Smile'dan hatsız ADSL ile ilgili açıklama...

Smile ADSL'den, internet bağlantısı için sabit telefon zorunluluğu hakkında sert bir açıklama geldi.

Geçtiğimiz günlerde, Rekabet kurulunun ADSL bağlantısı için sabit telefon zorunluluğunu ortadan kaldırmaya yönelik kararından bahsetmiştik. Smile ADSL'den konuyla ilgili bir açıklama geldi. Olduğu gibi yayınlıyoruz:

Rekabet Kurumu'nun 'sabit hat' olmaksızın, internet aboneliği alınması konusunda verdiği karar tüketiciler açısından yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Bu karar, çok önemli bir değişimi ve dönüşümü işaret etmesi nedeniyle bizleri heyecanlandırmıştır. Sektörün oyun kurucularından biri olma yolunda hızla ilerleyen şirketimiz Doğan Telekom, bu yönde gerçekleştirilecek yasal değişikliklere destek vermekte ve sektörde rekabetin önünün açılmasını istemektedir. Bu nedenle sektördeki son gelişmeler ve önümüzdeki günlerde yaşanabilecek olası değişimler konusunda sizlere görüşlerimizi aktarmak istiyoruz.

Rekabet Kurumu'nun 'sabit hat' olmaksızın, internet aboneliği alınması konusunda verdiği karar tüketiciler açısından yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Abonenin, bakır hattı sadece ADSL ve üzerindeki servisleri almak üzere tercih etmesine olanak sağlayan düzenlemenin mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirilmesini bekliyoruz.

Bugünkü uygulamada internet hizmeti almak isteyen tüketici, Türk Telekom'dan telefon hattı almak ve sabit hattı için para ödemek zorundadır.

Son iki yıldır yurtdışında özellikle gelişmiş ülkelerde, bu uygulama yerine "Yalın ADSL" uygulamasına geçilmiştir. "Yalın ADSL", internet hizmeti almak isteyen bir tüketicinin, Türk Telekom'dan telefon hattı alma, ve dolayısıyla sabit ücret ödeme zorunluluğunu ortadan kaldıran bir uygulamadır. Bu zorunluluk yerine Türk Telekom, belirlediği hat bakım ve onarım bedelini, biz İnternet Servis Sağlayıcıları'ndan alacaktır. Sabit hat maliyetinin tümüyle sıfırlanamamasının en önemli nedeni kullanılan hatların bakım-onarım çalışmaları ve yapılan yatırımlardır. Bu maliyet kalemi, tüketiciye İnternet Servis Sağlayıcılar üzerinden yansıtılacak 'zorunlu bir maliyet' olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu uygulama sonuç itibariyle tüketiciye, olumlu bir iyileştirme olarak yansıyacaktır.

Hatsız ADSL tüketicinin lehine

Yalın ADSL'e geçiş ile artık tüketiciler, tek bir servis sağlayıcıdan hizmet alacak ve tek bir fatura üzerinden işlem yapabileceklerdir. Böylece tüketiciler, artık hem başvuruda hem devam eden hizmetlerde hem de fatura ödemelerinde tek bir şirket ile çalışacak. Bu da sorunların çözümünde gözle görülür bir hız sağlayacak, tüketiciyi rahatlatacak.

Yalın ADSL'e geçişin tüketiciye sağladığı bir diğer fayda ise, alternatif operatörlerin de tüketicilere internet üzerinden sunacakları kaliteli ve daha ekonomik telefon görüşmeleri olacaktır. Abonelerin ikinci bir sabit hat ve bu hat için ek sabit ücret ödeme zorunlulukları ortadan kalkacaktır. Genişbant üzerinden yapılacak ses kullanımı hizmetinin de alternatif operatörler tarafından çok daha ekonomik fiyatlarla verilebileceğini söyleyebiliriz.

Bu süreçte dikkat edilmesi gereken en önemli husus, mevcut uygulamadan Yalın ADSL'e geçmek isteyen kullanıcıların geçiş süreçlerinde, hizmet sürekliliğinin devam etmesidir. Sektör için olumlu olacak bu süreçte, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun düzenlemeleri yaparken mümkün olduğu kadar tüketici açısından en hızlı geçiş yolunu göz önünde tutması ve düzenlemenin bu yönde gerçekleşmesi önemlidir.

2009'da bahsettiğimiz tüm bu düzenlemelerin vakit kaybedilmeden devreye girmesini ve böylelikle tüketicilere daha fazla kolaylık sağlanmasını umut ediyoruz.

Saygılarımızla,
Smile ADSL Kurumsal İletişim Bölümü

Basın bülteninden derlenmiştir.

Sonraki Haber

Forum