Tüketici alışkanlıkları değişiyor: Televizyon tercihi ev yerleşimini etkiliyor
Televizyon ekran boyutlarına yönelik tüketici tercihlerinde dikkat çeken bir değişim yaşanıyor.
Televizyon ekran boyutlarına yönelik tüketici tercihlerinde dikkat çeken bir değişim yaşanıyor. TCL Electronics Türkiye, Kafkaslar ve Levant Ülkeleri Genel Müdürü Timo Xu, büyük ekran televizyonların giderek daha fazla tercih edildiğini belirtti.
Xu'ya göre, geçmişte televizyon seçiminde evin büyüklüğü belirleyici olurken, günümüzde bazı tüketiciler ev yerleşimini televizyon ekranına göre düzenliyor. Hatta bu durumun bazı örneklerde ev değişikliklerine kadar uzandığı ifade ediliyor.
Son yıllarda televizyon satış istatistikleri de bu değişimi destekliyor. 2019 yılında dünya genelinde satılan televizyonların ortalama ekran boyutu 45,3 inç seviyesindeyken, bu rakam 2024’te 50 inçin üzerine çıktı. 55 inç altındaki televizyon satışları %22, 55 inç kategorisindeki satışlar ise %17 oranında azaldı. Buna karşın, 65 inç ve üzeri ekran segmentinde %16, 75 inç ve üzeri segmentte %169, 85 inç ve üzeri ekranlarda ise %601 oranında artış yaşandı.
Xu, tüketici eğilimlerini inceleyen araştırmalara göre kullanıcıların yaklaşık %70’inin bir sonraki televizyon alışverişinde daha büyük ekran tercih etmeyi planladığını belirtti. Ayrıca, katılımcıların %72’si televizyon almadan önce duvar ölçüsü ve izleme mesafesini hesapladığını, mobilya düzenini buna göre yaptığını ifade etti.
Görüntü kalitesi, ekran boyutu, akıllı özellikler, tasarım ve fiyat gibi unsurlar ise tüketicilerin kararlarında belirleyici olmaya devam ediyor. Xu, 4K ve HDR gibi teknolojilerin yaygınlaştığını, televizyonların artık sadece bir görüntü cihazı değil, evdeki diğer akıllı cihazlarla entegre çalışan merkezler haline geldiğini de ekledi.