Türkiye'de bir şirket daha Rusya'ya açılıyor!

Türkiye'nin en başarılı online servislerinden biri, operasyonunu Rusya'ya doğru genişletiyor.

Yemeksepeti.com Rusya'da Türkiye'nin ilk ve en büyük online yemek siparişi sitesi yemeksepeti.com, Rusya'da hizmet vermeye başladı. Yemeksepeti.com, Rusça'da "restorandan" anlamına gelen "izrestorana.ru" adıyla ilk olarak Moskova'daki internet kullanıcılarıyla buluştu. Bugün 191 üye restoranla tüm Moskova ve çevresinden yemek siparişi alan izrestorana.ru, Rusya'nın ilk ve tek online yemek siparişi sitesi konumunda bulunuyor. Site, Rusça ve İngilizce olarak hizmet veriyor.

Yemeksepeti.com 2011 sonuna dek 2,5 milyon dolar seviyesinde yatırım yaparak Rusya'da 10 farklı şehirde olmayı, iki sene içinde ise eski Rus cumhuriyetlerinin tamamında yer almayı hedefliyor. Yemeksepeti.com'un Türkiye ve yurtdışında bu yıl gerçekleştirmeyi öngördüğü toplam işlem hacmi 110 milyon dolar.

2010 yılına yeniliklerle başlayan yemeksepeti.com, uluslararası alanda büyük bir girişime imza atarak Rusya'da hizmet vermeye başladı. Yemeksepeti.com, tamamen Kiril alfabesiyle Rusça olarak hazırlanan ve izrestorana.ru adresinden ulaşılabilen sitesiyle Moskovalıları online yemek siparişiyle buluşturdu.

Bugün 191 üye restoranla tüm Moskova ve çevresinden yemek siparişi alan izrestorana.ru, Rusya'daki ilk ve tek online yemek siparişi sitesi konumunda bulunuyor. Izrestorana.ru'nun üye restoran sayısının bir yıl içinde 500'e ulaşması hedefleniyor. Moskovalıların yemek siparişi alışkanlıklarına yepyeni bir yön veren ve ilk günden itibaren büyük ilgi gören izrestorana.ru, Rusça ve İngilizce olarak hizmet veriyor.

Yayılma planları

Yemeksepeti.com CEO'su Nevzat Aydın

Yemeksepeti.com CEO'su Nevzat Aydın, yurtdışına yönelik yapılanma çalışmalarını birkaç yıldır sürdürdüklerini belirtti: "Rusya, bulunduğu konum, ticari ilişkiler ve pazar potansiyeli nedeniyle önem verdiğimiz ve hemen harekete geçmek istediğimiz bir ülkeydi. 2008 yılının kasım ayından itibaren Rusya pazarını incelemeye ve önemli zincir restoranlarla görüşmeler gerçekleştirmeye başladık. Detaylı bir hazırlık sürecinin ardından izrestorana.ru adıyla ilk etapta Moskova'da hizmet vermeye başladık. Bunu kısa süre sonra St. Petersburg takip edecek. 2011 yılının sonuna dek 2,5 milyon dolar seviyesinde yatırım gerçekleştirerek Rusya'da 1 milyonun üzerinde nüfusu olan 10 farklı şehirde olacağız. İki sene içinde ise eski Rus cumhuriyetlerinin tamamında olmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda yemeksepeti.com'un Türkiye ve dünyanın farklı coğrafyalarına yönelik çalışmaları da devam ediyor. Yıl sonuna kadar Türkiye'de 25 ilde olacağız. Türkiye ve yurtdışında bu sene toplam 110 milyon dolarlık işlem hacmine ulaşacağımızı öngörüyoruz."

Nevzat Aydın, yemeksepeti.com'un Rusya'daki çalışmalarının Türkiye'deki internet girişimleri açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekti: "Ülkemizde oldukça başarılı internet girişimleri var. Ancak yemeksepeti.com, yurtdışındaki herhangi bir modeli örnek almayan ve tümüyle özgün bir yapıya sahip ender sitelerden biri. Konuyu bu açıdan değerlendirdiğimizde, yemeksepeti.com'un yurtdışına açılan ilk özgün Türk internet girişimi olduğunun altını çizmemiz gerekir. Bu nedenle Rusya gibi son derece büyük, dinamik ve rekabetçi bir pazarda başarılı olmamız büyük önem taşıyor. 50 milyon internet kullanıcısının bulunduğu ve e-ticaret hacminin 2010 yılında 6 milyar dolar seviyesinde gerçekleşeceği tahmin edilen Rusya pazarında atacağımız adımlar, Türkiye merkezli internet girişimlerinin de önünü açacaktır. Yemeksepeti.com bugüne dek ülkemizde e-ticarete öncülük eden bir rol üstlendi ve şimdi bu kritik misyonu yurtdışında da devam ettiriyoruz."

Yemeksepeti.com Teknoloji Direktörü ve Kurucu Ortağı Melih Ödemiş, 2010'un yemeksepeti.com için önemli yeniliklerle başladığını söyledi: "Bunların en önemlilerinden biri, internet sitemizin yenilenmesi oldu. Yemeksepeti.com kullanıcıları artık çok daha kolay kullanımlı, fonksiyonel ve pek çok yenilikçi özelliğe sahip bulunan bir web sitesi üzerinden siparişlerini verebiliyorlar. Bu yenilikçi tasarımı Rusya'daki izrestorana.ru'ya da aynen taşıdık. Ancak burada en kritik nokta, Kiril alfabesinin tüm siteye uyarlanması ve merkezi olarak yönettiğimiz sistemimizin tümüyle uyumlu çalışabilir hale getirilmesiydi. Bu süreci büyük bir başarıyla tamamladık. Türkiye'de kullanıma sunduğumuz diğer yenilikler olan tüm cep telefonlarıyla uyumlu mobil web sayfalarımız ve iPhone uygulamamızı da yakında Rusya'daki izrestorana.ru kullanıcılarıyla buluşturmayı hedefliyoruz."

Melih Ödemiş, Moskova'daki restoranların oturmuş bir paket servis anlayışına sahip olmadıklarının altını çizerek, "Paket servis sürecinin izrestorana.ru kullanıcıları lehine en doğru ve hızlı şekilde işlemesini sağlamamız gerekiyordu," dedi. "Bu nedenle kurduğumuz sistemin restoranları da en iyi şekilde yönlendirmesi, hata payı bırakmaması önemliydi. Moskova'daki altyapı çalışmalarımız yaklaşık olarak 6 ay sürdü. Tüm sunucularımız İstanbul'da olduğu ve sistem de İstanbul'dan yönetildiği için Moskova'da asıl yapmamız gereken restoranların izrestorana.ru ile olan iletişim süreçlerini doğru şekilde yapılandırmaktı. Sistemin işleyiş ve kullanımına ilişkin verdiğimiz eğitimlerin yanı sıra restoranları müşteri beklentileri konusunda da bilgilendirmemiz gerekti."

Moskova'da yaşayan Türkler

Izrestorana.ru Genel Müdürü Saba Bener

Izrestorana.ru Genel Müdürü Saba Bener, Rusya'da 1,5 yıla yakın süren kapsamlı bir hazırlık aşamasından geçtiklerini belirtti: "Izrestorana.ru ismi bile özenli bir çalışma neticesinde belirlendi ve Rus uzmanlar tarafından yürütülen bir araştırma ile halk oylamasından sonra kararlaştırıldı. Izrestorana, Rusça'da 'restorandan' anlamını taşıyor. Ruslar kendi dillerindeki internete runet diyorlar. Bu nedenle biz de 'runet'in en lezzetli sitesi' sloganıyla yola çıktık. Ekibimiz hem Rusya'da hem İstanbul'da çalışıyor. Moskova'daki ekip genel yönetim, pazarlama, muhasebe ve restoran ilişkilerini, İstanbul'daki ekip ise sitenin yapımını, güncellenmesini, menülerin hazırlanmasını ve müşteri ilişkilerini yürütüyor. Çağrı merkezimiz izrestorana.ru'nun üye restoran ve kullanıcılarına Rusça ve İngilizce olarak hizmet veriyor. Bunun yanı sıra izrestorana.ru'nun daha test aşamasının ilk günlerinden itibaren Moskova'da yaşayan Türklerden çok büyük ilgi gördüğünü de belirtmek isterim."

Saba Bener, Rusya'daki paket servis pazarın büyük potansiyele sahip olduğunu ama işleyiş olarak Türkiye'nin 10 yıl gerisinde bulunduğunu ifade etti: "Rusya'da paket sipariş pazarına baktığımızda, Türkiye'de ve dünyada olduğu gibi pizza ilk sırada bulunuyor. Ancak ülkemizden farklı olarak Rusya'da ikinci sırada sushi yer alıyor. Rusya'nın Türkiye'den bir diğer farklılığı ise paket siparişte promosyon sisteminin yoğun olarak kullanılmaması. Teslimat hızı konusunda da önemli farklılıklar mevcut. Örneğin, verdiğiniz siparişin 2 ya da 2,5 saatte teslim edilmesi normal karşılanabiliyor. Yemeksepeti.com'un sahip olduğu know-how'ın ve ortaya koyduğu vizyonun, özellikle de yüksek müşteri memnuniyeti anlamındaki deneyimi doğrultusunda, Rusya'daki paket sipariş pazarında önemli bir gelişme ve ilerleme yaratacağına inanıyoruz. Bu ilerlemenin müşteri hizmetinden tutun daha hızlı sipariş teslimine kadar izrestorana.ru üyelerinin yaşamını kolaylaştırmak anlamında önemli katkıları olacaktır."

Sonraki Haber

Forum