Üç kişiden biri Spam’lerdeki linklere tıklıyor

Bilgisayar kullanıcıları tanıtım iletilerine hala çok çabuk kanıyorlar. Amerikan pazar araştırma firması Radicati’nin yaptığı bir araştırma tüm kullanıcıların üçte birinin hale Spam iletilerine tepki verdiklerini gösteriyor.

Araştırmaya katılanların beşte biri aldıkları Spam iletilerdeki bağlantılara tıklamayı denemişler. Spam gönderenler, alıcı adreslerinin kullanılıp kullanılmadığını hem aldıkları cevaplar ile hem de buradaki bağlantılara tıklanıldığında öğrenebiliyorlar. Radicati’ye göre söz konusu e-posta adreslerinin daha sonra yüksek meblağlar karşılığında satılıyor ve kullanıcının promosyon iletilerine maruz kaldığını kalıyor.

Radicati’nin araştırması ayrıca kullanıcıların yaklaşık olarak yüzde onunun Spam ieltisi ile tanıtılan bir üründen satın aldıklarını ortaya çıkardı. Pazar araştırmacılarına göre bu tür sonuçlar e-posta göndericilerinin pazarlama stratejilerinin işe yaradığını gösteriyor. Buna göre Spam iletilerinde herhangi bir azalma olması beklenmiyor.

E-posta kullanıcıları en çok yazılım ürünleri ile ilgili Spamler ile ilgileniyorlar. Meslek örgütü Bussiness Software Alliance’ın açıklamalarına göre söz konusu iletiler her üç kullanıcıdan biri tarafından okunuyor. Kullanıcıların yüzde 25’i ise bir Spam iletisine dayanarak internet mağazalarından alışveriş yapıyorlar.

Sonraki Haber

Forum