Vodafone'dan Turkcell'e anayasa davası!

Cep anayasası, Tüketici Hakları bildirgesi derken olan oldu; Vodafone ve Turkcell birbirine girdi!

Bildiğiniz gibi Vodafone ve Turkcell, geçtiğimiz günlerde yeni reklam kampanyaları ile tüketicinin karşısına çıktılar. Turkcell abonelerine bir cep anayasası önerdi, Vodafone ise Tüketi hakları bildirgesini yayınladı. Eğer iki kampanyayı da takip ettiyseniz, ne kadar birbirlerine benzediklerini de mutlaka fark etmişsinizdir.

Bu iki kampanyanın aynı anda hayata geçirilmesi, kimine göre bir rastlantı; kimine göre ise bir operatör, diğerinden "kopya çektiği" şeklinde yorumlanıyordu. Ancak görünüşe göre iş biraz büyüyecek gibi... Vodafone, yaptığı resmi açıklama ile, yeni kampanya konusunda Turkcell'i mahkemeye verdiğini duyurdu. Vodafone, açıklamasında Turkcell'i taklitçilikle suçluyor.

Açıklamanın tam metnini, haberimizin ilerleyen sayfalarında bulabilirsiniz. Noktasına virgülüne dokunmadan yayınlıyoruz...

İşte Vodafone'un sert açıklaması!

"Vodafone Türkiye, Ocak 2009 itibariyle başlattığı "müşteri memnuniyetine odaklı" uzun dönemli stratejik programının mihenk taşı olarak uygulamaya koyduğu "Vodafone Tüketici Hakları Bildirgesi" kampanyasının, taklit edilerek kullanıldığı gerekçesiyle Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş aleyhinde 17 Mart 2011 tarihinde hukuki süreci başlatmıştır.

Vodafone Türkiye, son 2 yıldır aralıksız sürdürdüğü müşteri memnuniyetine odaklı stratejik programı sayesinde iş sonuçlarında büyük bir başarı kaydetmiştir. Bu dönemde istikrarla uyguladığı "müşteri memnuniyeti programı" sayesinde, şirket numara taşımada iki yıldır arka arkaya açık ara liderliğini koruyarak, numara taşımanın başlangıcı olan Kasım 2008'den bugüne Vodafone'a taşınan 10 milyonu aşkın numara ile "numara taşımada en çok tercih edilen operatör" konumunu pekiştirmiştir."

Açıklamanın devamı üçüncü sayfada...

Cep Anayasası olay çıkarttı...

"Vodafone Türkiye, kendisini başarıya taşıyan "müşteri memnuniyetine odaklılık" yaklaşımını kamuoyuna daha etkin ve kapsamlı bir biçimde anlatmak amacıyla geliştirdiği "Tüketici Hakları Bildirgesi" kampanya fikrini yaklaşık bir yıl önce oluşturmuştur. Bu kampanyadaki vaadlerini somutlaştırmak üzere titizlikle yürüttüğü çalışma programını tamamlamış ve ardından reklam kampanyası olarak sunmuştur.

Vodafone Türkiye, söz konusu kampanyasının lansmanı esnasında taklit edilerek "Cep Anayasası" adı altında kullanılmasının yasal yaptırım gerektirdiğini bir ihtarname ile muhatap firmaya bildirerek bu durumun derhal düzeltilmesini ihtar etmiştir.

Bir yandan yasal haklarımızı yüce Türk adaleti önünde ararken, diğer yandan koşulsuz müşteri mutluluğunu sağlayacak ve tüketici haklarını gözetecek faaliyetlerimizi bu güne kadar olduğu gibi etik, kesintisiz ve rekabetçi olarak devam etme kararlılığında olduğumuzu kamuoyunun bilgilerine saygılarımızla sunarız."

Sonraki Haber

Forum