Netflix, reklamları dizilerle bütünleştiriyor: Yeni dönem başlıyor

Netflix, reklam deneyimini değiştiriyor! Yapay zekâ ile geliştirilen yeni sistem, dizilerle uyumlu ve dikkat dağıtmayan reklamları ekrana getiriyor.

Netflix, reklam molalarını daha az dikkat dağıtıcı hale getirmek ve izleyici deneyimini bozmadan reklam sunmak için yapay zekâ teknolojisinden yararlanmayı planlıyor. Şirket, reklam verenlerin ürünlerini platformdaki diziler ve filmlerle daha organik bir şekilde entegre edebilecekleri yeni bir reklam modelini test ediyor.

Diziyle Uyumlu Reklamlar Dönemi

Warner Bros. Discovery gibi içerik üreticilerinin telifli içeriklerini reklamlara entegre etme planlarına benzer şekilde, Netflix de izleyicilere daha akıcı bir reklam deneyimi sunmak istiyor. Bu kapsamda, geçtiğimiz Çarşamba günü düzenlenen "Upfront" etkinliğinde, Netflix bir örnek sundu: “Stranger Things” dizisinden esinlenen bir arka plan üzerine bir ürün yerleştirmesi.

İzlenilen İçeriğe Göre Kişiselleştirilmiş Reklamlar

Netflix’in reklam destekli paketini kullanan kullanıcılar, örneğin “Bridgerton” ya da “Wednesday” gibi dizileri izlerken bu dizilerin atmosferine uyumlu reklamlar görebilecek. Reklamlar, izlenen içeriğin ortasında ya da videoyu duraklattığınızda ekran üzerinde belirebilecek şekilde tasarlanıyor. Bu yeni reklam türü, ekranın üzerine binen bir görsel ya da harekete geçirici mesaj (CTA) içerebilir. Netflix, bu reklam modelini 2025 yılı sonuna kadar kullanıma sunmayı hedefliyor.

94 Milyon Reklamlı Kullanıcıya Ulaştı

Etkinlikte konuşan Netflix Reklam Başkanı Amy Reinhard, bu yeni reklam teknolojilerinin hızlı bir şekilde geliştirileceğini belirtti. Ayrıca, reklam destekli abonelik planının şu an dünya genelinde 94 milyon kullanıcıya ulaştığını; bu sayının geçen yılın iki katından fazla olduğunu açıkladı.

Sonraki Haber

Forum