Mahmut Karslıoğlu

Read.Me (Director’s Cut Extended Edition)

Offensive Combat Redux - PC

55/PC/Three Gates Sadece yaratık vurup geçme! Kendini geliştirmek de önemli!

Bu ay için incelediklerim arasında beni Xbox One’dan mecburen uzaklaştıran ikinci oyun da sadece Steam’de olan Offensive Combat Redux oldu. Tam anlamı ile bir "Serious Sam" klonu diye tanımlayacağım, ama yaşı tutmadığından dolayı anlamayacak okurlarımız için OCR; üst düzeyde rahatsız edici, kendini ciddiye almayan, sıra dışı karakterin kullandığı sıra dışı silahlarla sıra dışı mekanlarda kapıştığınız bir FPS. O da ne demek demeyin, okudukça anlayacaksınız!

Bu oyun, bir diğer Call of Duty klonu değil!
Offensive Combat Redux, temelinde sığ ve basit olmasına rağmen Call of Duty ve Battlefield tarzı FPS’lerle dolu oyun dünyasına oldukça eğlenceli bir taze nefes oluyor diyebilirim. Serious Sam’i bilenler şimdiden heyecanlanmışlardır bile. OCR’da, oyuncuların rakibini "PWNing" ederek ekstra puan kazanmalarını sağlayan bir dalga geçme mekaniği bulunuyor. Bu, rakibinizi en aşağılayıcı ve saygısız biçiminde öldürdükten sonra daha fazla puan için karakterin zafer dansı yapmasını da içeriyor. Mücadelenin eğlence düzeyini artıran bir diğer önemli nokta ise, haritaların gerçekten iyi düşünülüp tasarlanmış olmasında yatıyor. Her ne kadar bir süre sonra oyun, herkesin haritadaki en yüksek noktayı tutmaya çalıştığı bir şekle dönüyor olsa da Three Gates’in haritaları tasarlamak için oldukça fazla zaman ayırdığı belli oluyor.

Oyun gerçekten oldukça basit. Bir hikaye modu falan yer almıyor. Var olan üç klasik mod ise; Ölüm Maçı, Takım Ölüm Maçı ve Bayrağı Yakala. Ayrıca haritaları keşfetmek için ve botlara karşı oynayabileceğiniz iki ayrı tek oyuncu seçeneğiniz de var. Şimdi gelelim oyunun en can alıcı yerine! Oyunu eğlenceli kılan en büyük unsur, özel karakter yaratma imkanı. Bu şekilde bir ton farklı kombinasyonda tuhaf karakter oluşturabiliyorsunuz. Ayrıca kendi istatistikleriniz ve oyun para birimi karşılığında özelleştirebileceğiniz ve eklentiler yapabileceğiniz yükseltilebilir özelliklere sahip silahlar da var.

Yeni modlar, kostümler ve silahlar da yolda!
OCR’da anlık olarak keyifli oyuncu patlamaları yaşanabilir ama her daim kalabalık bir sunucu bulma garantiniz olacağını düşünmek doğru olmayabilir. Yine de firmanın önümüzdeki aylar için güncelleme ve ek içerik planları ile gelecek yeni modlar, yeni kostümler ve yeni silahlar ile aksiyon devam edecektir. Bu sürece ne kadar sevileceğini göreceğiz. Kimbilir belki de Offensive Combat Redux, bir gün yeni Serious Sam olabilir.

Observer - Xbox One

90/XONE/PS4/PC/ Bloober Team Observer oynamak bir David Lych filminde olmaya benziyor!

Observer’ı size, 2084 yılının Polonya’sında distopya üzerine yükselen ve cyberpunk ögeleri ile süslenmiş, first person bir gerilim, macera oyunu şeklinde tanımlayabilirim. Ama inanın ki bu tasvir oyunu oynarken hissedeceklerinizin hiç birini yansıtmayacak. Çünkü yine eminim daha önce böyle gel gitli bir oyun oynamamışsınızdır. Oyunun büyük bir kısmında, en kötü kabuslarınızdaymışsınız gibi hissediyorsunuz. Buna dayanabilirseniz oyun sizi kendine bağlıyor.

Dev yıkımdan sonra ayakta kalan bu sefer ABD değil!
Kabus kelimesi sizi yanlış yönlendirmesin, Observer, sizi korkutmaya çalışmıyor, ani sesler ve yüzüne bakamayacak kadar çirkin düşmanlarla ödünüzü patlatmıyor. Bunun yerine size hiç sahibi olmak istemeyeceğiniz bazı şeyler bahşediyor. Artık zarar görmüş, sürekli olarak kıvılcım çıkartan bir zihin ve insanların kötü anılarının içinde gezebilen bir akıl dedektifi olmanın sonsuz ağırlığı. İsmimiz Daniel Lazarski ve yaptığımız iş tam olarak bu. İnsanlar artık “augmentation” adı verilen nano teknolojileri kullanıyor ve bu teknolojiler, sadece “augmented” insanların etkilendiği bir salgının ardından tam bir ölüm tuzağı haline gelmiş. Tüm bu kayıpların büyüklüğü de insanoğluna yeterli gelmemiş olacak ki Dünya birbirine girmiş ve binlerce savaşın ardından Chiron adlı mega şirket dışında ayağı taş taş üstünde hiçbir kurum, hiçbir şehir kalmamış. Chiron da yeni Polonya İmparatorluğu tarafından yönetiliyor ve distopya’nın kaçınılmaz sonucu olarak yaşam standartları ve sınıflar arasında artık kocaman kocaman uçurumlar var.

Daha önce oynadığınız herhangi bir oyuna benzemiyor!
Oyun first person kamerasından oynanan bir macera oyunu ve hikayemiz Daniel’in seneler önce koptuğu oğlundan aldığı bir yardım mesajı ile başlıyor. Daniel’in yaptığı işi kolaylaştıran bazı augmented yetenekleri var. Bunlar, elektromanyetik ve biyolojik olarak mekanları iki farklı şekilde inceleyebilmesini sağlıyor ve bunları yaparken ortamların piksellendiğini, artifact’lerin tüm ekranı kapladığını ve diğer türlü türlü anomaliyi görüyor ve anlıyorsunuz ki, Daniel’ın bazı sorunları var. Daniel’ın en önemli özelliği başkalarının zihninde dolaşabilmesi ve bu yetenek onu yavaş yavaş öldürüyor. Gerekli ilacı alamadığımızda, kontrolü kaybediyor, rüya ile gerçek arasında gidip geliyoruz. Bazen tüm hikayenin bir delilik olup olmadığını düşündüğünüz oluyor, açık konuşmak gerekirse.

Birbirine benzeyen oyunların aksine Observer, özgün olmayı başarabilmiş bir oyun. Oynaması çok kolay değil. Bu oyunu oynayacaksanız rahatta oynayın, sabredin ve son yılların en akılda kalıcı deneyimlerinden birisinin tadını çıkartın.

Conan Exiles: The Frozen North - Xbox One

85/XONE/PS4/PC/Funcom Öyle ben Conan’ım diyerek etrafta gezinmek yok!

Yaş itibari ile ben de Conan neslinin bir parçasıyım. Diğerlerinin arasında çok fanatik bir takipçi olmasam da bir çok hikayesini okuyup o dünyayı tanımaya çalışmıştım. Dolayısıyla şimdi karşıma, o dünyada bir Kimmerya’lı olarak hayatta kalma mücadelesine katılma şansı çıkınca kaçırmak istemedim. Tabi oynamak için The Frozen North ile birlikte gelen Xbox One sürümünü beklemek de kolay olmadı. İlk baştan yazayım, bu oyunda çizgi roman ya da filmlerden hatırladığınız Conan’a ulaşabilmek için balta elinizde, yarı çıplak bir şekilde günlerce taş toplamak, ağaç kesmek ve geceyi geçirecek bir ateş bulmak zorunda kalıyoruz. Çünkü Conan Exiles, öyle hemen komutanlık yapıp savaşlara katılacağınız bir oyun değil. Bu bir açık dünya survival oyunu.

Sürekli GB’larca güncelleme yiyerek oynamaya çalıştığım erken erişim sürümünde karakterimizi oluşturarak başlıyoruz. Burada özellikle çıplaklık seviyesini artırarak başladıysanız anadan doğmaya yakın kadın ya da erken bir karakteri “oldukça detaylı” bir şekilde kişiselleştirmek mümkünJ Ardından bir sunucuya bağlanıp acı gerçek ile karşılaşıyoruz. Oyuna yalın ayak başı kabak şekilde çölün ortasında kalıntılar arasında başlıyoruz ve sonra en yakın su kaynağına doğru başlıyoruz koşturmaya. Oyun bizi dayanılması gerçekten zor olan bu evrene hazırlıyor. Taş topluyor, ağaç kesiyor, yemek yapmak için gerekli çeşitli besin maddelerini toplamak adına ava çıkıyoruz. Bu öyle hemen yapılabilecek bir şey değil. Klasik bir RPG oyununda olduğu gibi istatistikleriniz ve bir şeyleri üretebilmeniz adına ayrı bir yetenek alanınız mevcut. Önceleri yaprakları toplayıp basit bir yatak yapma konumunda başladığınız seçenekler yavaş yavaş demir dövmeler bir eve kapak atmaya kadar gidiyor. Bu arada aç ve susuz kalıp ölmenin kolay olduğunu hemen öğreniyoruz. Eşyalar üretebilmek adına 30’dan fazla kaynak ve materyal oyunda mevcut.

Oyun erken erişim sürecinde olmasına rağmen konsolda herhangi bir sorun ile karşılaşmadım. Grafik olarak da fena sayılamayacak bir iş çıkartılmış. Unreal Engine 4 sayesinde de karakter modellemeleri gerçeğe oldukça yakın olmuş. Dövüş mekanizmaları Hack’n Slash olacak kadar sade bir yapıda. Elbette oyunun son halini beklemek gerekli ama bu hali pek yeterli değil.

Conan Exiles, hele ki The Frozen North ile iyice genişleyen yapısı ile gerçekten boş vakti olanlara göre bir oyun. Eğlenceli bir yapım olarak hafızalarımızda yerini alacağını düşünüyorum.

Fortnite - Xbox One

80/XONE/X360/PS4/PS3/PC/Konami Türkiye’den 3 büyüklerin olduğu PES 2018 derbi oyunu olacak

Conan’ın yanı sıra bu sayı için oynadığım bir diğer erken erişim oyun da Fortnite oldu. İtiraf etmem gerekirse Fortnite’ı oynamaya başlayana kadar negatif ön yargı ile yaklaştığımı da söyleyeyim. Çünkü genelde muhteşem tanıtım videolarının aksine tower defense oyunları kur bırak, oyunun akışına bak tarzında oldukça tekdüze oluyor. Ancak Fortnite TPS kamera açısı, hızlı oyun yapısı, farklı tuzakları ve iddialı düşman birimleri ile bu türe aksiyon da katan bir oyun olmuş.

 Bot da olsalar bir ekip oluşturmak şart!
Eğer çok oyunculu oyun mekaniklerini seviyorsanız, Fortnite’ı da seveceksiniz çünkü toplamda dört kişilik ekiplerin, üzerlerine akan zombi saldırılarına karşı belirli noktaları korumaya çalıştıkları oyunda, tahmin edebileceğiniz üzere takım çalışması bir hayli önem taşıyor. Fakat bu oyunda sadece elimizdeki silahlar ile düşmanları avlamakla kalmıyoruz; bir yandan da etraftaki kaynakları toplayıp savunma inşa ediyoruz. Oyunda toplamda dört adet kaynak bulunuyor; Wood, Brick, Metal ve Nuts&Bolts. Bu kaynakları içerisinde bulunduğumuz haritanın birçok farklı noktasından toplayabiliyoruz. Fortnite’da savunma binalarının haricinde menzilli silah, yakın dövüş silahı ve mermi de üretmek mümkün. Bu nedenle kaynak kullanımı daha da önem kazanıyor. Peki, bu kaynakları kimler kullanıyor? Outlander; etraftaki kaynakları diğer sınıflara göre daha kolay buluyor. Soldier sınıfının göreviyse sürpiz bir şekilde savaşmakJ Üçüncü sınıf olan Ninja, yakın dövüş uzmanı olduğu gibi, çevik hareket kabiliyeti sayesinde düşmanlarından hızlıca kaçabiliyor. Constructor ise bina yapımlarından sorumlu.

Yap, işlet, devret!
Husk olarak adlandırılan düşmanlarımız, kendi aralarında farklı türlere sahipler. Klasik zombi modellerinden, kafamıza kuru kafa atana kadar genişleyen bir skala mevcut. Kafaya kuru kafa atmak demişken aman yapınıza bir tavan eklemeyi unutmayın! Düşmanlarımızı engellemek için tuzaklara odaklanmak şart. Oyunda üretilebilen birçok farklı tuzak modeli bulunuyor. Bina üretmek konsolda bile gerçekten kolay. Yeter ki neyi nereye yapacağınızı bilin. Misal, keskin nişancılar için bir kule iyi bir seçenek olabilir. Biz tüm bunları yaparken, bir yandan da oyun senaryosu ilerliyor. Bölüm sonlarında elde ettiğimiz yetenek puanları ile seviye atlayan karakterlerimiz, her yeni seviyede farklı yeteneklere kavuşuyorlar.

Ayrıca daha fazla cihaz kullanabilir hale geliyorlar. Silahlar, vuruş hissiyatı ve genel olarak kullanılan grafik motoru, Fortnite’un en dikkat çekici noktalarından birisi. Zaten oyunu gördüğünüz anda deneyim etmek isteyeceğinizin garantisini verebilirim.

Pro Evolution Soccer 2018 - Xbox One

80/XONE/X360/PS4/PS3/PC/Konami Türkiye’den 3 büyüklerin olduğu PES 2018 derbi oyunu olacak

PES uzun bir aradan sonra en büyük ataklarından birini geçen sene yapmıştı hatırlarsanız. FIFA ekibinin rehavetinden de yararlanarak yarışa yeniden ortak olmuşlardı. Bu yıl ise görünen o ki FIFA kendini toparlarken PES de geçen senenin üstüne daha fazlasını koymaya çalışıyor. İlk olarak PES 2018 oynama şansı buldum. Hemen ilk izlenimlerimi size aktarmaya çalışayım.

 Grafik kalitesi süper ama animasyonlar…
Grafik kalitesi genelde spor oyunlarında hep üst seviyede oluyor. PES 2018 de bu noktada kendine düşeni fazlasıyla yapıyor. Sahadan, oyuncuların yüz hatlarına kadar her türlü detayı resmeden grafik teknolojisi, bu yıl geçmişe göre ayrı bir ön planda. Fox Engine ile geliştirilen PES 2018, oyuncuların gözlerini kamaştıracak seviyede netliğe sahip. Ne yazık ki aynı durum animasyonlar için pek geçerli değil. Ne hikmetse PES 2018’de bu detayları bir türlü göremedim. Hareket geçişleri çok sert ve bence animasyonlar yetersiz olmuş.

Konami bu sene oyunu biraz yavaşlatmayı tercih etmiş. Hele ki yakın zamanda PES 2017 oynadıysanız, 2018 size çok yavaş bile gelebilir. Olumlu yanı, bu yavaşlatma, kesinlikle paslaşmayı ve şut çekmeyi çok daha rahat bir hale getirmiş. Oyuncu olarak bir yandan haritayı okuyup, bir yandan da farklı stratejiler kurmak eskiye göre çok daha kolay. Hızlı koşma konusunda da bazı yeniliklere gidilmiş. Artık oyuncular çok daha hızlı şekilde top sürebildikleri gibi, meşhur oyuncuların belirleyici özellikleri bu sayede daha da görülebilir hale geliyor. Ayrıca farklı alanlarda oynayan oyuncuların ön plana çıkan farklı özellikleri de söz konusu.

Popüler futbolcular halen çok etkili
PES’in bir dönemler tek adam sorunu vardı. 2017 yılında bu sorunun büyük oranda üstesinden gelmeyi başaran yapımcı ekip, bu sene geçmişe göre çok daha “mantıklı” şekilde tasarlanmış olan meşhur oyuncu dinamiği, bu futbolcuların çok daha net şut çekmelerini ve topa sahip olmalarını sağlamış. Yapay zekâ ise bazen öyle hatalar yapıyor ki özellikle belirli stratejilere karşı çok çaresiz kalıyor. PES’in efsanevi kaleci sorunu da devam ediyor. Umarım bir yama ile sorun çözülür yoksa bizleri çok gollü maçların beklediği kesin. Aslına bakarsanız hem yapay zeka hem de kaleci sorunu ile tek başınıza yaptığınız her maçı kazanacağınız için eğlenceli saatler geçirebilirsiniz.

Diğer taraftan online mecra da boş durmuyor. MyClub ve Become a Legend modları yine hayatımızdalar. Özellikle bir oyuncunun kariyerini baştan sona yaşamak isteyen oyuncular için Become a Legend modu yine muazzam bir detay olarak karşımıza çıkıyor. Her yıl olduğu gibi yine lisansa kafayı takmadan işimize bakmamız gerekiyor. Aksi halde işimiz biraz zor. Sonuç olarak PES 2018 top ile iletişim konusunda önemli adımlar atıp, oyunun genel yapısı hakkında radikal kararlar vermiş olsa da halen birçok noktada kendisini geliştirmesi gerekiyor.

Mahmut Karslıoğlu
Takip Edin