Selçuk İslamoğlu

Teknoloji ve hayat üzerine...

Hakkını veremeyecekseniz e-ticarete girmeyin

"Kervan yolda düzülür" kafasını bırakmadığınız sürece bitmeye mahkumsunuz.

İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla mantar gibi türeyen ve bunu fırsat olarak gören sözde yatırımcıların tek tek piyasadan çekilmeleri süreci de çok uzun sürmüyor. Hala bakkal hesabı, müşterinin zekasına hakaret eden onlarca sözde e-ticaret sitesi mevcut.

Hazır giyim sektörü en çok çekenlerden bir tanesi. Seçtiğiniz ürünün farklı gelmesinden tutun da, bambaşka ürünün gelmesi gibi sebeplerden bir çok e-ticaret sitesi işlemez hale geldi, bir çoğu kapandı. Evet, insanlar internetten alışveriş yapmak istiyorlar, bu işte pasta büyüyor ama herkese değil, hakedene...

Gelelim bilişim ve teknoloji ürünleri alışverişine...

Bu sıralar ellerinde olmayan şeyleri de satma modası çıktı. Bol bol TV reklamıyla isim bulmaya çalışan, arkasında büyük bir isim barındıran, daha önemlisi çok ünlü ve her geçen gün rakiplerini de satın alarak neredeyse her mahallede açılacak bir teknoloji mağazalar zincirinin arka kapısı olan bir site...

Elbet ki, bu tür özellikler her müşteride güven de yaratır. Ama güvenin en tehlikelisi kendilerine olan güvendir.

Bakın işte bu güvenin göstergesi:

Ürün ellerinde var mı, yok mu, yoğunluk ne durumda kontrol edilmeden ürünlerin altlarına bastıkları şu yazı...

"Kervan yolda düzülür" kafasının zararı da işte bu noktada başlıyor. Nasılsa hallederiz, bir yolunu buluruz, müşteri nasılsa bekler, hatamız varsa görürüz sonra hallederiz... Taleplerin artmasının kendilerini nasıl etkileyeceğini dahi hesap edemeyen, müşteriyle neredeyse sıfır iletişim. Destek hattı olmayan, telefonları dahi bulunmayan siteler, canlı destek adı altında kendileri değil, outsource şirketleri kullanıyorlar ve bu outsource şirketlerin "Merkez ofis"(!) dedikleri ana firmanın durumundan haberleri bile yok.

Sözde aynı gün kargoya verilmesi beklenen sipariş için 1 haftadır sipariş hakkında sitede görüntülenen yazı şu:

Ne arayan ne soran... Bildirim hani?

Outsource şirket de şunu diyor "Yoğunluk var sanıyoruz bu sıralar"

Peki neden sitede "Hızlı kargo", "Hızlı gönderi", "Aynı gün kargoya verilir" yazıyor hala? Diğer müşterileri de haftalarca bekletebilmek için mi?

Biz milletçe anlayışlı insanlarız, iş yükü ve yoğunluğunu anlayışla karşılayabiliriz ama yalana girecek şeyler bize uymaz. Bakın artık yerini koruyan köklü firmalar gönderinin hemen her safhasını size bildiriyor. "Firmadan bekleniyor" diyor ve eğer yanlışsa sitedeki bilgileri de düzeltiyorlar (Stokta yok, hızlı gönderilebilir yazısı kaldırılıyor vs.), paketleme aşamasında, kargo firması bekleniyor vs. çok detaylı bilgileri de görebiliyoruz.

Ticaret belki e-ticaret oldu ama yönetiminiz müşteri odaklı yeni ticarete geçmedikçe sırtınızı istediğinize dayayın kapanmaya mahkumsunuz.

Okuyucu Yorumları

Toplam 13 Yorum

Her siteden alışveriş yapmamak lazım.

@01 Kas 2013 21:21 haklısın. Ama bahsedilen site sanırım bir hayli ünlü...

çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık. benim de bugüne kadar sürekli alışveriş yaptığım, internetten alışveriş denildiğinde akla ilk gelen siteden geçen hafta bir alışverişim oldu. 12 gün boyunca ürün tedarikçiden bekleniyor yazdı alışverişin durumunda. telefonla arayıp bir güzel kalaylayınca paketleme sırasına alındı yazdı, sabahtan akşama kadar da o durumda kaldı. sonra bir daha aradım, bir ürün bütün gün mü paketleme sırasında bekler, eğer bu akşam kargoya verilmezse iptal ediyorum siparişi dedim, ne hikmetse 15 dakika sonra ürün kargoya verildi yazısını gördüm. ve açıkçası o siteden de soğudum. bugüne kadar yaptığım onca alışverişe rağmen.

gözünle görmedigini almayacaksın bu ülkede

hangi firma olduğunu anladım. tek kelimeyle rezalet.....

..............................

league of legends diye bir oyun var, Türkiye'de iletişime geçebilecek tek kişi bulamadım, adres deseniz o da yok. Bu konuda artık denetimlerin de devreye girmesi gerekir diye düşünüyorum.

kızdırmayın lan selçuk reisi sitenize iki kod yazar tüm fiyatlar sıfırlanır o gün milyonlarca dolar ürünü bedavaya sipariş veriri milyonlarca insan.

Beyler aynı siteden aynı sıkıntıları bende cektim birkaç ay önce bir tablet aldım 2 haftada geldi ekranında piksel kusru vardı alalı 1 gün olmuş iade almadılar(yalan dolan ney miş iade için piranha firmasından teknik rapor alacakmısımda neyse gönderdim firmaya BİZ OYLE BİR RAPOR VERMİYORUZ DEDİLER....) ama hangi site oldugunu direk söylemeyecegim ama ip ucu vereceğim bas harfi KLİKSA (üye pluncakargo takip ifalan inceleyin analrsınız)dır.

kliksa.com detected

Aslında buna ÇÖZÜM basit: hani pizza alırsın belirtilen sürede gelmezse bedava olur ya, Gümrük ve Ticaret bakanlığı da bu işe bir el atıp teslimat sürelerine sınırlama getirmesi lazım. En azından belirtilen süreyi aşan teslimatlardaki ürünlere %10 indirim politikası uygulamalılar. Bak bakalım %10 para iadesi olunca o teslimat geç geliyor mu?, daha hazırlanma aşamasında yazıyor mu ? ÇÖZÜM bu kadar basit.

saç adam bırakmış.

bi girişimde sen yapda görelim

Sen de yorum yaz