3D tarayıcı ile her şeyi kolayca tarayın

CHIP Online
01-02-2009, 00:01   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

Kâğıt üzerindeki yazı ve resimleri taramak geçmişte kaldı. 3D tarayıcı ile her şeyi taramak mümkün.

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/3D-t ... -tarayin_10504.html

Günümüzde tarayıcı dendiğinde aklımıza ilk gelen şey kağıt ve resimleri taramak için kullandığımız, sadece tek bir yüzeyi tarayabilen makineler oluyor. Tabii durum böyle olunca tarayıcılar da geçmişteki önemi yitirmeye başlıyor. Sebebi ise artık her türlü yazışmanın zaten dijital ortamda yapılıp orda kaydedilmesi ve çoğu verinin artık kâğıtlar yerine dijital ortamda saklanması. Geleceğin popüler tarayıcıları ise üç boyutlu cisimleri tarayabilen cihazlar olacak.

İşte yeni üretilen Realview 3D isimli yeni tarayıcı tam bu amaca hizmet ediyor. Üstünde iki farklı kamera ve bir de dönen platforma sahip cihaz, kameralardan gelen görüntüyü işleyerek istediğiniz cismin VGA, HD ya da daha yüksek çözünürlüklü üç boyutlu bir görüntüsünü bilgisayarınızda oluşturabiliyor. Üstelik bu görüntü, daha sonra bir çok modelleme yazılımına uygun formata da dönüştürülebiliyor.

Üreticisine göre bu ürünü benzerlerinden ayıran özellik, çok uygun bir fiyata satılabilecek olması. Fakat henüz fiyatı hakkında kesin bir açıklama yapılmış değil.


Tüm konu: 3D tarayıcı ile her şeyi kolayca tarayın

Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: 3D tarayıcı fikri sizce ne kadar ilgi görür?

crackerweb
01-02-2009, 01:14   |  #2  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
51 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008
0

iyi de bu yeni bişey değil ki...
belki 5-6 yıldır yapılan tüm animasyon filmleri önce maskeler, karakterler el ile yaratılıp sonra dijital ortama bu makinalarla aktarılıyo... sanki yine bi stajyer elinden çıkmış haber edası var...




Banned
01-02-2009, 03:03   |  #3  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
347 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

bunun daha gelişmişleri ilerde çok lazım olacak gibi geliyor nedense...

Fattur
01-02-2009, 13:27   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
5,768 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

Tabii durum böyle olunca tarayıcılar da geçmişteki önemi yitirmeye başlıyor. Sebebi ise artık her türlü yazışmanın zaten dijital ortamda yapılıp orda kaydedilmesi ve çoğu verinin artık kâğıtlar yerine dijital ortamda saklanması.


bu pek bböyle değil ama.Çünkü ne kadar dijital ortamda da yapılsa kağıt her zaman kullanılıyor. :)