4 gb ram 32 bit sorunu yardım

xhunterx3
06-07-2010, 00:23   |  #1  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
41 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2010

arkadaşlar bilgisayarı yeni topladım.işletim sisteminide bilgisayarcıya kurdurdum 32 bitlik kurmus
4 gb gösterir dedi ama göstermiyor

benim sorum su biladere yeni dizüstü aldım yanında 64 bitlik win7 var onu benim bilgisayarıma kursam bi sorun teşkil edermi
çünkü bilgisayarcı olmaz dedi driverlar falan çalışmazmış yoksa bana ayak mı yaptı
şimdiden teşekkürler

mcafee23 ayrılmıştır
06-07-2010, 00:25   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

kurarsın bir problem olmaz ama windows'un kurmadığı tüm driverların 64bit sürümünü bulmalısınız

xhunterx3
06-07-2010, 00:31   |  #3  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
41 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2010
Alıntı: mcafee23  
kurarsın bir problem olmaz ama windows'un kurmadığı tüm driverların 64bit sürümünü bulmalısını
nası yani dostum.parçalarla gelen cd lerin içinde yokmudur driver

YasarS
06-07-2010, 00:32   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
1,238 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

Sorun teşkil eder tabi.Çünkü alınan bilgisayarda o lisans kullanılmaya devam edildiği sürece zaten aynı lisansla etkinleştirme yapmaz.Bu arada zaten gelen leptopta satan firma tarafından bir recovery bölümü oluşturulur ve aktifleştirme onun üzerinden yapılır.Çok macera yaşamaya çalışırsan lisans tehlikeye girer

xhunterx3
06-07-2010, 00:36   |  #5  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
41 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2010

yani ben 3 gb olarak kullanıcam bilgisayarı ölemi yada gidicem tekrardan 10 lira daha bayılacam 64 kurduracam

YasarS
06-07-2010, 00:42   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
1,238 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

10 Lira,10 Lira korsana ödeye ödeye bir kutu lisans parasını verirsin yada gider 64 bit kutu lisansı alırsın.Yada kasa yeni ise microsoft yardım merkeziyle görüş oem lisans alabiliyormusun bir dene çünkü oemler çok daha ucuz.

mcafee23 ayrılmıştır
06-07-2010, 00:43   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008
Alıntı: xhunterx3  
nası yani dostum.parçalarla gelen cd lerin içinde yokmudur
 
onların içinde olabilir varsa kurarsın sorun olmaz

mcafee23 ayrılmıştır
06-07-2010, 00:46   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008
Alıntı: YasarS  
Sorun teşkil eder tabi.Çünkü alınan bilgisayarda o lisans kullanılmaya devam edildiği sürece zaten aynı lisansla etkinleştirme yapmaz.Bu arada zaten gelen leptopta satan firma tarafından bir recovery bölümü oluşturulur ve aktifleştirme onun üzerinden yapılır.Çok macera yaşamaya çalışırsan lisans tehlikeye
 
sen "bilgisayarcının" kurduğu windows'un legal olduğunu mu zannediyorsun.Ben zannetmiyorum arkadaşın anlattıklarından
adam yasal masal vazgeçmiş ram'in peşine düşmüş

windows7seven.org
06-07-2010, 02:28   |  #9  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 1
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

Eğer programcı yada grafiker değilsen 32bit idealdir. Aynı anda 4 GB kullanman imkansız.
64 Bit kullanacaksan bence grafiker yada programcı olman gerke.
32 Bit zaten 4GB tamamını kullanıyor fakat aynı anda değil. Aynı anda kullandığı oran sistem özelliklerinde yazandır. Genelde 3.25.

64 bit kurarsan yazılım + driverların çoğu 64 bit destekli olmak zorunda.

PC-Canavarı
06-07-2010, 09:38   |  #10  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
97 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2010

Ben Vista 32 bit kullanıcısıyım pc toplama Deil Hp pavillion m9150.tr 2 gb ran vardı aldığımda ben 2 gb daha taktım ve servis pack yokken 3,25 yazıyordu servis pack 1 ile birlikte 4 yazmaya başladı rame göre hareket etceksen donanımlarını yaz işletim sistemi önerelim

Recep Baltaş
06-07-2010, 13:12   |  #11  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 7
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

O bilgisayarcı bilgileri geride kalmış, kacıkçı bir bakkalmış. Ondan uzak durun. Sistemi de kim bilir kaça satmıştır size. O hala XP devrindedir. Mağarada...

Bu arada 7 64 Bit iyi ama aynı lisans iki makinede birden olmaz!

Bir de sen bu foruma üye olup mesaj yazabiliyorsan format da atabilirsin. Bu kadar basit. Bakkallara 10 lira ödeme boşuna...Onlar bilgisayarcı değil...10 liraya bu işi yapıyorsa sisteminden parça çalmadığı ne malum. Ayrıca adresini ver de şikayet edelim korsan Windows kurduğu için :)

MystCrose
06-07-2010, 13:15   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
203 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

aynı lisansı denemeyın win7 32 bit 3 kusur ram destekleektedir. 4 gb isityorsanız 64 bit tercih edin.

oguzhan432
06-07-2010, 13:37   |  #13  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
86 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2009

adam anlamadığı belli 32 bit kaç ram destekler bu soruyu bilmiyor.Kardeşim sen kendin kur driverları da bu siteden iste verirler

juhtife
06-07-2010, 19:10   |  #14  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
282 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2010

64 bit yeni nesil.

xhunterx3
06-07-2010, 19:12   |  #15  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
41 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2010
Alıntı: windows7seven.org  
Eğer programcı yada grafiker değilsen 32bit idealdir. Aynı anda 4 GB kullanman imkansız.
64 Bit kullanacaksan bence grafiker yada programcı olman gerke.
32 Bit zaten 4GB tamamını kullanıyor fakat aynı anda değil. Aynı anda kullandığı oran sistem özelliklerinde yazandır. Genelde 3.25.

64 bit kurarsan yazılım + driverların çoğu 64 bit destekli olmak zorunda.

dostum benim programla falan işim yok oyun için sizin yardımlarınızla topladım daha dogrusu vatandan aldım parcaları taktırdım.cok fazla farketmez diyorsanız hiç ellemem makinaya format atmayı biliyorum.ve elimde biladere aldıgım notbookun cd si var 64 bit home premium ama kurmadım önce size danışayım dedim hem lisans olayını hemde driver mevzusunu

Osman0006
06-07-2010, 22:15   |  #16  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
280 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

Arkadaşım 4 GB ram'in varsa işletim sisteminde 64 bit olmalı açık ve net.

Driverlarda sorun olabilir ama sistemin yeniyse pek sorun olacağını sanmam driverlarını bulursun, kurup dene.

Format atmak içinde internette istediğin bilgilere ulaşabilirsin ve atarsın eskisi gibi değil artık.

xhunterx3
07-07-2010, 12:29   |  #17  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
41 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2010
Alıntı: Osman0006  
Arkadaşım 4 GB ram'in varsa işletim sisteminde 64 bit olmalı açık ve net.

Driverlarda sorun olabilir ama sistemin yeniyse pek sorun olacağını sanmam driverlarını bulursun, kurup dene.

Format atmak içinde internette istediğin bilgilere ulaşabilirsin ve atarsın eskisi gibi değil artık.

dostum sistemim yeni burdaki arkadaşlarla beraber topladık zaten

şimdi ben biladerdeki cd yle format atsam lisans sorunu olur mu peki onu nasıl hallederim

Osman0006
07-07-2010, 13:25   |  #18  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
280 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008
Alıntı: xhunterx3  
dostum sistemim yeni burdaki arkadaşlarla beraber topladık zaten

şimdi ben biladerdeki cd yle format atsam lisans sorunu olur mu peki onu nasıl

İlk sayfada Recep Baltaş sorunun cevabını vermiş lisans sadece 1 bilgisayar  içindir şirket için olanlar ayrı , büyük ihtimalde tek pc içindir aynı lisansla kurulum yapmamalısın.

Son Düzenleme: Osman0006 ~ 07 Temmuz 2010 13:30