4 gb ram olmasına rağmen çok kasıyor !

talhacatalbas
29-08-2013, 20:40   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

Arkadaşlar benim bilgisayarım casper nirvana laptop.  ilk geldiğinde windows 7 gelmişti 2gb ram onboard ekran kartı ama hiç kasmazdı.

windows 7 ultimate kullandım hep ama 3 ay önce birden bilgisayar yavaşladı. format attım C , D , E ama düzelmedi, ramı söküp geri taktım olmadı okulda bilgisayar öğretmenine götürdüm çözüm bulamadı en sonunda windows xp yaptım kasma biraz olsun azaldı.


İnternetten 2 gb ram aldım onuda taktım 4 gb oldu ram ( 2x2) ama bu seferde 32 bit en fazla 3 gb destekliyormuş sonra Win7ultimate 64 bit format attım ama bilgisayarım da " 4gb ram kullanılabilir 2,87gb " yazıyor.

çok yavaş arkadaşlar yardım edin :( derileceğim.


YAzı kopyalamak istiyorum yazının üstüne tutup çektiğim zaman mavi şerit sonradan geliyor, yazı yazarken yazılar sonradan çıkıyor.

Sorunum ne olabilir ?

Sistem Bilgilerim
Kapalı Hesap (153334)
29-08-2013, 21:04   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 187
6,419 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

 

işlemci bitik.Ekran kartın bile belli değil.

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (257829) ~ 29 Ağustos 2013 21:04
talhacatalbas
29-08-2013, 21:11   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013
Alıntı: DETROID_35  
işlemci bitik.Ekran kartın bile belli değil.
 


Hocam yani çok mu kötü ? düzelmez mi ? .

Bende şuan bios güncellemesi yapmak istiyordum ilk defa yapacağım ama w7x0s sürümünü bulamadım :S kendi sitesinde bile yok bu modelin güncellemesini yapmamışlar.


Peki işlemci değişir mi ?

murat5038
29-08-2013, 23:01   |  #4  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Win8 x64 kur ve Biosu default yap. Biosu güncellemek istiyorsan bunlar güncel dosyaların;

Bios;


EC frmware;


Ram ile ilgili bir düzeltme yok ancak sıcaklık ile ilgili çok düzeltme uygulanmış. Eğer Win8 de de aynı duurm olursa değişmez ise Biosdan Onboard ekran kartının aldığı ram miktarını düşürün.

talhacatalbas
30-08-2013, 10:00   |  #5  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

tamam bios güncellemeyi yapacağım ama win7 kullanmak istiyorum :) teşekkür ederim.


peki bios güncellersem 4gb ram görür mü ? düzelir mi

murat5038
30-08-2013, 11:12   |  #6  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012
Alıntı: talhacatalbas  
tamam bios güncellemeyi yapacağım ama win7 kullanmak istiyorum :) teşekkür ederim.


peki bios güncellersem 4gb ram görür mü ? düzelir

 Yukarıda ne olduğunu yazdım, okumaya gayret ederseniz anlarsınız. Ramle alakalı bir düzeltme yok yazdım Biosdan ayarlarla uğraşman lazım.

talhacatalbas
30-08-2013, 12:46   |  #7  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

çok çok özür dilerim affedin okumuştum ama işyerinde gizli girdiğim için çabuk yazdım unutmuşum.

tamam deneyeceğim.  ama bu sorun birden bire oldu.  bilgisayarımda eskidende win7 ultimate vardı 4 -5  yıllık laptopum.

3 - 5  ay önce birden bire nedenini bilmediğim bir şekilde yavaşladı. ekran donmaya başladı. yazı yazarken ben tuşlara basıyorum ekrandaki metin sonradan ilerliyor ve mouse imleçi takıla takıla hareket ediyor. çözüm bulamadım ancak windows xp de yavaşlamayı biraz olsun azaltabildim yardımlarınızı bekliyorum

Son Düzenleme: talhacatalbas ~ 30 Ağustos 2013 12:50
murat5038
30-08-2013, 14:43   |  #8  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

ö.d belirtmeniz yeterliydi. Format atın ve Bilgisayarın iç temizliğini CPU macununu yenileyin. Sonra bios update yapın ve Ramlerin yerlerini değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Hala düzelme yoksa bir bilgisayarcıya gösterin donanımsal başka bir arıza olabilir.

talhacatalbas
30-08-2013, 16:19   |  #9  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

bilgisayarcıya götürdüm adam sadece açma düğmesine bastı bilgisayarım a girdi bu bilgisayardan bukadar performans alabilirsin zaten dedi.

ama eskiden canavar gibiydi ? . 


yapmayı düşündüğüm ;

1 - bilgisayarı tamamen söküp bios pilini çıkarıp 5 dk sonra geri takacağım.

2 - yanımızdaki dükkan parçacı gibi birşey oradan basınçlı hava basacağım içine.

3 - sizin dediğiniz gibi CPU macununu kontrol ettireyim bilgisayarcıya Onay


peki CPU değiştirebilirmiyim ? 2. el falan

Qromodynmc
30-08-2013, 17:48   |  #10  
Qromodynmc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 127
4,186 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

Isınma sorunu olabilir,Casper bilgisayarlar genelde bi süre kullandıktan sonra tıkanmaya,Aşırı ısınmaya başlıyor.

talhacatalbas
30-08-2013, 18:43   |  #11  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

ısınma yapmıyor hep böyle yavaş :(

talhacatalbas
30-08-2013, 19:03   |  #12  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

şuan CPU %99  larda geziyor + sadece google chrome açık 2 sekme açık 1 tanesi chip 2. si facebook.  KASMAMASI lazım !! :(


Ram 1,95 GB kullanıyor :S 4 gb ram var 2,87 gösteriyor

Son Düzenleme: talhacatalbas ~ 30 Ağustos 2013 19:05
Batuhan Karsan 26
30-08-2013, 22:53   |  #13  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010
Alıntı: talhacatalbas  
şuan CPU %99  larda geziyor + sadece google chrome açık 2 sekme açık 1 tanesi chip 2. si facebook.  KASMAMASI lazım !! :(


Ram 1,95 GB kullanıyor :S 4 gb ram var 2,87 gö

 Onboard ekran kartın varsa o kullanıyordur.CPU 99 larda olduğunda görev yöneticisi aç işlemler kısmınının görüntüsünü al.

talhacatalbas
31-08-2013, 14:31   |  #14  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

Buyrun hocam ekran görüntüsü

talhacatalbas
31-08-2013, 15:35   |  #15  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

işlemci 3,5 cm en boy

Bios pilini çıkarmam lazım arkadşlar çok acil şuan söktüm

Bios pili bu mu arkadaşlar ?  nasıl çıkartıcam ki bunu ?

kabloyu kontrol ettim biraz ileride düğme gibi birşey var acaba onu mu çıkaracağım ?

2. soru  arkadaşlar bu işlemciyi daha iyi bir işlemciyle değiştirsem olur mu çalışır mı ?


 

Son Düzenleme: talhacatalbas ~ 31 Ağustos 2013 15:37
Batuhan Karsan 26
31-08-2013, 21:00   |  #16  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010
Alıntı: talhacatalbas  
Buyrun hocam ekran görüntüsü


Virüs var bilgisayarında.Kaspersky ile tarat.Ayrıca alttaki resimlerdeki de bios pili değil sakın kurcalama.

murat5038
31-08-2013, 21:08   |  #17  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Eseti kaldır, Fistudio virüs olma ihtimali var. Chrome çoğu şeyi kullanıyor, kullandığın eklentiler vs plugin Bunlardan dolayı çok bellek ve cpu kullanıyor. Ayrca İşlemciyi gösterdin ama şimdi de ısı sorunu başına dert olacak çünkü macundan ayrıldı ve boşluk oluşacaktır arada.

talhacatalbas
31-08-2013, 23:10   |  #18  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013
Alıntı: murat5038  
Eseti kaldır, Fistudio virüs olma ihtimali var. Chrome çoğu şeyi kullanıyor, kullandığın eklentiler vs plugin Bunlardan dolayı çok bellek ve cpu kullanıyor. Ayrca İşlemciyi gösterdin ama şimdi de ısı sorunu başına dert olacak çünkü macundan ayrıldı ve boşluk oluşacaktır arada.
 


tekrar macun sürdük :)   zaten avira kullanıyordum ama eset denedim aceleyle yeni format atmıştım

talhacatalbas
31-08-2013, 23:12   |  #19  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013
Alıntı: Batuhan Karsan 26  
Virüs var bilgisayarında.Kaspersky ile tarat.Ayrıca alttaki resimlerdeki de bios pili değil sakın kurcalama.
 

Kardeşim biz bunun kablosunu çıkardık yani kırdık :(  adam cımbızla asılınca kırıldı şimdide yerine soktuk temassızlık var galiba :S

Batuhan Karsan 26
01-09-2013, 01:32   |  #20  
Batuhan Karsan 26 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 62
2,570 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010
Alıntı: talhacatalbas  
 


Kardeşim biz bunun kablosunu çıkardık yani kırdık :(  adam cımbızla asılınca kırıldı şimdide yerine soktuk temassızlık var galiba :S

 bakıyorum bakıyorum orada ne var anlamıyorum.neyi gösteriyorsun.gece gece kafam basmadı.

talhacatalbas
02-09-2013, 09:37   |  #21  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2013

hocam ekranda kocaman siyah paketlenmiş bios pili var ve biz o pilin içinden çıkan kablonun bittiği noktada beyaz takılacak fişi var. işte orayı kırdık