5.1 kurulumu ???

dj8ugur
30-01-2006, 23:46   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
126 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2004

Arkadaşlar Trıdent marka 5.1 ses sistemi aldım.
Denemek için kurduğumda hoparlörlerin hepsi düzgün bir biçimde çalışıyordu.Yerine düzgünce kurdum bu sefer arkasındaki kablolar herhalde doğru olmadı ne yaptıysam 4 tanesi çalışıyor.yani 4.1 gibi kullanabiliyorum.Ne yaparsam yapayım mutlaka bir tanesi çalışmıyor.
Bu 5.1 lerin bağlantısı nasıl oluyor.Nasıl bağlamalayım.Siz arkasını nasıl bağladınız???

dj8ugur
31-01-2006, 19:49   |  #2  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
126 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2004

Hiçmi bilen yok arkadaşlar...

darkstar
31-01-2006, 23:01   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,029 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2005

3d diye bisey var onun acik olmasi gerekiyor

dj8ugur
31-01-2006, 23:46   |  #4  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
126 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2004

Bilgisayarda bir sorun yok
benim sorum bu 5.1 sistemlerin arkasını nasıl bağlıyoruz.
Sizler nasıl bağladınız

darkstar
01-02-2006, 12:48   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,029 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2005

abi orda hepsine ait olan yerler gosterilmis zaten....
dedigim 3d olayida bilgisayarda degil ses sisteminden acilip kapaniyo. soyledigin sey eger bilgisayara baglanma olayiysa ses kartinin onu destekliyo olmasi gerekio eger desteklemiyorsa ben butun kolonlara ses verdim ama 3d yani arkadan onden yandan falan ses olayi varya o tam istedigim gibi olmadi. sonra gerekli kabloyu alinca sorun cozuldu.

ghayirli
07-02-2006, 00:27   |  #6  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

dj8ugur kardeş bende trident marka 5+1 ses sitemi aldım aynı dertleri bende yaşıyorum hatta daha fazlasını bende creative 5+1 ses kartı var ve dijiatal çıkıştan ses alabileceğimi düşünerek almıştım ama ses sis. anaolog olduğu için başaramadım.üstelik 5+1 sesi verimli olarak kullanamıyorum direkt mikrofon çıkışını aux ' bağlayarak idere ediyorum şimdilik.sen sorununu çözdün mü? nasıl? ayrıca ne ayaparsam ben ses kartındaki dijiatal çıkışı kullanarak yani araya nasıl bir aparat alırsam bunu başarırım.dieğr arkadaşlardan da yardım bekliyorum

opeth
19-02-2006, 20:43   |  #7  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2005

Arkadaşlar probleminize ne kadar çözüm bulabilirim bilmiyorum ama bende creative live 5.1 digital ses kartı ve creative inspire 5200 hoparlör sistemi var.Bu sistem mp3 ve AC3 ses codecinde olmayan videoların seslerini 4.1 olarak veriyor.Ancak AC3 Filter yüklerseniz bu codeclerden 5.1 ses almak mümkün oluyor.Bunun dışında Creative playcenterın arayüzünde CMSS diye bi buton göreceksiniz ona basarsanız şayet mp3 ve filmlerin seslerinin 5.1 olacağını fakat arka hoparlörlerden gelen sesin çok boğuk geldiğini göreceksiniz.Ben gene bu forumlarda dvdlerden sorunsuz bi şekilde 5.1 ses alındığını okumuştum.Gene de daha fazla bilgisi olan bi arkadaş varsa lütfen yardımcı olsun.

suslu_2005
24-07-2006, 11:39   |  #8  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
18 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2006

Arkadaşlar bende creative live 8.1 digital ses kartı ve creative inspire 5200 hoparlör sistemi var.Ben bunun kurulumunu ve 5+1 ses çıkışını nasıl yapabilirim.Bana resimli ya da anlatımlı döküman lazım. Şimdiden teşekkür ederim. Gene de daha fazla bilgisi olan bi arkadaş varsa lütfen yardımcı olsun.

Son Düzenleme: suslu_2005 ~ 24 Temmuz 2006 11:40
numan
13-08-2006, 13:11   |  #9  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2006

merhaba bende trident 5.1 ses sistemi aldım bilgisayrın arkasına taktım kabloları ama 1 tane hoparlör çalışıyo. senin aldığın akblodan alsam olrmu bide o kablonun adı ne.

musti868
13-08-2006, 13:25   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
225 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2004

Analog ses sistemlerini dijital olarak kullanmak isteyan arkadaşlar harici bir decoder almalılar. Creative DDTS-100 decoderin fiatı Mavi Bilgisayarda 180$ + KDV. Çok pahalı. Ama ürün yorumlarında herkesden 5 tam yıldız almış ve üzerinde her tür girişin yanında birde kablosuz uzaktan kumanda var. Bu aleti her tür ses cihazına sorunsuz bağlayabilirsiniz.DVD Player’lar, Play Station v.b. Dolby Dig. 5.1, DTS 5.1 , Dolby Dig. Ex ve DTS-ES ses formatları desteği
İki adet kulaklık bağlantı noktası
Optik ve Coaxial bağlantı noktaları
SB Live ve üstü tüm ses kartlarıyla kullanılabilir

xaphan
18-08-2006, 18:40   |  #11  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2006

ac3 codecleri ile sterio (çift kanal) kaynağı 5.1 kayıt edebiliyorsunuz ve ses kartlarınız center ayrı kanalda kaydedildiği için ses veriyor. zaten 5.1 kaydedilmiş bir herhangi kayıt yeterli. ama sterio bir kaynaktan çalma esnasında ses kartından 5.1 sesleri almak için gereken desteği sağlamıyorlar. kayıt mutlaka 5.1 olmalı. yada harici cihaz kullanmalısınız.fakat sterio kaydı 5.1 yürütmekle 5.1 kaydı 5.1 yürütmek açısından müthiş fark doğuyor yinede. çünkü sadece ses gelmesi yetmiyor. 5.1 kaydı yazılım destekli yapabilirsiniz ama sterio kaydı 5.1 miş gibi yürütme konusunda bahsettiğiniz kartlarla bu iş mümkün deil.

xaphan
18-08-2006, 18:52   |  #12  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2006

eklemek istediğim bir konu var k-lite mega codec paketi kurduğunuzda codeclerinizi seçtikten sonra uygun formatların 5.1 çalışmasını sağlayan son aşamada istediği bir takım bilgiler var orda sisteminizi 5.1 olarak tanıttığınızda dvd leri bırakın kendi 5.1 kayıtlarınızda bile iyi sayılabilecek bir 5.1 sunuyor size hoparlörlerden. eğer yoksa deneyin derim.

Recep Baltaş
18-08-2006, 20:38   |  #13  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 7
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Arkadaşlar bir kere en son ses kartının sürücüsü kurdunuz mu? İkincisi Trident çok iyi bir marka mı bilimoyrum ama Creative varken neden trdient?
Üçüncüsü o ayarlar donanım kısmı bittikten sonra ses kısmı ayarlarında yapılır.