7 değerlendirmem?

luqqa
15-01-2009, 14:50   |  #1  
luqqa avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
332 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

hani 7 hakkında şöyle böyle diyenler için dun gece itibari ile 7 kurulumuna ve test etmeye başladım kurulum sırasında ve kurulum sonrası aldığım notları paylasmak istedim sakıncası yoksa ;)

01,32 de kurulama başladım.
01,37 Expanding Files bitti yani kurulum bitiyor aşamasına gelebildi.
01,42 Kurulum tamamlanma aşaması ekran kartımı yukledi :) Bu aşamayı çok seviyorum sahsi bi zevk :D
01,43 Kurulum Bitti.
01,47 Seri NUmaram arızalı çıktı 2 dk zaman kaybım var. Seri numarası girmeden kurulama devam ettim :S
01,51 Masaüstü tamamen açıldı. (2 dk lık zman kaybına rağmen)

2dk zaman kaybı dahil toplam 19 dakika da driverlar dahil seven kurulumunu tamamladım lütfen dikkat harici programları kurmadım sadece driver ve seven (ofis, winamp vs gibi prg lar hariç)

Kurulum Notlarım :

Kurulum şekli vista ile aynı. Daha şekilli beklerdim.

Masaustu açılmadan evvel performans ölçen kısım oldukça sade ve siyah bir pencere ki bu çok can sıkıcı ama vista kadar uzun surmuyor.

Ve çok sevindiğim birşey :) Hesap makinesinin görselliği değişmiş :) Ama üzgünüm yeni metin belgesi hala aynı :S Ama uzun bir zamandan sonra hesap makinesi bile bir gelişme windows için

Bir sevindirici haber daha beta balığını benden baska seven birileri birşeyler daha :) Seven beta :D masaustu beta balığı fotosu ile geliyor :D

Media Player a şık bir görünüm vermişler. İLk açtığım muziği bozdu ancak diğerlerinde herhangi bir sorun almadan dinleyebildim.

İşlemci ve ram kullanımı konusunda oldukça stabil ve kararlı. Yormuyor makineyi 500 mb civarı bir ram harcıyor

Kenar çubugu araçları bir kenara hapsedilmek yerine özgür bırakılmış ki buda farklı ve kişleştirilebilire güzel örnek sevdim.

Denediğim Oyunlar : lütfen dikkat görüntü ayarları yuksek seviyede denendi...

Hard Track (Meşhur Tır Oyunu) herhangi bir problemle karsılasmadan oyunu oynabildim.

Counter Strike ve Half Life Sorun çıkarmadılar.

UNderground ve Undergroun2 herhangi bir sorun vermediler hatta vista da oynarken takılan underground2 seven da takılmadı.

Fifa 2002 sorunsuz bir şekilde oynayabildim.

NFS Pro Street Herhangi bir sorunla karılasmadım :)

Call Of Dutty Serisi yine sevindirici ki herhangbir sorun yok

Crysis serisi sorunsuz seriden kastım 1 ve 2 :D


Artı ve Eksiler :

vista bilgisayarıma 5.0 puanı verirken seven 5.3 verdi ekran kartım 7.9 görebildi sonunda :D vista psu eksikliğim nedeniyle tam verimli çalışamıyordu maalesef :) seven ile birlikte psu ihtiyacım ortadan kalkmış oldu :D Bu artısıydı.

Kurmaya çalıştığım bir tek program da uyum sorunu yasadım Deamon Tools sanal sürücü programları bu da eksisi ancak farklı alternetif programlar kullanarak bu eksi geçersiz kalabilir dusuncesindeyim.

Su ana kadar düşünürsek resmi sürüm olmamasına rağmen vistayı unutturacak bir kapasiteye sahip.

Bence vista kullanmak anlamsız su an için.

ve xp sever arkadaşlara bi üzücü haberim var sanıyorum xp nin artık emekli olma vakti geldi :S


Murat_Sahin
15-01-2009, 15:05   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
223 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

güzel bir deneyim olmus senin için aynı duyguları bende yaşadım. ve yaşasın 7 diyorum.

Kapalı Hesap (91855)
15-01-2009, 15:08   |  #3  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 27
2,006 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

malesef microsoft hâlâ nt kernelini kullanıyor

yeni bi kernel oluştursa ne güzel olur çok eskidi nt kerneli
yine yeni bi dosya sistemi lazım kullandığımız herşey nt ye bağlı
örnek ntfs ( nt file system ) ve ben nt nin açılımını bilmiyorum bilen varsa mesaj atsın lütfen

luqqa
15-01-2009, 15:13   |  #4  
luqqa avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
332 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

ntfs yeni teknoloji dosya sistemi " new technology file systems "

ReFeRaNSs
15-01-2009, 15:13   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,225 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008
Susam
malesef microsoft hâlâ nt kernelini kullanıyor

yeni bi kernel oluştursa ne güzel olur çok eskidi nt kerneli
yine yeni bi dosya sistemi lazım kullandığımız herşey nt ye bağlı
örnek ntfs ( nt file system ) ve ben nt nin açılımını bilmiyorum bilen varsa mesaj atsın lü

NT kısaltması "New Technology" (Yeni Teknoloji)'nin kısaltmasıyken, sürekli geçiken projenin çıkış tarihi nedeniyle "Not Today" (Bugün Değil) olarak anılmaya başlanmıştır.
kaynak::

makaven
15-01-2009, 15:15   |  #6  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
73 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2006
Susam
malesef microsoft hâlâ nt kernelini kullanıyor

yeni bi kernel oluştursa ne güzel olur çok eskidi nt kerneli
yine yeni bi dosya sistemi lazım kullandığımız herşey nt ye bağlı
örnek ntfs ( nt file system ) ve ben nt nin açılımını bilmiyorum bilen varsa mesaj atsın lü

NTFS; New Technology File System yani Yeni Teknoloji Dosya Sistemi demektir.

luqqa
15-01-2009, 15:17   |  #7  
luqqa avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
332 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008
ercanyerci
NT kısaltması "New Technology" (Yeni Teknoloji)'nin kısaltmasıyken, sürekli geçiken projenin çıkış tarihi nedeniyle "Not Today" (Bugün Değil) olarak anılmaya başlanmıştır.
kaynak::
Not Today bunu bilmiyordum hoş bir uyarlama olmuş öğrenmiş oldum teşekkür ederim hosuma gitti

ReFeRaNSs
15-01-2009, 15:18   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,225 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

:) bnde görünce gülümsedim

LifeGame
15-01-2009, 16:27   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
129 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Slm arkadaşlar..
Kurulumlarım az evvel bitti ve bende bazı dip notlar geçeyim dedim.
-Vista ya göre daha performanslı çalıştığına bende katılıyorum. Zira vista da ki bir çok sıkıntılı sorun düzeltilmiş durumda.
-Başlat menüsünün klasik görünüme geçmemesi beni cidden uyuz etti. Klasik daha kullanışlı diye düşünüyorum.
-MSN nin 8.5 sürümünü system try a göndermeyi bir türlü başaramadım :) Hani şu 127mb lık exe kurulumu yapan versiyon. Kalleş msn kendisini taks bara indiriyo.
-En çok hoşuma giden tarafı seven ı acer aspire 5920 ye kurdukdan sonra hiç bir driver tanıtmama gerek kalmadı. Süper.. Gerçi Base System Device adı altında tanınmayan 3 ve birde unknow device var ama sağlık olsun.

Sonuç olarak sanırım xp ninde vistanında papucu 2010 da dama atılacak..

LifeGame
15-01-2009, 16:45   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
129 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Ufak Bir Düzeltme:
-MSN nin çalışma uyumluluğunu Xp Sp2 yapınca system try a indirmeyi başardım :)
-Güncellemeden sonra sadece bir tek unknow device kaldı.

-İE 8 şu ana kadarki tek sorunum.. (Sorunun nedeni: uyuz oluyorum :) )

İyi çalışmalar..

Murat_Sahin
15-01-2009, 16:54   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
223 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

ie 8 e bende uyuz oldum. türkçe versiyonunu bi türlü kabul etmiyor ona ne yapabiliriz acaba

LifeGame
15-01-2009, 17:02   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
129 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

onun türkçeside bi cacık değil yaw. alet çok anlamsız anlarda sebepsiz yere hizmetlerin hepsini çakıyor. direk mozilla ve safari kur derim ben :) vadettiği özellikler harika 8 de ama o hizmetleri aktif olarak kullnmaya çalıştığın zaman sıkıntı yaratıyor..

luqqa
15-01-2009, 18:32   |  #13  
luqqa avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
332 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

msn püf noktası için teşekkürler işe yaradı gerçekten kurtuldum o beladan :D

anil_akbay
16-01-2009, 00:20   |  #14  
anil_akbay avatarı
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
77 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

ya arkadaşlar siz ne güzel windows 7 yi kullanıyosunuz ama ben kurunca aero olmuyo ve ekran kartım da uymadı sanırım napıcam yardımlarınızı bekliorum windows aero açılmadı :S

LifeGame
16-01-2009, 07:57   |  #15  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
129 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Hocam uymayan ekran kartının markası ve modeli nedir acaba ? Şu ana kadar 5 PC de win7 yi denedim ve şu ana kadr ne tanımadığı bir driver var nede çalışmayan bir şey..
Şu an sadece bir tek sorunum var o da winamp552 sürümünde bazen sanki kaset sarıyormuş gibi ses de boğulma oluyor. Sürüm değişikliğinden sonra o sorununda ortadan kalkacağını düşünüyorum..

LifeGame
16-01-2009, 09:46   |  #16  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
129 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

SON NOT...
Win7 kurulumundan sonra pc de tanımadığı parça kalmadı. Fakat:
-Ekran akrtının driverını kurmadan 2. monitöre erişemedim.
-Ses kartı driverini kurmadan winamp da sorun yaşadım.
-Cart rider vista driverini kabul etmedi ve kendisi güncelleştirmede otomatik bulup koyuverdi yerine :)

Sonuç olarak şu an taş gibi maşşallah :)

nirvana26
16-01-2009, 11:54   |  #17  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
228 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
LifeGame
-En çok hoşuma giden tarafı seven ı acer aspire 5920 ye kurdukdan sonra hiç bir driver tanıtmama gerek kalmadı. Süper.. Gerçi Base System Device adı altında tanınmayan 3 ve birde unknow device var ama sağlık olsun.
bende de 5920G acer var şimdi seven kursam driver tanıtmya gerek yokmu gerçekten tam anlayamadım.

LifeGame
16-01-2009, 14:07   |  #18  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
129 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Nirvana26
Hocam kurulum sonrası update yap ve donanım özellikleri baktığın zaman sadece bir adet bilinmeyen bulacaksın.
-Ses kartının driver ını vista driverı ile güncellemen gerekiyor. winamp vb. playerslar sanki ses kaset sararcasına ses çıkarabiliyor. Driver güncellemesinden sorna sorun ortadan kalkıyor.
-Ekran kartının driver ını güncellemen lazım. Ben harici ekran kullanıyorum. 22" Benq yu ikinci ekran olarak görmedi sistem. Ama driver ı kurdukdan sonra sorun ortadan kalktı.

Ve emin olki pc üzerinde gelen orjinal vistadan daha performanslı kullanıyorum..

Selçuk İslamoğlu
16-01-2009, 14:16   |  #19  
Selçuk İslamoğlu avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 73
4,131 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2003
LifeGame
onun türkçeside bi cacık değil yaw. alet çok anlamsız anlarda sebepsiz yere hizmetlerin hepsini çakıyor. direk mozilla ve safari kur derim ben :) vadettiği özellikler harika 8 de ama o hizmetleri aktif olarak kullnmaya çalıştığın zaman sıkıntı yaratıyor..
IE8 de beta zaten. Windows 7'deki sürümü şu anda eskidi bile ;)

LifeGame
16-01-2009, 17:36   |  #20  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
129 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Evet selçuk.. haklısın vesselam.. bizim için eskidi sürüm ama bill amca halan yeni olduğunu sannediyor hem ie8 in hemde nt (new tech. mi dersin yoksa not today mi bilemem) nin :)

ReFeRaNSs
16-01-2009, 19:39   |  #21  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,225 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

konu ie ye gitmiş :), win7 de dxdiag a bakınca dx11 görünüyor, bilgisayar özellikler puanlama kısmında ise dx10 görünüyor biri yalan söyliyor :D

Fattur
16-01-2009, 20:56   |  #22  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
5,768 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

ercanyerci.Ekran kartın donanımsal olarak dx 11 desteklemediği içindir. :D

OnnuuR
16-01-2009, 21:04   |  #23  
OnnuuR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
2,673 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

Arkadalım çok teşekkürler, süper anlatım yapmışsın tkrar tşk ederim...
İndirmeye başlıyorum...

ReFeRaNSs
16-01-2009, 21:20   |  #24  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,225 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

Fattur.
vardı da bizmi almadık :D

Son Düzenleme: ReFeRaNSs ~ 16 Ocak 2009 21:21
Fattur
16-01-2009, 21:42   |  #25  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
5,768 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

:D:D:D:D
Cidden piyasaya çıksa güzel olacak...