ağ kurmayı anlatabilirmisiniz?

exitly
23-05-2008, 17:52   |  #1  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
44 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

 

Konu yanlış yere açıldıysa özür dilerim açıcağım yeri bulamadım uzmanına sorun kısmına açamıyoruz sanırım eğer yanlış yerdeyse kusurabakmayın.....

arakadaşlar..
ben yandaki binadaki pc ile benim pcyi birbirine bağlamak isityorum..yanlız sadece lan oyun ve dosya paylaşımı için olcak..
internetten araştırmama rağmen hep sorunlar çıktı bana baştan sona sorunsuz anlatıcak biri lazım..
biz cross kablo yaptırdık..iki makinedede ikişer tane eternet var..eternetin biri adsl için diğerinide ağ için kullancaz dediğim gibi internet paylaşılmıcak..ikimizdede adsl var biz sadece network oyun ve dosyaları iki pc kullanması için yapıyoruz..yardımlarınızı bekliyorum..
birde daha önce ağ kurmaya çalıştım bir ara kurdum ama nasıl yaptım bilmiyorum zaten adımlar çok karışık olduğundanmıdır bilmiyorum ama ağ kurulduktan sonra dosyaları iki pc görüyordu yani benim attığım dosyayı yandaki binadan kullanabiliyorlar fakat bu seferde internet çalışmıyor..ben doğru eternette yaptığıma eminim ama ağ eternetini kapatmadığım sürece internet bağlantısı olmamıştı..
kısacası bana ilk adımdan başlıyarak (mesala ilk ağ kurulum sihirbazındanmı olcak veya başka yerdenmi olcak)tek tek eğer mümkünse resimlide olablir..ve eğer ipler filan atancaksa bunlarıda güvenlik açısından kendimiz girmek istiyoruz bunların aralıklarını ve sadece internet paylaşılmıcak kurduğumuz ağ dosya ve oyun için olcak ve internet kafedeki ağlar gibi internet bağlantısını kesmeden dosyalara ulaşılabilmeli yani sürekli ağ açık kalmalı....
sanırım derdimi anlatabildim yardımlarınızı bekliyorum bu benim için çok önemli bir konu..ilgilenirseniz sevinirim şimdiden çok ama çok teşekkür ederim ..
saygılarımla yardımlarınızı bekliyorum............

exitly
23-05-2008, 18:48   |  #2  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
44 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

içinizden bir tek kişi bile kusursuz ağ kurmayı bilmiyormu:D.??? hadi arakadaşlar biraz daha ilgi...biliyorum flood yapıyorum ama sitede çok yavaş işliyor:S

Fatih_ARMAĞAN
23-05-2008, 18:53   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,804 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

işin kolayı varken sen uzun yolu seçmek istiyorsun..
2 eternet ve ucuz bi switch le çözebilirdin olayı.. cross bağlantı yapıcaksan  cross bağladığın eternetlerin iplerini aynı grup vermelisin...( bu olaylarını bildiğini düşünüyorum)
ama sakın ağ geçidi ne herhangi bir ip verme  sadece ip adresi ve alt ağ maskesi olsun  diğer seçenekleri boş bırak. yani örnek,

PC1 192.168.1.5
    255.255.255.0

PC2 192.168.1.10
    255.255.255.0

bu ayarları tekrar söylüyorum cross bağlantı yaptığın eternet kartında yapıcaksın...
eğer kablonda yada eternet kablolarında bi sıkıntı yoksa ağ ayarlarında ağ gruplarınız aynı ise birbirinizi görmede bi sıkıntı yaşamazsınız.
ama unutmadan oyunlar için ağ bağlantısı özelliklerinden yükle seçeneğinden iletişim kurallarına tıklayıp ipx/spx/netbios u seçip eklemenizi tavsiye ederim.

gel gelelim modeme bağladığınız eternet e :)
o sana kalmış istersenin oto ip yaparsınız istersen modemin ip grubuna göre manuel ip verebilirsiniz...

anlamadıgınız bişey varsa yazarsanız farklı detaylar hakkında bilgi verebilirim...

exitly
23-05-2008, 19:00   |  #4  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
44 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

peki bende switch de var onunla daha kolay olursa onunla bağlıyim..switch'i ben evdeki ikinci pcye internet vermek için kullanıyorum ayrı bir switch almam gerekirmi??yoksa o interneti dağıtmak için kullandığım switch ile diğer girişlere kabloyu takarak arakadaşa bağlanabilirmiyim??ve cross cabloyuda normal eternet kablosu yapmam gerekirmi???

Fatih_ARMAĞAN
23-05-2008, 19:23   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,804 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

swictch le yaparsan daha basit ve kolay olur ama o zaman kablonu birebir kablo yapman gerekir...  farklı bi switch almana gerek yok arkadaşından gelen birebir kabloyu yine o swict e takarsın  fakat  arkdaşınla internet baglantısında sıkıntı yaşamak istemiyorsan arkadaşına 2. eternet kullanmalısın.. sana şöyle özetlim kendi evindeki pc lere hiçbir ayar yapma...  sadece arkadaşında olan ikinci eternetten sendeki swicth e bir kablo çek ( birebir kablo olsun) ve arkadaşının ikinici eternetine senin ip ne ise aynı gruptan manuel bir ip ver fakat yukarda dediğim gibi sade ip ve alt ağ maskesi olsun...  diğer kısımları boş olsun..

bu şekilde senin evdeki 2 pc senin modemden bağlanır  arkadaşında kendi modeminden bağlanır aynı zamandada arkadaşın ve evdeki 2 pc ile ağ kurabilirsin.. ama ilk yazdığım psot daki olayıda deneyebilirsin kablo ve aldıgın eternet ler ziyan olmasın istemiyorsan...

exitly
23-05-2008, 19:25   |  #6  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
44 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

teşekkürler bu yanıtlar yeterlii ellerine sağlık işime yarıcaklar.........

sah1n
24-05-2008, 10:01   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,758 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2007

Yalnız şöyle bir olay var komşundan sana kablo çekersen ve senin switch ine girersen o otomatikman senin internetinide kullanmış olur.Niye dersen sen modem den switch üzerinden dağıtıyorum diyorsun yani modem den switch e internet gidiyor senin switch inden çıkacak her kablo senin internetini kullanır.Bunun için ayrı bir switch almana gerek yok cross kabloyla arkadaşın yukarda dediği gibi yapabilirsin.

exitly
25-05-2008, 05:41   |  #8  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
44 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008
sakarboy
işin kolayı varken sen uzun yolu seçmek istiyorsun..
2 eternet ve ucuz bi switch le çözebilirdin olayı.. cross bağlantı yapıcaksan  cross bağladığın eternetlerin iplerini aynı grup vermelisin...( bu olaylarını bildiğini düşünüyorum)
ama sakın ağ geçidi ne herhangi bir ip verme  sadece ip adresi ve alt ağ maskesi olsun  diğer seçenekleri boş bırak. yani örnek,

PC1 192.168.1.5
    255.255.255.0

PC2 192.168.1.10
    255.255.255.0

bu ayarları tekrar söylüyorum cross bağlantı yaptığın eternet kartında yapıcaksın...
eğer kablonda yada eternet kablolarında bi sıkıntı yoksa ağ ayarlarında ağ gruplarınız aynı ise birbirinizi görmede bi sıkıntı yaşamazsınız.
ama unutmadan oyunlar için ağ bağlantısı özelliklerinden yükle seçeneğinden iletişim kurallarına tıklayıp ipx/spx/netbios u seçip eklemenizi tavsiye ederim.

gel gelelim modeme bağladığınız eternet e :)
o sana kalmış istersenin oto ip yaparsınız istersen modemin ip grubuna göre manuel ip verebilirsiniz...

anlamadıgınız bişey varsa yazarsanız farklı detaylar hakkında bilgi verebilirim...

bu dediklerini yapttım ama ben daha önce ağ kurulum sihirbazını kullanmıştım yani internet paylaşımı içinde uraştım eskiden ondanmıdır bilmiyorum ama bu dedikelrini, yapınca ağ kuruluyor birbirlerini görüyorlar ama bu seferde net olmuyor??
hepsini yapıyorum... ikinci eternetten yapıyorum ama nete girmiyor ancak ağ için olan eterneti devre dışı bırakınca nette giriyor yardımlarınızı bekliyorummm.....ikiside çalışması lazım ve eski yaptığım ayarlardansa onları nasıl geri alcam??
başta bilmediğim için ağ kurulum sihirbazını denedim:S..şimdi ikisi birden çalışmıyor ya net ya ağ oluyor..ben ikisinide isitiyorumm..
veya bunun için bir program varsa..ağ kurulma programı gibi..adını veriseniz sevinirim....
şimdiden teşekkürler....

Fatih_ARMAĞAN
26-05-2008, 18:52   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,804 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

arkadaşım eğer ağ için olan eternet kartına varsayılan ağ geçidini boş bırakıyosan girmesi gerek...  yeğlenen dns sunucusu kısmınıda boş bırakman gerek..

eğer yine aynı yapıyosa

ağ için olan eternet kartlarına şöyle İP ver

192.168.1.5
255.255.255.0
192.168.1.200

192.168.1.200
192.168.1.200

diğer eter kartında oto ip olsun... ( modeme bağlı olan )

Tuğsan
27-05-2008, 07:43   |  #10  
Tuğsan avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
879 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

kendi aranızda ağ olarak kullanacığına default gateway ve dns verme.Adsl modeme giden ise otomatik ip olsun.