Daha somut yazmak gerekirse...
İHTAR EDEN : (adınız, soyadınız, adresiniz)
KARŞI TARAF :(adı, soyadı, adresi)
KONU :garanti kapsamındaki ürünün arıza tekrarı nedeni ile değiştirilmesine karar verilmesi fakat karşılığında başka ayıplı bir mal ile değiştirilmesi.Karşı tarafın garanti kapsamındaki ürünü ayıpsız misli ile değiştirmeyi reddetmesi
AÇIKLAMALAR : (olayın açıklaması)
...
..
son madde :....sonuna kadar kanuni haklarımı arayacağımı İHTAREN bildiririm
NETİCE VE TALEP:
5 gün içerinde
Tüketici kanunun 13. maddesinin ilgili kısımları (Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.) ve Tüketici kanunun 4.maddesinin ilgili kısımında belirtilen (Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir..) olarak belirtilen , haklarım nedeni ile tarafınızdan değişim sonucu gönderilen ayıplı ürünü kabul etmediğimi malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini aksi halde sonuna kadar kanuni haklarımı arayacağımı İHTAREN bildiririm )
SAYIN NOTER :İşbu ihtarnamenin bir suretinin muhataba tebliğine, bir nüshasının dairenizde hıfzını ve tebliğ şerhini havi bir nüshasının da tarafımıza iadesini talep ederim.