Anakart alacaklara Altın bir kural!

recep34
20-02-2009, 00:57   |  #26  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007
0

siz boşverin,Dilekçeyi verin.Ürün arızalı kaç kere servise gitti geldi hala çalışmıyordu çizgi değişim teklif etti,değişime karar verildi (burda değişime karar verilmesi önemli,zira anakartın hatasının tamir ile telafi olmayacağını zaten kabul etmiş oluyorlar) ama başka ayıplı, ikinci el ürün ile değiştirdiler.malın yenisi ile değişimini talep ediyorum diye yazın özetle...

Bu işten kesin sonuç alırsınız,görünün köy klavuz istemez..

Son Düzenleme: recep34 ~ 20 Şubat 2009 00:57
recep34
20-02-2009, 02:10   |  #27  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

Şimdi daha kısa sürede sonuç almak için noterden ihtarneme çekebilirmişsiniz.hakem heyeti bir ayı bulur.İhtarname olayı şirketlerin yumuşak karnı nedenese çok çekiniyorlarmış.

Bu ihtarname işi noterde çok pahalı değilse önce sorun, sonra bu örneğee göre ihtarname çekin...

İHTAR EDEN : (adınız, soyadınız, adresiniz)
KARŞI TARAF :(adı, soyadı, adresi)
KONU : (kısaca olayın özeti)
AÇIKLAMALAR : (olayın açıklaması)
...
..
son madde :....sonuna kadar kanuni haklarımı arayacağımı İHTAREN bildiririm
NETİCE VE TALEP :(ihtarname ile yapılmasını istediğiniz şey mesela ürünümün ... gün içinde tarafıma iadesini, aksi halde sonuna kadar kanuni haklarımı arayacağımı İHTAREN bildiririm )
SAYIN NOTER :İşbu ihtarnamenin bir suretinin muhataba tebliğine, bir nüshasının dairenizde hıfzını ve tebliğ şerhini havi bir nüshasının da tarafımıza iadesini talep ederim.

İhtarnamede istediklerinizi yapmaları için bir gün vereceksiniz. Mesela 3 gün 7 gün. O süre içinde ya isteklerinizi karşılayacaklar yada size karşı ihtarname çekecekler. Duruma göre tavrınızı belirleyeceksiniz.Yani ihtaname olayını gerçekleştirirseniz süre sonunda hakem heyetine gitmek gerekir...

narada
20-02-2009, 02:18   |  #28  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
18 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

Sayın recep34 öncelikle konu hakkında bu kadar duyarlı davranmanız gözlerimi yaşarttı. Sunmuş olduğunuz çözümler ve arayışlar için bütün içtenliğimle size teşekkür ederim.
Yarın ilk işim notere uğramak olacak.
Size bir sorum olacak yalnız bende sadece ürünün garanti belgesi var ürün faturası yok. Garanti belgesi aracılığıyla hukuki yollardan hakkımı arıyabilirmiyim.

recep34
20-02-2009, 02:26   |  #29  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

Daha somut yazmak gerekirse...

İHTAR EDEN : (adınız, soyadınız, adresiniz)
KARŞI TARAF :(adı, soyadı, adresi)
KONU :garanti kapsamındaki ürünün arıza tekrarı nedeni ile değiştirilmesine karar verilmesi fakat karşılığında başka ayıplı bir mal ile değiştirilmesi.Karşı tarafın garanti kapsamındaki ürünü ayıpsız misli ile değiştirmeyi reddetmesi
AÇIKLAMALAR : (olayın açıklaması)
...
..
son madde :....sonuna kadar kanuni haklarımı arayacağımı İHTAREN bildiririm
NETİCE VE TALEP:
5 gün içerinde
Tüketici kanunun 13. maddesinin ilgili kısımları (Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.) ve Tüketici kanunun 4.maddesinin ilgili kısımında belirtilen (Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir..) olarak belirtilen , haklarım nedeni ile tarafınızdan değişim sonucu gönderilen ayıplı ürünü kabul etmediğimi malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini aksi halde sonuna kadar kanuni haklarımı arayacağımı İHTAREN bildiririm )

SAYIN NOTER :İşbu ihtarnamenin bir suretinin muhataba tebliğine, bir nüshasının dairenizde hıfzını ve tebliğ şerhini havi bir nüshasının da tarafımıza iadesini talep ederim.

Son Düzenleme: recep34 ~ 20 Şubat 2009 02:32
recep34
20-02-2009, 02:30   |  #30  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

Garanti belgesi olması daha iyi.Normalde faturayı garanti belgesi gibi kullanırlar ama garanti belgesi  olmasa firmanın yan çizme hakkı var.Belgede kaşe imza var mı ? yoksa kaşesiz imzasız garanti belgesini vermeleri de ayrıyetten suçtur.Gülüş

Son Düzenleme: recep34 ~ 20 Şubat 2009 02:32
narada
20-02-2009, 02:34   |  #31  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
18 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

Garanti belgesinde ithalatçı firmanın kaşesi var. Satıcı firamının ne ünvanı ne adresi nede kaşesi var

recep34
20-02-2009, 03:11   |  #32  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

garantiyi ithalatçi verdiği için sorun yok ayrıca fatura önemli değil çünkü satın aldığınız yere gidip faturanın imzalı kaşeli fotokopisini her zaman isteyebilirsiniz.Çıkartıp vermek zorundalar...

narada
23-03-2009, 20:23   |  #33  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
18 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

Mesaj gönderen tüm arkadaşlara teşekkürler. Sonunda anakartımın parasını alıyorum.
Bu seferde alacağım miktarla ilgili problem yaşıyorum. Alırken 550 ytl para vermiştim. Faturada belirtiyor. Şimdi ise 330 ytl alırsınız diyorlar. Faturada bulunan ytl karşılığı neyse onu almam gerekmiyormu.