Arkadaşlar Gariban İşi Bir Kasa İçin Lütfen Yardım

masquereda
10-04-2013, 21:10   |  #1  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
32 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2013

 

Arkadaşlar hepinize merhaba ;

Çok az bir bütçem var... Elimde Everest marka 400W Pover Supply kasa var. IDE girişli PATA 80 GB Harddisk , LG DVD-RW var.

1-Amd A10 5800 K işlemci APU

2-Uygun bir Anakart ( Kendi Harddiskimi kullanıcam onun için IDE girişli bir anakart ilerde SATA alabilirim)

3-Ram ( +GB yeterli olabilir ama APU için en az 8 hatta 16 gb tak diyenler var kafam karıştı)

bu saydığım 3 parçayı elimdeki 400W lık kasaya takıyım işime bakıyım diyorum...


Bilgisayarı kullanma Amacım ise ; İnternet,MS Office, HD (1080 ,720 p) film belgesel video resim v.s , AutoCAD ve Solidworks.

**** APU işlemci , yani AMD A10 k5800 mi alıyım ( üzerinde ekran kartı varmış) bu yeterli gelir mi yapıcaklarım için ?

**** Yoksa gel güzel kardeşim boşver sen APU'yu falan , git adam gibi AMD FX 6300 al git üzerine birde DDR3 GT630 Nvidia ekran kartı al ?


Arkadaşlar kafam karıştı çok fazla bir el atsanız da şu güzel kardeşinize yardımcı olsanız.. Elimdeki bütçe kısıtlı :)

DiamondMines
10-04-2013, 21:16   |  #2  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,390 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
Alıntı: masquereda  
Arkadaşlar hepinize merhaba ;

Çok az bir bütçem var... Elimde Everest marka 400W Pover Supply kasa var. IDE girişli PATA 80 GB Harddisk , LG DVD-RW var.

1-Amd A10 5800 K işlemci APU

2-Uygun bir Anakart ( Kendi Harddiskimi kullanıcam onun için IDE girişli bir anakart ilerde SATA alabilirim)

3-Ram ( +GB yeterli olabilir ama APU için en az 8 hatta 16 gb tak diyenler var kafam karıştı)

bu saydığım 3 parçayı elimdeki 400W lık kasaya takıyım işime bakıyım diyorum...


Bilgisayarı kullanma Amacım ise ; İnternet,MS Office, HD (1080 ,720 p) film belgesel video resim v.s , AutoCAD ve Solidworks.

**** APU işlemci , yani AMD A10 k5800 mi alıyım ( üzerinde ekran kartı varmış) bu yeterli gelir mi yapıcaklarım için ?

**** Yoksa gel güzel kardeşim boşver sen APU'yu falan , git adam gibi AMD FX 6300 al git üzerine birde DDR3 GT630 Nvidia ekran kartı al ?


Arkadaşlar kafam karıştı çok fazla bir el atsanız da şu güzel kardeşinize yardımcı olsanız.. Elimdeki bütçe kısıtlı :)

FX6300 alacaksan GT630 ekran kartı alma, çok işe yaramaz. APU işlemcileri istediklerini karşılar oyun ağırlıklı değilsen. APU işlemcilerine fazla ram takmak değil önemli olan, hızlı ram takmak önemli. Maximum bütçen nedir?

murat5038
10-04-2013, 21:24   |  #3  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Bütçe nedir bütçeyi belirt belki daha iyisini yaparız.

APU ile solid work ve autocad biraz zor çalışırsın.HD filmler ve diğer işler için ideal.Ancak IDE girişli bir anakart almak ileriye dönük birşey değil geliştirmesi daha çok maliyet tutar.

masquereda
10-04-2013, 21:28   |  #4  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
32 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2013

1 - http://www.vatanbilgisayar.com/C ... ils.aspx?I_ID=64939

2- http://www.vatanbilgisayar.com/A ... ils.aspx?I_ID=64791

3- http://www.vatanbilgisayar.com/R ... ils.aspx?I_ID=57865

TOPLAM : 676 TL , Hafta Sonu Vatan %25 indirimi olursa ki her hafta oluyor = 507 TL

masquereda
10-04-2013, 21:30   |  #5  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
32 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2013

Hocam Maxiumum sıksan öldürsen en fazla 750 800 TL çıkar kredi kartı limitinde.. Oyun oynamıyorum işim gücüm hızlı olsun programlar kasılmasın insan gibi çizimimi yapıyım internette video izlerken HD blueray film izlerken çat diye girsin çıksın sistem takılmasın  stabilize bir durum olsun:)

DiamondMines
10-04-2013, 21:36   |  #6  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,390 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
Alıntı: masquereda  
Hocam Maxiumum sıksan öldürsen en fazla 750 800 TL çıkar kredi kartı limitinde.. Oyun oynamıyorum işim gücüm hızlı olsun programlar kasılmasın insan gibi çizimimi yapıyım internette video izlerken HD blueray film izlerken çat diye girsin çıksın sistem takılmasın  stabilize bir durum olsun:)
 

Monitör var mı

murat5038
10-04-2013, 22:17   |  #7  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Seagate Barracuda 1 TB 7200 RPM 64 MB Ön Bellek 3,5" SATA III DISK (ST1000DM003) 161,06 TL

MSI GT 640 2048MB DDR3 128 Bit Pci Ekspres Ekran Kartı (N640GT-MD2GD3 V3) 203,75 TL

Kingston Hyperx Black 4GB DDR3 1600MHz CL9 Bellek (KHX16C9B1B/4) 111,58 TL

MSI ZH77A-G41 Intel 1155 Soket DDR3 USB3 SATA3 ATX Anakart 197,42 TL

INTEL Core i5-3330 LGA 1155 6MB 3.0GHz Dört Çekirdekli 22nm İşlemci (Ivy Bridge) 412,89 TL

Ara Toplam (KDV Dahil)1.086,71 TL  Teslimat (ARAS Kargo)8,15 TL

Genel Toplam (KDV Dahil)

1.094,86 TL

Teknobiyotik rakamları

_______________________________

Seagate Barracuda 1 TB 7200 RPM 64 MB Ön Bellek 3,5" SATA III DISK (ST1000DM003) 161,06 TL

MSI GT 640 2048MB DDR3 128 Bit Pci Ekspres Ekran Kartı (N640GT-MD2GD3 V3) 203,75 TL

Kingston Hyperx Black 4GB DDR3 1600MHz CL9 Bellek (KHX16C9B1B/4) 111,58 TL

Asrock 970 Pro3 AMD 970 AM3+DDR3 SATA3 USB3 ATX Anakart 169,15 TL

AMD FX-6300 AM3+ 14MB 3.5GHz Altı Çekirdekli Çarpan Kilitsiz İşlemci 303,31 TL

Ara Toplam (KDV Dahil)948,86 TL  Teslimat (ARAS Kargo)8,15 TL

Genel Toplam (KDV Dahil)

957,01 TL

Teknobiyotik fiyatları.

murat5038
10-04-2013, 22:42   |  #8  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Biraz daha düşürüsek pek sağlıklı olmucak ancak (Autocad,solidworks için) Şöyle bir sistemde olabilir.

MSI GT 640 2048MB DDR3 128 Bit Pci Ekspres Ekran Kartı (N640GT-MD2GD3 V3) 203,75 TL

Kingston Hyperx Black 4GB DDR3 1600MHz CL9 Bellek (KHX16C9B1B/4) 111,58 TL

Asrock 970 Pro3 AMD 970 AM3+DDR3 SATA3 USB3 ATX Anakart 169,16 TL

AMD FX-4130 Bulldozer AM3+ 8MB 3.8GHz Dört Çekirdekli İşlemci 247,04 TL

Toshiba 500GB 7200 RPM 32MB Ön Bellek 3,5" SATA III DISK (DT01ACA050) 124,95 TL

Ara Toplam (KDV Dahil)856,48 TL   Teslimat (ARAS Kargo)8,15 TL

Genel Toplam (KDV Dahil)

864,63 TL


AMD olanlardan alırsan verdiklerimden Anakart ve İşlemcilerini paran olduğunda yükseltirsin.Anakartı yükseltmek için Asusun Yeni çıkarttığı ama türkiyede olmayan ürünü bi gelsin sabertooh Gen3 onu alır ve yanına o zamana kadar ucuzlar 8350 alırsın ve yanına 4 gb daha aynısından ram aldınmı yeter sana.