ati 5870 nvidia gt 480

Anket
beckahma
09-05-2010, 20:16   |  #26  
beckahma avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,052 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

 

0

Çok saçma kalıcak burda ama Crysis 2 de DX11 olmayacak diye duydum doğru mu?
5870in açamayacağı şu anda dx10 oyun yok dediğiniz gibi. Ama Dx11'de 5870 ve GTX 480 arasında çok fazla fark var diyemeyiz. Ben birkaç farklı yerden testler incelemiştim ve mesela birince GTX 480 üstteyken aynı sitede başka bi testte 5870 öne geçiyor falan filan. O yüzden bence iyi psu ve güzel soğutmalı kasası varsa 480 alınabilir. Ben şahsen  gidip alıcak olsam şimdi 5870 alırım o ayrı.  5870x2 dediğim gibi en iyi seçim olur. :)

YasinC
09-05-2010, 20:25   |  #27  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,472 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Crysis 2 sanırsa hepsini destekliyecek
DX11
DX10
DX9
Anlıyacağın kartına göre grafik ;)
GTX480 OC ile DX11 oyunlarında ve benchmarklarında 5970'e yaklaşıyor çoğunda geçiyor hatta.
http://www.donanimhaber.com/Video.aspx?Id=1522
 

mete_22
09-05-2010, 20:54   |  #28  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
377 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Ya beyler gtx 480x2 ne zaman çıkıyo ?

YasinC
09-05-2010, 21:01   |  #29  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,472 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Haziran gibi sanırsam GTX480X2 yi bilmiyorum ama haziranda GTX480 nin 512 sp li yani kırpılmamış sürümü gelecek diye biliyorum

firaristt
09-05-2010, 21:37   |  #30  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009
Alıntı: YasinC  
Tabiki sen 15-20 fps ye razıysan o zaman başka açamadığı DX10 oyunu yok o yönden haklısın ancak DX11 de tess. ve diğer özellikler açıldığında GTX480 den kötü performans veriyor. Atide bunun farkındaki  yeni tasarım çalışmalarına başladı. Ancak sana sözüm yok çünkü sen kulağını beynini kapamışsın başkalarına karşı...
arkadaşım ben mesela diyorum. iki kart ta elimde olsa eşit şartlarda bende denemek isterim ama 5970 we 480GTX toplam 2500TL civarında bi parayı buluyor... nvidia-Ati tartışması uzarda gider belliki nvidia taraftarısın fotoğrafından belli... Farcry, Crysis, Assasin's Creed, NFS, Mass Efect gibi daha saymadığım bi çok oyundanvidia 480GTX ile Ati HD 5970 karşılaştırması war... youtube a gir bak 5970 en kötü şartlarda bile 60-70fps werirken 480GTX 30-40fps lere düşüyor... Kulağını beynini kapayan ben değil tam tersine sensin !! hem diyorsunuz 480GTX o/c ile 5970 e "YAKLAŞIYOR" demekki geçemiyor yaklaşıyor... çift gpu ile tek gpu baş etmesi imkansız... 5970 2GB 480GTX 1.5GB ta kadar çıkıyor... sanrım hiç internetten araştırmadın 5970 in saat hızları 300watt ı geçmemek için düşürülmüş (!) ha birde eyefinity war o konuya şimdi girmek istemiyorum... 5870 Eyefinity 6 ekran kartı saniyede güncel oyunlarda 1.000.000.000 pixel doldurabiliyor gelsin 480GTX onlara kafa tutsa ya !! 5870Eyefinity 6 1.008TL vatanda 480GTX 1150TL 1.5GB lik versiyonu... 5970 we Eyefinity versiyonlarına 480GTX in yetişmesinin yada geçmesinin imkan yok!!! herneyse eyefinity e çok girmek istemiyorum... 5970 in saat hızları gekiceği gücü düşünmese tabiki %20-%30 daha yüksek performans vericektir ama güç tasarufu için düşürülmüş bu da aklında olsun!! 480GTX kadar güç tüketse 5970 480GTX i 2 ye katlar h,ç merak etme ;))  ... 5870 in açamayacağı oyun istedim sen geldin bana özellik anlatmaya kalkıyorsun...  480GTX 5870 in dengi deilki daha üst bir modelin dengi ama 5970 de deil tabi :D o arada bi yerde 480GTX :D

Z1mBaBwE
10-05-2010, 11:43   |  #31  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,674 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007
Alıntı: YasinC  
Ati'de zaten yok yok ..... cuda ya karşı steam varmış ama nedense icraat yok gören oldumu hiç  yok nerde !!!
Physx e karşı açık kaynak kodlu physx varmış oda neredeyse artık. Ha birde Tess. aslında ati çok önceden bulmuşda söylememiş bir de bu var nedense herşey önce atide oluyor ama kullanamıyor.
Gidip biraz araştırma yapsan stream'ın ne işe yaradığını öğrenir ondan sonra yorumunu yapardın al sana icraat fizik olayına gelirsek AMD havok dahil bir çok fizik motoruna destek veriyor bunların arasından open cl üzerinde geliştirmeye odaklanmış durumda teknoloji sitelerini takip ediyorsan nvidianın physx'i açık kaynak haline getireceğini görmüşsündür ancak bunda nvidianın oyunu var ati kartları baltalayacakmı görücez bakalım baltalarsa AMD'de catalysttan physx'i engelleyecektir diye düşünüyorum.

YasinC
10-05-2010, 20:49   |  #32  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,472 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Yav barış diyorumya Atide yok yok ama icraatda yok her şey var ama görüntü yok sen bir ekran kartı üret öylece kalsın destek verme arkasında durma sen o ürünün tanınmasını beklermisin. Arkadaşım DX11 de yaklaşıyor OC  ile geçiyor. Gerçi bana kalsa GTX480 benim pek hoşuma gitmedi neden dersenkart 512bit ve 512 SP ile gelecekti kartı kırptılarda kırptılar. ************** hiç çıkarmasaydı nvidia bence bu kartı. Ama bana göre  GTX465 için eğer fiyat 400-500 arası gibi olursa zaten performansı özelliklerden belli 5830 ile 5850 arası olacak gibi Nvidianın DX11 avantajınıda sayarsak bence kart güzel olacak gibi..

dextercan
10-05-2010, 21:15   |  #33  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,624 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

Anket saçmalık.İki kartdan daha performanslı olan GTX480.Fiyat konusunu da kimse takip etmemiş atıp tutuyor.Bir ara tr fiyatları 800-900 tl civarına düştü GTX480'İN.HD5870 mi GTX470 mi anketi olmalıydı.O zaman tartışılabilirdi.GTX470in fiyatları 10 gün öncesinde 600tl civarına düştü.Stoklarda kalmadı bir kaç tane var o yüzden şu anki fiyatları 800-900 tl GTX470'in.
Dx11 de nVida kartlar kendi eş değer Ati kartlarına fark atıyor.GTX470 bile 600tl fiyatı baz alınınca HD5870 yerine tercih edilebilir.dx11 de HD5870'e yetişiyor.Physx,cuda ve Ati'den daha performanslı tesselation.Oyunlarda ki yazılım desteğinide düşünürsek GTX470 daha iyi bir kart.600TL açısından.GTX480 ile karşılaştırmak resmen blgisizlik ve tarafsızlık olur.GTX480 o/c olunca kendisinden kat ve kat pahalı olan(800-900TL açısından) HD5970'e yetişiyor.DH forumda HD5970 ve GTX480 karşılaştırması var bakabilirsiniz.
http://forum.donanimhaber.com/m_39530927/tm.htm
Fiyatlar konusunda forumda bazı kişiler show yapıyordu.Yok nVidia kartları pahalı.Stoklara gelince kartların fiyatını gördük.Kartlar şu anda azaldı stoklarda gelmesini bekleyin 1 yada 2 hafta içinde gelicek.Haziran ayında ki yeni nVidia orta segment kartlar ile de f/p kartlar gelecek.GTX460 ve GTX465.

Z1mBaBwE
10-05-2010, 23:13   |  #34  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,674 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007
Alıntı: YasinC  
Yav barış diyorumya Atide yok yok ama icraatda yok her şey var ama görüntü yok sen bir ekran kartı üret öylece kalsın destek verme arkasında durma sen o ürünün tanınmasını beklermisin. Arkadaşım DX11 de yaklaşıyor OC  ile geçiyor. Gerçi bana kalsa GTX480 benim pek hoşuma gitmedi neden dersenkart 512bit ve 512 SP ile gelecekti kartı kırptılarda kırptılar. ************** hiç çıkarmasaydı nvidia bence bu kartı. Ama bana göre  GTX465 için eğer fiyat 400-500 arası gibi olursa zaten performansı özelliklerden belli 5830 ile 5850 arası olacak gibi Nvidianın DX11 avantajınıda sayarsak bence kart güzel olacak gibi..
 
Öyle bir söylüyosunki HD5000 serisinde oyun oynanmaz çöptür tesallation açılmadığı sürece HD5000 serisi düşük skorlar almıyor aa kalitesi olarak ati kartlar daha iyi yaz aylarında 2.nesil melez HD5000 serisi gelecek diye duyurdular muhtemelen tesallation performansı artmış olacaktır ve GTX480 i geçecektir bu kartlar.

marosarap
10-05-2010, 23:51   |  #35  
marosarap avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
658 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

tessesilation teknolojisi physx gibi sadece nvidia kartlarda çalişan bir özellik gibi lanse edilmemeli bu kanı yalnıştır tüm dx11 destekli ekran kartları gücüne göre bu teknolojiye destek vermektedir. fakat fermi tabanlı ekran kartları bu konuda 5xxx serisine göre daha başarılıdır. misalen denk olan ve aynı karede 100 fps veren gtx4xx serisi ve hd 5xxx serisi bir ekran kartı düşünelim tessesillation açıldığında  gtx4xx serisi ekran kartı 60 fps ye düşerse hd5xxx serisi ekran kartı 40 fps ye düşer. olaya bu şekilde bakmak daha saglıklıdır. soruya gelince gtx480 her alanda hd5870 i geçmektedir

IceManF1
11-05-2010, 13:12   |  #36  
IceManF1 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
3,546 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

DirectX 10'da(Crysis'te) GTX 480 önde.
Ama DirectX 11'de(Metro 2033'te) GTX 480 önde.
 
GTX 480, bazı testlerde 5970 bile kafa tutuyor.Ama tabikide 5970 en güçlü kart.
Ama 5870 ile karşılaştırırsak bence GTX 480 daha iyi.Ama performans bakımından.
 
Yoksa güç tüketimi, sıcaklık vb. durumlarda GTX 480 çok kötü.
Ama oyum Nvidia'ya.

 

Son Düzenleme: IceManF1 ~ 11 Mayıs 2010 13:13
heatblast
11-05-2010, 13:27   |  #37  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,260 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: YasinC  
Haziran gibi sanırsam GTX480X2 yi bilmiyorum ama haziranda GTX480 nin 512 sp li yani kırpılmamış sürümü gelecek diye
o sürümü çıkarsa ismi gtx485 olur yüksek ihtimalle
gtx490 =  gtx470 x2 olarak çıkacakmış ben öyle biliyorum

firaristt
11-05-2010, 13:39   |  #38  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

480GTX video incelemesi DH:


5970 video inceleme DH:


5970 tabiki daha iyi ama gidipte nvidia nın yazılımını Ati de açarsanız Ati ekran kartı tabiki çok kötü performans wericektir ama eşit şartlarda 5970 480GTX i her türlü alır... Nvidia nın çektiği güç we ısı çok fazla hele birde Türkiye gibi elektriğin aşırı pahallı olduğu bir ülkede aradaki 100-200TL lik fiyat farkını göz ardı edip 5970 almak daha akıllıca olur. çünkü 480GTX 5970 ten daha fazla güç tüketiyor zaten elektrik te bu kadar kazıkken aradaki fiyat farkını elektrik faturasına weriyoruz :D 5970 ztn tarafsız bi benchmark videosunda bütün kartları ezip geçiyor yeterki oyunda nvidia nın programları işin içine girmesin :D

dextercan
11-05-2010, 17:26   |  #39  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,624 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009
Alıntı: firaristt  
480GTX video incelemesi DH:

http://www.donanimhaber.com/Video.aspx?Id=1522

5970 video inceleme DH:

http://www.donanimhaber.com/Video.aspx?Id=1337

5970 tabiki daha iyi ama gidipte nvidia nın yazılımını Ati de açarsanız Ati ekran kartı tabiki çok kötü performans wericektir ama eşit şartlarda 5970 480GTX i her türlü alır... Nvidia nın çektiği güç we ısı çok fazla hele birde Türkiye gibi elektriğin aşırı pahallı olduğu bir ülkede aradaki 100-200TL lik fiyat farkını göz ardı edip 5970 almak daha akıllıca olur. çünkü 480GTX 5970 ten daha fazla güç tüketiyor zaten elektrik te bu kadar kazıkken aradaki fiyat farkını elektrik faturasına weriyoruz :D 5970 ztn tarafsız bi benchmark videosunda bütün kartları ezip geçiyor yeterki oyunda nvidia nın programları işin içine girmesin :

HD5970 Çift gpulu o kadar da olsun.Bazı oyun testlerinde HD5970'i geçmesi bile gayet başarılı olduğunu gösterir kartın.

firaristt
11-05-2010, 17:35   |  #40  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009
Alıntı: dextercan  
HD5970 Çift gpulu o kadar da olsun.Bazı oyun testlerinde HD5970'i geçmesi bile gayet başarılı olduğunu gösterir kartın.
tam aklımdan geçiodu böle bişe yazcağınız xD o oyularda video da da belirtilmiş Nvidia nın oyunları we nvidia nın özellikleri açık haliyle geçiyor 480GTX youtube a girin "tarafsız" bi video açın arada çok büyük fark war ;) ama 5970 in dengi weya geçen bir kart daha çıkmadı 5990 çıkınca 5970 2. sıraya düşer anca :D

YasinC
11-05-2010, 21:43   |  #41  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,472 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Yav sizde bahaneler bitmez onun için bence fazla tartışmaya girmeyeceğim.
Testlerde nvidia geçerse nvidia hile yaptı şike var nvidia firmalara para veriyor.
Ati geçerse oo ati iyi kart üretmiş bravo cart curt....
 
 

Z1mBaBwE
12-05-2010, 08:52   |  #42  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,674 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

Fermi çeşitli sitelerde incelendi ve bir sonuca varıldı sonuç (fermi nvidia için hayal kırıklığı oldu) O kadar parayı GTX480'e verilceğine HD5970 alınması daha mantıklıdır ayrıca ferminin artı olarak psu masrafıda açması söz konusu

gcb1903
12-05-2010, 12:27   |  #43  
gcb1903 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 91
1,688 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

3 kuruşluk ma 5 kuruş verirsen yarın bu işin önünü almaz 3 kuruşluk malı 20 kuruşa alırsın. ms gibi yalnız olsaydı nvidia görürdüm sizi. ayrıca bir kaç salak özellik yüzünden kasanın içini 100 dereceye çıkarmaya niyetim yok.. benim ekran kartım oyunda süper kalite-performans versin ama bir cam bardak 2 metre yüksekten düşünce bilmem kaçıncı parça bilmem nereye doğru ilerler onu bilmesin önemli değil.

firaristt
12-05-2010, 13:25   |  #44  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009
Alıntı: gcb1903  
3 kuruşluk ma 5 kuruş verirsen yarın bu işin önünü almaz 3 kuruşluk malı 20 kuruşa alırsın. ms gibi yalnız olsaydı nvidia görürdüm sizi. ayrıca bir kaç salak özellik yüzünden kasanın içini 100 dereceye çıkarmaya niyetim yok.. benim ekran kartım oyunda süper kalite-performans versin ama bir cam bardak 2 metre yüksekten düşünce bilmem kaçıncı parça bilmem nereye doğru ilerler onu bilmesin önemli değil.
bende onu anlatmaya uğraşıoma ma bi tane nvidia tutkunu war anlamıo işte...

Comodo
12-05-2010, 18:47   |  #45  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
302 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2010

Hakkatten nedir bu taraf tutma olayı . İşinize hangisi geliyorsa onu alın Benim HD 5770 almam gibi.Nvidia kullanıyordum 5770 aldım miisss gibi oh .

YasinC
12-05-2010, 20:19   |  #46  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,472 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008
Alıntı: gcb1903  
3 kuruşluk ma 5 kuruş verirsen yarın bu işin önünü almaz 3 kuruşluk malı 20 kuruşa alırsın. ms gibi yalnız olsaydı nvidia görürdüm sizi. ayrıca bir kaç salak özellik yüzünden kasanın içini 100 dereceye çıkarmaya niyetim yok.. benim ekran kartım oyunda süper kalite-performans versin ama bir cam bardak 2 metre yüksekten düşünce bilmem kaçıncı parça bilmem nereye doğru ilerler onu bilmesin önemli değil.
Al birini vur ötekine hiç bir şey demiyorum sade siz akıllısınız değilmi milyonlarca insan salak sizler akıllsınız. Oyuncuların %60'ından fazlası Nvidia kullanıyor. Bilsenizde öyle konuşsanız neysede atıp tutuyorsunuz almışsınız ağzınıza bir sakız geveleyip duruyorsunuz.

YasinC
12-05-2010, 20:20   |  #47  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,472 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008
Alıntı: firaristt  
bende onu anlatmaya uğraşıoma ma bi tane nvidia tutkunu war anlamıo işte...
Esas siz anlamıyorsunuz tabiki kedi uzanamadığı ciğere mındar dermiş neyebilirim ki sabit görüşlüsünüz.

YasinC
12-05-2010, 20:21   |  #48  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,472 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008
Alıntı: Z1mBaBwE  
Fermi çeşitli sitelerde incelendi ve bir sonuca varıldı sonuç (fermi nvidia için hayal kırıklığı oldu) O kadar parayı GTX480'e verilceğine HD5970 alınması daha mantıklıdır ayrıca ferminin artı olarak psu masrafıda açması söz
Barış sen 5970'i suylamı çalıştırıyorsun?

dextercan
12-05-2010, 20:32   |  #49  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,624 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

GTX480 'in fiyatı 800-900tl civarlarına inmişti stoklara tekrar girince bol miktarda düşecektir.Boş boş konuşmayın.Yok HD5970 alınırmış.HD5870 yerinede GTX470 alınır.O/c potansiyeli çok kötü.GTX470 600-700TL civarına inmişti.Alanlar aldı.Tekrar düşecek.Fiyat konusunda aptalca konuşanlara.

dextercan
12-05-2010, 20:54   |  #50  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,624 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

http://forum.donanimhaber.com/m_39451988/mpage_2/key_/tm.htm tüm mesajları okuyun 2. sayfada ki.Bilmeden konuşuyorlar bazıları.Bir bizim forum haberdar değildi sanırım fiyatlar düştüğünde.HD5970 825TL fiyatına inseydi alınırdı:P