Azıcık Yardım... Azıcık Bilgi Paylaşımı :)

zafer.
25-04-2013, 01:43   |  #26  
zafer. avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 100
1,310 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009
0
Alıntı: pankreas76  
o kart bedne vardır o3lü ekran akrtı takınca 8x 4x 4x oluyor 2li 16x 16x oluyor diye hatılıyom yada 16x 8xde düşede bilir neyse

http://www.asus.com.tr/Motherboa ... X79/#specifications

ama burda 16x dual yazıyor

ayrıca sandik ssd üzerindeki yazılan okuma yazma değerlerini verecek bir ssd değil o değerleri aynene vere biliryorsa windows7 derecelendirmesinden 7.9 alması lağzım ben 7.9 almıyor diye biliyorum bir bul bkalım bizde öğ

  pci express 2x 8x ile pci express 2x 16x aynı skorları alıyor.http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=366440 önemli olan pci express2x 4x olmaması.

tabiki dediğin ssdler biraz daha iyidir. ama aradaki fiyat farkına değmez. zaten ssd lerde tepki süreleri çok az olduğu için aradaki performans farkını anlamak gerçekten çok zor. mesela arkadaşımda team 120 gb ssd vardı okuma 550 yazma 450 mb/sn idi. bir tane daha aldık ssd raid yaptık okuma 900 mb/sn yazma 800 mb/sn oldu ama gözle görülür bir performans farkı görmedik.

Son Düzenleme: zafer. ~ 25 Nisan 2013 01:46
pankreas76
25-04-2013, 01:55   |  #27  
pankreas76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 51
1,426 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012
Alıntı: zafer.  
  pci express 2x 8x ile pci express 2x 16x aynı skorları alıyor.http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=366440 önemli olan pci express2x 4x olmaması.

tabiki dediğin ssdler biraz daha iyidir. ama aradaki fiyat farkına değmez. zaten ssd lerde tepki süreleri çok az olduğu için aradaki performans farkını anlamak gerçekten çok zor. mesela arkadaşımda team 120 gb ssd vardı okuma 550 yazma 450 mb/sn idi. bir tane daha aldık ssd raid yaptık okuma 900 mb/sn yazma 800 mb/sn oldu ama gözle görülür bir performans farkı görmedik.

o işi yanlış hatırlamıyorsam 1 dosya türünü 450 mb/sn eyden değerlendiriyor sen 900 mb/snlik perofrmansdan 2 tane 450 mb/snye iş yapa biliyorsun diye hatılyıordum ama 550 mb/snyelkide 2 iş yaaprsanız yavaşalr o ssdlerde raid orda işi yarıyor diye biliyorum ayrıca 16x 8x oldukalrıdan pefromasn farkı olması lağzım hatırlıyorum sabertooh p67 anakrttda 560ti msi hawk ekran akrtı koyduk 2 tane sli destekli oyundan kaç fps almıştıkya yalan olması 60 vveya 50 fps idi sonra gigabyte sli 16x 16x destekli anakrtıa takmıştık aynı oyunda 80 yada 70 fpsyi görmüştük diye hatırlıyorum aradan epey zaman geçti oynun adı bile aklımda değil :=]

SypeR54
25-04-2013, 22:05   |  #28  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010

Beyler şimdi neyin tartışmasını yapıyoruz ? Yok Şu porta takılcak yok bu porta takılcak :D Zaten SLI yapacağım zaman hangi kartı alırsam alayım kartı iyice araştıracağım. Hangi slotlarda daha iyi performans alınabilinecek ona bakıcam. Öyle yapıcam SLI  :) Bu arada Pankreas kardeş Türkçeyi biraz daha düzgün kullansak diyorum.. Okumakta güçlük çekiyorum bazen yazılarını :) Bu arada eğer baktım diğer kartlarda sizin önceki yorumlarda tartıştığınız gibi bi tartışma çıkarsa Direk çekicem Asus ROG Formula-Z yi Kahkaha Formulada araştırmıştım En iyi 1. ve 3. slotlarda performans alırsın dıyordu. Artık ya direk ROG serisi alcaz yada orta halli ama sağlam bi kart bulcaz .. Hmph

DiamondMines
25-04-2013, 22:35   |  #29  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,391 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
Alıntı: SypeR54  
Beyler şimdi neyin tartışmasını yapıyoruz ? Yok Şu porta takılcak yok bu porta takılcak :D Zaten SLI yapacağım zaman hangi kartı alırsam alayım kartı iyice araştıracağım. Hangi slotlarda daha iyi performans alınabilinecek ona bakıcam. Öyle yapıcam SLI  :) Bu arada Pankreas kardeş Türkçeyi biraz daha düzgün kullansak diyorum.. Okumakta güçlük çekiyorum bazen yazılarını :) Bu arada eğer baktım diğer kartlarda sizin önceki yorumlarda tartıştığınız gibi bi tartışma çıkarsa Direk çekicem Asus ROG Formula-Z yi Kahkaha Formulada araştırmıştım En iyi 1. ve 3. slotlarda performans alırsın dıyordu. Artık ya direk ROG serisi alcaz yada orta halli ama sağlam bi kart bulcaz .. Hmph
 

5.000 TL için verilir ROG anakart.

SypeR54
26-04-2013, 19:55   |  #30  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010

Diamonds Başka Türlü Bir Sistem Hazırladım. Fakat Bu Sefer SSD Koymadım. Onu Ayrıca Sipariş Edicem. Tanıdık Bir Biilgisayarcı Var. Onun Aracılığıyla Sipariş Edicem İnşallah. Buyur Sistem Fotosu..

[/url]

Uploaded with [url=https://www.chip.com.tr]SypeR  

Bu arada Yeşil Renkle Gösterdiklerim Değişen Parçalar. Kırmızılar Öylece Aynı Sabit Kalanlar :D

Son Düzenleme: SypeR54 ~ 26 Nisan 2013 20:03
SypeR54
27-04-2013, 14:39   |  #31  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010

Yorum yok galiba ?

pankreas76
27-04-2013, 16:36   |  #32  
pankreas76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 51
1,426 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012
Alıntı: SypeR54  
Yorum yok galiba ?
 

bu kadar bütçe varken amd almaya deymez gende sen bilin

SypeR54
27-04-2013, 17:54   |  #33  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010
Alıntı: pankreas76  
 

bu kadar bütçe varken amd almaya deymez gende sen

 Asla ve Asla Intel istemiyorum :). Sadece çarpan kilidi açık versiyonunu almak için 200TL Vermem. Onun yerine diğer bileşenlere yatırırım. Ekran kartı gibi...

DiamondMines
27-04-2013, 19:47   |  #34  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,391 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
Alıntı: SypeR54  
Diamonds Başka Türlü Bir Sistem Hazırladım. Fakat Bu Sefer SSD Koymadım. Onu Ayrıca Sipariş Edicem. Tanıdık Bir Biilgisayarcı Var. Onun Aracılığıyla Sipariş Edicem İnşallah. Buyur Sistem Fotosu..

[/url]

Uploaded with [url=https://www.chip.com.tr]SypeR  

Bu arada Yeşil Renkle Gösterdiklerim Değişen Parçalar. Kırmızılar Öylece Aynı Sabit Kalanlar :

Sağlam sistem.

SRHB222AA0000
27-04-2013, 21:27   |  #35  
SRHB222AA0000 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 5
143 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2013

Tamamen deli saçması birsey yapmıssın. bence almayacaksın bizleri değil aslında kendini kandırıyorsun. mousepad 50tl verilmez sıradan bitanede olur. windows u netten indir zaten 8.1i cıktı. Eseti indir sana sayfa vereyim hergün güncel ve full keyleri yayınlanıyor. ben ordan kullanıyorum. almayacaksın ama yinede yazıyorum xd. hdd ye vereceğin parayı sdd ye koy sdd al .p

pankreas76
27-04-2013, 21:32   |  #36  
pankreas76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 51
1,426 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012
Alıntı: SypeR54  
 Asla ve Asla Intel istemiyorum :). Sadece çarpan kilidi açık versiyonunu almak için 200TL Vermem. Onun yerine diğer bileşenlere yatırırım. Ekran kartı gibi...
 

fx8350 434 TL i5 3570k 480 TL 3930k 1200 TL fx8350 434 TL arada okadar fiayt farkının olmasının bir sebebi var yoksa intel keyfinden fiyatı yükjsek vermiyor piyasadaki işlemci performanslarıan göre veriyor

SypeR54
02-05-2013, 21:50   |  #37  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010
Alıntı: AgongyS  
Tamamen deli saçması birsey yapmıssın. bence almayacaksın bizleri değil aslında kendini kandırıyorsun. mousepad 50tl verilmez sıradan bitanede olur. windows u netten indir zaten 8.1i cıktı. Eseti indir sana sayfa vereyim hergün güncel ve full keyleri yayınlanıyor. ben ordan kullanıyorum. almayacaksın ama yinede yazıyorum xd. hdd ye vereceğin parayı sdd ye koy sdd al .
 

Arkadaşım Win 8.1 Daha piyasaya sürülmedi neyin kafasındasın anlamadım. Daha sadece bir üst Build ler çıkıyor. Ve bu arada belirtmek isterim ki madem bir sistem alıcam ve beni 5-6 sene götürücek (Fazla donanım değişmem hala 7 senelik sistemi kullanıyorum) En azından elimde orjinal bir Win8 keyi olsun. Antivirüs konusundada eseti sırf ayrıca orda dursun diye aldım. Sistem içinde antivirüs paketide olucak. Yoksa bana Avast! Free Antivirüs 8 de bol bol yetiyor. Amacım madem aldım elimde orjinal keylerim olsun rahat rahat istediğim zaman format attığımda kullanayım. Ayrıca bir mausepade 50Tl verilmez diyorsun. Arkadaşım dediğin o mausepad bir Gamer serisi mausepad vede hem duruşuyla hemde kullanılan malzemeyle benim için ideal olduğunu kanıtlar vaziyette...

Son Düzenleme: SypeR54 ~ 02 Mayıs 2013 21:53
SypeR54
02-05-2013, 21:57   |  #38  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010
Alıntı: pankreas76  
 

fx8350 434 TL i5 3570k 480 TL 3930k 1200 TL fx8350 434 TL arada okadar fiayt farkının olmasının bir sebebi var yoksa intel keyfinden fiyatı yükjsek vermiyor piyasadaki işlemci performanslarıan göre

Bana Inteli savunma kardeş. Görüyoruz OC Testlerinde... En uygun fiyata en stabil çalışan işlemci AMD de .. Ayrıca Intel iş işlemcisi , AMD ise oyun işlemcisi üretiyor. Bunları bizzat Kendi CEO ları söyledi. Bu arada 3930K ile Fx 8350 Arasında çokta fazla bir fark göremedim. Tek 3930K da Zipleme, Crpytleme gibi işlemler 3-5 sn erken bitiyor. 800 Tl için 3-5 sn geç bitirmek değer...

pankreas76
04-05-2013, 00:07   |  #39  
pankreas76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 51
1,426 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012
Alıntı: SypeR54  
Bana Inteli savunma kardeş. Görüyoruz OC Testlerinde... En uygun fiyata en stabil çalışan işlemci AMD de .. Ayrıca Intel iş işlemcisi , AMD ise oyun işlemcisi üretiyor. Bunları bizzat Kendi CEO ları söyledi. Bu arada 3930K ile Fx 8350 Arasında çokta fazla bir fark göremedim. Tek 3930K da Zipleme, Crpytleme gibi işlemler 3-5 sn erken bitiyor. 800 Tl için 3-5 sn geç bitirmek değer...
 

:=] nerde en uygun fiyata amd OC de satabil tmm amdenini rekoru ola bilir ama sana bir soru o rekorun % kaçını ev kullanıncı evde kullana biliyor ben 3570kyı 4.8de stabil kullanıyorum hedme aktif soğutma ile sıvı soğutmayla 5 şin üstüne çıkarsın evet 3930k ile FX 8350 arasında bir fark görmemene şaşırmadım ayrıca ben CEO ların açıklamasını kendi gözümle görmek isterim

Son Düzenleme: pankreas76 ~ 04 Mayıs 2013 00:08
LENO7
04-05-2013, 00:14   |  #40  
LENO7 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 91
2,019 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2011

Monitör için 5 ms özellikli olanlarından öneririm...1-2 ms ile sorun yaşarsın..8 de değil..5 ms...Seçtiğin monitör tam sana göre..

okankurubas
04-05-2013, 10:11   |  #41  
okankurubas avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 118
1,390 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2013

Ram'lerini 4*4 olarak alabılırsen daha ıyı olur

SypeR54
04-05-2013, 16:13   |  #42  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010
Alıntı: okankurubas  
Ram'lerini 4*4 olarak alabılırsen daha ıyı
 

Yani diyorsun ki ramleri 16GB ta düşür ?

SypeR54
04-05-2013, 16:34   |  #43  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010
Alıntı: pankreas76  
 

:=] nerde en uygun fiyata amd OC de satabil tmm amdenini rekoru ola bilir ama sana bir soru o rekorun % kaçını ev kullanıncı evde kullana biliyor ben 3570kyı 4.8de stabil kullanıyorum hedme aktif soğutma ile sıvı soğutmayla 5 şin üstüne çıkarsın evet 3930k ile FX 8350 arasında bir fark görmemene şaşırmadım ayrıca ben CEO ların açıklamasını kendi gözümle görmek

 Amd nin sırf rekoru var diye değil. İstersen o rekoruda kırarsın :D Nitrojenin dibine vurduğunda stabil 10GHz de de çalışır. Ben şunu demek istiyorum. Sırf ilerde OC yapacağım için neden daha fazla ödeyeyim ? Daha uygun ve eşit performanslısını alır OC sistemine yatırırım :). He ne işim sırf "Render" almak olsaydı emin olki Direk 3970X den şaşmazdım. Çünkü biliyorum ki renderda çok iyi bir işlemci. Her neyse konuyu daha fazla dağıtmayalım. Bu sisteme sağlam bir soğutmayla kışın 7ye kadar dayatırım diye düşünüyorum.(8 Çekirdek açık şekilde). Yaza gelince 6-6.5 arası gezdiririz artık :D

DiamondMines
04-05-2013, 21:07   |  #44  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,391 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
Alıntı: SypeR54  
 Amd nin sırf rekoru var diye değil. İstersen o rekoruda kırarsın :D Nitrojenin dibine vurduğunda stabil 10GHz de de çalışır. Ben şunu demek istiyorum. Sırf ilerde OC yapacağım için neden daha fazla ödeyeyim ? Daha uygun ve eşit performanslısını alır OC sistemine yatırırım :). He ne işim sırf "Render" almak olsaydı emin olki Direk 3970X den şaşmazdım. Çünkü biliyorum ki renderda çok iyi bir işlemci. Her neyse konuyu daha fazla dağıtmayalım. Bu sisteme sağlam bir soğutmayla kışın 7ye kadar dayatırım diye düşünüyorum.(8 Çekirdek açık şekilde). Yaza gelince 6-6.5 arası gezdiririz artık :
 

O kadar overclock görelim, güzel olur. Sıvı ile çok zor, anakart çok sağlam olması lazım.

pankreas76
05-05-2013, 02:50   |  #45  
pankreas76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 51
1,426 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012
Alıntı: SypeR54  
 Amd nin sırf rekoru var diye değil. İstersen o rekoruda kırarsın :D Nitrojenin dibine vurduğunda stabil 10GHz de de çalışır. Ben şunu demek istiyorum. Sırf ilerde OC yapacağım için neden daha fazla ödeyeyim ? Daha uygun ve eşit performanslısını alır OC sistemine yatırırım :). He ne işim sırf "Render" almak olsaydı emin olki Direk 3970X den şaşmazdım. Çünkü biliyorum ki renderda çok iyi bir işlemci. Her neyse konuyu daha fazla dağıtmayalım. Bu sisteme sağlam bir soğutmayla kışın 7ye kadar dayatırım diye düşünüyorum.(8 Çekirdek açık şekilde). Yaza gelince 6-6.5 arası gezdiririz artık :
 

nitrojenle 10 GHz ha vaybe sen fx8350yi sıvı soğutm ile 7 GHzde stabilmi yapacan ? yazında 6 - 6.5 GHzmi hemde 8 çekirdek açık halde vaybe sen öyle bir overclok yap ben saygıyla eğilirim önündesen öyle yap ben artık overclok yapmayı bırakrım tüm sistemleri default çekerim

Son Düzenleme: pankreas76 ~ 05 Mayıs 2013 02:53
pankreas76
05-05-2013, 02:55   |  #46  
pankreas76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 51
1,426 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012
Alıntı: DiamondMines  
 

O kadar overclock görelim, güzel olur. Sıvı ile çok zor, anakart çok sağlam olması lazım.

 o 7 GHz stabil halde çalıştıracak bir anakart varmı varsa 2 sistemide satıp o anakart ve fx8li bir sistem diziyim nede olsa 7 GHzden bahsediyoruz zağten 5.5 GHzi geçince windows derecenlendirmesi 7.9 veriyor

Son Düzenleme: pankreas76 ~ 05 Mayıs 2013 02:55
DiamondMines
05-05-2013, 11:30   |  #47  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,391 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
Alıntı: pankreas76  
 o 7 GHz stabil halde çalıştıracak bir anakart varmı varsa 2 sistemide satıp o anakart ve fx8li bir sistem diziyim nede olsa 7 GHzden bahsediyoruz zağten 5.5 GHzi geçince windows derecenlendirmesi 7.9
 

Nitrojen kurması gerekir, sıvı ile olmaz. Ama anakart var. Pratik değil sadece.

SypeR54
07-05-2013, 20:51   |  #48  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010

Arkadaşım dikkat ettiysen Orada "" Sanırım 7GHz kadar dayatırım diye düşünüyorum dedim."" Kesin olarak 7GHz de stabil dayatırım demedim. Eğer düzgün okursan yaptığın yorumun ne kadar saçma olduğunu görürsün zaten. Ben olabildiğince stabil bir şekilde 8 Çekirdek aktifken elimdeki imkanlarla en yüksek GHz değerine ulaşabilmek. Eğer bunu anlayamadıysan zaten ben bişi demiyorum.

pankreas76
07-05-2013, 20:56   |  #49  
pankreas76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 51
1,426 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012
Alıntı: SypeR54  
Arkadaşım dikkat ettiysen Orada "" Sanırım 7GHz kadar dayatırım diye düşünüyorum dedim."" Kesin olarak 7GHz de stabil dayatırım demedim. Eğer düzgün okursan yaptığın yorumun ne kadar saçma olduğunu görürsün zaten. Ben olabildiğince stabil bir şekilde 8 Çekirdek aktifken elimdeki imkanlarla en yüksek GHz değerine ulaşabilmek. Eğer bunu anlayamadıysan zaten ben bişi demiyorum.
 

:=] kimin saçmalık yaptığı belli sen 7 GHz çıkarta bileceiğini düşündüğün için almıyormusun amdyi ??????

SypeR54
07-05-2013, 22:28   |  #50  
SypeR54 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 55
724 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010
Alıntı: pankreas76  
 

:=] kimin saçmalık yaptığı belli sen 7 GHz çıkarta bileceiğini düşündüğün için almıyormusun amdyi ??????

 OC rekoru A firmasında olsa B firmasında ola ne fark eder ? Önemli olan çarpan kilidi denen o şey yüzüne ben gidipte Intel'e 200-250 TL Daha fazla bayılamam !