Battlefield Bad Company 2 ve Cod 6 MW2 İnceleme

beckahma
02-04-2010, 00:14   |  #1  
beckahma avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,052 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Evet arkadaşlar sonunda oynamaya karar verdim Call of duty 6yı ve bugün oyuna başladım. İnternette okuduğum yorumlar doğrusunda dikkat ettiğim iki şey oldu oyunun kısa olması ve çoğu kişinin Ghost'a hayran olması.
Oyun kısa diye bende oyunu sonuna kadar oynayayım bari dedim ve bad company 2 gibi onu da bitirdim.

Burda ise oyunları karşılaştırmak istedim.

Menü: Battlefieldda genelde kullanılan battlefield menülerinin biraz değiştirilmiş hali kullanılmış, ama arkaya güzel bi resim eklenmiş ve renkler güzel kullanılmıştı.
Call of duty de ise konular resimle ifade edilmişti ve altlarında yazı vardı. Ben Battlefieldın menüsünü daha geniş kapsamlı ve güzel buldum.

Oyuna başlangıç: Bad company 2 ye mükemmel bir başlangıç yapıyoruz çünkü tüm oyunlarda olan ve artık sıkıcı hale gelmeye başlayan training bölümü yok, yerine eski bir zamana gidip orda bir bölüm oynuyoruz. Ve bu bölümün başlarında zaten operasyonun içinde bize farklı olan tuşları söylüyor. Zaten bir çok tuş fps tipi oyunlarda standart oluyor. Bu güzel bölümden sonra oyunumuza giriş yapıyoruz.
Call of duty de ise yine bildiğimiz training tipi bir bölüm var. Atış yapıyoruz ve sonra ufak bi alanı tamamlıyoruz. Tamamlama süremize göre bize uygun zorluk derecesi belirleniyor, ama tabiki yine seçim tamamen bize ait.

Senaryo: Bad company oynarken her video birbirinden güzeldi. Konusmalar  akıcı ve anlaşılırdı. Orta üstü bir seviyedeki ingilizceyle anlamak mümkündü. Senaryo güzel yazılmış ve kurgulanmıştı. Ayrıca başta oynadığımız bölüm ile oyunun sonuna doğru tekrar bi bağ kuruyorduk. Krilenkonun bizim emir aldığımız kişinin müttefiği çıkması beni şaşırtırken sonrasında onu ortadan kaldırması da bir o kadar şaşırtmıştı.
Modern Warfare 2 de ise çok güzel yazılmış bi senaryo vardı. İlk ihaneti Makarov'dan almakla birlikte orda bizi vurunca çok şaşırdım diye bilirim. Sonlara doğru generalin hain çıkması ve bizi öldürmesi ise gerçekten şok edici bi durumdu. Senaryonun gidişine göre hiç beklemiyordum. Oyunun sonunda ise tam öldürecekken bizi tekrar bıçaklayınca oha dedim 3.kez mi? Neyse ki sonu pekde öyle bitmiyor sonunu açıklamamam daha iyi olur bitirmeyen arkadaşlar için. Fazla uzun da sayılmaz oyun. Ama Bad company 2 yi kapatıp açıp bi bölüm oynayıp çıkıyordum. Zaten bölümlerde uzun olduğu için yoruyor ve sıkıyordu. Modern warfare 2 yi tek oturuşta bitirdim hiç sıkılmadım diyebilirim.

Grafikler: Bad company 2 de grafikler bence daha iyiydi. Ayrıca oyunda destruction 2.0 motoru vardı ve bu oynanışa olduğu kadar grafiğe de etki ediyordu bence. Her ne kadar yeni olmasından dolayı uygulanmasında bazı sorunlar olsa da yine de güzeldi. Oyunda elimize baktığımızda kıyafetlerin detaylı yapıldığını görüyoruz. Call of dutyde de güzel olsa da bad company 2 de biraz daha iyi yapılmış. 2. olarak 2 oyunda da ölmüş kişilere baktım biraz. Modern warfare'da genel olarak mükemmel bir gerçekçilik vardı ama bad company de giysilerin değişik bir şekilde yapılmış ve daha detaylı modellenmiş olması daha gerçekçi yapıyordu.Patlama efektleri gerçekçiydi,dumanlar çok iyiydi. Ama malesef tüm oyun boyunca yüzden fazla eve girmişimdir hepsi aynı dizayna sahipti.
Modern warfare 2 de silahlar aşırı detaylı yapılmış ve biraz abartılmıştı. Silahların dürbünlerine döndüğümüz yöne göre ışık vurması ve bu ışığın zoom açık veya kapalıyken devam etmesi güzel. Ayrıca dürbünler çok güzel yapılmış ve kullanışlıydı. Oyunda mekan çeşitliliği her ne kadar çok ev olmasa da bu evler farklı farklıydı. Bad companydeki gibi hepsi aynı duvar kağıdına ve aynı tasarıma sahip değildi. Kişilerin yüz detaylarına önem verilmiş ama kıyafet detayları pas geçilmişti malesef.

Silahlar ve kullanım: Bad company 2 de silaharın verdiği zarar ve vurduğunuz yere göre aldığınız tepkiler gerçekçiydi. Bıçak kullanımı zevkliydi ve bıçakla  kapı kırmak veya tel kesmek çok iyi düşünülmüştü. Bıçak çok kullanışlıydı. Düşmanın arkasından yavaşça yaklaşıp bıçaklayabiliyorduk. Ama malesef aynısını modern warfare 2 de denedim düşmanlar hemen dönüyor. Bomba pek kullanışlı değildi. En azından modern warfare 2 deki kadar. Ayrıca sis bombası falan pek görmedim. Bunun yanında bomba atan silahlar çok iyi yapılmış ve nişan alımı çok güzeldi. Birde dinamit vardı buda fazladan bir silahtı ve güzeldi dinamitleri atıp uzaktan kumandamızla patlatabiliyorduk. Silahlarda abartıya kaçılmamış sade kalınmıştı ama silahlara kendi eklentimizi yapamamamız kötüydü.
Modern warfare 2 de ise bi kaç kişi omzundan vurdum pek sarsılma olmadı. Ama ağır çekimde bazı adamlar kapıdan girip vuruyorsunuz adam tek mermide 10 metre uçuyor. O yüzden silahların vuruşlarında gerçekçilik daha azdı. Bıçak çok kullanışlı değildi. Yani düşmanın arkasından pek yaklaşamıyorduk ama mesela adamı görmediniz birden yanınızdan geldi tuşun kolay ulaşılabilir bir tuş (e) olmasından dolayı hemen bıçaklayabiliyorduk. Sis bombasından çıkan duman aşırı gerçekçi ve işe yarar bir dumandı. Modern warfare 2 de daha sık bomba kullanıyordum ama genelde bomba dibine düşen adam düşüyor kalkıyordu. Bomba daha güzel yapılmış ama efekti düşürülmüştü sanırım. Daha önce de dediğim gibi silahlar biraz abartılı yapılmıştı. Kendi eklentimizi de yapamıyorduk. Buna rağmen susturuculu silahlar gerçekten çok fazla işimize yarıyordu.

Takım: Bad company de takım genel olarak sizi destekliyor ve iyi bir şekilde savaşıyordu. Ama tüm bunlara rağmen çok az adam öldürüyorlardı. Bazı yerlere yalnız gitmeniz gerekiyor onlar sonradan beliriyorlardı. Bazı saçma sorunlar olsa da bad company 2 de takım anlayışı gelişmişti.
Modern Warfare 2 de takım anlayışı daha gelişmişti diyebilirim. Çünkü özellikle Cpt.Price ile geçen bölümlerde mükemmel bir iş birliği vardı. Birçok şeyi birlikte yapıyorsunuz. Takım hep yanınızda görüyorsunuz ama kötü yanı follow yani takipte bazen sizi beklemeden uçup gidiyorlar.

Son Bölüm: OYUNLARI BİTİRMEYENLER OKUMASIN BİTİRMEK İSTİYORLARSA ÇÜNKÜ OYUNUN SONU HAKKINDA BİLGİ VERİYORUM!
Bad company 2 de son bölümde uçağa giriyor ve oyun geneline göre bambaşka bir atmosferde savaşıyoruz. Kırılan duvarladan dumanlar çıkıyor koltuklardan tüyler uçuyor. Karşıdan askerler geliyor ve mükemmel bir atmosferde savaşıyorsunuz. Son sahnede ise paraşütsüz atlayıp arkadaşınız ve Krilenko arasında kalan paraşütü almak için Krilenko yu vurup arkadaşınıza yaklaşmanız gerekiyor. Bu sahnede aşağıya bakıyorum ve gerçekten çok güzel grafik ve atmosfer var. Oyunun sonunda aşağı iniyoruz texasa ve komutan bizi karşılıyor. Klasiğe yakın bir son oluyor ama yine de çok farklı yanları da var.
Modern warfare 2 de ise sonda botu takip ediyoruz ve en sonunda takip ettiğimiz bottakiler helikoptere biniyor. Bindikleri helikopteri patlatıyor bizde şelaleden aşağı düşüyoruz. Baygın bir şekilde kalkıp generali öldürmeye çalışıyoruz ve o bizi bıçaklıyor. Cpt. Price geliyor bizi kurtarmaya ve sağ sol mouse tuşları kullanıp yerden silahı alıyoruz. Sonrasında başarısız olmamızla birlikte en son bıçağı karnımızdan çıkarıp generale fırlatıp öldürüyoruz. Güzel bir son ve bence klasik bir son değil.

Artılar Eksiler:

Battlefield Bad Company 2:
Artılar: Destruction 2.0, grafikler, silahlar, gerçekçilik
Eksiler: Yere yatmak yok, takım arkadaşlarının saçma hareketleri, rpg kullananın hep en güçlü olması

Call of Duty Modern Warfare 2:
Artılar: Grafikler, silahlardaki detay, takım arkadaşlarıyla birlikte daha çok aktivite, çeşitli silahlar
Eksiler: Oyunda bazı gereksiz videoları izlemenin zorunlu olması(başta ve sonda),kıyafetlerdeki detayların önemsenmemesi, genelde bişeyi korumamızı emreden görevler

Arkadaşlar devam ettiricem bu yazıyı şimdi zamanım yok. Umarım beğenirsiniz.

hamann7725
02-04-2010, 01:00   |  #2  
hamann7725 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
1,837 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

Bende COD 6 da Ghost u seviyorum.Nihayetinde kader arkadaşı oluyor insanın :) Ayrıca COD 6 senaryo olarak bence çok kısa olmuş...

gokhan38
02-04-2010, 02:42   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
1,097 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

cod6 yı oynadım kim ne derse desin oyun süper bence

beckahma
02-04-2010, 16:28   |  #4  
beckahma avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,052 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Evet arkadaşlar öncelikle yorumlar için teşekkürler.

Bu 2 oyunda bulduğum hataları yazıcam bu mesajda.

İlk yazacağım şey çatılardan çatılara atlayan adamların hayvani bir zıplama yeteneğine sahip olup bizim 5 katımız falan zıplayabilmeleri ama sadece çatıdan çatıya. 2 oyunda da bu hata var. Adamlar söz konusu çatı olunca aç gibi zıplıyorlar.

Bir diğer sorun ise Call of duty de düşmanlara görünmeden görev harici gidememeniz. Sizin gizli olmanız görevler dışında düşmanlar her zaman sizin geleceğinizi biliyor gibi. Mesela bi grup var odada arkadan giriyoruz eğilerek bıçaklamaya giderken adamların hepsi dönüp ateş etmeye başlıyor.

Bad Company de ölen kişilerin bazılarının hiçbir destek almadan havada kalması garip bi durum. Aynı durumu Call of duty de görmedim.

Call of duty de bizim pek yakınımıza olmasa da yakın bi tarafımıza bomba düşünce hemen ölüyoruz. Düşman ise tam tersi ayağının dibine bomba düşse sadece yere düşüyor ve kalkıyor. Bad company de bombalar daha etkili.

Call of duty de oyun bad companye göre sınırlı bi haritaya sahip. Mesela bi görevde düşmanlara görünmeden arkadan dolanamıyorsunuz. Çünkü arka diye bir yer yok. Bad company de her zaman alternatif yollar var ve bazı bölümlerde düşman dolu bi kasabanın arkasından görünmeden kaçabiliyorsunuz ki bu senaryoya dahil bi aksiyon değil.

Call of duty de araç kullanamıyoruz ve tabiki bu çok büyük bi eksi. Ama senaryo dahilinde kullandığımız araçların kontrolü gayet iyi tasarlanmış.

Bad company de takım call of duty dekine göre inaktif olmuş. Bazı yerlere sizin gitmeniz gerekiyor siz oraya yalnız ulaştıktan sonra yandaki bi yerden takım zıplıyor yanınıza geliyor. Işık hızına sahip bi takımınızın olması iyi ama bu hızı savaşta kullanmamaları kötü.

Bad company gibi mükemmel bir oyunda evler ancak bu kadar kötü yapılabilirdi. Tüm evler aynı duvar kağıdına sahip ve hepsinde şömine masa sandalye falan filan standart eşyalar var. Hepsi aynı diyebiliriz.

Bad companyde herkesin bildiği gibi yere yatamıyoruz ve bu olay çok büyük bir eksi. Yere yatamadığımız için uzaktan sniper atışlarında veya gizlenmemiz gereken bi yerde zorluk çekiyoruz.  

Call of duty de ve bad company de kendimize özgü bir silah yapamıyoruz. Silah eklentileri yok malesef.

Duvarlara yaslanıp arkaya ateş edemiyoruz iki oyunda da. Bu rainbow six oyunlarında çok büyük bir artıydı.

Şimdilik bu kadar yazıyı devam ettiricem umarım beğeniyorsunuzdur.

murat32nba
02-04-2010, 18:00   |  #5  
murat32nba avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
527 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

İncelemelerin gerçekten çok süper! Bu iki oyun arasında kalanların mutlaka okuması gerekir bence... Teşekkürler, bayağı uğraşmışsın inceleme için ; çok da güzel olmuş.. Bir de ben birşey söyleyeyim iki oyun arasında kalanlara ; 
Multiplayer keyfini çıkarmak istiyorsanız ve bir soteci değilseniz ; Bad Company 2,
Singleplayer oynayacaksanız ve grafik, aksiyon, senaryonun sizi sizden almasını istiyorsanız MW2.  =)
Eğer paranız varsa 2sini de alıp oynayın tabii ki ; en güzeli :D

beckahma
02-04-2010, 18:02   |  #6  
beckahma avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,052 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Teşekkürler Murat bu arada bunlar da resimler 100 den fazla resim var. 2 oyundan karışık çektim umarım beğenirsiniz. NIS ile tarattım dosya temiz yine de kendiniz taratın nolur nolmaz.


murat32nba
02-04-2010, 20:30   |  #7  
murat32nba avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
527 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Resimler genel itibariyle güzel. Devamını bekliyorum başka oyunlarla... =)
Genel itibariyle dedim ; çünkü ilk bikaç resim saçma mı olmuş ne ? :S
:D

Süleyman.
02-04-2010, 20:43   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

Gayet güzel bir şekilde anlatmışsın düşüncelerini. Teşekkürler.

Son Düzenleme: Süleyman. ~ 02 Nisan 2010 20:43
murat32nba
02-04-2010, 20:49   |  #9  
murat32nba avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
527 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Anıl'ı  bu gidişle LEVEL dergisine alcaklar oyun incelemesi için :D Zaten LEVEL'ın Nisan sayısında "teknik servis" bölümünde adı da var ; ünlü oldu yani x)  (bkz: Anıl Çakır) Kızmadın dimi Anıl, ünlü olduğunu söylediğim için ? :D

HActeX
02-04-2010, 20:57   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,275 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2009

BBC 2 gibi oyun tanımam gerçekten harija o patlama efektleri falan ne öyle çok süper optimize olmuş oyun grafikler harika

-MPower-
02-04-2010, 21:14   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
121 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2010

beckahma  gerçekten güzel
emeğine sağlık 
2 oyun arasında kalanlara çok yardımcı olacaktır
ama imkanı olan 2 sinide alıp oynasın
2side çok gerçekçi ve sıkılmadan oynyabileceğiniz oyunlar

beckahma
02-04-2010, 21:31   |  #12  
beckahma avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,052 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Teşekkürler herkese yorumlar için.
1. olarak Murat  o ilk resimler oyunun son sahnesinden paraşütsüz atladığımız bölümde. Krilenkoyu vurmaya çalışıyoruz ve ben etraftaki atmosferide çekmek istedim.
2. olarak teşekkürler Süleyman abi yardımcı olmak istedim biraz olsun. :)
3.HActeX ve -MPower- size de yorumlarınız için teşekkür ederim.

Bir diğer konu ise oyunlardaki düşmanlar.
Diğer iki mesajımdan da bildiğiniz gibi Call of duty de düşmanlar aynı counter strike taki botlar gibi sizin geldiğinizi düşünce gücüyle sizi görmeden algılayabiliyorlar. Bu da yapay zekanın büyük bir sorunu. Bad company de ise ses çıkarmadığınız sürece savaşın ortasında bile bi adamın arkasından gelip bıçaklayabilirsiniz.

Düşmanların zorluklarına gelirsek, Call of duty yi regular da bad company nin yarısını normalde sonra tekrar başlayıp tamamını easy de bitirdim. Call of duty de düşmanlar kafanızı çıkardığınız zaman ateş ediyor ve ıskalama oranları gerçekçi. Sorun şu ki bi kere tutturdular mı saklanmazsanız veya kaçmazsanız doğrudan ölene kadar mermi yiyorsunuz. Yani ilk vuruştan sonra ıskalamıyorlar. Bad companyde ise farklı bi şekilde rakipler uzak mesafelerden bile çok isabetli atışlar yapabilirken hepimizin bildiği gibi etrafa saçma da atan pompalı tüfeklerle düşmanların bizi bizim onları sniper ile vurduğumuz mesafeden rahatlıkla vurabilmesi saçma olmuş. O mesafeden vurdularıyla kalmıyorlar. Bir evin camından içeri bakıyorum içerde adam var ve pompalı tüfeği var ben ona ateş etmeden önce bana 2-3 kez ateş ediyor ve ben ölmüyorum. O konuda bir orantısızlık var. Ayrıca güç konusuna tam olarak değinirsek bad company 2 de rpg kimdeyse kral odur anlayışı var diyebiliriz. Oyuna en büyük ağırlığı rpg kullananlar koyuyor. Hem yakın hem uzak mesafede yüksek oranda isabetleri var ve evleri sürekli yıkarak kolay kolay kaçmanıza da izin vermiyorlar.

Call of duty 2 de çoğu bölümde hiç nerden geldiği belli olmayan bir çok düşman gördüm. Durduk yere oluşuyorlar sanki bir anda. Onun dışında hiç insan olmayan bi yerden insan geçtiğini de gördüm sürekli ordan adam geçiyordu ama baktığımda orda insan yoktu.
Bad company 2 de ise 1 bölüm hariç neredeyse tüm adamların nereden geldiğini görebiliyorsunuz. Hatta çok uzun bir görüş açısı sunduğu için işiniz olmayan bir yerdeki adamları bile öldürebiliyorsunuz.

Kendini tekrar eden düşmanlar:
Malesef iki oyununda sorunu bu. Bad company 2 de biraz daha iyimserim çünkü asker oldukları için mecburen kıyafetleri aynı. Teröristlerin ise bir çoğu aynı. Çok az çeşit vardı. Call of duty 2 de ise herkes aynı sürekli aynı adamı görmekten bıkıyorsunuz bi süre sonra. Sağda aynı adam solda aynı adam. En ufak bi fark yok ve buda oyunda içinizi bayıyor.

Araçlara gelirsek bad company 2 de kilitlenen bi silah yok ya da ben görmedim. Helikopter,tank,zırhlı araç ya da atv leri kendiniz vurmak zorundasınız. Zaten askeri araç,atv veya diğer silahlı araçlarda ön pencere mevcut olduğu için sürücüyü vurup hareketini önleyebiliyorsunuz. Helikopterleri tutturmak için rpg yi iyi kullanmanız gerek, onun dışında singleplayer modunda helikopterler belirli aralıklarla zaten size vurmanız için şans tanıyor.
Call of duty de ise kilitlenme olayı var ama beni sinir eden olay kara araçlarına kilitlenemiyorsunuz Stinger ile. Kilitlenmeden de ateş edemiyorsunuz ki bu durum sizi RPG bulmaya zorluyor. İşin yoksa  git RPG ara. Ama hava araçları konusunda oldukça şanslıyız çünkü Stinger da güzel olmasa da Javelin'de çok güzel bir kilitlenme sistemi yapmışlar. Çok rahat hedefimizi belirleyebiliyor ve işini bitirebiliyoruz.

Yazı umarım devam edicek yorumlar için tekrar teşekkürler. Bu arada resimlerin arasına 3 adet CrimeCraft resmi karışmış özür diliyorum.

Düzenleme: LEVEL'da yazmayı bende isterim. :)

Son Düzenleme: beckahma ~ 02 Nisan 2010 21:32
HActeX
02-04-2010, 21:56   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,275 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2009


BATTEFİELD BAD COMPANY 2


GRAFİKLER gerçekten çok keskin ve patlama efektleri oldukça etkileyeci BBD 2 gerçekten harika bir oyun iyi bir işlemci ve ekran kartıyla DX11 i sonuna kadar yaşayabilirsiniz bu oyunda

beckahma
02-04-2010, 22:16   |  #14  
beckahma avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,052 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Resimler için ve konuya destek olduğunuz için teşekkürler. Oyunun güzel yanlarından birisi öyle aman öldüm diyip eve kaçmanıza izin vermiyorlar. Özellikler normal veya hard da oynuyorsanız o evde pek uzun süre kalamıyor hatta duvar yakınındaysanız bir daha hiç bir eve girememek üzere gözlerinizi kapatabiliyorsunuz.

CarlJohnson
03-04-2010, 00:57   |  #15  
CarlJohnson avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,081 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2009

inceleme cok mantıklı ve iyi gidiyor eline saglık,emege saygı benden de :)

spooky
03-04-2010, 18:50   |  #16  
spooky avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
137 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2007

bana göre iki oyunun birleşimi cidden mükemmel ötesi bi oyunolurmuş. yanlız şunu söleyemeden edemicem bad company nin senaryosu çokbasit kaçmış. karakterlerin canlandırılması felan çok yapmacık. düşmanbölgesinde ellerini kollarını sallayarak dolaşmaları felan cabası...modern warfare 2de senaryo ve ortam ii oturtulmuş. resmen senaryonun içinde hissediyorsunuz. ama Bc2 de o bağlayıcılığı bulamadım. beni etraftaki etkileşim ve çatışma seslerinden başka senaryoda etkileyen bişi yoktu.

beckahmaarkadaşım modellemerin mw 2 de biras daha basit olduğunu sölemiş amabana mw2 nin modellemeri daha ayrıntılı gibi geldi. mesela SEAL larinüstündeki bombaları, sarjör kılıfları , üstlerindeki digital kamuflajları,taktik gözlükleri felan daha bi askeri hava katmış... ama bad company2 deki marineler böle HALO dan fırlamış gibiler. hele hele okollarındaki  takılan kolluklar gibi zımbırtının olması çok irençdurmuş. (içe giyilmiş kazak havası galiba). ama kaplamalara gelince Bc2 bu bakımdan mw2 den çok çok daha üstün...

yapay zekadanda bahsedecek olursakta 2 oyundada çok eksiklikler var. bi STALKER yada Crysis deki düşmanla savaşma havasını yakalayamadım... Mw2 de üzerinize resmen "Süngü tak Hücum " havasında koştur koştur gelen askerleri; BC2 de de saftirik saftirik çatıdan ateş eden bir yapay zekayı hiç beğenmedim.

silahlara gelincede Bc2 senaryo kısmında cidden çok ayıp etmiş. yani orda kullanılan silahları cidden beğenmedim. multi player kısmında resmen sayısız silah varken singleplayerde 30 tane silah koyması çok saçma olmuş. koskoca oyunda bi tanecik kıytırık bi tabancadan başka bi tabanca yoktu. modern warfare 2 ise bu konuda bc2 ye göre çok daha cömert dawranmış.

CarlJohnson
03-04-2010, 22:56   |  #17  
CarlJohnson avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,081 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2009

bireysel olrk bnde bc2 nin silah kıtlıgından şikayetciydm sadece single oynamıs biri olarak..bu yazdıgında o konuda bana cevap oldu.demekki bc2 multi oynamak şart oldu.

beckahma
03-04-2010, 23:15   |  #18  
beckahma avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,052 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

spooky teşekkür ederim. Dediğin doğru bir bölümde biz arkadaşın evinde oynuyorduk, orda uğraşarak ilerledik. Sonra biraz daha ilerledikten sonra öldü arkadaş ve film izlemeye karar verdik ama kapatmadan önce bi doğrudan dalalım dedik bakalım ne olucak ve önceden 5 dk da falan geldiğimiz yere hızlıca koşarak ve adamları öldürerer 30snde falan geldik. Bir bölümde bad company de 2 adam sizle çatışırken durduk yere atlıyor ve sanki bizi vurun dercesine buzdan kayarak iniyor. Düşmanların daha önce de açıkladığım gibi söylemesi ayıp salak gibi yapılması kötü olmuş. Tabiki hard da biraz daha iyi düşmanlarla karşılaşıyoruz ama bu sefer tek fark daha yüksek isabet oranı ve daha çok düşman sayısı oluyor. Yine saçma sapan hareketlerine devam ediyorlar.

Silah kıtlığına da değinmek gerekirse bence bu tip oyunlarda bir adet tabancanın yanına 2 adet ana silah alınması gerek mantıklı olan bu hali. Bir silah sırtımızda bir silah elimizde tabanca da belimizde durur ki rainbow six vegas 2 de böyle. O oyun zaten operasyonu hissetmek isterseniz bu iki oyundan çok daha iyidir ki arkadaşınızla oyunu co-op career oynamanızı tavsiye ederim çok daha zevkli oluyor.

Son Düzenleme: beckahma ~ 03 Nisan 2010 23:18