ben mi bilmiyorum kazıkmı yedim

mhmt06
30-01-2013, 02:22   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

arkadaşlar bir tanıdığıma yeni bir biligisayar toplattım. win7 yi kurupverdi. tanıdık diye güvenip bişeyine bakmadım. sonra.ne hikmetse bakacağım tuttu ama ya ben anlamıyorum yada dost kazığı  yedim. cpuz  farklı, aıda 64 farklı sistem bilgisi farklı sonuçlar veriyor. ustalarımdan ricam attığım resimlere bakarak bana parçaların kaç mhz kaç bit olduğunu söylemeleridir. sanki istediğim değerlerin altında parçalar takmış gibi ama size sormadan bişey yapmak istemiyorum. yardımlarınız için şimdiden teşekürler.

murat5038
30-01-2013, 03:48   |  #2  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

 

Sadece Ramde kazık yemişsin gibi görünüyor.

1333mhz çünkü,Anakart 2000+ ya kadar destekliyor OC li şekildeonu yazmaz programlarda model doğru ise sorun yok,Ekran kartı bitini ise Aida64de Görüntü Birimi/Grafik işlemci bölümünde bulabilirisn.

Son Düzenleme: murat5038 ~ 30 Ocak 2013 03:50
DiamondMines
30-01-2013, 08:13   |  #3  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,390 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012
Alıntı: mehmet1121  
arkadaşlar bir tanıdığıma yeni bir biligisayar toplattım. win7 yi kurupverdi. tanıdık diye güvenip bişeyine bakmadım. sonra.ne hikmetse bakacağım tuttu ama ya ben anlamıyorum yada dost kazığı  yedim. cpuz  farklı, aıda 64 farklı sistem bilgisi farklı sonuçlar veriyor. ustalarımdan ricam attığım resimlere bakarak bana parçaların kaç mhz kaç bit olduğunu söylemeleridir. sanki istediğim değerlerin altında parçalar takmış gibi ama size sormadan bişey yapmak istemiyorum. yardımlarınız için şimdiden teşekürler.
Mehmet siz hangi configürasyonda bir bilgisayar almak istediniz? İlk config. verin ona göre bakalım. Ram hızı baya düşük Murat haklı ama siz ne talep ettiniz hatırlıyormusunuz?

Kapalı Hesap (233120)
30-01-2013, 09:48   |  #4  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 15
144 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

1: anakartın 1866 mhz desteği var

2: ekran kartın hd4850  256 bit

3 : sadece ram 1333 mhz 1600 değil

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (235959) ~ 30 Ocak 2013 09:50
mhmt06
30-01-2013, 10:30   |  #5  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012
Alıntı: DiamondMines  
Mehmet siz hangi configürasyonda bir bilgisayar almak istediniz? İlk config. verin ona göre bakalım. Ram hızı baya düşük Murat haklı ama siz ne talep ettiniz hatırlıyormusunuz?
 resimlerin üzerindeki kırmızı yazılar

mhmt06
30-01-2013, 11:09   |  #6  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

peki arkadaşlar 1333 ile 1600 arasındaki farkı farkedebilirmiyiz.  yani nekadar  önemli?

Kapalı Hesap (233120)
30-01-2013, 12:24   |  #7  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 15
144 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012

ya çok bi fark yok 1600 mhz cl 9 1333 cl8 yapar açığı ordan kapatırsın ama benim pc de 1600 mhz cl9 yaptığım zaman 1 puan artıyor deneyim dizini derecelendirmesinde,

mhmt06
30-01-2013, 16:48   |  #8  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

o zaman önemli bir sorun yok yani. 1600 ile 1333 arasında 2  3 dolar fark var. kasıtlı yapmamıştır tahminim. (tabii elindeki ikinci eli takmadıysa Onay

yardımcı olan arkadaşlara teşekürler

DiamondMines
30-01-2013, 22:14   |  #9  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,390 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012

Kasıtlı yapmışlardır. Rast gele olduğunu düşünmüyorsun heralde? Sen '1600MHz ram olsun diyorsun, adam 1333 MHz takarsa' bir de sana söylemeden, bunun ismi: kazıklamaktır. Gidin hakkınızı arayın.

Ve hız fark eder tabi. Oyunlarda çok fark var. 1600 ile 1866 arasında bile var. CL9 veya CL10 olsa oyunda o kadar fark etmez, ama hızlı ram oyun için çok önemli. ÖZELLİKLE AMD SİSTEMLERİ İÇİN.

mhmt06
31-01-2013, 15:35   |  #10  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

gidip değiştirdim. bana 1333 ün üzerindeki bir kodu googleye yazıp bak işte 1600 dedi ama ben ' demekki benim sistem görmüyor ' dedim ve hı lewel 1600 alıp geldim.  buda şimdiki sonuç. yorumlarınız ve yardımlarınız için saolun.


murat5038
31-01-2013, 17:47   |  #11  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012
Alıntı: mehmet1121  
gidip değiştirdim. bana 1333 ün üzerindeki bir kodu googleye yazıp bak işte 1600 dedi ama ben ' demekki benim sistem görmüyor ' dedim ve hı lewel 1600 alıp geldim.  buda şimdiki sonuç. yorumlarınız ve yardımlarınız için saolun.

1333 ün üzerindeki bir kodu googleye yazıp bak işte 1600 dedi

Yazdım deseydin 1333 gösteriyor deseydin Bakmadıkmı sanıyorsun deseydin.

Ayrıca Bu yeni aldığın ram doğru ancak CL18 nerden buldun bu ne biçim bir ramdir 1333 kalsa daha iyi idi.

Hemen geri ver sana netten bir ram bulalım ne biçim bir satıcıdır birşeyden haberi yok kazıklamaya çalışıyor.

murat5038
31-01-2013, 18:11   |  #12  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Am3+ bir işlemci kullandığını düşünüp bunu vereyim bin kat daha iyi o dediklerinden.


CL10

117tl

_______________________


CL9

147tl

Bunların iksinden birini alabilirsin tam performans alırsın CL9 ve CL 10 daha düşük gecikme ve 1866 ve 2133mhz :)

Eğer 2133 alcak olursan Sadece Anakartın maksmum desteği 2000 e kadar olduğu için 2133 olsa bile 2000mhz ye çekmek zorundasın.

Eğer fiyat yüksek gelirse bütçeni belirt.

mhmt06
31-01-2013, 19:43   |  #13  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

zaten aklımda 8gb kingston vardı başta  ama kısmet buymuş. bu saatten sonra rem bozuk çıksa muhattab olmam.

 tekrar gidersem  iki alternatif var 1.si, klasik bir türk esnafı , değiştireceğiniz malın daha kötüsünü yada bozuk olanını verir. 2.si, daha kötü yada bozuk bir mal yoksa değiştirmez ve kavga eder çıkarsınız. 3. alternatif yok maalesef

 (sizden korkmuşsa yada daha büyük bir kazanca vesile olacaksa alıp sağlam olanı verebilir.)

webcik
02-02-2013, 14:01   |  #14  
webcik avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 21
563 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2012

kardeşim sen kazık yemedin.Bende 8 gb lik gskill in rami var 1600 mhz. Ben kendim topladım.Bi baktım 1333 mhz de çalısıyor bios a girdim ordan 1600 mhz yaptım.Yani senin ramlerinde 1600 mhz ama anakartın 1333 mhz olarak çalıstırıyor olabilir merak etme kazık yemedin :D

murat5038
02-02-2013, 14:35   |  #15  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012
Alıntı: webcik  
kardeşim sen kazık yemedin.Bende 8 gb lik gskill in rami var 1600 mhz. Ben kendim topladım.Bi baktım 1333 mhz de çalısıyor bios a girdim ordan 1600 mhz yaptım.Yani senin ramlerinde 1600 mhz ama anakartın 1333 mhz olarak çalıstırıyor olabilir merak etme kazık yemedin :
 

Kazık yemediğini nerden anladın!,

Öncekinde 1600 yerine 1333 da çalışıyordu (adam bir ayar yapmadı)

Sonraki 1600 almış şimdi 1600 da çalışıyor (Adam bir ayar yapmadı)

Cl-frekans uyumu  ve anakart desteklemeden OC yapamazsın.Hala kazık yemedimi diyorsun.

Son Düzenleme: murat5038 ~ 02 Şubat 2013 14:36
mhmt06
02-02-2013, 15:27   |  #16  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012
Alıntı: murat5038  
 

Kazık yemediğini nerden anladın!,

Öncekinde 1600 yerine 1333 da çalışıyordu (adam bir ayar yapmadı)

Sonraki 1600 almış şimdi 1600 da çalışıyor (Adam bir ayar yapmadı)

 mantıklı

mhmt06
02-02-2013, 15:31   |  #17  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 134
1,187 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

tabii bide şu var o rem bende 1333 gösteriyorsa ya sisteme uymamıştır, yada biostan ayar gerektirecek bir eksisi vardır.

o zaman buda benim hatam oluyo çünkü parçaları ben seçtim.

murat5038
02-02-2013, 18:08   |  #18  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012
Alıntı: mehmet1121  
tabii bide şu var o rem bende 1333 gösteriyorsa ya sisteme uymamıştır, yada biostan ayar gerektirecek bir eksisi vardır.

o zaman buda benim hatam oluyo çünkü parçaları ben seçtim.

 Öyle bişey yok kardeşim sallama işlerle uğraşma o ramın çıkışı 1333dü zaten 1600 e nasıl çıksın. araştırıp konuşsa anlardı ayrıca Ram modeli hemen hemen bulanamayacak derecede bişeydi yabancı sitelerde anca ne kadar olduğu yazıyor.

black_flood
02-02-2013, 22:01   |  #19  
black_flood avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 152
5,190 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

bu kadar zorlamaya gerek yok ben en basit yolu söyleyim ilk sayfada yer alan resimdeki kingston ram model kodu google üzerine yazılınca zaten gerçekte 1333 mhz bir ram olduğu görünüyor. 1600 mhz ve üzeri ram desteği olmasına karşın bazı modellerde malesef biostan ayarları manuel mod yapmadıkça gerçek  değeri ile kullanmıyor. 2000 mhz ram takmadıkçada çok büyük bir fark yaratmıyor boşa kimse tırmalamasın 1600 ram taktım uçuyor sistem diye. şöyle bir fark var bir kingston ram kullanılan sistem ile corsair,gskil firmalarına ait ramler kullanılan sistemlerde farklılıklar belirgin oluyor render vb işlemlerde. standart kullanımda hiç bir fark yok.