bilgisayarcıya güvenmeyin

2020
06-07-2010, 17:10   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
335 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2009

benim pcaçılmıyodu.bilgisayarcıya götürdüm.
adam:tamam senin pc
ben:tamam bide işlemci fanını çıkartmayı bilmiyom bi göster
adam:napacan getir bidahakine temizlerim
ben olsun göster sen
sonra adam açtı kasayı.bide baktım anam fan yok Ağzı kulaklarına varıyor  dedim nerde fan diye.
adam:unutmuşuzdur bekle getiriyim.
sonra dedim aç bilgisayarı gir biosa.adam açtı biosu biraz sıkılarak.(benim eski bilgisayar) p4 3.2 800 mhz
bi baktımki p4 2.8 667 mhz Ağzı kulaklarına varıyor .dedim işlemciyidemi karıştırdın diye.değitirdi.herşeyi inceledim para vermeden çıkıp gittim.evde farkettim windows sahteymiş Ağzı kulaklarına varıyor

işte fan sökmeyi bilmemenin yararı Alkış

Son Düzenleme: 2020 ~ 06 Temmuz 2010 17:11
erdioz
06-07-2010, 17:14   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
851 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010
0

Arkadaşım bu meslekten para kazanan bir çok insan var böyle bir başlık atarak bu kadar insanın hakkına girme.Birtane angut senin pc nden bir şeyler söktü diye tüm bilgisyarcıları kötülemek yanlış.Ama böyleleride var işte geçmiş olsun.

Qromodynmc
06-07-2010, 17:21   |  #3  
Qromodynmc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 127
4,184 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

işte insanlığından utanmayıp böyle şeyler yapanlar var,burda bizim yapmamız gereken donanımlarımızı iyi öğrenip değiştirilme gibi bi duruma engel olmak.

firaristt
06-07-2010, 17:38   |  #4  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

böyleleri war arada... işte o yüzden pc nin ıncığını cıncığını bilmek iyi oluyor... zaten bi tane windows cd sini 40-50pc e yüklüyor bi güncelleme arkasından yazı çıkıyor zaten windows sahte diye...

International Affairs
06-07-2010, 17:42   |  #5  
International Affairs avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
4,659 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

100 bin kere söyledik daha üniversite bitirmeyip lise diploması ile bilgisayarcıyım diye dolaşan sahtekarlar bunlar işte merak etmeyin bunlar gibiler bir şeyler bildiklerini zannederler ama bildikleride sadece kasa açıp bakmak parça yerleştirmek oda iyi sahtekarlık numararıyla.
Son olarak kesinlikle bunu gibi bilgisayarcıyım diye dolaşan sahtekarlara gitmeyin benim ömrümü yedi bunlar.

erdioz
06-07-2010, 17:44   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
851 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010
Alıntı: International Affairs  
100 bin kere söyledik daha üniversite bitirmeyip lise diploması ile bilgisayarcıyım diye dolaşan sahtekarlar bunlar işte merak etmeyin bunlar gibiler bir şeyler bildiklerini zannederler ama bildikleride sadece kasa açıp bakmak parça yerleştirmek oda iyi sahtekarlık numararıyla.
Son olarak kesinlikle bunu gibi bilgisayarcıyım diye dolaşan sahtekarlara gitmeyin benim ömrümü yedi bunlar.
bu işler sade diplomaya bakmaz tecrübede lazım ama bazılarında ikiside yok.

mcafee23 ayrılmıştır
06-07-2010, 17:49   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

bu hikaye bana biraz asparagas gibi geldi

bymarks
06-07-2010, 18:03   |  #8  
bymarks avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
656 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

:D
P4 ün 667 mhz fsb hızında işlemcisi yok be gülüm 533 var birde 800 var hani ramları değiştirmiş desen tamam da

enestalha
06-07-2010, 18:27   |  #9  
enestalha avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
198 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

geçtiğimiz yıl bir bilgisayarcıdan kasa aldım. almışken pc yi toplamasını da rica ettim.
neyse arkadaşlar anakartı monte yaptılar. hard diski bir türlü tanıtamadılar,
ayrıca onboard ekran kartı çalışmıyor dediler harici ekran kartı ile çaılşmalarını sürdürdüler. yarım saatten fazla uğraştılar ama bir türlü olmadı.
neticede kasayı aldım eve götürdüm. hard disk bağlantılarını yeniden yaptım.  monitörü onboard ekran kartına bağladım. ilk açmamda pc açıldı. hem hard disk te sorun yoktu hem de onboard ekran kartı çalışıyor.  demem o ki biraz sermaye ile aç bir dükkan , bir de levha : bakım onarım format vs.
ondan sonra gelsin paralar.  maalesef bu tür bilgisayarcılar var.  dikkat etmek gerekiyor.

juhtife
06-07-2010, 19:09   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
282 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2010

puhahahahahahha  XD

SüRmenaJ KaOSs
06-07-2010, 19:36   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,907 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

insanı katil yaparlar bende bikere götürdüm işlemci soketindeki teller yamulmuştu istersen değiştrym anakartla işlemcini dedi ne takcaksn dedim 1.6 amd işlemcyle anakart dedi bende meraktan işlemcini önbelleğini sordum ''o neki '' deyince şöyle bi baktım. :s bazıları kurnaz bazıları cahil hayatımda ilk defa götürmştm pcmi tamirciye yeni pcmide götrmeye niyetim yok zaten sorun çkartsa bile ya sizlere soruyorum yada kendm hallediyorum.

firaristt
06-07-2010, 20:27   |  #12  
firaristt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,194 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

yeni sistemim gelirse ne çocuklara ne bilgisayarcılara dokundururum... o bilgisayarcıların bakışı bile pc de sorun çıkarmaya yeter...  o yüzden bütün parçaları kendim birleştircem :D mağlum HD 5970 ws. o kadar para... normal bi kullanıcının yada daha önce hiç işlemci değiştirmemiş termal macun yenilememişler için yada çok kasanın içini kurcalamayanlara en zor gelen we tehlikeli gelen ( bnada öyle ) işlemciyi söküp takmak :D geçen arkadaşın işlemci yanmıştı onu değiştirdik sandığımdan çok daha kolaymış :D yani pc i birleştirmek zor değil yazılımları sürücüleri yani yazılımsal olan şeylerini yapmak bnce daha zor :D ama biraz sabır we dikkat ile hiç biri sorun değil we çok kolay :D hele ki pahallı bir kasanız warsa bilgisayarcıya götürmeye içiniz el wermez...

black_flood
06-07-2010, 21:26   |  #13  
black_flood avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 152
5,190 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006
Alıntı: firaristt  
böyleleri war arada... işte o yüzden pc nin ıncığını cıncığını bilmek iyi oluyor... zaten bi tane windows cd sini 40-50pc e yüklüyor bi güncelleme arkasından yazı çıkıyor zaten windows sahte diye...
 
arkadaşım senin yaptığın ayrımcılığa girer ve ben değil sadece hiç kimse sevmez senin yaptığın tarzda ayrımcılığı bende üniversite ve fakülte bitirmiş çok gördüm bi halttan çakmıyor en basit örneği marka pclerin donanım ve görünümlerini tasarlayan angutlar. düzgün tasarımları neredeyse yoktur hep bir sorun vardır veen önemli olup hiç bitmeyen ısı sorunları gibi.
 
senin gözünde üniversite yada fakülte bitiren o kadar değerli ise ben sana diplomamı yollayım görüntüsü yeterli olacaksa.

mcafee23 ayrılmıştır
06-07-2010, 21:50   |  #14  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

ya herkes buraya uydurma hikayelerini yazıp nereye varmak istiyor anlamıyorum
ya o kadar da değil yani işlemciye anakart demiş
fanı takmamış öyle teslim etmiş
senin ikinci el fanından bilgisayarcının kazancı 5 lira anlıyormusun.Birde onu takmadığı zaman senin tekrar geri dönme zamanın taş çatlasa 20 dk
Bu kadar da ele ayağa düşürmeyin bu işi
 
hiçbirinizin anlattığı inandırıcı gelmiyor.
Tamam anlamadan bu işi yapanlar var ama o zaman kabahat sizde kimlerle çalışıyorsunuz da böyle şeyler başınıza geliyor.
Teknik servis elemanlarını bu kadar aşağılamayın ya da halledemediğiniz birşey olunca da kasayı kolunuzun altına alıp dolaşmayın.
Siz devam edin köşede başındaki  '!!!!!profesyonel formatçılara!!!!' verin bilgisayarınızı bu hikayelerin sonu gelmez

 
 
 

 

Son Düzenleme: mcafee23 ayrılmıştır ~ 06 Temmuz 2010 22:02
erdioz
06-07-2010, 21:54   |  #15  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
851 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010
Alıntı: mcafee23  
ya herkes buraya uydurma hikayelerini yazıp nereye varılmak isteniyor anlamıyorum
ya o kadar da değil yani işlemciye anakart demiş
fanı takmamış öyle teslim etmiş
 
hiçbirinizin anlattığı inandırıcı gelmiyor.
Tamam anlamadan bu işi yapanlar var ama o zaman kabahat sizde kimlerle çalışıyorsunuz da böyle şeyler başınıza geliyor.
Teknik servis elemanlarını bu kadar aşağılamayın ya da halledemediğiniz birşey olunca da kasayı kolunuzun altına alıp dolaşmayın.
 
 
 

 

Alkış

Son Düzenleme: erdioz ~ 06 Temmuz 2010 21:55
Osman0006
06-07-2010, 22:22   |  #16  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
280 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

Böyle insanlar yok değil var ama herkesi aynı kefeye koymamak lazım

Qromodynmc
06-07-2010, 22:25   |  #17  
Qromodynmc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 127
4,184 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

arkadaş doğrumu yalanmı söler bilinmez ama bu tarz insanlar gerçekten var,bunlar orda burda izinsiz dükkanları olan,çalıntı mallar kullanan insanlar olabiliyor,ancak profosyonel teknik servislerde bu durumların olacağını sanmam.

ascb
06-07-2010, 22:43   |  #18  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2006

be arkadaşım bilgisayarcılar zaten bu yazılımları inndir.com adresinden pratik olarak indiriyorlar ve sana para karşılığı satıyorlar

Emre_1645
06-07-2010, 22:47   |  #19  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,056 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

kendi pc cinin adına konuş.

infoman
06-07-2010, 23:27   |  #20  
infoman avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,884 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009
Alıntı: International Affairs  
100 bin kere söyledik daha üniversite bitirmeyip lise diploması ile bilgisayarcıyım diye dolaşan sahtekarlar bunlar işte merak etmeyin bunlar gibiler bir şeyler bildiklerini zannederler ama bildikleride sadece kasa açıp bakmak parça yerleştirmek oda iyi sahtekarlık numararıyla.
Son olarak kesinlikle bunu gibi bilgisayarcıyım diye dolaşan sahtekarlara gitmeyin benim ömrümü yedi bunlar.
Hocam o bilgisayarcı değil hırsız!!!
Diploma işi görüyorsa iyi valla:) ama maalesef diplomayla olmaz:) zaten iyi bir mühendis olsa dükkan açıp kendisi tamir taklavatla uğraşmaz:)))
iyi teknik eleman
1- Meraklı olmalı ; yeni çıkan bütün teknolojiyi takip etmeli, sadece kasa içi donanımları ezberlemekle olmaz bilgisayarla çalışabilecek her şeyi bilmeli.
2- Dürüst olmalı, haram yememeli !!!
3- Çalışkan olmalı
4- işi zamanında bitirmeli. bir bilgisayarın tamiri arızası ne olursa olsun 8 saati geçmez!!!!

mcafee23 ayrılmıştır
06-07-2010, 23:58   |  #21  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008
Alıntı: infoman  
Hocam o bilgisayarcı değil hırsız!!!
Diploma işi görüyorsa iyi valla:) ama maalesef diplomayla olmaz:) zaten iyi bir mühendis olsa dükkan açıp kendisi tamir taklavatla uğraşmaz:)))
iyi teknik eleman
1- Meraklı olmalı ; yeni çıkan bütün teknolojiyi takip etmeli, sadece kasa içi donanımları ezberlemekle olmaz bilgisayarla çalışabilecek her şeyi bilmeli.
2- Dürüst olmalı, haram yememeli !!!
3- Çalışkan olmalı
4- işi zamanında bitirmeli. bir bilgisayarın tamiri arızası ne olursa olsun 8 saati geçmez!!!!
 
Alkış
ben bilgisayarı ilk elime adığımda gold 50 m2 şirinevlerde bir dükkandı
vatan incirli de iki katlı toplam 100 m2 işyerinde faaliyet gösteriyordu
Evler'de değil işyerlerinde bile az sayıda bilgisayar vardı.
Windows yaygınlaşmamış herkes DOS programları kullanıyordu.
Görselliği olmayan birşey olarak kimse yüzüne bakmıyorken bırakın okulunu mühendisliğini,tamirden anlayan birini bulamayıp parçalar çöpe atılıyordu.
İnternette türkçe site bulabilirsen şanslı hissediyordun kendini
 
windows'ta şu an yapabildiklerinizi düşünüp,o masaüstü duvar kağıdının bile değerini bilmelisiniz.
Çok şanslısınız ki okullar kurslar mevcut.Hepiniz ilköğretimde kalemi tutmayı öğrenmeden elinize mouse veriliyor.
 
ben 1993'de tanıştım 486 ve windows 3.1 ile şimdi siz i5'i ve win7'yi beğenmiyorsunuz.
Biraz yavaşş.....
 
 
 

Son Düzenleme: mcafee23 ayrılmıştır ~ 07 Temmuz 2010 00:00
International Affairs
07-07-2010, 00:51   |  #22  
International Affairs avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
4,659 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009
Alıntı: mcafee23  
ya herkes buraya uydurma hikayelerini yazıp nereye varılmak isteniyor anlamıyorum
ya o kadar da değil yani işlemciye anakart demiş
fanı takmamış öyle teslim etmiş
 
hiçbirinizin anlattığı inandırıcı gelmiyor.
Tamam anlamadan bu işi yapanlar var ama o zaman kabahat sizde kimlerle çalışıyorsunuz da böyle şeyler başınıza geliyor.
Teknik servis elemanlarını bu kadar aşağılamayın ya da halledemediğiniz birşey olunca da kasayı kolunuzun altına alıp dolaşmayın.
 

 
 
 

Bir şey dikkatimi çekti konuyu açan arkadaş ve bizler bu şahısları genele vurarak konuşuyoruz siz hala ''hikayedir, bu saçmalıktır '' gibi kelime kullanarak kendiniz üstününüze alınarak şahısa indirgiyorsunuz ki bu size çokmu dokunmuş onu bilemem ama her kimse bu gibi soygunculardan nefret ediyoruz derse alıntı yapıp karşı çıkıyorsunuz.
Sezimlenen  o ki her mesajı üstüneze alınmayın bu yanlış,bu gibi bilgisayarclar  arasından  yokmu doğru,dürüst,çalışkan olan elbette var ama çok ama çok az ,zaten bu saydıgım nitelikte olan insanlarda bir parçayı  10 lira  fazla bir şey satacam diye öle bir dükkan açıp akşama kadar pc başında olan insanlar değil kendilerini kanıtlamış kendi alanında en iyi olan insanlar.O yüzden diyeceğim şu ki gerçekten 13 yaşımdan beri yaklaşı işte 8 yıldır çok sayıda bilgisayarcı gördüm bana inanılmaz sahtekarlıklar yaparak inanılmaz fiyatlara bilgisayar sattıkları oldu ki bunları son 2-3 yılda farkına vardım geç oldu ama çok iyi oldu en azından bun gibi insanlara 1 lira olsa bile kazandırmamak benim iç huzurumu çok yüksek seviyeye çıkarır.

Son Düzenleme: International Affairs ~ 07 Temmuz 2010 00:53
mcafee23 ayrılmıştır
07-07-2010, 01:07   |  #23  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

tamam haklı olduğunuz doğru
bende gördüm camına "profesyonel format atılır" "dwd raytır" yazanları ama kimse işlemcinin üstünde ki fanı da çalmaz yani.
Hem para kazandırmaz hem bilgisayar 10 dk çalışmaz.Girilir mi bu riske.
Hiç ne olduğunu ne işe yaradığını bilmiyor deseniz,insan bilmediği birşeyi kasa içine takmamaktan korkar
 
Bana inandırıcı gelmedi.Konu açmak bir sanattır.
Bak konuyu açmış baya hit almış konu sahibi piyasa da yok.
 
Amaç dikkat çekmek
Bilgisayarcıların bile kendisinden az bilgisi olduğunu vurgulamaya çalışmak.
Ona nasıl kulp taktığını anlatmak.
Bizim hakkımızda da arkamızdan çok hikaye anlatılıyor da oradan biliyorum.Servise gidince ağzının payını veriyoruz.
Ne zaman bir servise gidip bilgisayarın başına otursam.Şirketin en iyi bilgisayar bilenini başıma gönderiyorlar.Adam başlıyor konuşmaya ben "programcıyım"
 
Eeee ne yapayım yapsaydın o zaman....
Ben bilmiyormuyum arkamdan bu adamın konuştuğunu,yanında ki bayana ben çıktıktan sonra "bunlar da bilgisayarcı birşey bilmiyorlar" dediğini

Son Düzenleme: mcafee23 ayrılmıştır ~ 07 Temmuz 2010 01:32
mcafee23 ayrılmıştır
07-07-2010, 01:22   |  #24  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

bizde anlatılacak anı çok
adam lisanslı programcı macintosh operatörü senelerce mac ve apple kullanmış.Başka bir işe girmiş önüne windows xp'li bir kasa vermişler.
Servise gidiyoruz.Monitör arızalı.orada inceliyor ve servise almak istiyoruz. söküp kolumuzun altına aldığımızda "bilgilerime birşey olmaz değil mi? içinde çok önemli bilgiler var " diyor bize.
 
Adam her sabah tuşuna basıp açtığı,bütün gün masa altından üzerine ayaklarını uzattığı kasanın ne işe yaradığını bilmiyor.Ama arızaya gittiğimizde adı programcı ve her şeyi biliyor.
 
Ve konu ile alakalı olarak her zaman bilgisayarcılar dolandırmıyor.Karakter ile alakalı birşey
Okuyun
https://www.chip.com.tr/forum/don ... lir-mi_t149606.html
Biz bu konuyu ihmalkarlıktan dolayı çözemedik.
Bizim için önemli değil.Bizden olsun daa......

mcafee23 ayrılmıştır
07-07-2010, 01:43   |  #25  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

ya düşündüm de bugün ben sinirliyim stresliyim biraz galiba bugün çıkıştığım herkesten bu topic'in altlarından özür gönderiyorum.
Bize ne youtube erişiminden veya bilgisayarcı geçinen lavuklardan.