Bilgisayarım kasıyor sizce sorun ne?

Tolgahan Atalay
14-12-2015, 21:06   |  #1  
Tolgahan Atalay avatarı
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2015

 

Sizce Sorun Ne Yardımcı Olabılecekmisiniz?
TOSHIBA SATELLITE L750-1ML NOTEBOOK


-işlemci bu : Intel® Core™ i7-2670QM İşlemci (2,20 / 3,10 Turbo Ghz, 6 MB L3 cache)

-4 GB ram var

-ekran kartımda bu : NVIDIA® GeForce® GT 525M CUDA Teknolojili, 1GB Paylaşımsız, 2.806 MB'a kadar kullanılabilir grafik belleği

1 tane dosyayı rardan çıkarırken aşırı bi kasma oluyo rahat rahat gezıp tozmam gerekirken durum hiçte böyle değil.

Hangi oyunu açarsam açayım otomatik olarak full çözünürlük full kalite geliyo ama hiçte rahat oynayamıyorum mutlaka kaliteleri en düşük seviyeye getirmem gerekiyo.

fps oyunlarında örneğin cs go da performans ayarlıyken bile 50-60 fps zor goruyorum 2 smokeyi geçtim 1 smokede bile donmalar başlıyo

Onun dışında bilgisayarım uzun süre açık kaldığı bi zamanda touch Pad'din olduğu kısma doğru sert bi darbe geldi tahmin ettiğiniz gibi pc neye uğradığını şaşırdı ve kapandı. Tekrar açmaya çalıştığımda aşırı bi kasma oldu ve sonuç olarak harddisk,ram ve işlemcide hasara yol açılmış - harddisk değişti samsungun 320 gb'lik orta düzeyde bi harddisk aldım 2. el , 2x4 gb ram vardı 1 tanesı gitti ve en önemlisi işlemci sanırsam yerınden oynamış sıcağın etkisiyle darbe yiyince kurşun oluyomuş bu işlemcilerde onlar sıcağın etkısıyle yerınden oynamış her neyse işlemciyi de tamir ettirdim kurşunlar falan yenilendi dediler maliyet 300 lira (2.el hardisk ve işlemci tamiri) bu kurşunlar baya pahalıymış.

İşlemci Tamiri konusuna ayrı bi parantez açmak istiyorum tamir edememişlerdir dersiniz belki, görev yöneticisi vb. yollarla kontrol ettiğimde 7 tane işlemcinin 7 sininde aktif olduğu gözüküyo yani bi sorun olsa gözükmezdi sanırsam yada bi hata belirtirdi.

dediğim gibi bilgisayarı ilk aldığım zamanki performans yok işlemcide

Sonuç olarak:

ben şahsen sorunun yeni aldığım 2. el harddisk kaynaklı oldugunu dusunuyorum buna dayanarak :

Gitsem 120 gb lık bir ssd alsam windowsu buna kursam diğer harddiskide depolama olarak kullansam + birde 4 gb lık daha ram eklesem sızce bu kasmalar duzelır mi yorumlarınızı beklıyorum özellıkle bu satır için.

1-) Özellik olarak bir oyunun max özelliklerini karşılayan bir bilgisayar neden oyunda akıcı bı oynayış sunmaz-sunmuyor ne yapabiliriz?

2-) Bu bilgisayar OverClock yapılır mı yaparsak faydası ne olur

3-) Cidden sorun ne, ne yapmalıyım

4-) bilgisayarı 2011-12 yılında aldım yanlış hatırlamıyosam değiştirilme zamanı mı gelmiş?

5-) bilgisayarımı çok sık kullanıyorum her gün aktif bir şekilde bilgisayar başındayım

6-) Birde bu model artık üretimden kalmış bu modelle ilgili şöyle bi durum var ses problemi şöyleki aldıkdan 1-2 yıl sonra bilgisayarın sesi gitmeye başladı yani bilgisayarı açıyorum oyuna falan girince 5 dk sonra ses gidiyodu, ama oyuna girmezsem internette film falan izlersem bişi olmuyodu (Bir videodan yada müzikten aşırı bir ses yuklenmesi olursa yine ses gidiyodu) ve son 1 senedir falan hiç ses çıkmıyo serinin genelinde bi problem var birde o zamanlar 3 bin tl civarı para vermiştim .( aynı sorun bi arkadaşıımda da vardı

7-) ( toshiba mı ? bir daha asla ) biliyomusunuz bu sorunu toshiba teknik servisi bile çözemedi 4-5 defa bıraktım teknik servise yapamadılar bide üstüne para istediler  almanyaya yazı falan yazıcaz dedi adam yazdımı bılmıyorum yazdıysada bana bi dönüş yapmadı bu teknik serviscilerin bişi den anladığı yok anca format atmayı bılıyolar birde yenı parça alınırsa onu takmayı bunları ben 12-13 yaşındayken yapıyodum neyse konu dışına çıkmadan size yardımı dokunur belki diye yazma gereği duydum .

Yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa skype, Ts mevcut, anlatma nezaketinde bulunurlarsa koşa koşa gelirim  Ayrıca sıkı bir online oyun takipcisiyim

Konu biraz uzun oldu ama umarım sıkılmadan okursunuz

Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler ....

Son Düzenleme: Tolgahan Atalay ~ 14 Aralık 2015 21:08 Neden:
Tolgahan Atalay
15-12-2015, 17:22   |  #2  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2015

hocam antalyadayım malesef sadece şunu öğrenmek istiyorum : 

Gitsem 120 gb lık bir ssd alsam windowsu buna kursam diğer harddiskide depolama olarak kullansam + birde 4 gb lık daha ram eklesem sızce bu kasmalar duzelır mi yorumlarınızı beklıyorum .

ttbpc
15-12-2015, 20:32   |  #3  
ttbpc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 144
1,448 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2014

öncelikle mytekniker isimli kullanıcıya asla aldırış etme.

şimdi hd tune pro aracını indir, ardından health sekmesinde bir şey var mı diye kontrol et, sarı,kırmızı şeyler varsa bozuktur.

ssd almaktan hiçbir zarar gelmez. al tabii ki bilgisayarın tabiri caizse uçar :)

RAM de ekleyebilirsin ama sana kalmış.

Son Düzenleme: ttbpc ~ 15 Aralık 2015 20:33
ttbpc bu faydalı yanıtı için aşağıdaki 1 kişiden teşekkür aldı... [ Göster ]
Tolgahan Atalay
15-12-2015, 22:50   |  #4  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2015

hocam sistemi yazdım oraya öyle yapmayı düşünüyorum bana patlayacağı 220 lira cıvarı sizinde dediğiniz gibi raha iyi olmasını umuyorum ama aklıma takılan birde şu var. 
Oyunlarda en yüksek ayarlar açılıyo otamatik olarak ama bılgısayar kesınlıkle o ayarlarda rahat bı oynayış sunmuyo sızce bunun sorunu ne :D
yorumunuz için teşekkürler

ttbpc
16-12-2015, 13:10   |  #5  
ttbpc avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 144
1,448 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2014

o dediğim programı indirip dediklerimi yap, çünkü benim de bir bilgisayarım vardı harddiski bozuktu ve aynı durumlar yaşanıyordu..

Tolgahan Atalay
17-12-2015, 02:17   |  #6  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2015

sorunu çözdüm pcden şuan kasma falan yok ama yinede o dedıklerımı eklesem daha ıyı olucakmıs gıbı gelıyo bana :D

Sorunda şuydu Bu windows defenderin bi uzantısı var antimalware service executable diye bişi sürekli kendi kendıne bılgısayarda virüs taraması yapıyodu ve buda disk kullanımını %100 de 100 e getiriyodu regeditten onu kapattım basit bir komutu varmış ınternetten buldum ve kasma sorunu çözüldü ama yınede harddiskte sıkıntı olabılır çünkü okuma yazma konusunda ya eski oldugu için ağır kalıyo yada bozuk :D

Turhost