Bimeks Mağazaları Rezaleti Kadıköy Bimeks Özellike

keskur
18-04-2011, 09:27   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
0 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010

 

Kadıköy Bimeks Mağazasından Sony Vaio VPCY21S1E/SI ürünü aldım 2 gün sonra pilini taktığımda pilin sallandığını gördüm ürünü geri götürdüm önce acıbadem bimeks mağazasına götürdüm orda ürünü değişmediler ordan kadıköy mağazasına götürdüm mağaza müdürü Ümit denen şahıs iligisizliği yanı sıra ürünü alamayacağını ürünü alırsa elinde kalacağını söyleyip ürünü değişiminin servis yapacağını (servis onaylarsa) söyleyip dengesiz konuşmalar vs. vs. Benim 3 gün içinde değişim hakkım olmasına rağmen değişim olmadı. Neyse ürünü servise yolladık mecburen servis değişime onay vermedi 1 mm pil boşluğu normalmiş tüm Sony ürünlerde böyleymiş tam bir servis rezaleti ürünü geri yolladılar. Bu arda Kadıköy mağazasını şikayet ettiğim için çok kırılmış Ümit denen Müdür hanesine eksi olarak yazılmış çook üzüldüm. Ürünle artık ilgilenmeyeceğini tamamı ile kendinden çıktığını Bimeks le muhattap olcağamı söyledi. Anlayacağınız Bimeks Teknoloji katili piyasada nekadar bozuk hasarlı ürnler varsa orda özellikle Kadıköy Mağazasında Tam 20 gün uğraştım çözüm yok Allah belalarını verir inşallah. Ordan ürün alacak arkadaşlar çok dikkatli olsun ben çok pişmanım sizde pişmanlık yaşamayın.

Son Düzenleme: keskur ~ 19 Nisan 2011 09:04
Kapalı Hesap (128169)
18-04-2011, 12:00   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 40
2,851 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

Bimeks'ten daha önce hiçbir şey almamıştım. Bir şey diyemem.

ramcixx
18-04-2011, 12:08   |  #3  
ramcixx avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
198 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2011

Hmm teşekkürler. Teknosa bu konuda duyarlı. Aynı olay GOLD BİLGİSAYARDA'da olmuş. Bi arkadaşım anlatmıştı. Kızaklı Telefon almışlar sıfır, telefonun kayar bölümünün hassasiyeti anormale dönmüş GOLD a gitmişler ürünü geri almamışlar. 1 hafta uğraşmışlar. En son tüketici hakları hizmetine şikayet etmişler ve öylece teli değiştirmişler...

keskur
18-04-2011, 12:28   |  #4  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
0 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010

İnsanı parası ile rezil ediyorlar şikayet siteleri dolup taşıyor bu millete allah kolaylık versin.

Son Düzenleme: keskur ~ 18 Nisan 2011 12:29
Kapalı Hesap (154666)
18-04-2011, 13:24   |  #5  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Yasal haklarımızı bilmediğimiz sürece bu gibi firmalar bu tür davranışları yapmaya devam edeceklerdir.
1 Öncelikle tespit edilen bir hatanın fabrika üretiminden mi kaynaklandığı,
2 Tespit edilen hatanın kullanımda herhangi bir engel teşkil edip etmediği tespit edilip durum gerekirse teknik servisten alınacak bir rapor ile delillendirilir.
Bu rapor fotokopisi ile, bir değiştirme ya da iade talebi formu (ya da dilekçesi) yazılarak firmaya iadeli taahütlü gönderilir.
15 gün içerisinde dilekçeye yanıt alınmazsa ya da olumsuz yanıt verilirse, Dilekçe ve arıza raporu iliştirilerek, herhangi bir tüketici hakları bürosundan resmi ihtarname çekilir. Tüketici hakları bürosu şart değildir. Noterden yapılacak ihtarnameler de geçerlidir. İhtarname içeriği, Almış olunan ürünün fabrikasyon hatalı olduğu ve değiştirme talebinin yerine getirilmediği eğer tavırlarını sürdüreceklerse konuyu tüketici mahkemeye aksettireceği şeklinde olmalıdır.
İhtarname gönderilmesini takiben 15 gün sonunda (yasal süre) yanıt gelmediği taktirde ya da olumsuz yanıt gelmesi halinde bölge hakem heyetine başvurularak ve tüm yazışmaları ve teknik servis raporunuda ekleyerek delil oluşturulması istenir. Hakem heyetinin yönlendirmesi ile mahkemeye gidilerek deliller sunulur ve firma hakkında yasal işlem başlatılması talep edilir.
Yasal tahkikatın sonucunda müşteri haklı ise firmaya ciddi para cezası uygulanır ve ayrıca müşterinin talep etmesi ve belgelendirmesi halinde tüm masrafları da ödetilir.

keskur
18-04-2011, 13:26   |  #6  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
0 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010

teşekkürler hocam en son yapacak iş bu zaten tüketici haklarına gitmek

Kapalı Hesap (154666)
18-04-2011, 13:30   |  #7  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: keskur  
teşekkürler hocam en son yapacak iş bu zaten tüketici haklarına
En son değil mümkün olan en kısa sürede gidilmeli çünki 1 aylık yasal süre ne yazıkki sözlü şikayetlerle geçiyor. Ondan sonra iade hakkınız kalmıyor. Eğer ilk aldığında teknik servis raporun yazılı olarak elinde bulunuyorsa sorun olmaz. Bu tarih muteberdir.

keskur
18-04-2011, 14:05   |  #8  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
0 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010

En kısa sürede gidecez ozaman. Teknik servis raporu var elimde aynen şöyle yazmış tüm sony ürünlerde genleşme olacağından mm lik boşluk bırakılmıştır. Ürünün iadesi veya değişimi yapılamaz.

ramcixx
18-04-2011, 14:46   |  #9  
ramcixx avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
198 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2011
Alıntı: keskur  
En kısa sürede gidecez ozaman. Teknik servis raporu var elimde aynen şöyle yazmış tüm sony ürünlerde genleşme olacağından mm lik boşluk bırakılmıştır. Ürünün iadesi veya değişimi yapılamaz.
 
mm'lik boşluğun mantığını merak ettim? faydası neymiş acaba?

keskur
18-04-2011, 16:50   |  #10  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
0 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010
Alıntı: ramcixx  
 
mm'lik boşluğun mantığını merak ettim? faydası neymiş acaba?
Herhalde karınca yuvası bırakmışlar aklıma başka bişey gelmiyor. Hane diyecem içinde su var suyun dışarı çıkması için koymuşlar oda yok anlamadım neyse tecrübe oldu bu bize

Kapalı Hesap (154666)
18-04-2011, 17:06   |  #11  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: keskur  
En kısa sürede gidecez ozaman. Teknik servis raporu var elimde aynen şöyle yazmış tüm sony ürünlerde genleşme olacağından mm lik boşluk bırakılmıştır. Ürünün iadesi veya değişimi yapılamaz.
Eğer kullanılan meteryal plastik ise teknik servis hikaye yazmış. Yasal olarak suçtur. Plastik aksamda sıcaklığa bağlı olarak genleşme olmaz.
Bahsi geçen boşluk kullanımda bir aksaklık yaratıyormu ya da yaratabilirmi.. Bu boşluk iddia edildiği gibi aynı seri üretimlerinde mevcutmu. Eğer aynı marka ve model başka bir bilgisayarda yok ise teknik servis daha ciddi bir suç işlemektedir. Suç kanıtı aynı marka ve model bir bilgisayarla karşılaştırmak suretiyle yapılabilir. Eğer teşhirde sunulan aynı ürün bu tür bir hata içermiyorsa satıcı firma da dolandırıcılık suçu işlemektedir. Ancak bunu kanıtlamak için hakem heyetinden bilirkişi ile birlikte o teşhirdeki ürünün incelenmesi ve bunu raporlaştırması gereklidir.
 

keskur
18-04-2011, 17:33   |  #12  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
0 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2010

Benim şöyle bir tahminim var ben ürünü götürdüğüm gün mağaza müdürü ile bayağı bi tartıştım ertesi gün mağazayı şikayet ettim müşteri hizmetlerinden 2 gün sonra falan tekrar Kadıköy Bimeks e gittim mağaza müdürü beni niye şikayet ettin haneme eksi olarak yazılıyor artık senin ürünle ilgilenmeyeceğim ürün benden çıktı senin işin Bimeks le adam normal değil tamam nasıl istersen dedim sonra teknik servisi arayıp iade veya değişimine engel olmuş olabilir teknik serviste tanıdığı varsa.

Kapalı Hesap (154666)
18-04-2011, 23:48   |  #13  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: keskur  
Benim şöyle bir tahminim var ben ürünü götürdüğüm gün mağaza müdürü ile bayağı bi tartıştım ertesi gün mağazayı şikayet ettim müşteri hizmetlerinden 2 gün sonra falan tekrar Kadıköy Bimeks e gittim mağaza müdürü beni niye şikayet ettin haneme eksi olarak yazılıyor artık senin ürünle ilgilenmeyeceğim ürün benden çıktı senin işin Bimeks le adam normal değil tamam nasıl istersen dedim sonra teknik servisi arayıp iade veya değişimine engel olmuş olabilir teknik serviste tanıdığı varsa.
Müdürün bu şekildeki tavrı sadece kendi puanını düşürmez. Çalıştığı firma da kötü not alır ve kamuoyunda ismi kötüye çıkar. Firma şikayet konusunu değerlendirmeli ve gerekeni yapmalıydı. Eğer bu konu tüketici hakları mahkemsine intikal ederse firma hem maddi olarak ceza öder hem de halkın gözünde düşer.
Müdürün bu şekilde kişisel olarak davranması tamamen firmanın takdiridir. (Benzer bir olayı da ben ankara bimeks te yaşamıştım. Daha ürünü aldığım günün ertesi günü bana benzer tavırla yaklaştılar. Ancak daha oradayken yazılı olarak vermiş olduğum dilekçeyi alınca anında sorunu çözdüler.)
Sonuçta bu tür firmalar aslında yasal sorumluluklarını biliyorlar. Ama pasif davranan müşteriye ne kakalarsam kardır hesabı yapıyorlar.
Bu olaydan birkaç ay sonra aynı firmanın başka bir şubesinde yapmış olduğum alışverişlerde 4 adet laptop ve bir adet printer küçük çapta arızalı olduğu halde anında değişimi ya da iadesini yaptılar. 5. olarak almış olduğum laptopu hala kullanıyorum.. :D
Bir ara orada beni tanıyan bir görevli.. Abi sen çok belalı birisin diye duymuştum dedi..:D
ÖNEMLİ NOT: Sana verilmiş olan garanti kartını dikkatlice incele. eğer satın almış olduğun firmanın ya da ithalatçı firmanın garanti belgesinde satış tarihi ve onayı yoksa (Mühürlü imzalı) Bu durumu sanayii ve ticaret bakanlığına yazılı olarak bildirirsen firma 5000 TL civarı bir cezaya çarptırılır.