Bu telefon ömür boyu garantili!

CHIP Online
14-02-2009, 20:00   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

Elektronik cihazların garanti süreleri birkaç yılı geçmez ama bu telefonun garantisi ömür boyu!

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/Bu-t ... arantili_10933.html

Resimlerle: Akıllı telefon yolunda kilometre taşları

Önümüzdeki hafta piyasaya çıkacak olan yeni bir cep telefonu pek de alışık olmadığımız bir garanti süresine sahip. Elektronik cihazlarda normal şartlarda 2 yıl olan garanti süresi, kendine ve ürüne güvenen firmalar tarafından zaman zaman biraz daha uzun tutulabilir. Ama önümüzdeki hafta piyasaya çıkacak olan i-mate 810-F adlı telefonun üreticisi ürününe o kadar güveniyor ki sadece 2-3 yıl değil, ömür boyu garanti vermekten çekinmiyor.

Diğer yandan i-mate 810-F'un dayanıklılık özellikleri gerçekten de bu kadar uzun süreli bir garantinin sebebini ortaya koymaya yeterli. Öncelikle telefon -10 derece ile 60 derece arasındaki sıcaklıklardan ve ısı değişikliklerinden etkilenmiyor. Telefon ayrıca darbeye dayanıklı ve su geçirmiyor. Bu sayede telefonun Wi-Fi, GPS ve Bluetooth özellikler en zor koşullarda bile çalışmaya devam edebiliyor.

Tüm konu: Bu telefon ömür boyu garantili!

Resimlerle: Akıllı telefon yolunda kilometre taşları

Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: Sizce bir telefon gerçekten de ömür boyu dayanabilir mi?

Ozan Can
14-02-2009, 20:12   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
913 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

kullanmadan kutusunda tutarsan belki

bwhiteb
14-02-2009, 20:15   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,354 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

dayansa bile dayanmaz 2-3 ayda bi telefon değiştiriyor artık çogu insan modelini begenmiyor,şeklini,rengini vs dayanmaz yani ömür boyu kaldırılır bi köşeye .BeğendimBeğendim

Son Düzenleme: bwhiteb ~ 14 Şubat 2009 20:15
DaRWeLL
14-02-2009, 20:18   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,851 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

Bence bu uygulama her üründe yapılmalı.Sonuçta kullıcı hatası olmadıktan sonra telefon kendi kendine bozuluyorsa bu üreticinin sorunudur ve tamir etmek zorundadır.Neden bu 2 yıl gibi bir süreyle kısıtlanırki??
Ürününe güvenen bu telefon gibi ömür boyu garanti versin.
2 yıl geçtikten sonra bozulursa tamir etmem demek benim ürettiğim telefon anca 2 yıl dayanır demek gibi bişey..

Banned
14-02-2009, 20:18   |  #5  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
347 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

uzak gelecekte bir gün müzede dururken yanında ufak bir not: hala garanti kapsamındadır...

Mehmet-
14-02-2009, 22:16   |  #6  
Mehmet- avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,296 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

Peki ben bu garantiyi telif hakkı gibi torunlarıma bırakabilir miyim?Sinsi

yaselim
14-02-2009, 22:28   |  #7  
yaselim avatarı
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
46 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

dayanır tabi
diyelim ki dayanmadı
garanti nedir eskiyi alıp yeniyi mi veriyorlar yani

ilginch
14-02-2009, 22:35   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

adamların bir tarafı yiyor demek ki, o kadar garanti veriyorlar..Gözünü devirmiş

escape
14-02-2009, 23:00   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

6610 çıkalı üç gün olmuştu,bende bir k.v.k bayisine gidip tam olarak 600 milyon lira verip bir tane almıştım,o kadar ilginçti'ki adam parayı sayıp kasaya koymadan telefonu vermemişti. Neyse parayı sayıp kasaya koyduktan sonra,raftan bir tane 6610 kutusu indirip bankonun üstüne koydu. Adam bankonun diğer tarafında ben bu tarafta kutuyu açtım ve kendi telefonumdan kartımı çıkarıp yeni aldığım telefona taktım, telefonu açtım o'da ne ekran ve menü bir tuhaf. Adama gösterip bakarmısınız dedim bu galiba bozuk, o an'a kadar zaten yanımda olan ve beni gözlemleyen adam telefonu eline aldı inceledi ve evet yazılımı hatalı dedikten sonra telefonu kutusuna koyup tezgahın altına koydu. Ben haklı olarak telefonumun değişeceği düşüncesi ile şansa bak ya dedim,bu arada tezgahtar masanın üstüne bir form koyup doldurmaya başladı. Adınız soyadınız..... pardon bu ne için dedim, telefonu servise göndereceğim'de dedi başvuruyu alıyorum. Aslında sizin götürmeniz lazım ama ben size yardımcı olayım.Sen ne diyorsun kardeşim ne servisi, ne başvurusu,ben bu telefonu ne kadar kullandım'ki servise gideceğim dedim. Yapacak bir şeyimiz yok beyefendi fatura kesilmiş ürün değişim yapamayız hem zaten önemli bir şey değil bir yazılım hatası düzeltilir dedi, Ya kardeşim telefonun hala bankonun üzerinde, ben buna şimdi senin gözünün önünde kartımı taktım ve çalışmadı. Olmaz dedi başka bir şey demedi,bu bayi ankarada kızılay ykm'nin arkasında. Lüks ve içeriside oldukca kalabalık, adamın yakasını tuttum "bana bak lan a..... k..... ç.... sen benimle dalgamı geçiyorsun dedim. Adam elimden kutulup kaçtı ve bende içerideki her şeyi tekmelemeye başladım, müdür geldi ama bu arada içeridekiler adam haklı 600 milyon verip telefon alıyor aldığı telefon bozuk ve değiştirmiyorlar tarzından bana destek oluyorlar. Müdür içerideki müşterilerin tepkisindenmidir,benim gibi bir manyağa bulaşmak istememesindemidir bilinmez ama özür dileyip telefonu değiştirdi. Sonuç; sonuç burası türkiye,burada ya benim gibi manyak olacaksın yada garantiyi yok sayacaksın. Türk halkı daha iki yıllık garanti hakkını kullanamıyor'ki,ömür boyunu nasıl kullansın. Bu kullanıcı hatası derler olur biter

escape
14-02-2009, 23:28   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

bir kaç örnek daha vereyim
2002 yılında Siemens marka 106 ekran projeksiyon tv aldım, servis gelip kurdu ve ayarlarını yaptı. Gece yatarken tv'yi kapattım,sabah açtığımda ekranda üç katmanlı bir görüntü olduğunu gördüm ve servisi aradım. Servis geldi ve ayarları ile oynayıp oynamadığımı sordu,hayır dediğim'de tekrar ayarlayıp gitti. TV'kapatıp dışarı çıktım,akşam gelip tv'yi açtığımda yine üç katmanlı görüntü ve ben yine servisi aradım.Servis gelip bana tv'ye ne yapıyorsunuz dedi,bende lan manyak ne yapacağım ben bu tv'ye 5 milyar para verdim,gerizekalı 5 milyar verdiğim bir ürüne nasıl kıyarım,hem sen bana bu ürün satılan 50. ürün yani bu tv'yi alan 50. kişisiniz demedinmi. Bu kadar pahallı bir şeye ben ne yapacağım, sadece izliyorum dedim ve özür dileyip ayarları yaptı. Tam gideceklerdi'ki gitmeyin dedim,tv'yi kapatıp açmalarını söyledim. Meğer bizim tv içerideki görüntü projektörlerinin ayarını sabit tutamıyormuş, hani içerisinde R.G.B ampülleri varya işte onları odaklayamıyormuş. Karşımda nasıl mahçup oldular anlatamam,mahçup olmasına oldular ama onunla kalmadılar birde beni delirttiler. Servis bu tv'yi götürmemiz olanaksız çünkü çok büyük bunu burada tamir edeceğiz ama önce istanbulla görüşmemiz lazım dediler,bende ne görüşeceklerini sordum merkezdeki mühendislerden fikir almaları gerektiğini çünkü bu ürünü yeni olması sebebi ile daha önce tamir etmediğini söyledi. Bende arkadaşım ürün sonradan arızalanmadı'ki kutudan arızalı çıktı yani değişim yapman gerekiyor bu benim yasal hakkım dedim,adam haklı olduğumu ama ürünü taşımasının mümkün olmadığını ve bu arızanın çok önemli olmayacağını o yüzden yerinde tamirin en iyisi olacağını söyledi. Çık lan dışarı dedim ve adamı açıkcası kovdum,ardından siemes'i arayıp durumu anlattım. Ben aradığımda saat öğlen 11 civarıydı ve beni aktardıkları yetkili bunun kabul edilemez bir durum olduğunu ve gereğini yapacaklarını söylediler,telefonu kapatıp ardından mağazayı aradım ve onlara sorunumu halletmezlerse tv'yi mağazanın önüne getirip yakacağımı söyledim. Sonraben  dışarı çıktım ama bende bu telefondan sonra servisin kesin gelip özür dileyeceği fikri hasıl oldu. Akşam eve geldiğimde gözlerime inanamadım,kapıda 34 plakalı iki araba duruyordu ve birisi ford kamyonetti ve üstelik üzerinde benim tv'den vardı. Siemens derhal yeni bir tv'yi üstelik kendileri işi servise bırakmayıp bana getirmişti,nasıl mutlu olduğumu anlatamam hzimet böyle olmalıydı ama beni delirtmeden.

Banned
15-02-2009, 00:28   |  #11  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
347 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
escape
bir kaç örnek daha vereyim
2002 yılında Siemens marka 106 ekran projeksiyon tv aldım, servis gelip kurdu ve ayarlarını yaptı. Gece yatarken tv'yi kapattım,sabah açtığımda ekranda üç katmanlı bir görüntü olduğunu gördüm ve servisi aradım. Servis geldi ve ayarları ile oynayıp oynamadığımı sordu,hayır dediğim'de tekrar ayarlayıp gitti. TV'kapatıp dışarı çıktım,akşam gelip tv'yi açtığımda yine üç katmanlı görüntü ve ben yine servisi aradım.Servis gelip bana tv'ye ne yapıyorsunuz dedi,bende lan manyak ne yapacağım ben bu tv'ye 5 milyar para verdim,gerizekalı 5 milyar verdiğim bir ürüne nasıl kıyarım,hem sen bana bu ürün satılan 50. ürün yani bu tv'yi alan 50. kişisiniz demedinmi. Bu kadar pahallı bir şeye ben ne yapacağım, sadece izliyorum dedim ve özür dileyip ayarları yaptı. Tam gideceklerdi'ki gitmeyin dedim,tv'yi kapatıp açmalarını söyledim. Meğer bizim tv içerideki görüntü projektörlerinin ayarını sabit tutamıyormuş, hani içerisinde R.G.B ampülleri varya işte onları odaklayamıyormuş. Karşımda nasıl mahçup oldular anlatamam,mahçup olmasına oldular ama onunla kalmadılar birde beni delirttiler. Servis bu tv'yi götürmemiz olanaksız çünkü çok büyük bunu burada tamir edeceğiz ama önce istanbulla görüşmemiz lazım dediler,bende ne görüşeceklerini sordum merkezdeki mühendislerden fikir almaları gerektiğini çünkü bu ürünü yeni olması sebebi ile daha önce tamir etmediğini söyledi. Bende arkadaşım ürün sonradan arızalanmadı'ki kutudan arızalı çıktı yani değişim yapman gerekiyor bu benim yasal hakkım dedim,adam haklı olduğumu ama ürünü taşımasının mümkün olmadığını ve bu arızanın çok önemli olmayacağını o yüzden yerinde tamirin en iyisi olacağını söyledi. Çık lan dışarı dedim ve adamı açıkcası kovdum,ardından siemes'i arayıp durumu anlattım. Ben aradığımda saat öğlen 11 civarıydı ve beni aktardıkları yetkili bunun kabul edilemez bir durum olduğunu ve gereğini yapacaklarını söylediler,telefonu kapatıp ardından mağazayı aradım ve onlara sorunumu halletmezlerse tv'yi mağazanın önüne getirip yakacağımı söyledim. Sonraben  dışarı çıktım ama bende bu telefondan sonra servisin kesin gelip özür dileyeceği fikri hasıl oldu. Akşam eve geldiğimde gözlerime inanamadım,kapıda 34 plakalı iki araba duruyordu ve birisi ford kamyonetti ve üstelik üzerinde benim tv'den vardı. Siemens derhal yeni bir tv'yi üstelik kendileri işi servise bırakmayıp bana getirmişti,nasıl mutlu olduğumu anlatamam hzimet böyle olmalıydı ama beni delirtmeden.
herkes senin gibi olsa korkudan birdaha kimseye adi ürün satamazlardı süpersin açıkçası...

Fattur
15-02-2009, 16:08   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
5,768 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

Tartışıyoruz: Sizce bir telefon gerçekten de ömür boyu dayanabilir mi?


Yahu zaten telefon bozulursa ömrü gbitmiş oluyor(bu başka birşey,Ömür boyu garantiyi hangi anlamda kullandıklarını bilemeyiz.Aradasırada tersten düşünmek te gerekir).Ayrıca her türlü arızaya kullanıcı hatası deme ihtimalleride var..

Ozan Can
15-02-2009, 19:47   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
913 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

escape sendeki de şans ama adamlara iyi vermişin ağzının payını

Techno-M
22-02-2009, 22:26   |  #14  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

Sert bir darbe yada sıvı ile teması olmadıktan sonra çok uzun süre çalışması mümkün. Tabi yedek parçaları , bataryası tedarik edilebilirse.

pisgitar
29-03-2010, 07:20   |  #15  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
23 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2010

Telefonda bi b.k olmasın,çalıyo,açıyon,bir hafta sonra ölüyon falan:)nooldu,garantisi bitti.Yaparlarmı yaparlar valla.
Bu telefon 10 sene sonra zaten tarih olur disket durumuna düşer kullananada kitcyla gülmeye başlarlar adam değiştirir,değiştirmesse bile karısı değiştirtir,ikna edemezse çorba kasesine düşürür velhasıl gerek yok 10 yıl yeter.
Hadi teknoloji gelişmedi diyelim telefon 10 yıl sonra hala güncel,ya adam 10 sene boyunca hiçmi telefonda sinirlenmiyecek,sus dediğin herkes susmuyorki arkadaş telefona sert müdahale kaçınılmaz,kullanıcı hatası,arada bir düşürdünmü ki düşer,hatta muhtemelen 70 lik bira bardağına düşer,alkol kullanmıyorsa şerbetin içine düşer 10 sene bu boru değil oda kullanıcı hatası,diyelimki bira bardağına düşmedi bira bitti kafası güzel oldu denize düşer(telefon değil adam)denize düşen tele sarılır,kullanıcı hatası.Bence gerek yok.

Son Düzenleme: pisgitar ~ 29 Mart 2010 08:47
şafak89
30-03-2010, 01:35   |  #16  
şafak89 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
2,522 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008
Alıntı: wakefield  
uzak gelecekte bir gün müzede dururken yanında ufak bir not: hala garanti kapsamındadır...
aynen :)