ÇİFTHATLI İNTEL İLETİŞİM GARNTİLİ TLFN ALACKLAR!

GeCCCe
15-11-2008, 13:54   |  #1  
GeCCCe avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
51 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

 

arkadaşlar bu ayın 8 inde ekonomikticaret.com adlı alışveriş sitesinden anycool f818 model bir cep telefonu aldım.telefonu almadan önce nokıa kullandığım için kullanımda biraz zorluk çektim.ama kullandıkça kullanım zorluğundan ziyade telefonun çin malı olmasından dolayı malzeme kalitesizliğinden dolayı sorunlar yaşamaya başladım.örneğin kulaklık takıyorum bi görüo bi görmüo bi oturuo yerine bi oturmuo usb desen ayrı bi dert şarj cihazı desen ondada oturma aksaklıkları war. vs vs. derken 7 günlük süre dolmadan telefonu iade edeyim dedim ancak....ekonomilticaret.comu aradım ne deseler beğenirsiniz?telefonu alamazlarmış çünkü simkartımı taktığım için telefon 2.el olmuş..ayrıyeten üretici firmada almıyormuş.. ben tabi yasaları bildiğim için yetkiliyle 15 20 dk tartıştım.çünkü her ne olursa olsun müşterinin 7 gün içinde koşulsuz iade hakkı war.mesajın sonunda kanun maddesinide ekleyeceğim bilgilendirmek amacıyla..neyse sonra intel iletişimi aradım çıkan yetkiliye sorunu anlattım ürünü iade etmek istediğimi onların acısından sorun olup olmadığını sordum adam ne dese beğenirsiniz biz sadece satıyoruz geri alım yapmıyoruz sadece tamir konusunda garanti weriyoruz.. ikinci defa şok oldum.adama oh ne ala dedim telefonu kapattım doğruca sanayi ve ticaret bakanlığını aradım olayı anlattım tabi bakanlıktan öyle bi şey olamayacağını iade hakkımın olduğu cewabını aldım ve bana bugün telefonu aldığım yere göndermemi söylediler.bende aynen öyle yaptım telfon ve yanındakilerin tutanağını tutturdum her ihtimale karşı öyle yolladım.sanayi bakanlığından aldığım bilgiye göre 10 gün içinde parayı yatırmaları gerekiyor yoksa tüketici hakem heyetine dilekçe verip yasal işlem başlatacakmışız.
bunları yaptıktan sonra tekrar ekonomikticaret.com u aradım sanayi bakanlığından yetkililerle görüştüğümü ve yaptıklarının yasal olmadığını ve telefonu gönderdiğimi söyledim.hala bizde böyle şöyle diye konuşunca 10 gün hakları olduğunu yoksa yasal işlemi başlatacağımı söyledim siz bilirsiniz bu hakkınız war cewabını aldım sinirden elim ayağım titredi tamam o zaman görüşürüz dedim kapadım telefonu şimdide pazartesini bekliyorum 10 gün dolmadan dilekçeyi vericem tüketici hakem heyetinden nasıl olsa zorluk çıkaracaklar önceden başlatym işlemleri.
şimdi ekonomilticaret.com daki yetkililerin benimle resmen sindirmeye çalışırcasına konuşmalarından ve garantör şirket adıyla geçinen intel iletişimdeki yetkililerin benimle sokak ağzı denilebilecek bi uslubla konuşmalarından sonra merakediyorum bu tip zihniyetle bu insanlar nasıl ticaret yaparlar bu ülkede?yasaları kanunları hiçe sayarak hiç korkmayarak?bizlere düşen görev arkadaşlar haklarımızı aramak sakın uğraşmaktan korkmayın yoksa böyleleri alır başını gider..
bilgilendirme amacıyla TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'la ilgili olarak şu maddeleri paylaşıyorum sizinle;

Mesafeli Sözleşmeler Uygulama
Usul ve Esasları
Hakkında Yönetmelik

Madde 2 — Bu Yönetmelik, yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelere uygulanır.

Cayma Hakkı

Madde 8 — Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.

Satıcı ve Sağlayıcının Yükümlülüğü

Madde 9 — Satıcı veya sağlayıcı tüketicinin siparişi kendisine ulaştırdığı andan itibaren en geç otuz gün içerisinde edimini yerine getirmekle yükümlüdür. Bu süre tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.

Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmekle, ayrıca yirmi gün içinde de malı geri almakla yükümlüdür.


arkadaşlar ben yasal işlemlerimi bu alıntı yaptığım kanun maddelerine dayanarak gerçekleştireceğim yarın bir gün sizin başınızada gelirse bu maddeleri aklınıza kazıyın haklarınızı bilin arayın hadi selametle..gelişmeleri burdan aktaracağım.bu arada çift hatlıların hepsinin garantisine inteliletişim mi bakıyor bilmiyorum ama biçoğuna bakıyor hiç bulaşmayın derim ben..isterseniz arayın konuşun sizede aynı cewapları werecekler.

Son Düzenleme: GeCCCe ~ 26 Kasım 2008 18:46
GeCCCe
15-11-2008, 14:01   |  #2  
GeCCCe avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
51 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

ewet arkadaşlar olayın ikinci gününde ekonomikticaret.comdan gelen maili aynen aktarıyorum:

İyi günler Ferhat bey,

Dün yapmış olduğumuz telefon görüşmelerimizde de belirtildiği üzere;

Cihaza SIM kartın takılması sebebiyle ürün orjinalliğinin bozulmuş olarak değerlendirilmesi sebebiyle tedarikçi firmamızın iade kabul etmeyebileceğini tekrar hatırlatmak isteriz.

Yapılan görüşme esnasında yine belirttiğimiz üzere tarafımıza gönderceğinizi belirtmiş olduğunuz ürün yetkili teknik servise yönlendirlecek olup, 30 iş günü sonunda alınacak servis raporuna göre uygulama yapılacaktır.

Bilgilerinize

Saygılarımızla

bu maile attığım cewabda şudur aynen aktarıyorum:

peki yasemin hanım ben işlemleri pazartesi başlatıyorum o zaman bilgilendirdiğiniz için teşekkür edrim.bakanlık yetkilileriyle yaptığım görüşmede bahsettiğiniz sim kart takma olayının alakası bile olamayacağını yasal olarak böyle bi uygulama olmadığı cevabını almıştım dün.size gönderiğim mailde konuyla alakalı kanun maddelerini yazmıştım yaptığınızın yasal olmadığının farkındasınızdır umarım.iyi günler.

evet arkadaşlar ben yorum yapmıyorum artık buna diyecek laf bulamıyorum yani buyrun siz yapın..

Son Düzenleme: GeCCCe ~ 15 Kasım 2008 14:01
Reborn91
15-11-2008, 14:54   |  #3  
Reborn91 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
3,307 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Davayı aç derim. Bunlar buldular pısırık halkı sömürüyorlar. Aç davayı ver cihazı geriye..

polat_alemdar
15-11-2008, 15:57   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
160 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

Bencede dava aç.sonuna kadar git.hatta maddi,manevi tazminat davası bile aç

GeCCCe
15-11-2008, 19:02   |  #5  
GeCCCe avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
51 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

arkadaşlar sizden ricam yani destek olmak isteyen ve bu zihniyetteki insanlara meydan vermemek için
istek@ekonomikticaret.com ve yaseminyilmaz@ekonomikticaret.com adreslerine bu konuyla alakalı kınama mailleri atalım.ben bu konuyu bu site dahil 4 forumda daha açtım ve ordaki insanlarda tepkilerini dile getiriyorlar.ama biz bize tartışarak bi yere kadar ilerleyebilirz en azından siteye mail atarak insanların bu sindirirmeye ve kime yedirirsem kârdır'a yönelik ticaret anlayışına karşı duyarlı olduğunu ve kabullenmeyeceklerini anlatabiliriz.

GeCCCe
21-12-2008, 02:57   |  #6  
GeCCCe avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
51 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

yaklaşık 1.5 aylık bir uğraştan sonra 03.12.2008 tarihli tüketici hakem heyeti kararı zoruyla iade işlemini gerçekleştirdim ve paramıda aldım.umarım ekonomikticaret.com bu olaydan kendine gerekli dersi çıkarmıştır ve birdaha yasaları görmemezlikten gelmez ve de yasalar çerçevesinde ticaret yapar.

bir tüketiciden nasihat:ticaret sadece al gülüm ver gülüm değildir ürününün her türlü arkasında durmaktır.aksi takdirde firmalar böyle durumlarla karşılaşarak yenilgiye uğrayabilirler ve ticari itibarları zedelenebilir.


Son Düzenleme: GeCCCe ~ 23 Aralık 2008 14:04
piRe_
21-12-2008, 03:06   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

..Cihaza SIM kartın takılması sebebiyle ürün orjinalliğinin bozulmuş olarak değerlendirilmesi sebebiyle...
Peki bu sim kartı nereye takacakmışız keşke sorsaydın, telefonamı onamı. Orjinalliği bozulmaması için yani. Malum, bir şeyi takmadan! denemek olmuyor.

Geçmiş olsun kardeş. Bilgilendirdiğin için teşekkürler, aklımızda olsun.

kingcobra33
24-12-2008, 20:27   |  #8  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
67 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2006

Helal olsun.Hakkını sonuna kadar arayarak,kendilerine davranılmasını
istedikleri şekilde davranarak, en iyi cevabı vermişsin.Tebrikler.

ilginch
24-12-2008, 20:32   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,638 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008
GeCCCe
Cihaza SIM kartın takılması sebebiyle ürün orjinalliğinin bozulmuş olarak değerlendirilmesi sebebiyle tedarikçi firmamızın iade kabul etmeyebileceğini tekrar hatırlatmak isteriz.
!!!