CSGO'nun Geleceği.

hawk00rock
02-02-2017, 20:26   |  #1  
hawk00rock avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
87 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2011

Gabe Newell Reddit “Bana Soru Sor” Özeti

CS:GO’da kaç kişi çalışıyor?

“20-30, her zaman olduğu gibi”

CSGO için Source 2 motoru ne zaman gelecek?

“Source 2 birkaç grup sistemin yeniden yazılmasından oluşuyor. CSGO için ise, biz bu yeni sistemleri onun özgün yararlılığına göre değerlendiriyoruz. Bazı CSGO yeniden işlemleri “rework” devam ediyor, Source 2’nin parçalarının kullanımını sağlayan kullanıcı arayüzü gibi. Diğer sistemlerde belki bu işleme katılabilir. Bazı Source 2 sistemleri ise CSGO için asla doğru olmayabilir. İlgili Anekdot: Bize eskiden Majors’ta Source 2 ele alındığında sorardık “Source 2’nin CSGO için ne yapmasını umuyorsunuz?” ve bunun cevabı bir süre için “Hitboxların daha iyi olmasını bekliyorum.” du. Herşeyi Source 2’ye aktarmak aslında bu sorunu çözmezdi. Bizde ileri gittik ve daha iyi hitboxlar yapmak için zaman harcadık.

Valve’den CSGO’ya bir topluluk temsilcisi atamanın bir yolu var mı? Toplulukla sık sık iletişim halinde olabilecek ve yapımcılar ve topluluk arasında anlaşma sağlayabilecek biri.

“Bizler topluluk menajerleri almayı göz önüne almadık çünkü genellikle oyun güncellemeleri çıkararak iletişim kurmayı tercih ediyoruz. Toplulukta olan söyleşileri bozmaktan kaçınıyoruz, bu nedenle de çoğu zaman sessiz kalmaya eğilimli oluyoruz. Ama verebileceğimiz yararlı bilgiler olduğunda o işi birlikte söyleşilerde hallediyoruz.”

Bizlere Counter-Strike (genel olarak global offensive ve serisi)’nin yol haritasının içyüzünü anlatabilir misiniz? Valve’nin oyunun geleceği ve/ya da topluluk için herhangi bir önemli hedefi var mı?

“Yol haritası hakkında, 2017 için önceliklerimiz Panoroma’yı  kullanıcı arayüzü (UI)  ile değiştirmek , CS:GO’yu fanlarının olduğu yerlerde daha çok yerde ulaşılabilir yapmak, CS:GO’ya ve anti-cheat’e kolay ulaşımı olmayan (Çin gibi) yerler için. Ayrıca bugları düzeltmeye ve yeni özellikler eklemeye yıl boyunca devam edeceğiz, geçmişte olduğu gibi.

Bizlere ilerideki güncelleme içeriklerinin sıklığı hakkında bilgi verebilir misiniz, özellikle operasyonlar hakkında?

“Güncellemelere her ya da iki haftada bir devam etmeyi planlıyoruz. Operasyonlara gelince, onun için ayarlanmış bir program yok. Düşündük ve bu işin, odaklanmayı seçebileceğimiz diğer işlerle bağıl olduğuna karar verdik ve diğer geçmiş işlerimiz ürün için daha iyi göründü. Örmeğin, 2016’nın sonunda Inferno’yu çıkarmaya, HRTF ile çevresel sesi geliştirmeye, katınılabilir halka açık lobiler yapmaya ve bazı uzun zamanlı işlere devam etmeye karar verdik.”

CSGO major’da olmayı planlıyor musunuz? Orada olmanız gerçekten harika olurdu ve valve’nin CSGO ya gerçekten dikkat ettiğini gösterirdi.

“Eminim ki ileride birine katılacağım, sadece zamanlama.

Swag’ın banı kaldırılacak mı?

“Brax tam bir sürtük.”

İngilizce Kaynak: https://www.reddit.com/r/GlobalO ... /gaben_ama_summary/

Kaynak: http://www.wasdzone.com/csgonun-gelecegi-gaben-ama-3877.html

Çeviri bana aittir.

AtıfBuğra
13-02-2017, 01:03   |  #2  
AtıfBuğra avatarı
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
53 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2016

CSGO ' nun geleceğimi? Kesinlikle yok

Her geçen gün daha çok paraya dayalı bir oyun olmaya devam ediyor. Nasıl mı? Buyrun anlatıyım.

Uzun süredir CS oyuncusuyum. CS GO ilk Türkiye piyasasına girdğinde gerçekten heyecan verici bir oyun. Bildiğimiz haritalarda getirilen yeni grafikler değiştirilmiş silahlar ve en önemlisi sağlam bir hile duvarı. Peki ne oldu da bu noktaya geldi?

Bunun tek cevabı para hırsı. 24 tl olan oyunun satış parası aylık ücreti sadece 30 tl olan bir hack ve iğrenç ötesi bir oyuncu topluluğu

sırayla gideceğim; ilk olarak para artışı

Oyunda skinler var bunlar silahların üzerindeki grafitiler ilk başta gayet hoş oyunlardan düşüyor isteyen kasaları açıyor veya market aracılığyla steam üzerinden satın alıyorduk. Yavaş yavaş skinler çoğalmaya başladı setler oluştu bunlar yetmedi eldivenler hatta spreyler geldi oyuna. Oyuna bir katkısı yoktu ama inanılmaz biçimde para kaynağıydı.

Sonra bir gün yeni nesil hack geldi oyuna, hack'in özelliği anlaşılır olmamasıydı. Nasıl mı ? kafaya direk nişan alıyor öldürdükten sonra 2 el boşa sıkıyor. Haritada düşmanın nerede olduğunu gösteriyor ve en ilginç yanı istersen kendi kendine ateş ediyor :) ve bu hile 1 aylık sadece 30 tl. Diceksiniz report et ediyorsun ama o kadar çok hile kullanan var ki sıraya giriyor. Peki insanlar sunu diyor yüksek ranklarda hile az evet az ama mesele yüksek ranka çıkmak bizler ayları verip bir seviyeye ulaşıyoruz millet 2 hafta günce 10 rek kazanarak çıkıyor. Tabi en komiği şu, rasgele bir sunucuda oyun arattınız bir oyuna girdiniz ve oyunu 2. sırada bitirdiniz ama siz bilmiyordunuz takımınızda hack kullanan birisi varmış sizinde hem galibiyetiniz hem rankınızı elinizden alıyorlar haksız galibiyet adı altında. Peki benım o maçta gösterdiğim performans vakit ben emek vermedim mi ? Daha geçen hafta bu durum yüzünden nova kısmına tekrar düştüm benım sucum mu oyuncuların hile kullanması ?

Koskoca diyoruz steam ve valve için ama görüyorsunuz para kazanmak için oyundaki hileyi serbest hale getiriyorlar adeta. Gelelim insan toplumuna, bu kadar hile olunca insanların algısıda değişiyor tabiki herkes herseye hack demeye baslıyor. Yeni başlayan bir arkadaşımın hesabı ile oyun oynasam konusma panelınden anneme kız kardesıme atama dınımı ırkıma neler neler gelıyor. Aslında oyunun tek sorunu bu para ıcın hıleye izin tanımak. Oyunun 10000 kişi musaıt olduğu zamanları hatırlıyorum şimdi ise o sayı 3000lere geriledi. İnsanlar bu hile durumundan yeterince sıkılmıs ve Valve ile Steam'in para isteğinden sıkılmıs durumda. Oynayanların çoğu da bu işten para kazanan insanlar olarak kaldı zaten. Tekrar dönüyorum baş kısma CS GO geleceğimi? hiç sanmıyorum.