Darty.com.tr den online alışveriş

boss580
22-10-2008, 12:26   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

İlginç bir alışveriş için uzman görüş ve değerlendirmesine ihtiyacım var arkadaşlar.Olayı kısaca anlatayım;
12.10 tarihinde Darty'de monitör bakarken bir monitörün 0 ytl ücretlendirildiğini gördüm,promosyon,sürpriz vs düşünerek müşteri hizmetlerini aradım,ücretin "0 YTL"gözüktüğünü doğruladı,ama ilgili birime şu anda ulaşamayacağını söyledi,satın alırsam ne olacağını sorduğumda net bir cevap veremedi.Bende yanına beğendiğim bir kulaklıkla beraber sepete attım ve ödemeyi yaptım.Siparişimin onaylandığına dair bir mail geldi,orada monitör 0 ytl olarak işleme alınmış ve kargolanacağı belirtilmişti.Sipariş onay belgesi ve alışverişin tüm aşamalarını kaydettim.Şu an siteye girdiğimde de sipariş yürürlükte görünüyor,ancak açıklamada 24 saatte gönderileceği yazmasına rağmen henüz gelmedi.Pazartesi bir mail attım,cevap gelmedi,bugün sabah mail attım hala cevap yok.İşyerimde çok yoğunum bu nedenle fazla ilgilenemedim,bugün bulduğum fırsatla foruma danışmak istedim.Benim bu alışverişte yasal hakkım nedir?Aldığım ürünlerin "görünen"fiyatını tam olarak ödedim,"0 ytl" olması benim problemim değil.Tüketici yasası bu konuda nasıl işler ve ben siparişimin gönderilmesi için ne gibi bir yol izlemeliyim?Sipariş onayıda dahil olmak üzere tüm belgeler kayıtlı,uzman arkadaşlara isterlerse gönderebilirim.Hepinizin yardımını bekliyorum...Saygılarımla

hamann7725
22-10-2008, 12:57   |  #2  
hamann7725 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
1,837 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

hani bu tarz yerler herşeyi önceden kılıfına uyduruyor.Yazarlarya "Telif hakkını ve değiştirme hakkını saklı tutar" ... buna benzer bir sürü madde.şimdi onlarında vardır bir numaraları ama bişe olursa sen direkt tüketici haklarına git.Eğer tüketici hakları sen haklısın derse git bir avukatla görüş ciddi olarak... ama dediğim gibi onların kendilerini savunan maddeleri kesin vardır.

boss580
22-10-2008, 13:12   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

alışverişin yapıldığı sayfalarda özellikle dikkat ettim öyle birşey yoktu.Hatta güven sözleşmesinide okudum."Tipografik hatalardan Darty sorumlu değildir" diye en ufak bir ibare yoktu.

boss580
30-10-2008, 11:49   |  #4  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

arkadaşlar,bu konuda fikri, bilgisi veya tecrübesi olan yardımcı olabilecek kimse yok mu?

alexkidd
17-11-2008, 01:02   |  #5  
alexkidd avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
361 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2006

DOSTUM SOYLE BIRSEY VAR SATIS YAPAN KURUMLAR BELIRTTIKLERI URUN ETIKETLERINDEN SORUMLUDURLAR UFAK BIR ORNEK VERECEM ORNEGIN MAGZADASIN VE 20 YTL ETIKETLI BIR URUN GORDUN ALDIN KASAYA GITTIN PARDON BU URUN 29 YTL DEDILER ONU SANA 20 YTL DEN VERMELERI LAZIM NORMALDE TUKETICI HAKLARINA GORE AMA BIZDE PARDON EFENDIM ETIKETTE YANLISLIK OLMUS O URUNUN FIYATI 29 LIRA DENDIGINDE PEKI SORUN DEGIL YADA TAMAM KALSIN ALMIYORUM GIBI TEPKILER VERDIGIMIZDEN ANLAYISLA KARSILADIGIMIZDAN OTURU BU YASA UYGULANMAZ SIMDI SENIN OLAY AZDA OLSA BUNA BENZIYOR FAKAT SOYLE BIR DURUM VAR BIR EKRANIN 0 LIRAYA VERILMESI DEMEK BARIZ YANLISLIK YAPILDIGIDIR EGER O AN BIR BANNER VARSA 10 DK ICINDE SIPARIS VERENLERE BEDAVA GIBI OZAMAN HAKLISIN AMA OYLE BIR BANNER YOKSA FIRMANIN YAPMIS OLDUGU BARIZ HATADIR VE YOLLAMAMA HAKLARI VARDIR DIYE TAHMIN EDIYORUM TABI KI BENIM KISISEL GORUSLERIM BUNLAR INSALLAH BIR KAMPANYAYA DENK GELMIS EKRANI ALMISSINDIR