Dijital Pazarlama Teknikleri

Stratejik1SEO
19-04-2017, 11:22   |  #1  
Stratejik1SEO avatarı
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 2
45 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2016

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, elektronik ortamlar üzerinde markaların ürün ve hizmetlerini tanıttığı, hedef kitleye ulaşabilmek için iletişimlerini dijital kanallar üzerinden yürüttüğü bir pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya oranla en büyük avantajlarından biri yapılan çalışmaların performans açısından daha doğru bir şekilde ölçülebilir olmasıdır. Ayrıca dijital pazarlama zaman, mekan ve bütçe kavramaları açısından daha esnek yönetim fırsatları sunmaktadır. Teknolojinin gelişmesi internet ve mobil kullanımın yaygınlaşması da marka ve firmaların dijital pazarlama teknikleri üzerine daha fazla yoğunlaşmalarını gerekli kılmıştır.

Dijital pazarlama firmalara birçok farklı avantaj sunmaktadır. İnternet üzerinden anlık iletişim fırsatı sunan dijital pazarlama yöntemleri aynı zamanda daha uygun olacak şekilde fiyat avantajı da sağlamaktadır. Bunlarla beraber ölçümlenebilir olması itibariyle yapılan çalışmalardaki doğruluğu, yanlışı, eksikliği kolayca fark etmeyi sağlamaktadır. Ayrıca ölçümler neticesinde harcanan emek ve maliyetlerin karşılığında elde edilen dönüşlerin ne derece hedefe yaklaştırdığı da gözlenebilmektedir. Dijital pazarlama tekniklerinin sunmuş olduğu bir diğer önemli avantaj ise yapılan çalışmaların anlık olarak takip edilebilmesidir. Pazarlama faaliyetinin yönetildiği mecra üzerinden, mevcut çalışmanın ilerleyişinin kolayca gözlemlenebilmesi firma ve markalara oldukça verim sağlamaktadır. Marka ve firmalarda temelde bu avantajları sunan dijital pazarlama daha birçok artısı ile önemli avantajlar sunmaktadır. Peki, dijital pazarlamanın avantajlarından faydalanabilmek adına bilinmesi ve uygulanması gereken dijital pazarlama stratejileri nelerdir?

Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Firmalar ve markalar pazarlama faaliyetleri doğrultusunda koydukları hedefleri gerçekleştirebilmeleri için pazarlama hedeflerini bir süreç olarak kurgulamalıdırlar. Bu zamanlama stratejisinin içerisinde ise firmalar kendilerini hedefe ulaştıracak olan doğru dijital pazarlama stratejisini oluşturup, en faydalı dijital pazarlama yöntemini tercih etmelidirler. İşte markaları hedef kitleye ve planlanan hedeflere ulaştıracak olan pazarlama stratejileri…

Kullanıcı ve Satış Odaklı Web Sitesi

Dijital pazarlamanın en önemli faktörlerinden birisi kullanıcı ve satış odaklı bir web sitesine sahip olmaktır. Özellikle açılış sayfaları web sitesi ve verilen hizmetler ile ilgili ilk izlenimleri yansıtan unsurların başında gelmektedir. Kullanıcı deneyimini arttırmak ve ziyaretçileri müşteriye dönüştürmek konusunda hızlı açılan bir web sitesine, kullanıcı dostu bir tasarıma, reponsive site yapısına, içerikleri düzgün organize edilmiş olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir. Bundan dolayı web sitesi oluşturulurken hedef kitlenin istek ve ihtiyaçlarını iyice anlayarak hareket etmek gerekmektedir. Ürün ve hizmet yelpazenize göre aklınızda oluşturduğunuz müşteri profiline uygun bir web sitesi ortaya çıkarmanız gereklidir. Bunun içinde hedef kitlenizin sizden ne istediği, nasıl sitelerde gezinmekten hoşlandığı, ziyaretçileri tekrar sitenize çekebilecek faktörlerin neler olduğu gibi soruların cevaplarına göre bir site inşa etmelisiniz.

Site İçi Kampanya, Promosyon Planlamaları

Kampanya ve promosyonlar her zaman pazarlamanın odak noktasında yer alan faktörlerden olmuştur. Bu durum dijital pazarlama çalışmalarında da oldukça önemli bir kıstastır. Kullanıcıları tetikleyen ve hareket geçirip, alışveriş yapılmasını sağlayan kampanya ve promosyonlar iyi bir dijital pazarlama stratejisidir. Siteniz aracılığıyla hedef kitlenize ve potansiyel müşterilerinize sunacağınız kampanya ve promosyonlar ile satışlarınızı arttırabilirsiniz. Ayrıca hem genel hem de kişiye özel kampanyalar ile müşteri ziyaretlerini, satışa dönüştürmeniz daha kolay olacaktır. Site içi kampanya ve promosyon faaliyetlerinde yapmanız gereken oluşturacağınız kampanyaların kullanıcıların dikkatini çekmesidir. Yani nasıl bir kampanya, hangi zamanda, hangi ürün grubunda olmalı sorularının yanıtını aldığınız an başarıya ulaşabilirsiniz.

Google Adwords Reklamları

Google AdWords Reklamları dijital pazarlama faaliyetleri içerisinde oldukça büyük bir paya sahip olmaktadır. Dijital reklam uygulamaları içerisinde marka ve firmalara oldukça geniş yelpazede çeşitlilik sunan Google, birçok farklı reklam türü ile dijital pazarlama çalışmalarına zemin hazırlamaktadır. Google AdWords reklamları sayesinde firma ve markalar hedef kitleye ve potansiyel müşterilere daha kolay ulaşmaktadır. Ayrıca Google reklamları birçok avantajda sunmaktadır. Google AdWords arama ağı reklamları, Google AdWords görüntülü reklam ağı reklamları, Google Remarketing reklamları ve Google Merchant Center reklamları firmaların dijital pazarlama çalışmalarında faydalanabilecekleri Google reklam modelleridir. Google AdWords reklamları işletmelerin kolay bulunmasını ve markanın müşterilere daha kolay ulaşmasını sağlar. Dijital pazarlama çalışmalarında Google reklamlarından faydalanmanın en büyük artılarından biri de yapılacak doğru optimizasyonlar ile düşük maliyet avantajı elde edilmesi olacaktır. Direkt satışa yönelik reklam oluşturmanıza imkan veren Google reklamlarında maliyetlerinizi kontrol edebilir ve dilediğin zaman değişiklikler, ayarlamalar yapabilirsiniz. Bu noktada önemli olan detay hangi Google reklam modelinden faydalanılacağı ve doğru optimize çalışmalarının nasıl yapılacağıdır.

SEO

SEO, dijital pazarlama teknikleri içerisinde yer alan en önemli çalışma faaliyetlerinden biridir. Organik reklamın en güçlü platformu olan SEO, firma ve markaların arama motorlarında kullanıcı aramalarında doğal olarak üst sıralarda çıkmasını sağlamaktadır. Rekabetçi bir piyasa içerisinde varlığınızı sürdürmek ve rakipleriniz arasında fark yaratmak için SEO çalışmalarından her zaman faydalanmalısınız. Dijital reklam çalışmalarına oranla daha fazla maliyet avantajı sunan SEO çalışmaları aynı zamanda etkisini uzun süre göstermekte olan bir tekniktir. SEO çalışmalarına etki eden birçok faktör olduğundan dolayı, SEO’ya hakim olmalı ve çalışmaları eksiksiz ve hatasız bir şekilde yapmanız gerekmektedir. SEO çalışmalarında yapılacak olan bir hata birçok konuda sizi sıkıntıya düşürebilir. Bundan dolayı SEO çalışmalarında profesyonel SEO ajansından yardım almanız daha doğru olacaktır. Eğer alanında uzman ve kaliteli bir SEO danışmanına ihtiyacınız varsa Stratejik SEO ile iletişime geçebilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamları

Günümüzün yükselişe geçen dijital pazarlama tekniklerinden biride hiç şüphesiz sosyal medya reklamlarıdır. Teknolojinin ilerlemesi, internet kullanım oranının artması ve sosyal medya platformlarına olan bağlılığın yükselmesi marka ve firmaların sosyal medyada var olmasını gerekli kılmıştır. Marka ve firmaların sosyal medya platformlarında varlık göstermesi neticesinde ilgili platformlar markalara reklam kapılarını açmıştır. Facebook, Twitter, İnstagram, Linkedin ve benzeri sosyal medya ağları, marka ve firmalara farklı kampanya oluşturma seçenekleri sunmaktadır. Bu mecralar üzerinden oluşturulan reklam kampanyaları ile markalar hedef kitlesine daha kolay ulaşabilmektedir. Ürün veya hizmeti öne çıkarma, web sitesine yönlendirme, sayfa takipçisini arttırma, içerik öne çıkarma ve benzeri reklam kampanyaları ile marka bilinirliği artarken, firmaların satış dönüşüm oranları da yükselmektedir. Sosyal medya reklamları konusunda sizi başarıya ulaştıracak olan kıstas başarılı bir stratejinin oluşturulmasından geçmektedir. Çünkü hangi sosyal medya ağının sizi hedef kitlenize daha çabuk ulaştıracağı, hangi reklam kampanyası modelinin daha faydalı olacağı, nasıl bir reklam içeriği hazırlanacağı gibi kıstasların önceden belirlenerek, sağlam temeller üzerine oturtulması gerekmektedir.

Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medyanın gücü her fırsatta kendini belli eden bir hal almış durumdadır. İnsanlarının birden fazla sosyal medya ağında varlık göstermesi, gün içerisinde kullanıcıların minimum iki saatini sosyal medyada geçirmesi bu alanların ne kadar önemli olduğunun en büyük göstergelerindendir. Sosyal medya ağları hem yeni bir yaşam alanı haline gelmiş hem de markalar ve kullanıcılar arasındaki yeni iletişim kanalı modeline bürünmüştür. Geleneksel pazarlama yöntemlerinde varlık gösteren tek taraflı iletişim modeli, sosyal medya kanalları sayesinde etkileşimli bir iletişime dönüşerek, kullanıcılarında katkıda bulunmasına olanak tanımıştır. Birçok açıdan yenilik ve gelişim getiren sosyal medya platformları, etkili bir sosyal medya yönetimini gerekli kılmıştır. Dijital pazarlama teknikleri içerisinde önemli bir yeri olan sosyal medya yönetimi dikkatli olunması gereken ve oldukça komplike bir alandır. Sosyal medya yönetiminde başarıya ulaşabilmek için ilk olarak hedef kitlenizin dikkatini çekmelisiniz. Ayrıca en önemli noktalardan biri başarılı bir sosyal medya yönetim stratejinizin olmasıdır. Her zaman sosyal medya üzerinden yapacağınız paylaşımların içerik planlamasını, zamanlamasını ve kalitesini önceden belirlemeniz gerekmektedir. Yapacağınız paylaşımlar ile kullanıcılara nasıl yarar ve fayda sağlayacağınızı, onlara nasıl katkıda bulunabileceğinizi ve kullanıcıların paylaşımlarınıza karşı pozitif davranışlar sergilemesini nasıl sağlayacağınızı planlamalısınız.

E-Mail Pazarlaması

E-mail pazarlaması çalışmaları dijital pazarlama içerisinde kullanıcıya ulaşma ve kullanıcı odaklı reklam kampanyası oluşturma konusunda sık kullanılan bir yöntemdir. Kullanıcıların temel bilgilerinden oluşmakta olan e-mail pazarlaması tabiri yerindeyse bir cevher kaynağıdır. E-posta pazarlamasında direkt pazarlama yapabilme imkanına sahip olan marka ve firmalar mail aracılığıyla hedef kitlesine tanıtım maili, kampanya bilgisi, promosyon haberi ve benzeri birçok içeriği kolaylıkla ulaştırabilmektedir. E-mail pazarlamasının en büyük avantajlarından biri uygun hedef kitleye direkt ulaşabilme imkanını vermesidir. Kullanıcı davranışlarının ölçümlenmesi ile elde edilen müşteri bilgilerine göre sınıflandırabileceğiniz hedef kitlenize özel reklam içerikleri sayesinde, e-mail aracılığıyla başarılı stratejiler geliştirebilirsiniz.

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması son dönemin gözde dijital pazarlama tekniklerindendir. Çünkü içerik pazarlaması açık ve doğru belirlenmiş olan hedef kitleye ulaşabilme, kitlede ilgi uyandırma, hedef kitleyi elde etme ve onlara katkıda bulunmak için zengin, kaliteli ve özgün içerikler oluşturarak, ilgili içerikleri kara dönüştürme yöntemidir. Yani kitleniz için oluşturacağınız yararlı içerikler ile onları bilgilendirirken aynı zamanda müşteriler ile etkileşime geçerek, onları alışverişe yönlendirebilirsiniz. Aynı zamanda içerik pazarlamasının bir diğer avantajı ise arama motorlarında sitenizin ve sayfalarınızın değerini yükseltici etkisi olmasıdır. Arama motorları için kullanıcılara özgün ve kaliteli içerikler ile bilgi veren siteler oldukça değerli bir noktadadır. Bundan dolayı içerik pazarlamasının gücünden bol bol yararlanmanız gerekmektedir.

Kaynak : https://www.stratejikseo.com/dijital-pazarlama-teknikleri/