DirectX'in kurucusu OnLive tutmaz diyor

CHIP Online
16-04-2010, 16:00   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

Herkes onun için "devrim" diyor ama Direct X'in babası onu yerden yere vuruyor: İşte hedefteki isim.

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/dire ... az-diyor_19452.html

Resimlerle: En iyi 15 iPad oyunu!

Oyunları kelimenin tam anlamıyla internet üzerinden oynamaya imkan vermeyi hedefleyen, yenilikçi OnLive sistemi hakkında uzun zamandır konuşuluyor. Sizlere bu konuyla ilgili gelişmeleri daha önce burada ve buradaki haberlerimizde aktarmıştık. Bu heyecan verici hizmet için geri sayım başladı ama konuyla ilgili karşıt görüşlerin de arkası kesilmiyor. Daha önce böyle bir servisin var olan internet hızları ile sağlıklı çalışmayacağını iddia edenlerin saflarına bu kez de Microsoft'un DirectX'inin ve WildTangent'in kurucusu Alex St John eklendi.

St John'un OnLive ile ilgili sorunu ise internet hızları ile ilgili değil. St John konuyu oyuncular açısından ele alıyor ve oyuncuların gelenekselleşen alışkanlıklarını kökten değiştirmeyi hedefleyen bu sistemin son derece başarısız bir iş modeline sahip olduğunu iddia ediyor. OnLive'ın kesinlikle bir devrim olamayacağını iddia eden John, bu sistemin başarılı olmasını mucizenin de ötesinde bir olay olarak değerlendiriyor.

Oyun sektörünün geleceğinden son derece ümitli olan St John, gelecekte yeni EA'ler ve Take-Two'lar göreceğiz derken, Activision'a da taş atıyor: "Bu listeye Activision'ı da eklerdim ama onlar World ofWarcraft tarafından satın alındılar".


Tüm konu: DirectX'in kurucusu OnLive tutmaz diyor

İzleyin: Oyunların geleceği: Vision 8 oyun motoru

Resimlerle: En iyi 15 iPad oyunu!

Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: Sizce OnLive başarılı olur mu?

posicor
16-04-2010, 23:14   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
358 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009
0

İllaki birgün olacak, Onlive öncü olduğu için başarılı olamayabilir ama orta vadede muhtemelen bütün oyun firmaları bu sisteme geçecek.Hatta muhtemelen başarılı olursa EA, Activision, Sony gibi firmalar kendi rakip sistemlerini kurmak isteyecekler.
Sistemin artıları :
- Yazılımı tek bir sisteme hazırlıyorsunuz
- Korsan yazılım derdiniz yok
- Güncellemeleri  direk devreye alabiliyorsunuz, kimsenin bişey indirip yüklemesine gerek kalmıyor
- Müşterilerinizin sisteminin bağlantı hızı ve ekran çözünürlüğü dışında hiçbir konfigürasyonu sizi ilgilendirmiyor
- Oyuncular da devamlı donanım upgrade derdinden kurtuluyor

Eksileri ise :
- Tatmin edici bir performans için oyuncu tarafında çok yüksek bir bant genişliği gerekiyor (benim tahminim 16 Gb/s)
- Muazzam bir server yatırımı gerektiriyor, bunun dışında işletme maliyeti her açıdan çok yüksek

WolfTurk
16-04-2010, 23:30   |  #3  
WolfTurk avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
215 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2009

Bu internet hızlarıyla mümkün değil.Bunun yanı sıra şuan göremediğimiz ama uygulamaya geçirilince  her yönden bir çok sorunuda beraberinde getirecektir.