DX11 e sahıp bir GPU'ya ihtiyacınız var hatası.

Apache11
01-06-2014, 14:09   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2014

Öncelikle merhaba. Siteye şu saat itibari ile üye oldum daha yeniyim konuyu doğru açıyormuyum bilmiyorum şimdiden kusura bakmayın. Sorunum şu örneğin Crysis 3 oynamak için ikonu tıkladığımda ''Crysis3 oynamak için DX11 yeterliliğine sahip bir GPU'ya ihtiyacınız var.'' diye hata mesajı alıyorum. Bilgisayarımı yeni toplattım oyunlarda rahat oynayabiliceğim bi sistem toplamalarını rica ettim kısaca sistemi yazayım. 

GPU:Intel core i5 2500 @ 3.30 ghz

ATI radeon HD 4800 series 

Bu sistem DX11 i destekliyormu? Yoksa sağlam bir kazık mı yedim.Beğenmedim

kamar33
01-06-2014, 14:35   |  #2  
kamar33 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 35
495 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2011

 

Muhtemelen kartın 4850 dir O kartında DirectX sürümü 10.1 di Yani bu sistemle Crysis 3 vb DX 11 i zorunlu minimum kılan oyunları oynayamazsın.

Apache11
01-06-2014, 14:38   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2014

Cevabınız için teşekkürler. Problem ekran kartındanmıdır yoksa cpu'mu? Yani yeni bi kasa toplatmam gerekirmi.

kamar33
01-06-2014, 14:43   |  #4  
kamar33 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 35
495 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2011

Burada desteksiz olan ekran kartı ama belleğin falanda ayrıca yetersizdir bilemem. İşlemcinde sorun yok gibi. Ama Crysis 3 oynamak istiyorsan en azından bir ekran kartı alman lazım kardeşim.

mehmet_93
01-06-2014, 14:47   |  #5  
mehmet_93 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 97
593 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

problem ekran kartınız işlemciniz  gayet iyi. Tabi birde ram inizi bilmek lazım. Birde ne kadar verdiginizi söylerseniz genel uygunluğu belirtebiliriz.

Apache11
01-06-2014, 14:48   |  #6  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2014

Yardımın için çok sağol kardeşim kısaca sistemim bu. Toplam 1.350 tl verdim .

Son Düzenleme: Apache11 ~ 01 Haziran 2014 14:49
mehmet_93
01-06-2014, 14:55   |  #7  
mehmet_93 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 97
593 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

DİKKATTT : bilgisayarın çok sıcak.Bu normal kullanımdaki hali ise acilen toplattıgın yere götür bi baksınlar çok kullanma şu haliyle işlemciyi yakarsın.

sistem hakkında:Eğer parçaları sıfır topladılarsa o fiyat için uygun bir sistem denebilir. Kaliteli bir ekran kartı değişikliğiyle gayet güzel bir oyun canavarı haline gelir :) Tabi işlemciyi yakmadan kurtarabilirsen :D

Son Düzenleme: mehmet_93 ~ 01 Haziran 2014 15:01
Apache11
01-06-2014, 15:08   |  #8  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2014

Hadi ya gerçekten sıcakmı? Normalde bilgisayarda fazla oturmam yani normal sıcaklığı bu. O zaman orayla hemen irtibata geçerim. Genel olarak sistemim iyi sadece ekran kartım zayıf dimi yani ekran kartını DX11 destekleyen kart ile değiştirirsem poblem kalkarmı cpu ile bi sıkıntım olmaz heralde? doğru anladım? Cevaplar içinde Çok Çok teşekkür ederim :)

Son Düzenleme: Apache11 ~ 01 Haziran 2014 15:10
mehmet_93
01-06-2014, 15:15   |  #9  
mehmet_93 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 97
593 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

İşlemci iyi ram yeterli ekran kartıda idare eder ama crysis 3 senin dediğine göre dx11 istiyomus ve ekran kartın o konuda yetersiz kalmış. Şu sıcaklığı normal kullanım ise oyun falan açma sıcaktan yanar gider :) kasanın içi veya işlemci yeterince soğuyamamış gibi normalde (Antalyada değilsen :)  sıcaklık için 80 çok üst bir değer. Normalde 40-50 olmalı. Aldığın yere işlemciyi yakmadan bi götür sor derim.Ekran kartı almadan öncede tekrar bir konu açmanı tavsye ederim oyundan anlayan arkadaşlar o konuda yardımcı olacaktır. Direk dx11 ekran kartı almak istegini karşılamayabilr.

Son Düzenleme: mehmet_93 ~ 01 Haziran 2014 15:17
Apache11
01-06-2014, 15:33   |  #10  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2014

Anladım çok teşekkür ederim haftalarca aradığım cevapları verdiniz kasa içinde yarın ilk işim toplattığım yere götürmek olucak bilgilendirmeniz çok hoş bi davranış :) Hayırlı günler :)

CemTnTn
01-06-2014, 18:26   |  #11  
CemTnTn avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 44
695 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Bende her şey işlemciye bindiği halde (online oyun oynuyorum Smite, Rappelz) 51-52 dereceyi anca görüyor stok fanla :D