E6600 80 derece???

ONUR87
04-12-2006, 10:52   |  #1  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
43 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2006

Uykuluarkadaşlar uzun zamandır sistemim evde duruodu daha dün kurabildim :D malum sınavlar...windowsu yükledim işlemcinin derecesi 80 derece hemen kapattım biostan kontrol ettim 80-82 derece arasında gezindi.Daha sonra fanı kontrol ettim zannediyorum tam oturmamış tekrar denediğimde bilgisayar işlem yapmadan 47-51 derece arasına indi.Bu sıcaklık normalmidir.80 derecede zarar görmüşmüdür (windows ta yüklendi) fanın üzerindeki termal macun tam oturmadığı için erimiş gitmiş olabilirmi???

arkadaşlar rica ediyorum biraz acele malum yeni sistem:
e6600 işlemci
2gb kingston 750 mhz ddr2 ram
x1950xtx ekran kartı
320 gb sata2 hdd
kısacası bu...Uykulu

kory
04-12-2006, 11:17   |  #2  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
39 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2005
0

80°C e6600 için çok fazla ama kendini korumak için resetlememiş demekki sorun yok. zarar görmemişitir resetlesede işlemciler yumurta değil ki biraz ısınınca rafadan olsun:)
bende de aynı sistem var e6600 2 gb rem ama 750 MHz de çalışmıyorlar 675 e düşüyor. yada OC yapıp 800 çıkartmalısın.
Sistem boşta 47°C de fazla int. gezinirken yada boşta 37-40°C olmalı. macun öyle hemen eriyen bişey değil daha dogrusu hiç eriyip uçan birşey değil.
Anakartını ne olduğunu da yaz. ve onun bios güncellemesini yap.
termal macunlar en az 50-200 saat çalıştıktan sonra tam performansını buluyor. ama ısı yükselmesinin başka bir kaç nedeni de var kasa içi havalandırman yeterince iyi mi. son olarak işlemcine Arctic Silver 5 macun alıp sürebilirsin. fiyatı 11$


Son Düzenleme: kory ~ 04 Aralık 2006 11:22
ONUR87
04-12-2006, 11:22   |  #3  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
43 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2006

anakartım p5b deluxe wifi acaba hala tam takamadımmı diyorum fanı ama kasanın içinde baskı yapınca kart esniyor ondanda korkuyorum ama fanın üzerindeki çubuklar oynamıyor oturdu gibi...kasa tamamen açık ve ayrıca iki tane büyük fan var ısı dolaşımını sağlaması için ayrıca fanı tekrar çıkarıp termal macunmu sürülmeli?

Son Düzenleme: ONUR87 ~ 04 Aralık 2006 11:24
kory
04-12-2006, 12:40   |  #4  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
39 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2005

Biosu güncelledinmi int. e baktım son sürüm 0804 onu yükle değişmezse Arctic Silver 5 macun al hangi şehirdesin Ankara da Mavi de var. CPU fanını çıkar eski macunu tamamen temizle sonra sadece tek bir yüzeye örneğin CPU ya tam ortasına bir damla( bir nohutun 3/1 kadar:) ) boyutunda akıt ve fanı kapat. (fanı kapatmadan önce klipsleri ok yönünün tersine çevrili olduğunu kontrol et.) Başka bir marka alırsan belki onu tüm yüzeye çok ince bir tabaka olarak sürebilirsin. kolay gelsin sonucu bildir.

ONUR87
04-12-2006, 16:29   |  #5  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
43 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2006

hayır denemedim cafeden girdiğim için anca yarın uraşırım bende gördüm 0804biosu benimkisi 700 lü bişeyler onada baktım eğer olmazsa termal macun alıpta kurucam istde oturuyorum bulurum termal macun o problem değilde...işte o macunu sürmeye korkuyom ne çok ne az sürülmeli ama yeterince belirtmişsin zaten çok saol...

emrozdmr
04-12-2006, 18:23   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
349 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2005

valla gayet te fazla ben e6700 kullanıorm 80 görmedim hiç:Dayrıca termal macun kendi fanında var gayette güzel piyasada çounlukla dandik malalrı termal macun diye yutturuyolar kendi macunu yeterli biosu güncelledikten sonra son durumu bi yaz

ONUR87
08-12-2006, 16:37   |  #7  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
43 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2006

arkadaşlar bios yükledim ama boşuna oldu biraz fanı biraz daha bastırdım dediğim gibi 47-50 arası sıcaklık programlarda en yüksek 60 ı geçmiyor fakat nedense biosta sürekli ısı artıyor yani masaüstünde gördüğüm sıcaklık değerleri nedense örtüşmüyor ama 47-50 normal gibi geldi bana sizce???

egemengiga
08-12-2006, 20:15   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
4,298 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

kasan ne marka? yeterli hava akimi saglanmiyorsa isi birikir ve zamanla belirli bir limite kadar sicaklik artar. kasanin onunde ve arkasinda kesinlikle fan olmali. ozellikle islemci uzerinde biriken sicak hava disari atilmali...

ONUR87
10-12-2006, 18:42   |  #9  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
43 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2006

kasamın markası ASUS -  TA5A1  arkasında 2 tane fan var ama önde yok.Fakat kasanın iki kapağınıda açık bırakıyorum.hatta arada bir 2 fandan birtanesini kasanın içine soğuk hava verecek şekilde taktım zaten kapak açık diye ama dereceyi birtürlü düşüremedim???

emrozdmr
27-12-2006, 21:25   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
349 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2005

47-50 arası fazla değil ama sistem boştayken değil tabiki
ben işlemciye oc yaptım 3,1ghz de kullanıyorum tam yükleme yapınca 65-70 oluyor boştayken 30-38 aralığında duruma göre değişiyorbirde illk yazdığın mesajları bidaha okudumda o fanı oturtmak tam bir işkence arkadaşım o fanı öyle bastırmayla ilgisi olmayan bi şekilde oturtuyorsun o yandaki dillere dikkat etmen önemli fanı takarken bi kere beceremeyipte geri adım atman gerekince o dillerin içindeki siyah plastik çubukları geriye doğru itmen şart aksi taktirde oturtman imkansız bence o fanı çıkart bahsettiğim çubuklara dikkat et çok yazdığımın şimdi farkına vardım hadi kolay gelsin bi sorun olursa yaz ilgilenmeye çalışırız

ONUR87
03-01-2007, 18:40   |  #11  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
43 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2006

çok sağol arkadaşım işlemci ısısı normalin altına düştü suanda ilk açılışta 35-36 derece civarı nasıl oldu bende bilmiorum ama düştü birde kasayı açık bıraktığım için kasada varolan fanlarıda soğuk havayı veren kısmını kasanın içine döndürdüm zaten açık oldupu için sıcak havayı dışarıya atıyor yardımlarınız için teşekkürler...

makaryos
07-01-2007, 09:25   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
148 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

Ya arkadaşlar ben de aynı sorundan şikayetçiyim, bilgisayar boştayken işlemci ısısı 60C yi görüyor. içindeki hava akımını da sağladım, ancak sonuç yine aynı. İşlemci fanını da kitapçıklarında anlattığı gibi monte ettim altındaki termal macunu da oldukca ince bir tabaka halinde (sürülüydü zaten).. Ne yaptıysam indiremedim sıcaklığı, daha yeni aldım sistemi ve böyle sorun yaşayınca pişman oldum :(((  

Sizce ne yapmalıyım, bu başlıkta yazılanları okudum ama biosu da güncelledim fanlar da tamam bi macun kalıyor geriye, o da ince tabaka halinde olduğu için mi acaba özelliğini yitirdi?

Anakart asus p5pl2/c
işlemci pd 2.8 2x2mb

makaryos
16-01-2007, 09:28   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
148 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

işlemci altında bulunan termal pastayı değiştirdim ve sistemi soğutmayı başardım.