ekran kartı yardım !

sw_cedays
06-11-2008, 17:06   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
154 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

 

slm.pc özellikleri :

Amd athlon 64 x2 5200+ 2.7 ghz
Asus m2a-mx Amd690v/sb600 am2 & athlon
kingston 2x2gb 667 mhz ddr2 cl5 dımm pc
ati readon x1200 series onboard ekran kartı
seagate 320 gb 7200 rpm sata 16 mb NCQ
Aopen QF50-G02 siyah 350 peak
dell e178fp 17 LCD
TSST corp CDDVDW SH-S223F ata device double layer
vista home premium

bu sisteme göre hangi kartları tavsiye edersiniz.ati mi alsam Nvidia mı kararsızım .ati 3850 ile 4670 arasında ne gibi farklar var.fiyat pek önemli değiş ama en fazla 250 300 ytl arası olursa iyi olur.

SAİNT
06-11-2008, 17:09   |  #2  
SAİNT avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,595 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

ati hd 3870 hd 3850 3870 3850 3870 3850 başkasına bakma kardeş ciddiyim nvidiamı :) yanına bile yaklaşma çok para az iş futbolcular gibi.

sw_cedays
06-11-2008, 17:15   |  #3  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
154 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

fiyat konusunda haklısın .asıl benim aklıma takılan 3850 ile 4670 arasında çok az fiyat farkı var. 4670 yeni nesil olduğu için daha iyi olması lazım.buna bi açıklık getirirseniz çok iyi olacak ...teşekkürler.

I_LoreNzo_I
06-11-2008, 17:18   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
643 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
saint
ati hd 3870 hd 3850 3870 3850 3870 3850 başkasına bakma kardeş ciddiyim nvidiamı :) yanına bile yaklaşma çok para az iş futbolcular gibi.
hayır bence 3850 100 $ lık bi kart ama f/p olarak harika bence arkadaşım..sw_cedays sana gelince 690 yongalı anakarttansa biostar 780 yongalı anakartı tavsiye ederim.ama ayrı bi ekran kartı da alıcak bütçem var diyosun msi 790x yongalı anakartı al..ran leri en azından 800mhz e çıkartsan daha iyi olcak.bütçen iyimiş daha gzl kartlar söyleyen arkadaşlarım olcak ama 180 ytl falan deseydin ben hd3850 önerirdim sana.dell marka lcd lerde bilgim yok pek fazla duymadım onun yerine samsung 943nw e neden bakmıyosun 153 $ + kdv .. bide seagate 500 gb 32mb exa'da 68 $ + kdv fazla fiyat farkı yoksa senin için bunu seç bence..ve 64 bit işletm sistemi kullan..şimdilik bu kadar ..güzel günlerde kullan arkadaşım ;)

sw_cedays
06-11-2008, 17:21   |  #5  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
154 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008
I_LoreNzo_I
hayır bence 3850 100 $ lık bi kart ama f/p olarak harika bence arkadaşım..sw_cedays sana gelince 690 yongalı anakarttansa biostar 780 yongalı anakartı tavsiye ederim.ama ayrı bi ekran kartı da alıcak bütçem var diyosun msi 790x yongalı anakartı al..ran leri en azından 800mhz e çıkartsan daha iyi olcak.bütçen iyimiş daha gzl kartlar söyleyen arkadaşlarım olcak ama 180 ytl falan deseydin ben hd3850 önerirdim sana.dell marka lcd lerde bilgim yok pek fazla duymadım onun yerine samsung 943nw e neden bakmıyosun 153 $ + kdv .. bide seagate 500 gb 32mb exa'da 68 $ + kdv fazla fiyat farkı yoksa senin için bunu seç bence..ve 64 bit işletm sistemi kullan..şimdilik bu kadar ..güzel günlerde kullan arkadaşım ;)
güzel sölemişsin ama ben bu sistemi yeni topladım.anakartı değiştiremem. onun için şimdilik tek eksik  ekran kartı .iyi bir ekran kartı almak istiyorum.4670 alsam uygun olurmu ? psu yetermi??

I_LoreNzo_I
06-11-2008, 17:28   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
643 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

pardon ben komple toplucan sanıyordum madem hepsini aldın bi gpu'n kaldı 4670 alman büyük hata olur..128bit..aynı fiyatta sapphire ati hd3850 512mb256bitddr3 varken..psu hakkında çok bilgim yok ama 350 yetedebilir yetmeyedebilir gibi geldi bana...

SAİNT
06-11-2008, 17:28   |  #7  
SAİNT avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,595 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

3850 daha iyi 256 bit arayüzü işlemcisine sahip 4670 ise 128 bit 350 watt sıkıntı teşkil eder gerçi ben 400 watt ile 3850 kullanıyorum bi sıkıntı çıkmadı buda psu iyi olduğundan eğer masraf yapamam diyorsan ve birde işimi sağlama alıyım ne olur ne olmaz 3850 alırım psu yetmesse felan diyorsan bence 4670 yada 3650 olsun. ama alacağın kartada baktım 4670 ondada en az 460 watt gerekli diyor yani senin anlayacağın 400 watt aşağısı olmamalı. ya masraf yapacan yada kalsın böle diceksin seçim senin.

I_LoreNzo_I
06-11-2008, 17:31   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
643 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

saint , 3850 lerin kutusunda da min.460 w yazıyo ama hb'daki yorumlarda herkes 350 w ile kullandığını bi sorun çıkmadığını yazmış..ama tabi psu'da iyi olan biri yorumunu yazasayakadar karar verme yine de sen ...

sw_cedays
06-11-2008, 17:31   |  #9  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
154 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

bu sistemi aldım kullanıyorum.tek eksik ekrankartı  psu felan almıcam ....yanlış anladınız...

SAİNT
06-11-2008, 17:38   |  #10  
SAİNT avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,595 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

dandik psuları kasaya takıpta iki gün sonra kasılmalar başlar artık aranmaya başlarsın rammı az virüsmü var işlemcimi zayıf birde bakmışın ceyranlar gitmiş neyse gelir start tuşuna basıyorsun bi tepki yok ne olduki acvaba fişlermi çıktı oaryı sars burayı sars derken bide bakmışın ana kart yada ekran kartı yanmış 350 watt ile çalışmaz denmiyor sen randıman nedir anlam olarak sana bişey ifade ediyormu arkadaşım kafa ağrı olmadan sistemini keyfini süre süre kullanmak demektir sana göre 200 yada 300 watt yeter.

I_LoreNzo_I
06-11-2008, 17:43   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
643 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
saint
dandik psuları kasaya takıpta iki gün sonra kasılmalar başlar artık aranmaya başlarsın rammı az virüsmü var işlemcimi zayıf birde bakmışın ceyranlar gitmiş neyse gelir start tuşuna basıyorsun bi tepki yok ne olduki acvaba fişlermi çıktı oaryı sars burayı sars derken bide bakmışın ana kart yada ekran kartı yanmış 350 watt ile çalışmaz denmiyor sen randıman nedir anlam olarak sana bişey ifade ediyormu arkadaşım kafa ağrı olmadan sistemini keyfini süre süre kullanmak demektir sana göre 200 yada 300 watt yeter.
31.10.2008  Mükemmel bir kart   
Bu kartı intel E8200 işlemci , Gigabyte p35 s3g anakart, 2x2 gb ddr2 ram, 2 sata hdd, 1 dvd/rw, 3 adet 80 mm kasa fanı ve Asus 350 w psu ile birlikte kullanıyorum. Psu nun en az 400-450 w olması gerektiği söyleniyordu. Bu yüzden tereddütlerim vardı. Fakat yinede bu kartı aldım ve endişelerimin yersiz olduğunu gördüm. Eğer sizde kaliteli 350w ve üzeri bir psu kullanıyorsanız tereddütsüz alın derim. Crysisi Warheadı 1280 x 1024 high ayarlarda gayet akıcı bir şekilde ve uzun süre oynayabiliyorum. Kartın rengi resimde görüldüğü gibi kırmızı değil mavi. Soğutması da gayet iyi. Boşta 40, yükte 60-65 derece civarlarında ısınıyor. Fanı gayet sessiz. Döndüğünü bile anlamıyorsunuz. Düşünmeden alınabilecek mükemmel bir kart.  
Bülent özdemir - Yaş: 35 , MERKEZ/Hakkari/Türkiye  

30.10.2008  fevkalade   
bence ürün harika süper bi performansı var yaklaşık 1 aydır kullanıyorum ve çok memnunum. bir de kutunun üzerinde yanlış hatırlamıyosam min.450w bir enerji istediği yazıyor 350w feel kasada rahatlıkla çalışıyor.crisis i denedim ilk olarak bütün ayarları full olduğunda çok hafif bir görüntü kayması yaptı çok az düşürdüğüm de ise görüntü kalitesi mükemmel sayılabilecek bir sevyede oynadım.ekran kartı alacakların göz önünde bulundurması gereken bir ürün..  
tevfik öztürk - Yaş: 24 , ÜNYE/Ordu/Türkiye  


26.08.2008  güç kaynağınız yetmez diye korkmayın süper bir kart   
Bu kartı tedirginlik içerisinde aldım.450 w güç kaynağı istediği söylentileri dolaşıyordu forumlarda.Kartın kutusunda da 450w gerektiği yazıyor.Akasa 450 w kasa siparişi de verdim hepsiburada dan ,ancak kasa henüz elime geçmedi.Aopen 300 w kasaya taktım kartı anakart asus p5ld2 se 2 dvd sürücü takılı ekstra fanlarım var ama güç kaynağıyla ilgili problemim olmadı.Kasanızı ve güç kaynağınızı değiştirmeden de bu kartı kullanabilirsiniz.Hdd ile uç uca geldi hdd yi bir alt kızağa aldım crysis bile oynuyorun rahatlıkla.Bir ayrıntı daha vereyim kartın rengi kırmızı değil mavi en azından benimki öyle.
Hiç çekinmeden alabilirsiniz  
mehmet kaya - Yaş: 31 , HANİ/Diyarbakır/Türkiye  

arkadaşın durumuyla aynı..biz değilde kullanmış olanlar sanırım arkadaşa daha yardımcı olacaktır..

sw_cedays
06-11-2008, 17:48   |  #12  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
154 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

yorumlar için teşekkürler .....

SAİNT
06-11-2008, 17:49   |  #13  
SAİNT avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,595 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

tabiki sielerdeki olayı bura taşımak kolay hiç psudan ağzı yanmış bi arkadaş buraya benim psu yetersizliği yünden ekran kartım yada anakartım yandı demez birde madalyonun diğer yüzüne bakmak lazım.

I_LoreNzo_I
06-11-2008, 17:50   |  #14  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
643 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
saint
tabiki sielerdeki olayı bura taşımak kolay hiç psudan ağzı yanmış bi arkadaş buraya benim psu yetersizliği yünden ekran kartım yada anakartım yandı demez birde madalyonun diğer yüzüne bakmak lazım.
ya ben bir şey dedim mi burda elimizden geldiğince kısıtlı bilgime rağmen yardım etmeye çalışıyorum niye gerilim yaratıyosun ya

sw_cedays
06-11-2008, 17:59   |  #15  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
154 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

bilg. toplarken (bimeksten topladım). sordum ben bu sisteme 3850  gibi ekran kartları takmayı düşünüyorum güç kaynağı yetermi dedim. psu  gerçek 350 lik takabilirsin dediler. şimdi kafam biraz karıştı.

BuZuL
06-11-2008, 21:12   |  #16  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
12 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

@sw_cedays

Amd 6000 3.0 ghz ile kullanıyorum gecube ati radeon 3850'yi %40 overclock'lu üstelik pc'de 2 gb ram ve 2'de harddisk mevcut.Bu sistemi 300 Watt Aopen kasadaki power ile kullanıyorum yaklaşık 3 aydır.Hiçbir takılma ısınma problemi yok.350 watt ile hayli hayli çalışır :)

kasai
06-11-2008, 23:54   |  #17  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
42 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

arkadaşım eğer psu kafana takılıyorsa 4670 al nette biraz araştırırsan 128 bit olmasına rağmen 3850 ile fazla bir farkı yok hatta bazı testlerde önde ayrıca 55nm ve daha az güç ihtiyacı+daha az ısı 1280x1024 için haydi haydi yeter iyi akşamlar

sw_cedays
07-11-2008, 12:48   |  #18  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
154 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

yorumlar için teşekkürler.karar verdim 4670 alacağım. power yetmezse değiştiririm.

Son Düzenleme: sw_cedays ~ 07 Kasım 2008 12:49
Raxx36
07-11-2008, 12:53   |  #19  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,706 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

boşu boşuna 4670 alma parana yazık... bi tane 3850 al doğru seçim yapmış olursun

I_LoreNzo_I
07-11-2008, 13:56   |  #20  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
643 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

ya bence de nasıl 4670 le 3850 yi aynı kefeye koyuyosunuz anlamıyorum..bit değerinin hiç mi önemi yok..arkadaşım bence aynı paraya 3850 alabilmek varken hiç bi saçmalık yapma...

Raxx36
07-11-2008, 17:21   |  #21  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,706 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

ohoo o kadar insan varki 4gb ekran kartı olsa o da 64 bit olsa hemen alırlar :D 4gb tır ya ...

Turhost