Ekran Kartımdaki Saniselik Takılmalar Neler ?

bgli
09-11-2008, 01:50   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

 

Mrb değerli chip okurları..Benim msi ex600 modelide laptobum var. fakat oyun oynarken saniselik takılmalar meydana geliyor 6 - 7 saniyede bir oluyor.. bunu aldıgımdan beri boylee.. Dusuk kaliteli oyunlarda bile yapıyor bunu..? Acaba bu niçin oluyordur ? Servise yollasammı acaba..? Lütfen yapabilceğim birsey varsa yardımcı olursanız sewinirim..  simdiden tesekkurler SAYGILARIMLA..

physfg
09-11-2008, 02:03   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,687 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

ekran kartının yada raminın yada işlemcinin yada anakartın veri yolu hızının yada bunların 2li 3lü kombinasyonlarının yetersizliğinden takılma yapıyordur...

sistem özelliklerini yazarsan daha net bilgi verilebilir..

bgli
09-11-2008, 12:15   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008
physfg
ekran kartının yada raminın yada işlemcinin yada anakartın veri yolu hızının yada bunların 2li 3lü kombinasyonlarının yetersizliğinden takılma yapıyordur...

sistem özelliklerini yazarsan daha net bilgi verilebilir..

physfg arkadasım..buyur sistem ozellikleri

# Intel® Centrino® Duo Mobil Teknolojisi
# Intel® Core™ 2 Duo T7250 (2GHz 2MB L2 Önbellek 800 MHZ FSB)
# Intel® 965PM Express Çipset
# Intel® PRO/Wireless 3945ABG 802.11a/b/g kablosuz ağ
# Orijinal Windows® Vista Home Basic
# Nvidia® GeForce 8400M G VGA 256MB PAYLAŞIMSIZ
# 15.4” MSI Amazing Crystal Vision [ACV] (1280x800) + Anti Glare kaplama
# 2 GB RAM - 2 SO-DIMM DDR2 yuva ile maks. 2 GB bellek
# 160GB 5400 rpm sabit disk
# Realtek® Yüksek tanımlı ses
# 1.3MP Web Kamera
# 2 adet entegre hoparlör
# Gigabit Ethernet, Entegre 56k Modem
# 802.11a/b/g WLAN, Bluetooth
# Super Multi DVD-Yazıcı
# 4 x USB2.0, 1 x Firewire, 4’ü 1 arada kart okuyucu
# 1 x Express Card, VGA görüntü çıkışı, S-Video TV Çıkışı
# 358 (U) x 259(D) x 27-33(Y) mm / 2.6 Kg
# 6 Hücreli Pil

beinn45
09-11-2008, 12:15   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

arkadasım ekran kartının yazılımını guncellestırılecek galıba ekran akrtının drıverını kur hallolur haralde

bgli
09-11-2008, 12:17   |  #5  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

Umarım servislik bir problemi yoktur..

bgli
09-11-2008, 12:19   |  #6  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008
beinn45
arkadasım ekran kartının yazılımını guncellestırılecek galıba ekran akrtının drıverını kur hallolur
ekran kartımın driverini guncelledim.. yine aynı.. bir turlu aklım almıyor..Bu Problemi bulan arkadaslara + rep vericeğim..

beinn45
09-11-2008, 12:19   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

sanırım olmaması lazım bendede oyunlarda takılmalar oluyodu ekran kartının drıverını kurdum ve oyun cam gıbı oynuyorum hıcbır sorunu yok

beinn45
09-11-2008, 12:20   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

iyide sadece bu oyundamı takılıyo baska bı yerlerde takılmıyor mu baska kartlardanda olabılır bu

Barış
09-11-2008, 12:23   |  #9  
Barış avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
1,971 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

Linke tıklayarak sistem taraması yapıldıktan sonra güncel sürücüyü indirip kurdugunuzda sorun ortadan kalkıcaktır...



beinn45
09-11-2008, 12:26   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

bide su es low arkadasın dedgını ındırıp kur bakalım

bgli
09-11-2008, 12:26   |  #11  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008
beinn45
iyide sadece bu oyundamı takılıyo baska bı yerlerde takılmıyor mu baska kartlardanda olabılır
ewet sadece oyunlarda anlık takılmalar oluyor.. bu her oyunda.. en ufak oyunlarda bile oluyor.. or: counter strike 1.6 da - far cry da - pes2008 de..falan hatta 3d olan basit golf oyununda bile bunu farkediyorum.. oyun ayarlarımı dusuk oynamama ragmen oluyor..Ve tskr ederim arkadasım konuya egilim gosterdin icin cok saol..

bgli
09-11-2008, 12:28   |  #12  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008
es-low
Linke tıklayarak sistem taraması yapıldıktan sonra güncel sürücüyü indirip kurdugunuzda sorun ortadan kalkıcaktır...



Cok saolun bunu denedim fakat bir işe yaramıyor.. guncel driverlarını yukledim fakat sonuc yine aynı..

beinn45
09-11-2008, 12:30   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
413 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

o zaman kankam guc kaynaklarında sorun ekran kartındada olabılır ama guc kaynaklarını bır baktır ıstersen kral

Barış
09-11-2008, 12:32   |  #14  
Barış avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
1,971 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

yineden küçük bi ihtimal ama laptop'un chipset driver'ını tekrar yüklermisin...

bu arada bilgisayar laptop o açıdan güç kaynaqında sorun olamaz

bgli
09-11-2008, 15:03   |  #15  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008
es-low
yineden küçük bi ihtimal ama laptop'un chipset driver'ını tekrar yüklermisin...

bu arada bilgisayar laptop o açıdan güç kaynaqında sorun

Chipseti de guncelledim.. Kanka fakat durum aynı sanırım.. servise yolluyacagım bu gidisle..:(

Barış
09-11-2008, 15:39   |  #16  
Barış avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
1,971 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008
bgli
Chipseti de guncelledim.. Kanka fakat durum aynı sanırım.. servise yolluyacagım bu gidisle..:(
sonuç oraya dogru işaret ediyor :(

turkarslan
09-11-2008, 16:27   |  #17  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
13 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

:D arkadasım sadece ısınma sorunun var senin aynı sorunu datron ms1724 de yasadık kasalarınınb irlikte yapıyolar bazılarıda aynı

Barış
09-11-2008, 17:15   |  #18  
Barış avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
1,971 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008
turkarslan
:D arkadasım sadece ısınma sorunun var senin aynı sorunu datron ms1724 de yasadık kasalarınınb irlikte yapıyolar bazılarıda aynı
bir browser üzerinden oynanan oyunda bile takılma varsa bu grafik kartı ile ilgili degilmidir???

ısınma ile nasıl alakası olabilir

physfg
09-11-2008, 17:57   |  #19  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,687 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
bgli
physfg arkadasım..buyur sistem ozellikleri

# Intel® Centrino® Duo Mobil Teknolojisi
# Intel® Core™ 2 Duo T7250 (2GHz 2MB L2 Önbellek 800 MHZ FSB)
# Intel® 965PM Express Çipset
# Intel® PRO/Wireless 3945ABG 802.11a/b/g kablosuz ağ
# Orijinal Windows® Vista Home Basic
# Nvidia® GeForce 8400M G VGA 256MB PAYLAŞIMSIZ
# 15.4” MSI Amazing Crystal Vision [ACV] (1280x800) + Anti Glare kaplama
# 2 GB RAM - 2 SO-DIMM DDR2 yuva ile maks. 2 GB bellek
# 160GB 5400 rpm sabit disk
# Realtek® Yüksek tanımlı ses
# 1.3MP Web Kamera
# 2 adet entegre hoparlör
# Gigabit Ethernet, Entegre 56k Modem
# 802.11a/b/g WLAN, Bluetooth
# Super Multi DVD-Yazıcı
# 4 x USB2.0, 1 x Firewire, 4’ü 1 arada kart okuyucu
# 1 x Express Card, VGA görüntü çıkışı, S-Video TV Çıkışı
# 358 (U) x 259(D) x 27-33(Y) mm / 2.6 Kg
# 6 Hücreli

yeni giriyorum forum a şimdi gördüm...arkadaşlar bir çok ihtimali elemiş...

sistemin kötü sayılmaz yani son 1yıl ve öncesi oyunları rahat kaldırması gerekli...

windows da açılış programlarının gereksizlerini bi kapatıp dene

hatta laptop açılır açılmaz ctrl+shift+esc ile görev yöneticisine girip performanstan cpu ve sd kullanımı bilgilerini bi yolla

fazla programdan dolayı kasıyor olabilir bu da normalse donanımsal olarak bi sıkıntı olabilir servise götür bi baktır...

keshkesh
09-11-2008, 21:06   |  #20  
keshkesh avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
910 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2007

direct x 9 yüklemeyi denedin mi?

djpires
09-11-2008, 21:32   |  #21  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
174 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008
es-low
bir browser üzerinden oynanan oyunda bile takılma varsa bu grafik kartı ile ilgili degilmidir???

ısınma ile nasıl alakası

ısınma laptoplarda herşeyle alakalıdır

DaRWeLL
09-11-2008, 22:14   |  #22  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,851 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

Isı tabii herşeyle alakalıdır..Pcde 102 dereceyi gördüm hiçbir donma olmadı..Demekki donma için en az bi 100 dereceyi geçmesi lazım (tahminen) laptoptada ısı 100dereeyi bulursa zaten aletde ciddi hasarlar olur zaten grafik kartı işlemci vs herşey dipdibe.bu yüzden ısınmayı eleyebiliriz bence

bgli
10-11-2008, 08:35   |  #23  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

Sagolun Arkadaslar ilginiz icin... Bu iş servislik olcak :) sanırım..

Barış
10-11-2008, 16:28   |  #24  
Barış avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
1,971 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008
djpires
ısınma laptoplarda herşeyle alakalıdı
ben ısınma alakasızdır demedim cümleyi tam oku ekran donması ile diyorum ki centiro işlemciler basit uygulamalarda işlemcinin çektigi gücü ve hızı düşererek hem ısınmayı hemde beslemeyi en azda kullanır...

e sen bi browser oyununda işlemciyi tam performans çalışırken gördün mü ?

sistemde belliki anormal bi durum söz konusu.

Turhost