Ekrana görüntü gelmiyor!

gurhangur
20-09-2013, 14:51   |  #1  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

 

merhaba ustalar benim sorunum şu daha önce win7 64  bit işletim sistemi kullanıyodum ama zamanla çok ağırlaştı makine ve win7 32 bit yaptım ama pcı ex. x16 slotunu bilgisayarım görmüyo daha önce görüyodu ekran kartım ati hd 5770 anakartım gigabyte m68mt-sp2 rev 3 bios güncellemelerine baktım zaten tek versiyon var yani güncelleme çıkmamış bios ayarlarıda defaultta yani orasıda tamam onboard ekran kartından pcim çalışıyor görüntü geliyor ama harici ekran kartım ilk açılış ekranından sonra windows yazısından sonra görüntü gidiyor ve ekran kartımın fanı aşırı derecede hızlı çalışıyor yardımlarınızı bekliyorum acaba işletim sisteminden kaynaklı bir sorunmudur teşekkür ederim..

murat5038
21-09-2013, 15:42   |  #2  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Bilgisaarı temizle gpu+chipset+CPU macunlarını yenile Ekran kartını çıkar tak, Cmos reset yapıp bios default yap.

gurhangur
22-09-2013, 14:31   |  #3  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

arkadaşım öncelikle ilgin için teşekkür ederim dediklerinin hepsini yaptım araştırmalarım sonucu şu kanıya vardım onboardımda sanırım driver sorunu var çünkü onboard ekran kartını sürekli kullanıyor anakartım yani lettoplarda olan bir sorun gibi sanırım harici ekran kartına geçemiyorum adaptör uyarısı veriyor bu konu hakkında bilgin varmı? bu arada onboard ekran grafik yongam geforce 7025 / nvidia nforce 630 a

Son Düzenleme: gurhangur ~ 22 Eylül 2013 14:33
murat5038
22-09-2013, 15:36   |  #4  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Onboard ekran kartı driveri ile alakası yok çünkü ekran kartı takılı iken Onboard devre dışı kalır. Driverini siz yüklemedi iseniz sorun olmaz. Dediklerimi uygulayıp düzelmesi lazım düzelmiyor ise ya dediklerimi doğru yapamadınız yada donanımsal bir arıza var(Ekran kartı yanmış olma ihtimali gibi).

gurhangur
22-09-2013, 16:51   |  #5  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

ekran kartı yanmış olsa ekrana görüntü vermez ama bunda görüntü açılırken geliyor sonra windows logosu çıktıktan sonra kapanıyor donanımsal arıza olduğunu düşünmüyrum çünkü bi kere uğraşırken yapmıştım sonra ekran kartı yazılımını güncelledim tekrar gitti kesinlikle anakart ile ilgili bi sorun var onboard ekran kartını devre dışı bırakmıyor

şu linki incelersen bunun gibi bi sorun olduğunu düşünüyorum ama hala yapamdım yonga setleri farklı olduğundan uygun yazılım bulamadım sanırım çünkü aynı hataları bende alıyorum

http://biltek.info/ipuclari/wind ... ve-cozumu_y239.html

Son Düzenleme: gurhangur ~ 22 Eylül 2013 16:56
murat5038
23-09-2013, 01:56   |  #6  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Harici ekran kartı arızalı olsa algılayamayacağındna o/b olarak görüntü verecekdir. Siz bu devre dışı bırakma işleri ile uğraştığınız içinde iyice karıştırmışsınız. verdiğiniz link leptoplar için geçerli masaüstülerde öyle bir durum yok.

gurhangur
23-09-2013, 15:06   |  #7  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

Katılıyorum baya karıştırdım bu işi defalarca format attım bios zaten en son sürüm default ayarlarda ama ekran kartım normalde yazılımsız çalışması lazım gerekirken çalışmıyor acaba psu ile alakalı bi güç sorunum mu var.ama bikere kurcalarken olmuştu oda şöyle yapmıştım onboard ekran kartıyla makineyi çalıştırdım sonra çalışrken ekran kartının güç desteğini taktım ve pcim gördü sonra 9.12 hotfix versiyonunu yükledim pc kapandı açıldı oldu ekrana görüntü geldi bu seferde ekran kartı driverim güncel değil diyerekten en son vers. yükledim yine gümledi tekrar format atıp aynı işlemi tekrar uyguladım ama nafile görüntü gelmedi acaba atladığım bi noktamı oldu bilemiyorum tam şeytan işi ya kafayı yicem. sizin dediklerinizide harfiyen yaptım tek cmos haricinde o nasıl olucak billgi veririmisiniz?

gurhangur
23-09-2013, 19:06   |  #8  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

ustam birde işletim sisteminden de kaynaklanabilirmi bu sorun

excel_mustafa
23-09-2013, 21:21   |  #9  
excel_mustafa avatarı
Genel Denetmen
Teşekkür Sayısı: 285
2,664 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2012

win 7 64 bit e geri dön

gurhangur
23-09-2013, 21:56   |  #10  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

ustam dönüş yaptım yine aynı sorun var daha windows logosu gelmeden kartın fanı hızlı çalışıyor vede işlemcinin fanı 1-2 saniyelik duruyor tekrar çalışıyor anlamadım gitti tek çare kartı başka pc de denemek kaldı

murat5038
23-09-2013, 22:23   |  #11  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Hotfix yüklemek zarar verir doğru driveri yüklemediğin için bios karışmış, hem sistem biosu hemde ekran kartı biosu karmakarışık anlattıklarına göre. İşletim sisteminden kaynaklanabilir Ancak win7 de görmesi lazımdı. Ekran kartının güç bağlantısı varsa takmadı isen tabi çalışmaz eğer varsa psudan pcıe gç konnektörünü tak. bios default yap biosdan PCI olanı PCI e yap. save yap ve kontrol et düzelme olmaz ise yakın bir bilgisayarcıya götür kontrol etsin hem ekran kartını hemde bilgisayarına doğru bağlasın kartı. Bioslarıda biliyorsa ikisinin biosunu güncellesin.

gurhangur
25-09-2013, 17:56   |  #12  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

Ustalar kartımı gittim başka bir pc de denedeim aynı hatayı ondada yaptı ekrana birkaçsaniye görüntü veriyor sonra kartın üzerinde kırmızı ışık yanıyor ve görüntü gidiyor chip yanık olsa bence bunu yapmaz bi ihtimal kaldı soğutucu acaba kartın chipinin üzerine oturmadığı için mi böyle bir hata veriyor ve kendini kapatıyor. çünkü kırmızı ışık hatası 2 türlü veririmiş 1. aşırı ısınma 2.ise psu nun yetersiz gelmesi psum yeterli thermaltake 470 watt daha önce bu yönde sıkıntı yoktu tek çare dediğim gibi işlemci fanı sizin başka fikirleriniz varsa başımın üzerinde hepsi murat hocam ilgin için ayrıca teşekkür ederim sağol..

Son Düzenleme: gurhangur ~ 25 Eylül 2013 17:57
gurhangur
25-09-2013, 21:54   |  #13  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

son durum termal macunuda yaptım ama yine fayda etmedi  sanırım kart mefta oldu. Bidaha ati almıycam nvidia tercihim olucak.

murat5038
25-09-2013, 22:43   |  #14  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

O zaman hiç uğraşma yeni bir kart al :) Atinin bu yönde biraz sıkıntısı var dikkatli kullanılmadığı takdirde sorunlar çıkarabiliyor.

gurhangur
26-09-2013, 11:53   |  #15  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

öyle yapıcam zaten şuan için performans + fiyat olarak önerebileceğiniz bi kart varmıdır?

murat5038
26-09-2013, 17:34   |  #16  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

Bütçenizi ve sisteminizi bilmeden tam bişey diyemem. Ayrıca o anakartlı sisteme birşey eklemeyin Anakart,ram, cpu, ekran kartı bunları yeni sistemelere göre uyarlardığınızda iyi sonuç alabilirsiniz.

gurhangur
09-10-2013, 21:36   |  #17  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

Arkadaşlar uzun uğraşlarım sonucu hatta bilgisayarcı bile işin için çıkamadı sorunu buldum eğer bunun gibi sıkıntısı olan arkadaşlar olursa çözümü şudur; ekran kartı ilerleyen yıllarda çeşitli deformelere uğrayabilyor bunlar termal macun erimesi, kondansatör arızalrı,soğuk ya da çatlak leğim vs. ben kartımı çatlak lehim arızasıyla çözdüm vede termal macunum erimiş onu yeniledim şuan kart stabil çalışır durumda bu sadece ekran kartlarında değil diğer oem parçalarda da karşılaşabileceğiniz bir sorun ilginiz için teşekkür ederim

Son Düzenleme: gurhangur ~ 09 Ekim 2013 21:38