ETicaret Trafiği Arttıracak Site Tasarım Önerileri

Stratejik1SEO
17-11-2016, 11:09   |  #1  
Stratejik1SEO avatarı
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 5
69 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2016

E Ticaret Site Trafiğini Arttıracak Kullanıcı Deneyimi ve Site Tasarımı Önerileri

E Ticaret sitelerinin trafiğini arttıran etkenlerden biride kullanıcı deneyimini arttırmak ve site tasarımını iyileştirmektir. E ticaret siteniz içerisinde kullanıcıları kolay yönlendirebilecek, sonuca kolay ulaştırabilecek yöntemler kullanmanız gerekmektedir. Site içerisinde kullanıcılar istediklerine kolayca ulaşabilmeli ve satın alma işlemeni kolayca gerçekleştirebilmelidir. Aynı zamanda e ticaret sitenize gelip bir ürünü inceleyen ziyaretçi, benzer ürünleri de kolaylıklı inceleyecek durumda olmalıdır. Bu da sizin web sitenizde yapacağınız düzenleme ve çalışmalar ile mümkündür. Kullanıcı aradığına kolay ulaşamaz ve istediği sonuca erişemezse bulunduğu sitede vakit kaybetmek yerine, siteden ayrılmayı tercih edecektir. Bu da sizin e ticaret sitenizin trafiğini olumsuz yönde etkileyecek bir durum olacaktır. E Ticaret trafiğini arttıracak genel itibariyle 100 SEO önerisi mevcuttur. Bunlar doğru uygulandığı takdirde sitenizde trafik yoğunluğunu kısa sürede fark edebilirsiniz. Bu bağlamda bir önceki yazımızda e ticaret siteleri için link yapısı önerilerinden bahsetmiştik. Şimdi ise kullanıcı deneyimi ve tasarım önerilerine bir göz atalım.

E Ticaret Trafiğinizi Artırmak İçin Sayfalarınızda Kullanıcıları Harekete Geçirecek İfadeler Kullanın

E Ticaret sitelerinde kullanıcıları yönlendirecek ve bir eyleme yöneltecek ifadelerin yer alması çok önemlidir. Bu ifadeler hem dikkat çekici unsurlar hem de kullanıcının işini kolaylaştıracak durumlardır. Kullanıcıları harekete geçirecek ifade tanımlaması “Call to Action” olarak adlandırılmaktadır. Yani bir sayfa içerisinde kullanıcıyı yönlendirme, o sayfadaki dolaşımını eyleme dönüştürme ve kullanıcıyı harekete geçirme üzerine sayfa içerisinde yer alan kelime öbekleridir. Hemen al, şimdi incele, ücretsiz indir, kıyasla ve benzeri terimler bu bahsedilen unsur içerisinde yer alan bazı örnek kullanımlardır. Sizde E Ticaret sitenizdeki ürün, kategori, üyelik sayfaları gibi stratejik açıdan önemli olan sayfalarda bu tip “Call to Action” ifadelere yer verin.

E Ticaret Trafiğinizi Artırmak İçin Site Tasarımınızın Sektörünüzle Uyumlu Olmasına Dikkat Edin

E Ticaret sitenizin tasarım yapısının sektörünüzle uyumlu olması önemli bir kıstastır. Çünkü sitenizi ziyaret eden kullanıcıların ürün, hizmet yelpazeniz ile site tasarımı arasında bir bağ kurabiliyor olması önemlidir. Yani bir bütünlük olması gerekmektedir. Ayrıca site tasarımının sektörle uyumlu olması kadar şık bir yapıda olması da önemli kriterlerden biridir. Şık tasarıma sahip olan web siteler her zaman bir adım önde olabilmektedir. Çünkü gelişi güzel hazırlanmış ve çok fazla anlam ifade etmeyen site tasarımları, kullanıcılarda bir güvensizlik duygusu oluşturabilmektedir. Ama üstüne düşülmüş, emek verilmiş ve gerçekten iyi bir kalite ile tasarlanmış olan siteler her zaman rakipleri arasında daha avantajlı durumdadır. E Ticaret sitenizin sektörünüzle uyumlu ve şık bir yapıda olması kadar kolay kullanılabiliyor olması da çok önemlidir. İnternet kullanıcıları girdikleri web sitelerinde her zaman istediklerine ya da aradıklarına çabucak ulaşabilmeyi hedeflemektedir. Bu yüzden karışık bir site yapısından uzak durmanız faydalı olacaktır. Menü yapınızın, ürün sayfalarındaki satın alma işlemlerinin ve sayfalar arası yönlendirmelerin son derece basit ve kullanıcı dostu olması gerekmektedir.

E Ticaret Trafiğinizi Artırmak İçin Sitenizin Güvenilir Olduğunu Kullanıcılarınıza Gösterin

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların güvenini sağlamak çok önemlidir. Özellikle günümüz teknoloji çağında kullanıcıların özellikle dikkat ettiği noktalardan biri, alışveriş yapmak istedikleri sitenin güvenilir olma duygusunu uyandırmasıdır. Kullanıcı aradığı ürünü birçok farklı sitede bulabilir. Ancak onu satın almak için kendi içerisinde bir karar aşamasına tabi tutacaktır. Karar vermesinde ürün fiyat uygunluğu, taksit seçenekleri, ulaştırma durumu ve güvenilir olma durumu gibi birçok faktör vardır. Bu noktada yapabileceğiniz farklı uygulamalar vardır. E Ticaret sitenizin alt yapısında yer verdiğiniz güvenlik sistemlerine ait bilgileri veya ödeme güvenliği konusundaki sistem bilgilerini sitenizin bir köşesinde belirtebilirsiniz. Yine aynı şekilde satın alınacak ürünler için iade şartlarının neler olduğunu, teslimattaki kargo sürecine ait bilgileri sitenizin bir bölümünde yayınlayabilirsiniz. Tüm bunlar ve benzeri durumlar kullanıcıların sitenize karşı güven duymasını sağlayacaktır.

E Ticaret Trafiğinizi Artırmak İçin Aynı Ürüne Ait Renk ve Beden Çeşitlerini Tek Bir Seçenekte Belirtin

Sitenizde yer alan mevcut ürünlerin farklı renk ve beden seçenekleri olabilir. Aynı ürüne ait bu farklı seçenekleri ayrı ayrı sitenize eklemeniz kullanıcıların kafasını karıştırabilir ve aynı zamanda sitenizde gereksiz bir alan kaplar. Bunun yerine tek bir ürün sayfası içerisinde o ürüne ait farklı renk ve beden seçeneklerinin olduğunu belirten ve kullanıcıların bunların neler olduğunu görebileceği eklentilerden faydalanmanız yararlı olacaktır. Hem böylelikle kullanıcılar aynı sayfa içerisinde kalarak ürünü istediği şekilde inceleyebilecektir.

E Ticaret Trafiğinizi Artırmak İçin Ziyaretçileriniz İle Etkileşim Yaratın

E Ticaret trafiğini arttırmak için ziyaretçilerinizin sitenizi değerlendirmesine, katkı sağlamasına imkan verecek, ziyaretçi ile aranızdaki etkileşimi arttıracak yöntemlere başvurun. Ürün sayfalarına ya da sitenizin geneline “Gelince Haber Ver” tarzında alanlar ekleyerek, ziyaretçilerinizin o ürün geldiğinde tarafınızdan bilgilendirilmesini sağlayabilirsiniz. Bu hem kullanıcıya değer verdiğinizi gösteriri hem de kullanıcıların yardımcısı olur. Bunun haricinde sitenize “Mail Bülten Aboneliği” seçeneği ekleyerek, kullanıcıların mail grubunuza üye olmasını ve aylık bültenlerinizin onlara ulaştırılmasını sağlayabilirsiniz. Bir başka örnek olarak, ürün sayfalarınıza “Ürün Değerlendirme” alanı ekleyebilir ve kullanıcılarınızın o ürün hakkında görüşlerini alabilirsiniz. Bu alan sayesinde kullanıcılar ürünlerinizden duydukları memnuniyetleri ya da ürün hakkındaki isteklerini size iletebilirler. Tüm bunlar gibi emsal eklentiler, ziyaretçileriniz ile aranızdaki iletişimi arttırır ve site trafiğinize katkı sağlar. Bu tip uygulamalar aynı zamanda ziyaretçiler ile aranızda kalıcı bağlantıların kurulmasını da kolaylaştırır.

E Ticaret Trafiğinizi Artırmak İçin Ziyaretçi Yorum Alanı Oluşturun

E Ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları yorum yapmaya teşvik etmeniz, başka kullanıcılar açısından önem taşıyan bir durumdur. Daha önceden ürün ya da hizmet satın alan kullanıcıların; ürün hakkında, alışveriş deneyimleri hakkında veya diğer düşüncelerini dile getirebilecekleri yorum alanlarının sitenizde var olması iyi bir uygulama alanı olacaktır. Bu yorum alanını sitenizde ya da sayfalarınızın altında konumlandırabilirsiniz. Çoğu internet kullanıcısı satın alacağı ürün hakkında diğer kullanıcıların ne düşündüğünü, ne yorumda bulunduğunu ve o üründen ya da e ticaret sitesinden memnun kalıp, kalmadıklarını öğrenmek ister. Çünkü kullanıcı yorumları ziyaretçiler üzerinde olumlu ya da olumsuz etkilere sahiptir.

E Ticaret Trafiğinizi Artırmak İçin Sayfa Açıklama Kısımlarında Görsel ve Video Kullanın

E ticaret sitenizin trafiğini ve ürün satışlarınızı arttırmak istiyorsanız, ürün sayfalarında görseller ya da videolar kullanın. Ziyaretçiler satın almayı düşündükleri ürünlerin fotoğraflarını görmek ister. Çünkü hiç kimse görmediği bir ürünü satın almak istemez. Açıklama alanlarında fotoğraf kullanımının yanında video içeriklerle desteklemenizde artı bir avantaj katacaktır. Ürün tanıtım videoları birçok kullanıcı tarafından özenle incelenmektedir. Bu yüzden sizde açıklama alanlarında görseller ve video kullanımına özen göstererek ürün satışlarınızı arttırabilirsiniz.

E-Ticaret Trafiği Arttıracak Kullanıcı Deneyimi ve Tasarım Önerileri konulu yazımızın devamına kaynak linkten ulaşabilirsiniz.

Kaynak: http://sanalyonetmen.com/e-ticar ... -tasarim-onerileri/

Son Düzenleme: Stratejik1SEO ~ 17 Kasım 2016 11:13 Neden: