Gittigidiyordan aldığım televizyon mağduriyeti

nnemesiss12
07-07-2016, 17:37   |  #1  
nnemesiss12 avatarı
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2016

 

Arkadaşlar Hayırlı Bayramlar.

KDL-55W805C Televizyonunu gittigidiyor sitesinden CCEBA adlı satıcıdan aldım. Ürün 2 günde elime ulaştı.
Teknik servisi aradım 1 saat civarı sonra kuruluma geldiler. Ürün kutu olarak temiz geldi. Servis kutuyu açtı kurulumu tvnin ayaklarını takarak standa yaptı ve tvyi başlattı. Android ilk kurulum aşamasında hemen televizyona yaklaştım ilk kurulum dil seçme menüsünde 4 adet ölü piksel olduğunu farkettim. Teknik servise hemen söyledim. Ölü pikseller kare şeklinde yanyanaydı. TV'yi kurmayın ben ayıplı ürün kullanmam ekranda rahatsız edici görünüyor dedim. ( Ölü pikseller ekranın tam ortasının sagında) Tutanak tutun değişim yapın dedim. Daha sonra ürünü garantiye sokmaktan vazgeçtim. Ürünün garanti belgesi dahi doldurulmadan geri almaya ve cayma hakkımı kullanmaya karar verdim. Sözleşmemdeki hükümler şu şekilde;

Mesafeli satışlar yönetmeliği

Cayma hakkı

MADDE 9 - (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün

esas alınır.

(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

Eksik bilgilendirme

MADDE 10 - (1) Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.

(2) Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlar.

Cayma hakkının kullanımı

MADDE 11 - (1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.

(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK'te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.

(3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK'te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.

(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri

MADDE 12 - (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

(2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.

Ürün elime her ne kadar satıcı kargoyu İnterglobale vermiş olsa da yurtiçi kargo aracılığı ile 01/07/2016 Tarihinde geçti. 1 saat sonra servis nezaretinde sorun tespit edildi. Üründe Ölü pikselin kurulum esnasında tespit edildiğine dair yazılı kaşeli imzalı belge de aldım. Ürünü iade etme ve cayma hakkımı kullanmak amacıyla 02/07/2016 23:05'te para transferini durdurup cayma hakkımı kullanıp iade edeceğimi sistemden belirttim.

Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
Bu maddeye göre satıcının kargo anlaşmalı firmasıyla göndermem gerekiyor. Satıcının da bana bu kargo bildirimini yapmak zorunda. Benim ise 05/07/2016 23:05'e kadar kargo bilgisini sisteme girme yükümlülüğüm var.
Satıcı ile görüşmemizin bazı mesajlarını kronolojik sıra ile verdim.

Ben 02/07/2016 23:05
Üründe 4 adet ölü piksel var. Teknik servis değişim talebimle ürünü götürdü. Sorunumun çözülmesini istiyorum. (NOT: Ürünü gidip hiç bir işlem yaptırtmadan aynı şekilde geri aldım.

Satıcı 03/07/2016 01:11
Bayramdan sonra yardımcı olalım ama servis şartları belli.( NOT: Ürün daha servise girmemiş garanti belgesi doldurumamış kurulumu yapılmamış.)

Ben 03/07/2016 09:38
Madem servis şartları belli pazartesi servise gidip tutanakla beraber ürünü alıp 7 gün içerisindeki (Sonradan öğrendim bu süre 14 gün olmuş) Cayma hakkımı kullanmak istiyorum. Bayramdan sonra bu süre doluyor. ( NOT: Ürünü herhangi bir işlem yaptırtmadan geri aldım.)

Satıcı 03/07/2016 10:08
Tekrardan servis çağırın sorunu çözecektir.

Ben 03/07/2016 10:42
Yetkili servisle irtibata geçtim. Durumu anlattım. Bize herhangi bir bilgi gelmedi dediler. Ürün ile ilgili cayma hakkımı kullanıp iade etmek istiyorum. Yarın ürünü Yurtiçi kargo ile karşı ödemeli olarak göndereceğim.

Satıcı 03/07/2016 10:48
Üründe arıza varsa servis çözer siz tekrar arayın gelirler sorunu çözerler. ( NOT: Ben cayma hakkımı kullanmak istediğimi yarın kargoya vereceğimi söylüyorum bana hala servis halleder diyor.)

Ben 03/07/2016 11:07
Arıza benden kaynaklanmadığı için ürün ayıplı ve kumandası elime dahi değmedi servisten yazılı bir kağıtta alacağım. Ürünün arızası servis nezaretinde tespit edildi. Daha garanti belgesi bile imzalanmadı. Ürün alındığı gibi duruyor. Servisle konuştum garantiye sokarsanız uğraşırsınız diyor. Ben uğraşmak istemiyorum tüketici hakem heyeti, yargıtayla falan. Alınmış bu konuda yargıtay kararları ve tüketici hakem heyeti kararları var.
Alt kısıma mesafeli satislar yonetmeligi cayma hakkının kullanımı ilgili maddelerini yazıp attım.

( Bu süre zarfında bana kargo firmasını söylemedi fatura adresini aradım ulaşamadım.)
Ertesi gün kargoya vereceğim zaman elimde ne kadar irtibat numarası varsa aradım. Kimseye ulaşamadım. Ardından Tekrar mesaj çektim.

Ben 04/07/2016 09:28
Cayma hakkımı kullanmak istiyorum. Anlaşmalı kargo şirketiniz varsa onunla göndereceğim. Yoksa Yurtiçiyle göndriyorum ürünü. (NOT: Tam 10-15 dakika bekledikten sonra yurtiçi ile gönderdim.)

2 gün boyunca bana herhangi bir kargo bilgisi göndermedi. 24 saat önce yurtiçi ile karşı ödemeli göndereceğimi söyledim. Bana kargo firmasını söylemedi. Telefonlara çıkmadı. Kargolar o günde yarım gün ertesi gün bayram, resmi tatil kargo bilgisi girme sürem doluyor.

Satıcı 04/07/2016 12:52
Aras kargo faturamızla beraber yollayın üründe bir eksiklik vs varsa iade almam. (NOT: Almamak için ürünü, çabalıyor resmen. Bana mesajı kargolar kapandıktan ve ben kargo bilgisini sisteme girdikten sonra atıyor. Amaç kendini haklı çıkarmak 2 gün boyunca neden Aras kargonun anlaşmalı olduğunu bana mesaj atmıyor.)

Şu anda gittigidiyor hem para transferini hemde ürünün parasının bana otomatik yatacağı onay süresini durdurmuş bulunmakta. Bu arada kargo bedeli yüksek çıktı firma anlaşmalı olmadığı için. Satıcı şu anda anlaşmalı kargomla göndermedin fiyat yüksek diye ürünü almam diyor. Bundan sonraki yazışmaları yazmadım yazı daha fazla uzun olmasın diye. Gerekiyorsa onlarıda yazar yazışmaların ekran görüntülerini de atarım. Gittigidiyor bakalım tüketiciden yanamı olacak yoksa sadece ticari çıkarlarla satıcıdan yanamı sonucu buraya yazarım. Sonuca göre de benim ilerleyen günlerde izleyeceğim yol farklı olacaktır.

Size 3000 TL civarı bir ürün alırken rehber olması dileğimle.

mrfunky
07-07-2016, 19:19   |  #2  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
60 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012

Çok pahalı ürünleri internet yerine dükkandan almayı tercih ediyorum. Belki eski kafalı bir düşünce ama insanlarla iletişimde olmak benim için önemli. Herhangi bir aksilik çıktığında anında geri götürebilme avantajına sahip olmak farklı bir rahatlık veriyor insana.