HARDDİSK-(BU KONUNUN UZMANI KİMMM..!)

hst
20-09-2006, 19:20   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

 

ben kendime kullanılmış 40GB IDE ikinci bir harddisk aldım. pc ye taktığımda hata verdi daha sonra jumper ayarını yapınca pc gördü.Bilgisyarım bölümünü açtığımda C,D,H ve I sürücüleri vardı.I sürücüsü biçimlenmemişti.bende ikinci harddiski bütün yapmak adına bilgisayarın Yönetimsel araçlar-Bilgisayar Yönetimi-Disk Yönetimi bölümünden H ve I sürücülerini sildim.Tekrar PC yi açtığımda olan olmuştu. disk hata veriyorda ve hiç görmüyor. Disli kurtarma şansım var mı eğer varsa nasıl yardmcı olursanız duacı olurum SAYGILAR

Son Düzenleme: hst ~ 25 Eylül 2006 12:26
barisaydiner
20-09-2006, 20:24   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
486 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2004

nasıl bir hata
...belkide bu işi partition magic in rescue disk aracı yapıyordur.

Recep Baltaş
20-09-2006, 23:34   |  #3  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 7
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Acronis Disk Director suite veya Partiton Magic ile Partition yaratmanız mümkün...

hst
23-09-2006, 14:34   |  #4  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

hiç görmyen ve açılırken bana F1 veya Del seçeneği sunan bir harddiske dediklerinizi nasıl uygularım

barisaydiner
23-09-2006, 23:24   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
486 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2004

bi xp cd si tak ve kurmaya çalış kurarken senin eski kurulu windos u göecek mi. görürse tekrardan bi hard disklerin jumper larını değiştir çözüm olmazsa tekrar en başa dön ve windosunu onarmayı dene.

hst
24-09-2006, 09:04   |  #6  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

her iki disk te takılı iken sistem açılırken son yazılanlar şöle :
Secondary Master : Maxtor 2F030L
Secondary Slave  : Maxtor N40P

Secodary Slave Drive Fails

Pres F1 to continue, DEL to enter SETUP


F1 e basınca zaten normal açılıyor
açıldığında da bişi yok sadece sistemin kurulu olduğu HDD var diğeri sanki Bermuda Şeytan Üçgeninde kaybolmuş. İlçede bir iki yere gösterdim ancak olmadı.Arkadaş her şeyi denediğini söyledi bir bardak soğuk su iç abi dedi.

hst
24-09-2006, 10:09   |  #7  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

xp cd si taktım sistemimi gördü. arızalı HDD yi master yaptım ve bi çeşit bu HDD ye xp yi kurmayı denedim ancak sistem kendini güvenli modda açmaya zorladı bunuda yapamadı.daha sonra sistemin kurulu olduğu HDD yi master yptım sistemim açıldı. Normalde anakartım eski Asus P4xp-X setup a baktığımda arızalı HDD orda görünüyo herşey sanki normal ama açılışta yukarıda belirttiğim hatayı veriyor. Ayrıca xp yi kurmaya çalışırken kurulacak bölümün seçilmesi gereken yere gelindiğinde de arızalı HDD görünmüyor. Galiba ben iftarda bir bardak soğuk su içeyim ha ne dersiniz
YARDIMLARINIZA ŞİMDİDEN ÇOOOOK TŞK. HAYIRLI RAMAZANLARRRRR EFENDİM.

make-believe
25-09-2006, 20:57   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,836 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2006
hst
ben kendime kullanılmış 40GB IDE ikinci bir harddisk aldım. pc ye taktığımda hata verdi daha sonra jumper ayarını yapınca pc gördü.Bilgisyarım bölümünü açtığımda C,D,H ve I sürücüleri vardı.I sürücüsü biçimlenmemişti.bende ikinci harddiski bütün yapmak adına bilgisayarın Yönetimsel araçlar-Bilgisayar Yönetimi-Disk Yönetimi bölümünden H ve I sürücülerini sildim.Tekrar PC yi açtığımda olan olmuştu. disk hata veriyorda ve hiç görmüyor. Disli kurtarma şansım var mı eğer varsa nasıl yardmcı olursanız duacı olurum
Sevgili kardeşim zaten kullanılmış harddisk almakla risk almışsın ve zaten durum da ortada. Harddisk fiyatlarının oldukça düşük olduğu bu dönemde bence güvenmediğiniz yerden ikinci el Harddisk almayın. Bu tür şeyler bilgisayar dünyasında çok sıradan şeyler. Siz şöyle yeni bir harddisk alın ve Windows XP CD'siyle ikiye bölüp, windows XP'yi kurun. (NTFS partisyonu daha güvenlidir)

escape
26-09-2006, 03:04   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

Selam arkadaşlar umarım geç kalmamışımdır,bence o diski çöpe atmadan önce son bir şans vermelisin. Öncelikle win98 yada winme cd'si bulmalısın, her iki hdd'de sistemin üzerindeyken yada en azından bozuk olduğunu düşündüğün hdd sistemin üzerindeyken şunları yapmalısın. Bulduğun winme cd'sini sürücüne tak ve sistemi cd rom desteği ile başlat(xp kurulu olması bir şey değiştirmez) winme a: sürücüsü sanal sürücü olarak atayacaktır, cd sürücüsünün e: olduğunu varsayıyorum. E: ardından cd win9x(dos tabanda winme bu şekilde görünecektir) yapacaksın, şimdi winme'nin içindesin.komut satırına fdisk yazacaksın sana büyük disk desteğini etkinleştireyimmi diye soracaktır
E diyeceksin ardından (sadece bozk hdd'nin sistemde olduğunu var sayıyorum) açılan tabloya bakacaksın. O tabloda oluşturulmuş dos ve mantıksal dos sürücüleri silip yeniden oluştur, işte bu işlemi yaparken winme senin sürücünün bütünlüğünü doğrulayacaktır,sürücü bütünlüğün doğrulanıyorsa o sürücü sağlam ve kullanılabilir demektir.Kolay gelsin, bu arada bakın ben bu işin uzmanı falan değilim ama şunu her zaman ve her yede iddia ederimki siz siz olun asla xp kurulu sisteme sonrada hdd eklemeyin,mutlaka sorun çıkaracaktır. YAŞASIN WİN98 ve WİNME :))))))

hst
26-09-2006, 12:36   |  #10  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

make-believe ben bozulan bir HDD için yardım istiyorum. Dediklerini yapmak oldukça kolay ve basit. Onu zaten ben gerekirse yapacağım yine de tavsiyen için çok tşk.Escape önerdiğin çözümü deneyeceğim ama sonra önce siparişini verdiğim 2GB lık U3 destekli Kingston USB belleğim gelsin sonra. İşe yarasa da yaramasa da çok ama çok tşk. Allah Razı Olsun.

escape
26-09-2006, 15:07   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

ALLAH(cc) hepimizden razı olsun,elimizden gelen varsa yaparız.Bilgi paylaşıldıkca değer kazanır,sana yukarda söylediğim yöntem benim fikrim değil.Bu işin tek yolu bu, yani denenmiş bir şey.Benim çok sık karşılaştığım bir sorun, maalesef xp sonradan takılan hdd'lerde çok sık bir şekilde sorun yaratıyor. En iyisi sistemi yedekleyip yeni aldığın hdd'yi takıp sistemi formatlayıp yeniden kurmak, xp'nin stabil çalışmasını istiyorsan yöntemi bu. Donanım konusunda bir sorunun olursa cevaplamaya çalışırım, yazılımda iyi değilimdir ama donanım konusunda yardımcı olabilirim.

make-believe
26-09-2006, 18:49   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,836 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2006
escape
ALLAH(cc) hepimizden razı olsun,elimizden gelen varsa yaparız.Bilgi paylaşıldıkca değer kazanır,sana yukarda söylediğim yöntem benim fikrim değil.Bu işin tek yolu bu, yani denenmiş bir şey.Benim çok sık karşılaştığım bir sorun, maalesef xp sonradan takılan hdd'lerde çok sık bir şekilde sorun yaratıyor. En iyisi sistemi yedekleyip yeni aldığın hdd'yi takıp sistemi formatlayıp yeniden kurmak, xp'nin stabil çalışmasını istiyorsan yöntemi bu. Donanım konusunda bir sorunun olursa cevaplamaya çalışırım, yazılımda iyi değilimdir ama donanım konusunda yardımcı olabilirim.
Sevgili arkadaşlar windows xp'nin sonradan takılan Harddisk için problem çıkardığını da nereden çıkardınız?. Ben Windows XP yüklü C diskimin dışında ikinci bir harddisk alıp taktım (D olarak) ve hiç te bir sorun yaşamadım. Ayrıca arkadaşımızın alınmasını da yadırgadım doğrusu, ben sadece kullanılmış disk almanın zaten baş ağrıtacağını vurgulamak istedim.

gece_sisi
26-09-2006, 20:50   |  #13  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2006

Merhabalar.Acilen yardıma ihtiyacım var.Bilgisayarımdaki harddiski yeni harddiskime  klonlamak istiyorum.Elimde Acronis adlı yazılımım var.Bu yönden sorun yok.Sorun şu  yeni aldıgım harddiski klonlamak için bilgisayarıma nasıl baglıyacagım.Master  slow diye bişeyler duydum.Bu konuda bana yardımcı  olabilecek arkadaşlar varmi...çok acil.forumdayım ve bekliyorum

gece_sisi
26-09-2006, 21:20   |  #14  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2006

Anlaşıldı burdada sesimizi duyan yok.

escape
27-09-2006, 11:30   |  #15  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

Sevgili arkadaşım cevap yazmadan önce iyi okumalısın diye düşünüyorum,ben genelledim ve çok sık diye vurguladım.Ama kesin demedim her zaman olurda demedim,senin başına gelmemiş olması bu dünyada başka kimsenin başına gelmeyecek olması anlamına gelmiyor, ayrıca bu konuda oldukca çok örnekle karşılaştım çünkü ben bir donanımcıyım.

escape
27-09-2006, 11:37   |  #16  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

Merhaba gece_sisi; Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım, Hdd klonlamanın fiziksel olarak iki yolu vardır.Birisi söylediğin ve onun gibi yazılımlar,ikincisi dos taban.Ben kendi fikrimi söyleyeyim şahsen ben dos tabanda yapıyorum,çünkü sorun çıkarma olasılığı yok.Ancak yazılımla daha kapsamlı yapılabiliyor, fakat sorun çıkarma olasılığı var.Az önce okudum bir arkadaş partion magic kullanmış ve şimdi hdd'yi ve içindekileri kurtarmaya çalışıyor,eski hdd zaten master oluyordu, ikinci hdd üzerindeki jumper ayarından slave konumunu seçeceksin.Tüm hdd'lere jumper master olarak takılmıştır,sen  sadece onun yerini değiştireceksin dos olarak yapacaksan bana yaz ayrıntılı olarak yolunu göstereyim

Mammoth
04-10-2006, 00:39   |  #17  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
44 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2005

escape'in dedigine katiliyorum.
Ben bir keresinde bozuk bir HDD format atamadim ve FDISK cektim. FDISK ile cok calistim ve 5 dakikani alir ama o bozuk HDD'yi 3-5 saat tamir etti ve sonradan format da atabildim windowsta kurdum. Ilk defa FDISK boyle ozelligi oldugunu ogrendim. Kisacasi Fdisk ile sil ve yeniden olustur ve format at. Bu olursa gerisi olur.

Raif
27-11-2006, 20:00   |  #18  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

Düne kadar tıkırında çalışan diskim, bu sabah pcyi açtığımda pc tarafından görülmüyordu. Ayrıca diskin içerisinden periyodik şekilde sürekli garip sesler geliyor. Bunun nedeni nedir, diski kurtarabilir miyiz ?

tgurgan
21-12-2006, 19:57   |  #19  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006
escape
Merhaba gece_sisi; Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım, Hdd klonlamanın fiziksel olarak iki yolu vardır.Birisi söylediğin ve onun gibi yazılımlar,ikincisi dos taban.Ben kendi fikrimi söyleyeyim şahsen ben dos tabanda yapıyorum,çünkü sorun çıkarma olasılığı yok.Ancak yazılımla daha kapsamlı yapılabiliyor, fakat sorun çıkarma olasılığı var.Az önce okudum bir arkadaş partion magic kullanmış ve şimdi hdd'yi ve içindekileri kurtarmaya çalışıyor,eski hdd zaten master oluyordu, ikinci hdd üzerindeki jumper ayarından slave konumunu seçeceksin.Tüm hdd'lere jumper master olarak takılmıştır,sen  sadece onun yerini değiştireceksin dos olarak yapacaksan bana yaz ayrıntılı olarak yolunu gö
Overklok Niyazi
19-01-2007, 14:53   |  #20  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2007

İlk etapta Hard Disk yani Türkçe'ye "Sabit Disk" olarak transleyt edilen aletin, aslında yanlış çeviriye kurban gittiğini blirtmek niyetindeyim.

Bindokuzyüzaltmışbeş yılında, benim de mezun olduğum, Masasuçets Sayns and Teknoloji enstitüsünde üretilen ilk Hard Disk, tarafımca incelenmiştir. Biz bu aleti aldık Türkiye'ye getirdik. O zamanki meslektaşım, DR.Salih Kolbörek tarafından Türkçe'ye Sabit Disk olarak çevrilen Hard Disk, hala bu şekilde kalmıştır maalesef. O zamanlar, her ne kadar bilimsel tezlerimle bu durumu değştirmeye çalışsam da, Türk kamuoyuna bu olayı kabul ettirememişimdir. Çünkü, Hard Disk aslında Sabit Disk değil, Sert Disk diye çevrilmelidir.

Peki neden Sabit Disk değil de Sert Disk, çünkü malumunuz, hard ingilizcede sert demektir ve sabit olan birşey dönmez, dönemez. Çünkü dönerse sabit olmaz. Sabit bir şeyin muhakkak dümdüz durması gerekmektedir. Buradan yola çıkarsak eğer, bilimsel gerçekler ışığında yıllardır yapılan yanlışın önüne geçmemiz gerektiğini düşünmekteyim.

Peki Hard Disk nedir? Hard Disk, veri yollarının data kablolarıyla sirkulase edilerek, verilerin kolayca overflow özelliği sayesinde bilgisayara şey etmesi ve bizim de porno ve mp3leri kaydetmemize yarayan şeye denir. Her bilgisayarda mutlaka bulunması gereken Hard Disk, günümüzün en önemli veri transferi aletidir. Hard Disksiz bir bilgisayar, bilgisayar olamaz.

Ayrıca, Hard Diski formatlayarak ikiye ve üçe bölen zihniyetin de ne kadar yanlış yolda olduğunu saptamak gerekir. Master ve Slave olarak tabir ettiğimiz HD bölme operasyonu, bölücülük ve ayrımcılıktan başka bir şey değildir. Köleliğin bütün dünyada kalktığını, enternasyonal arenada herkesin kardeşçe yaşadığını düşünürsek, bu tezimin de son derece haklı olduğunu görebiliriz.

Lütfen HD'leri bölmeyelim, böldürmeyelim...

mserkanm
25-01-2007, 02:37   |  #21  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2007

hddleri ayri kablo ile baglayarak problem olmadigindan emin olmalisin kabloda da jumper ayarinda da bir yanlislik olabilir yada hdd nin sitesine girip utilty programi ile lov level format ilede sorunu giderebilirsin

jeomania
30-01-2007, 06:36   |  #22  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,251 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2007
Raif
Düne kadar tıkırında çalışan diskim, bu sabah pcyi açtığımda pc tarafından görülmüyordu. Ayrıca diskin içerisinden periyodik şekilde sürekli garip sesler geliyor. Bunun nedeni nedir, diski kurtarabilir miyiz ?
bi hdd den ses geliyorsa hazır sesi duymuşken eğer garantisi varsa garantiye götürmek ve sesin varlığını ispatlayıp yenisiyle değişmelerini sağlamak sizin için en doğru olanıdır çünkü o kafa sesini belki ilk duyduğunuzda uğraşır tamir eder ve eski haline döndermeyi belki bi şekilde başarırsanız ama kendinizi kandırırsınız... bikere kafa çarpma sesi aldığınız hdd ilerde bigün yine aynı şeyi yapacaktır ve emin olun eskiden denediğiniz yöntemler bu sefer hiçbir işe yaramayacaktır işte o zaman garantisi de bitmişse anlarsınız ki hdd elinizde patlamıştır :)

moonbaba
25-06-2007, 19:30   |  #23  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
87 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2004

Ya arkadaşlar bende de maxtor var pc ye 2 HDD takılıydı Slavi çıkardım Master olan HDD gitti setupta gözüküor hatta yanında ares c64k die yanıp sönüor ama gel gelelim pc açılırken waiting te kalıor sonna F1 e bas diyor ama HDD yi görmüo win98 disketile açtım gene görmedi napacam plz yardım yawww

BlackSoiL
24-07-2007, 16:16   |  #24  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2007

arkadaşlar ben genel bir şey söyleyeceğim. bir kaç kere bu durumla karşı karşıya kaldım. eğer hdd niz durduk yere kitlenmiş ve açılmamışsa, bios ta göründüğü halde windowsta görünmüyorsa, veya windows açıldığı zaman o hdd windowsu kitliyorsa vs durumlarda sorun büyük ihtimalle hdd boot u ile ilgilidir. yani şöyle söyleyeyim. işte hdd bitti yandı demeyin. her zman kurtarmanızın bir yolu vardır. örn seagate sitesinden seatools diye bir şey var. firmware yükleyerek hdd nizin tekrar eskisi gibi çalışmasını sağlayabilirsiniz. bazı hdd markalarının kendi kullandıkları programlar var. duruma göre bunları windows üzerinden de çalıştırabiliyorsunuz, bios üzerinden de çalıştırabiliyorsunuz.
sakın hdd bozuldu diye kenara atmayın. bu yöntemle hemen hemn bütün hdd lerinizi kurtarabilirsiniz. ben çok yaptım ;) herkese kolay gelsin

ExCeLLiuM
24-07-2007, 18:26   |  #25  
ExCeLLiuM avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,149 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2007

evet, harddisklerde olduğu gibi cd/dvd sürücülerinde firmware leri var. Okuma ya da yazma hatalarını giderebiliyorlar. Bunu sürücü olarak düşünelim. Nasıl ekran kartlarının performansları ya da sorunları sürücülerle aşılıyorsa, anakartı bios güncellemesi, harddisk ve optik sürücüleri, modemleri de firmware lerle hızlandırıp, ya da sorunları sözülebiliyor.