Harddisk Hatası

Hazard065
06-06-2015, 19:10   |  #1  
Hazard065 avatarı
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2015

 

Arkadaşlar forumda yeniyim win7 masaüstü pc var bende ancak her acısımda harddisk hatası veriyor Hatalı Kısım D ve e yi gösteriyor biraZ daha pc ile uğraşınca veri kaybı Olmasın diye pc yi Kapatın diyor ne yapmalıyım kaç gündür forum forum geziyorum

mehmet_93
06-06-2015, 19:36   |  #2  
mehmet_93 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 97
593 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

Alabilirsen diskin o pc de veya başka bir pc ye takarak yedeğini al. İçinde kaybedilme durumu olmayan bir veri olunca diski güzelce bi biçimlendir belki çözüm olaiblir. (Biçimlendirme aşamasına geçince biçimlenme tamamlanamayıp elinde olanda gidebilir. Ama o durumda bir diskten çok bi şey beklememk lazım. Yenisini almaya yönelebilirsiniz)

Hazard065
06-06-2015, 20:52   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2015

Konuya olan ilginiz için teşekkür ederim. Keşke Van'da olsanızda daha Detaylı yardım etseydiniz. :D ama olsun . Yeni harddisk biraz zor. Daha Detaylı incelemeden de hemen yenisini almak da istemem. Ancak sorun Büyüdü ve Windows'un açılmasına da engel oluyor. Açılışta başlangıç onarma Açılıyor ve hiç bir çözüm bulamıyor ancak kabloların yerinide değiştirmekte fayda olabilir. Sağolun :D

Son Düzenleme: Hazard065 ~ 06 Haziran 2015 20:53
Hazard065
06-06-2015, 20:53   |  #4  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2015

Konuya olan ilginiz için teşekkür ederim. Keşke Van'da olsanızda daha Detaylı yardım etseydiniz. ?? ama olsun . Yeni harddisk biraz zor. Daha Detaylı incelemeden de hemen yenisini almak da istemem. Ancak sorun Büyüdü ve Windows'un açılmasına da engel oluyor. Açılışta başlangıç onarma Açılıyor ve hiç bir çözüm bulamıyor ancak kabloların yerinide değiştirmekte fayda olabilir. Sağolun :D

mehmet_93
06-06-2015, 22:53   |  #5  
mehmet_93 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 97
593 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

CrystalDiskInfo indirip çalıştırabilirseniz (veya diski başka bir bilgisayara bağlayarak) diskinizin hangi alanlarda ünlem verdiğini paylaşırsanız açıklayıcı bir cevap sunabilirim.(Zaten bir kaç alanda ünlem varsa disk ömrünün sonuna yaklaşmıştır :) Yine bile o durumdaki bir diskin tek düzelme ihtimali biçimlendirmeden geçer gibi görünüyor. (O bile fayda etmeyebilir). Muhtemel sorununuz diskinizde badsectör (kötü sektör//hatalı alan) oluşumudur. Mekanik disklerdeki fiziksel arızalarda ne yazık ki tamir gibi bir seçenek yoktur. Diskin içini falan açsanız havasız olan disk içeriğine hava gireceğinden geri dönüşü olmayan bir başka bozulmaya sebep olursunuz. Yani eğer diskiniz tam bir bozulma sürecinde ise yapabilceğiniz tek şey temiz bir biçimlendirme(yavaş) olabilir. Ama şimdiye kadar hiç sizin dediğiniz gibi diskin durumdan daha fazla zarar görmemesi için pc yi kapattığını duymamıştım  :) Kablolarla ilgisiz gibi ama bellide olmaz bu elektroniğin nerden problem çıkardığı :) Kabloları bi sağlama alın varsa yedek veya başka kabloyla veya başka pc de diski deneyebilirsiniz.

Son Düzenleme: mehmet_93 ~ 06 Haziran 2015 22:56
Turhost