HARDDİSK S.M.A.R.T. HATASI YARDIm

korkusuzmaraz
12-11-2011, 20:13   |  #1  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

 


Merhaba arkadaşlar sizden bir konuda bana yardımcı olmanızı istiyorum: 

Bundan 15 gün önce 90 TL bilgisayarıma 500 GB lık ikinci el Segate harddisk almıştım. Aldığım kişi bana harddiskin bir ay kullandığını ve 22 ay garantisinin kaldığını söylemişti. 

Fakat harddiski kullanmaya başladıktan birkaç gün sonra bilgisyarın açılışında S.M.A.R.T. hatası aldım ve Everest Ultimate programında da S.M.A.R.T. diye ayrı bir menü vardı oraya da baktım vede bilgisayarımda bazen herzaman değil nedensiz kasmalar oluyordu ki hala arada sırada da olsa devam ediyor 
Adama gidip durumu anlattığımda getir bakalım dedi getirdim ve de bişey yok dedi. 
Bu duruma sizin yorumunuzu merak ediyorum doğrusu 
lgİSAYARIMIN ÖZELLİKLERİ 
Ana Kart asus P5KSE 
3 GB DDR2 800 MHZ RAM 
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4600 @2.40 GHz 
Ekran Kartı ATI Readon hd 2600 Pro 
Windows 7 Ultimate 64 Bit 

Asus Vento KASA 



korkusuzmaraz
12-11-2011, 20:25   |  #2  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

Resimlerin linkleri
http://img23.imageshack.us/img23/2707/smarta.jpg
http://imageshack.us/g/5/25001874.jpg/

kmserdar
12-11-2011, 20:40   |  #3  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

aynı problemi 1 ay önce bende yaşadım,sanırım seagete'nin st3500410as modelinde bu hata sıkça oluyor..2 seçeneğin var;

1-harddisk'in üzerinde S/N ve P/N no'ları vardır (üzerinde görürsün),bu no'ları seagate'nin sitesinde ''garanti sorgulama sayfasını bul ve ilgili yerlere yaz,ülke olarak ''türkiye''yi seç sonra (resimdeki güvenlik yazı ve rakamlarıda yaz) onay segnesini tıkla,orada hdd'inin garanti kapsamında olup olmadığını ya da garanti kapsamında ise ''garanti bitiş tarihini'' görürsün..garanti kapsamında ise bu linkteki açıklamaları dikkatlice oku ve uygula;


ne yapman gerekiyorsa çok güzel izah edilmiş..

2-eğer diskin garanti kapsamında değilse,aldığın şahsa tez elden iade etmeye bak,maalesef disk gidici

kmserdar
12-11-2011, 20:50   |  #4  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

aynı olay benim de başıma geldi,hdd'i aldığım yere götürdüm istanbul'a garantiye gönderdiler,2 hafta sonra aynen değişmeden geri göndermişler..ben netten sövmek için seagate'nin iletişim adresini ararken verdiğim linke rastladım,istanbul'daki seagate temsilciliği vasıtası ile ''s.m.a.r.t'' hatası veren diskimi amsterdam/hollanda'ya gönderdim ve 1 hafta sonra bana gönderdiğim diskin bir üst modelini sıfır olarak gönderdiler

korkusuzmaraz
12-11-2011, 21:22   |  #5  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

tamam dediğini bir deneyeyim ama galiba adam 1 ay kullandığı konusunda yalan söyledi

Harddisk kaç saat çalışmış? Power On-Time (Kod 09) => 8681 saat (!) => 361 gün ve 17 saat 

Harddisk kaç kere çalıştırılmış? (Power Cycle Count - Start/Stop Count => Buna Reset dahil) (Kod 04 / 05) => 3603 kere 

Değiştirilen (Hatalı) sektör saysı? (Reallocated Sector Count) (Kod 5) => Adet 1

Son Düzenleme: korkusuzmaraz ~ 12 Kasım 2011 21:24
kmserdar
12-11-2011, 21:59   |  #6  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

inşallah garanti kapsamındadır..dediğim gibi garanti kapsamındaysa verdiğim linkte bu sorunla karşılaşanlar (türkiye'deki satıcıların,garanti kapsamındaki hdd'i değişmeden göndermeleri sorunu) gayet güzel bir şekilde ne yapman gerektiğini tek tek açıklamışlar,yani sen seagate türkiye temsilciliğini doğrudan devre dışı bırakıp direkt hollanda ile muhatap oluyorsun..ben sadece 4 tl'lik kargo ücreti ile sıfır diskime kavuştum..

diskin garanti kapsamında ise linkteki 9 sayfayıda dikkatlice oku ve gerekli işlemleri sakince yap..

sana da ders olsun bir daha da ''organ mafyasının'' (değerli bir dostum pc satıcılarına der) eline bu şekilde düşme,2 hafta önce aldığın o diskin sıfır fiyatı 100 tl civarındaydı,aradaki 5 tl fark bak nelere mal oluyor..

disk eğer garanti dışı ise (ki eleman 1 yıl kullanmış,muhtemelen garantisi 2013'e kadardır),derhal geri ver paranı al

korkusuzmaraz
13-11-2011, 16:03   |  #7  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

Eğer garantisi varsa senin dediğini yapacağım eğer yoksada harddiski yakmaya çalışacağım. Çünkü hdd yi ancak yanmış şekilde geri verebilirim.

korkusuzmaraz
13-11-2011, 19:21   |  #8  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

Ne yaptıysam garantisini bulamadım
http://imageshack.us/g/812/23310667.jpg/
http://img254.imageshack.us/img254/4900/adszvo.jpg

kmserdar
13-11-2011, 20:51   |  #9  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

http://support.seagate.com/customer/en-us/warranty_validation.jsp
bu linke tıkla..''Seagate customer number'' yazan yeri boş bırak,S/N (seri numarası yani serial number) yazan yere (6VM03J7L) kodunu (senin hdd) gir,sonra ''model number or part number'' yazan yere P/N (parça numarası yani part number) kodunu gir,''country'' ı (Turkey) olarak seç..altta resimde çıkacak olan 2 kelimeyi doğru olarak gir ve ''submit''e tıkla..

P/N yani part number'i (parça numarasını) nasıl bulacaksın??kasada takılı olan diskini yavaşça çıkartabilirsen hdd'nin üzerinde,hemen seagate logosunun altında alt alta;S/N (6VM03J7L),onun altında (ST3500410AS),onun altında da bize gerek olan P/N yani part number yazar (örneğin benimki:18D142-301)..OK?

eğer numarayı buraya yazarsan bende kontrol ederim

kmserdar
13-11-2011, 21:29   |  #10  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

resimleri kontrol ettim seri numarasını (6VM03J7L) doğru girmişsin fakat bize gerekli olan parça numarası (P/N) yerine model numarasını (ST3500410AS) girmişsin..P/N yani part number;18D142-301 ya da 9SL142-303....ve benzeri gibi olacak

en önemliside seagate türkiye sitesine girmişsin,türkiye sitesinde kontrol etme,seagete'nin uluslararsı net ağı yani bu http://support.seagate.com/customer/en-us/warranty_validation.jsp linkten garanti sorgulamasını yap..daha önce dediğim gibi ''biz türkiye seagate'yi devre dışı bırakıp doğrudan seagate avrupa ile muhatap olacağız''

korkusuzmaraz
14-11-2011, 18:34   |  #11  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

part numarası       9SL 142-300        olması lazım

kmserdar
14-11-2011, 20:01   |  #12  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010
Alıntı: korkusuzmaraz  
part numarası       9SL 142-300        olması lazı
tamam,verdiğim linkten kontrol ettim ''5 şubat 2012''ye kadar garantisi var diskin...
sen bir an önce bu linkteki http://forum.donanimhaber.com/m_36464526/tm.htm açıklamaları dikkatlice oku ve diskini gönder..


                             

bu linkten ''seatools'' programını indir (seatools for windows olanını) ve pc'ne kur..(sana gerekli olan kısmı aşağıya kopyala yapıştır yaptım,yinede kafana takılan bişey olursa sorarsın)

Programı indirip kurun. Programı çalıştırın. Sisteminizde takılı olan tüm diskleri seri numaralarıyla beraber gösterecek.

Sadece seri numarasını alıp garanti kontrolü yaptığınız diskin önündeki onay kutucuğunu işaretleyin. Programda "Basic Tests" işareti yeşile dönecek. Buraya tıklayarak S.M.A.R.T Testten başlayarak sırayla testleri uygulayabilirsiniz.

Önce SMART testi uygulayın. Eğer bu testi geçerse PASS yazacak. Yok geçemezse kırımızı yazıyla SMART-FAİL yazacak ve programın üst kısmında Help menüsünün hemen yanında sarı üçgen içinde ünlem işareti simgesi ve Fail Info yazısı belirecek.
Eğer Smart Testi geçiyorsa sırayla "Short Drive self test" ..... ve diğer testleri uygulayın taki FAIL verene kadar. Ancak Advanced Tests'i tıklarsanız devam etmeniz halinde verilerinizin silineceğini söyleyen bir uyarı mesajı veriyor. Dolayısıyla bu testi mecbur kalmadıkça sakın yapmayın.Yoksa Diskinizdeki veriler silinebilir.

Eğer yaptığınız test başarısız olup FAIL olmasına rağmen Help menüsünün yanında "Fail Info" yazısı belirmiyorsa programı kapatıp tekrar başlatın. Sadece seri numarasını aldığınız diski onaylayıp aynı testi tekrarlayın. Test başarısız olursa Fail Info
yazısının görünmesi gerekir.

Help menüsünün yanındaki Fail Info ya tıklayın açılan pencerede SeaTools Test kodunu verecek. Warranty Checker sekmesini tıklayın altta mavi yazıyla alt çizgili Warranty Checker linkine tıklarsanız sizi Seagate'nin sitesine yönlendirecek. Açılacak sayfada Diskinizin seri numarası , model numarası ve test kodu yazılmış olacak. Resimdeki kelimeleri yazıp submit'e tıklarsanız açılacak sayfada diskin garanti süresi yazacak. İşte bu sayfada "Create RMA" yazan yere tıklayarak iade işlemini başlatıyorsunuz.


Bu aşamadan sonra gerekli yerleri doldurup adres ve mail bilgilerinizi doğru girdikten sonra diskinizi iade etmek istediğiniz yeri seçmenizi isteyecek. İşte bunlar arasından İstanbul / Sefaköydekini seçiyorsunuz. Bozuk diskinizi göndereceğiniz adres burası.

Size vereceği "Order No" (order no ile rma numarası aynı şeyler) ile birlikte diskinizi güzelce paketleyip bu adrese kargo parası sizden olmak üzere göndereceksiniz. Bir iki gün içerisinde mailinize gerekli bilgilendirmeler gelecek.

kmserdar
14-11-2011, 20:06   |  #13  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

bu açıklamalarda siteye üye olun diyordu (seagate'ye) ama ben olmamıştım..alacağın RMA kodu çok önemli,diski gönderirken adresten önce mutlaka adresin önüne ''RMA kodunu'' yaz ..ayrıca kargo ile gönderirken kargo parasını sen öde,karşı ödemeli sakın gönderme..ve bütün işlemlerini iyice okuyup,anlayıp,sakince yap..acele etme

korkusuzmaraz
15-11-2011, 18:34   |  #14  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010
Alıntı: kmserdar  
bu açıklamalarda siteye üye olun diyordu (seagate'ye) ama ben olmamıştım..alacağın RMA kodu çok önemli,diski gönderirken adresten önce mutlaka adresin önüne ''RMA kodunu'' yaz ..ayrıca kargo ile gönderirken kargo parasını sen öde,karşı ödemeli sakın gönderme..ve bütün işlemlerini iyice okuyup,anlayıp,sakince yap..acele
Peki bu garanti işine yaparken seagte nin türkiye sitesinimi kullanayım yoksa ingilizce sitesini mi?

korkusuzmaraz
15-11-2011, 19:30   |  #15  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010
Alıntı: kmserdar  
tamam,verdiğim linkten kontrol ettim ''5 şubat 2012''ye kadar garantisi var diskin...
sen bir an önce bu linkteki http://forum.donanimhaber.com/m_36464526/tm.htm açıklamaları dikkatlice oku ve diskini gönder..

http://www.seagate.com/ww/v/inde ... M100000dd04090aRCRD                             

bu linkten ''seatools'' programını indir (seatools for windows olanını) ve pc'ne kur..(sana gerekli olan kısmı aşağıya kopyala yapıştır yaptım,yinede kafana takılan bişey olursa sorarsın)

Programı indirip kurun. Programı çalıştırın. Sisteminizde takılı olan tüm diskleri seri numaralarıyla beraber gösterecek.

Sadece seri numarasını alıp garanti kontrolü yaptığınız diskin önündeki onay kutucuğunu işaretleyin. Programda "Basic Tests" işareti yeşile dönecek. Buraya tıklayarak S.M.A.R.T Testten başlayarak sırayla testleri uygulayabilirsiniz.

Önce SMART testi uygulayın. Eğer bu testi geçerse PASS yazacak. Yok geçemezse kırımızı yazıyla SMART-FAİL yazacak ve programın üst kısmında Help menüsünün hemen yanında sarı üçgen içinde ünlem işareti simgesi ve Fail Info yazısı belirecek.
Eğer Smart Testi geçiyorsa sırayla "Short Drive self test" ..... ve diğer testleri uygulayın taki FAIL verene kadar. Ancak Advanced Tests'i tıklarsanız devam etmeniz halinde verilerinizin silineceğini söyleyen bir uyarı mesajı veriyor. Dolayısıyla bu testi mecbur kalmadıkça sakın yapmayın.Yoksa Diskinizdeki veriler silinebilir.

Eğer yaptığınız test başarısız olup FAIL olmasına rağmen Help menüsünün yanında "Fail Info" yazısı belirmiyorsa programı kapatıp tekrar başlatın. Sadece seri numarasını aldığınız diski onaylayıp aynı testi tekrarlayın. Test başarısız olursa Fail Info
yazısının görünmesi gerekir.

Help menüsünün yanındaki Fail Info ya tıklayın açılan pencerede SeaTools Test kodunu verecek. Warranty Checker sekmesini tıklayın altta mavi yazıyla alt çizgili Warranty Checker linkine tıklarsanız sizi Seagate'nin sitesine yönlendirecek. Açılacak sayfada Diskinizin seri numarası , model numarası ve test kodu yazılmış olacak. Resimdeki kelimeleri yazıp submit'e tıklarsanız açılacak sayfada diskin garanti süresi yazacak. İşte bu sayfada "Create RMA" yazan yere tıklayarak iade işlemini başlatıyorsunuz.


Bu aşamadan sonra gerekli yerleri doldurup adres ve mail bilgilerinizi doğru girdikten sonra diskinizi iade etmek istediğiniz yeri seçmenizi isteyecek. İşte bunlar arasından İstanbul / Sefaköydekini seçiyorsunuz. Bozuk diskinizi göndereceğiniz adres burası.

Size vereceği "Order No" (order no ile rma numarası aynı şeyler) ile birlikte diskinizi güzelce paketleyip bu adrese kargo parası sizden olmak üzere göndereceksiniz. Bir iki gün içerisinde mailinize gerekli bilgilendirmeler gelecek.

Eee hani şubat 2012 ye kadar garantisi vardı. Burada öyle gözükmüyor
http://imageshack.us/g/841/92064429.jpg/

kmserdar
15-11-2011, 20:59   |  #16  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

''In Warranty  Expiration 05-Feb-2012'' nette fotoğraf yayınlamayı bilmediğim için resmi koyamadım,şu an seagate'nin sitesini açtım ve ''5 şubat 2012'ye kadar garanti kapsamında diyor..yahu korkusuzmaraz daha önce ne dedim ''her işlemimizi ingilizce seagate sitesinden yapacağız,türkiye'yi devre dışı bırakacağız'',türkiye sitesinde elbette göremezsin,türkiye 2 yıl garanti verirken avrupa ya da amerika 3 yıl (5'ti 3'e düşürdüler) garanti veriyor..

http://support.seagate.com/customer/en-us/warranty_validation.jsp bu linkten gireceksin,ok?yahu senin şimdiye kadar diski göndermen gerekiyordu

kmserdar
15-11-2011, 21:05   |  #17  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

Serial number:  6VM03J7L

Model number OR Part number:  9SL142-300

bu numaraları karşılık gelen yerlere kopyala yapıştır yap

kmserdar
15-11-2011, 21:16   |  #18  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

burada yazanları dikkatlice okuyup işlemini yavaş yavaş gerçekleştir;

2-) Seagate veya Maxtor marka bozuk HDD'niz varsa önce diskinizin "Seri no - Seri numarası" ve "Part Number - Parça numarası" bilgilerine ihtiyacınız var. Bunlar disk üzerinde "S/N" ve "P/N" olarak gösterilen numaralar. Ayrıca diskinizin "seri no" sunu SeaTools veya HD Tune programlarıyla da öğrenebilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken bu numaraları okurken sıfır rakamı - O Harfi ve Q Harfi "0 - O - Q" birbirine benziyor, bu yüzden SeaTools veya HD Tune ile Diskinizin seri No'sunu bulmanızı tavsiye ederim.

3-) Diskinizin garanti kapsamında olup olmadığını öğrenmek için Siteye üye olmanıza gerek yok. Blacklegend'in aşağıda verdiği linke tıklayın.

Seagate customer number : Bu kımı boş bırakın.
* Serial number : Buraya diskinizin "seri no" sunu yazın. "S/N"
* Model number OR Part number : Buraya diskinizin "Part no" sunu yazın. "P/N"
* Country : Turkey olarak seçin.

Altta resimde çıkacak olan iki kelimeyi kutucuğa doğru olarak yazdıktan sonra diskinizin garanti kapsamında olup olmadığını ve Garanti bitiş tarihini göreceksiniz.


4-) Diskinizin garantisi devam ediyorsa siteye üye olup iade işlemlerine geçebilirsiniz.

Öncelikle ingilizcesi yetersiz olanlar için Seagate Türkiye sitesinin Linkini veriyorum. Buradan bir yere kadar Türkçe olarak devam edebilirsiniz.


En üstte "Oturum aç" yanındaki "Hesabınız" yazan linke tıklayın. Sizi ingilizce bir sayfaya yönlendirecek.

Ben bu sayfada "New user" kutucuğunun altında "Register and Submit an Email Case" yazılı linke tıklayarak üye olmuştum. "User ID" kullanıcı adınız oluyor ve bir şifre belirledikten sonra diğer bölümleri de dolduruyorsunuz. (Ben siteye bu şekilde üye olmuştum).

5-) SeaTools for Windows programını indirip diskinizi test edebilirsiniz. Seagate Türkiye sitesinde
"Destek ve İndirmeler" altında SeaTools programının iki versiyonu var. Biri windows diğeri dos altında çalışıyor. Ben SeaTools for Windowsu indirip kurdum.

SeaTool For Windows Linki

Programı indirip kurun. Programı çalıştırın. Sisteminizde takılı olan tüm diskleri seri numaralarıyla beraber gösterecek.

Sadece seri numarasını alıp garanti kontrolü yaptığınız diskin önündeki onay kutucuğunu işaretleyin. Programda "Basic Tests" işareti yeşile dönecek. Buraya tıklayarak S.M.A.R.T Testten başlayarak sırayla testleri uygulayabilirsiniz.

Önce smart testi uygulayın. Eğer bu testi geçerse PASS yazacak. Yok geçemezse kırımızı yazıyla SMART-FAİL yazacak ve programın üst kısmında Help menüsünün hemen yanında sarı üçgen içinde ünlem işareti simgesi ve Fail Info yazısı belirecek.
Eğer Smart Testi geçiyorsa sırayla "Short Drive self test" ..... ve diğer testleri uygulayın taki FAIL verene kadar. Ancak Advanced Tests'i tıklarsanız devam etmeniz halinde verilerinizin silineceğini söyleyen bir uyarı mesajı veriyor. Dolayısıyla bu testi mecbur kalmadıkça sakın yapmayın.Yoksa Diskinizdeki veriler silinebilir.

Eğer yaptığınız test başarısız olup FAIL olmasına rağmen Help menüsünün yanında "Fail Info" yazısı belirmiyorsa programı kapatıp tekrar başlatın. Sadece seri numarasını aldığınız diski onaylayıp aynı testi tekrarlayın. Test başarısız olursa Fail Info
yazısının görünmesi gerekir.

Help menüsünün yanındaki Fail Info ya tıklayın açılan pencerede SeaTools Test kodunu verecek. Warranty Checker sekmesini tıklayın altta mavi yazıyla alt çizgili Warranty Checker linkine tıklarsanız sizi Seagate'nin sitesine yönlendirecek. Açılacak sayfada Diskinizin seri numarası , model numarası ve test kodu yazılmış olacak. Resimdeki kelimeleri yazıp submit'e tıklarsanız açılacak sayfada diskin garanti süresi yazacak. İşte bu sayfada "Create RMA" yazan yere tıklayarak iade işlemini başlatıyorsunuz.


Bu aşamadan sonra gerekli yerleri doldurup adres ve mail bilgilerinizi doğru girdikten sonra diskinizi iade etmek istediğiniz yeri seçmenizi isteyecek. İşte bunlar arasından İstanbul / Sefaköydekini seçiyorsunuz. Bozuk diskinizi göndereceğiniz adres burası.

Size vereceği "Order No" (order no ile rma numarası aynı şeyler) ile birlikte diskinizi güzelce paketleyip bu adrese kargo parası sizden olmak üzere göndereceksiniz. Bir iki gün içerisinde mailinize gerekli bilgilendirmeler gelecek.

korkusuzmaraz
18-11-2011, 16:56   |  #19  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

http://imageshack.us/g/254/61045362.jpg/
Ben sayfaları google chrome den çeviriyorum şehir boşluğuna kendi adresimimi yazıcam yoksa istanbul sefaköy mü yazıcam ve de diski göndereceğim adres i tam olarak nerden bulabilirim 
PTT kargo ile gönderirsem diskim İstanbul sefaköydeki adresemi gider yoksa Sefaköydeki Postane yemi gider.Eğer postaneye gidecekse diğer kargo şirketlerinle göndersem daha iyidir herhalde

kmserdar
18-11-2011, 22:13   |  #20  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

ben seni diski gönderdin sanıyorum..resimdeki yerlere;

isim:(senin adın,örneğin;fatih)

soyadınız:(senin soyadın,örneğin;terim)

yazışma adresi:(yeni diski sana gönderdiklerinde teslim alacağın adres,iş ya da ev adresin)

ŞEHİR:(İKAMET ETTİĞİN ŞEHİR,hani posta adresinde deriz ya;bilmem ne mahallesi bilmem ne sokak bilmem ne aprtmanı no:x istanbul)

state/province:TR'yi (türkiye) seçeceksin

ZIP veya posta kodu:adresindeki posta kodunu yaz

e-posta adresi:DİKKAT,ADRESTEN SONRAKİ EN ÖNEMLİ ALAN..

tlf numarası:cep telini yaz,kargodan arayabilirler,ben adresi verirken sokak numaramı yazmayı unutmuşum,cep tlnundan arayıp öğrendiler

İstanbul/sefaköy soruna gelince:sen bütün işlemleri yapıp RMA kodunu doğru aldığında e-posta adresine adamlar mail atacak ve kargoyu göndereceğin adresi verecekler,tamam???yani sana onay maili gelecek,orada RMA kodu ve kargoyu göndermeni istedikleri adreside verecekler..sende adresin başına RMA kodunu yazıp gönderecesin..ben k.maraş'tan 4 tl'lik kargo ücreti karşılığında ptt kargo ile göndermiştim..ayrıca paketlemeye dikkat et

kmserdar
18-11-2011, 22:27   |  #21  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

daha öncede belirttiğim gibi,her işlemi dikkatlice yap acele etme..ayrıca internet bağlantın var ise daha kola yaparsın,internet bağlantın yok ise neti olan bir arkadaşından ya da komşundan rica et senin bilgisayarın kasasını tak ve rahatça işlemleri gerçekleştir;


4-) Diskinizin garantisi devam ediyorsa siteye üye olup iade işlemlerine geçebilirsiniz.

Öncelikle ingilizcesi yetersiz olanlar için Seagate Türkiye sitesinin Linkini veriyorum. Buradan bir yere kadar Türkçe olarak devam edebilirsiniz.


En üstte "Oturum aç" yanındaki "Hesabınız" yazan linke tıklayın. Sizi ingilizce bir sayfaya yönlendirecek.

Ben bu sayfada "New user" kutucuğunun altında "Register and Submit an Email Case" yazılı linke tıklayarak üye olmuştum. "User ID" kullanıcı adınız oluyor ve bir şifre belirledikten sonra diğer bölümleri de dolduruyorsunuz. (Ben siteye bu şekilde üye olmuştum).

5-) SeaTools for Windows programını indirip diskinizi test edebilirsiniz. Seagate Türkiye sitesinde
"Destek ve İndirmeler" altında SeaTools programının iki versiyonu var. Biri windows diğeri dos altında çalışıyor. Ben SeaTools for Windowsu indirip kurdum.

SeaTool For Windows Linki

Programı indirip kurun. Programı çalıştırın. Sisteminizde takılı olan tüm diskleri seri numaralarıyla beraber gösterecek.

Sadece seri numarasını alıp garanti kontrolü yaptığınız diskin önündeki onay kutucuğunu işaretleyin. Programda "Basic Tests" işareti yeşile dönecek. Buraya tıklayarak S.M.A.R.T Testten başlayarak sırayla testleri uygulayabilirsiniz.

Önce smart testi uygulayın. Eğer bu testi geçerse PASS yazacak. Yok geçemezse kırımızı yazıyla SMART-FAİL yazacak ve programın üst kısmında Help menüsünün hemen yanında sarı üçgen içinde ünlem işareti simgesi ve Fail Info yazısı belirecek.
Eğer Smart Testi geçiyorsa sırayla "Short Drive self test" ..... ve diğer testleri uygulayın taki FAIL verene kadar. Ancak Advanced Tests'i tıklarsanız devam etmeniz halinde verilerinizin silineceğini söyleyen bir uyarı mesajı veriyor. Dolayısıyla bu testi mecbur kalmadıkça sakın yapmayın.Yoksa Diskinizdeki veriler silinebilir.

Eğer yaptığınız test başarısız olup FAIL olmasına rağmen Help menüsünün yanında "Fail Info" yazısı belirmiyorsa programı kapatıp tekrar başlatın. Sadece seri numarasını aldığınız diski onaylayıp aynı testi tekrarlayın. Test başarısız olursa Fail Info
yazısının görünmesi gerekir.

Help menüsünün yanındaki Fail Info ya tıklayın açılan pencerede SeaTools Test kodunu verecek. Warranty Checker sekmesini tıklayın altta mavi yazıyla alt çizgili Warranty Checker linkine tıklarsanız sizi Seagate'nin sitesine yönlendirecek. Açılacak sayfada Diskinizin seri numarası , model numarası ve test kodu yazılmış olacak. Resimdeki kelimeleri yazıp submit'e tıklarsanız açılacak sayfada diskin garanti süresi yazacak. İşte bu sayfada "Create RMA" yazan yere tıklayarak iade işlemini başlatıyorsunuz.


Bu aşamadan sonra gerekli yerleri doldurup adres ve mail bilgilerinizi doğru girdikten sonra diskinizi iade etmek istediğiniz yeri seçmenizi isteyecek. İşte bunlar arasından İstanbul / Sefaköydekini seçiyorsunuz. Bozuk diskinizi göndereceğiniz adres burası.

Size vereceği "Order No" (order no ile rma numarası aynı şeyler) ile birlikte diskinizi güzelce paketleyip bu adrese kargo parası sizden olmak üzere göndereceksiniz. Bir iki gün içerisinde mailinize gerekli bilgilendirmeler gelecek.

kmserdar
18-11-2011, 23:03   |  #22  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

benim diskte;seatools for windows programını indirip kurdum ve çalıştırdım (pc'imde tek disk olduğu için,önündeki onay kutucuğunu işaretledim),programdaki ''Basic Tests'' işareti yeşile döndü..yeşile dönen ''basic tests'' in üstüne tıkladım,ilk olarak ''smart'' test çıktı ve uyguladım,benim disk ''smart testi'' geçemedi ve kırmızı yazıyla ''SMART-FAİL'' yazdı,programın üst kısmında ''help'' menüsünün hemen yanında ''sarı üçgen içinde ünlem işareti'' olan '' FAİL İNFO'' yazısı belirdi..işte o ''FAİL İNFO'' yazısına tıkladığımda bana ''test kodunu'' verdi..test kodunu verdiği alandaki altı mavi olarak çizili ''Warranty Checker'' linkine tıkladım ve beni SEAGATE'nin sitesine yönlendirdi,açılan sayfada diskimin seri nosu-model nosu ve test kodu yazılıydı..resimdeki kelimeleri girip ''submit''e tıkladım,açılan sayfada diskimin garanti süresi yazıyordu,bu sayfadaki "Create RMA" yazan yere tıklayıp ''İADE'' işlemini yani garantiye göndermeyi başlattım (garantiye gönderme ''iade'' olarak geçiyor)..sonra gerekli yerleri doldurdum ve bana diskimi nereye iade (garantiye göndeme) etmek istediğimi sordu bende İSTANBUL/SEFAKÖY'Ü seçtim..ve bana verilen RMA NO (order no)'yu adresin ön kısmına yazarak,diskide güzelce paketleyip (ben ektan kartı kutusuna koydum,hdd'in alt ve üstüne köpük yerleştirdim) kargo ile gönderdim..ADERES;

RMA 1004634702 (ADRESİN BAŞINA SANA VERİLECEK ''RMA'' NO'YU BU ŞEKİLDE YAZACAKSIN)
Collection Point Seagate Istan
UPS SCS INTERNATIONAL TRANSPORT LTD.
Kartaltepe mah.
Malazgirt Cad No:1
Sefakoy-Istanbul
-,  34620
Turkey

KORKUSUZMARAZ,İNŞALLAH DİSKİNİ DEĞİŞTİRİR SIFIR DİSKİNE KAVUŞURSUN..BİR DAHA EMİN OLMADIĞIN KİŞİLERDEN ÖYLE SIFIRI 100 TL İKEN 95 TL VERİP BOZUK DİSK VE BENZERİ ŞEYLER ALMA..DEĞİŞTİRİRSEN BURADAN HABER ET,AKLINA TAKILAN BİR ŞEY OLURSADA SOR

korkusuzmaraz
19-11-2011, 19:15   |  #23  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

Hakkatten bunu aldığıma pişman oldum ama 500 gb lık hdd ben sorduğumda sıfır olarak hiçbir yerde yoktu. 320 GB lık vardı. 500 ü istersen getirtebiliriz dediler bende yok istemem dedim. Ve diğeryerden bunu aldım Fiyata gelince bizim Trabzonda 500 gb sıfır hdd ler 120 TL idi.  
Ayrıca ben 90 TLye hdd den 2 dvd lik Medal Of Honor 2010 oyununu da aldım.  http://www.fulloyun.com/f10/meda ... l-oyun-yukle-57920/

kmserdar
19-11-2011, 20:16   |  #24  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

inşallah hdd'i garantiye (iadeye) gönderdin demi:))..bugün gönderdiysen 8-9 gün sonra yeni disk gelir,sana muhtemelen ''seagate 500 gb ST500DM002'' modelini gönderirler (bana gelen model)..

anlamadım?hdd'i aldığın yermi verdi ''medal of honor''u?yav korkusuzmaraz isterse ''call of duty mf3'' ve ''Battlefield 3'' oyunuda verse üste 2.el disk o fiyata alınmaz..neyse olan olmuş artık,inşallah diskin değiştirilir ve sıfır diskini güzel günlerde kullanırsın

korkusuzmaraz
19-11-2011, 20:52   |  #25  
korkusuzmaraz avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
124 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2010

Garantiye gönderdim. Ne zaman kargoya vermem gerekir. Hemen vermek zorundamıyım bi kaç gün sonra olmazmı? Ayrıca harddiski göndermeden önce biçimlendireyim mi? Yoksa sistem içinde olsa onlar sorun olmaz herhalde.  
Bu arada seni bu sitede arkadaş ekledim sende onaylada arkadaş listeme gel oradan da konuşabiliriz.

Son Düzenleme: korkusuzmaraz ~ 19 Kasım 2011 20:58