Hoporlörden ses kesik kesik gelmeye başladı..

em0c4n
01-06-2009, 19:20   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Xp işletim sistemi kullanıcısıyım.. Pc'de sesler video seyrederken veya mp3 şarkı dinlerken kesik kesik gelmeye başladı.. format atıyorum.. yazılım güncelliyorum.. sonuç hâla aynı.. deliricemm kaç gündür.. yardımcı olabilecek varsa, minnetlerimi sunarım..Ağlıyor

Son Düzenleme: em0c4n ~ 01 Haziran 2009 19:20
ExCeLLiuM
02-06-2009, 05:40   |  #2  
ExCeLLiuM avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,151 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2007

 

hoparlörlerinde veya hoparlor kablolarında problem olabilir. hoparlorleri başka bir pc de ya da ses kaynağında denemelisin...

em0c4n
02-06-2009, 11:40   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

abicim sanmıyorum :(.. PC'de bi problem var sanırım donanımsal tamamen.. format atıyorum.. 2-3 gün rahat rahat oynuorm oyunumu.. dinliyorum şarkımı.. izliorm videomu.. ama 4. gün bişi oluyo.. ses kesik kesik gelio.. video duraksayarak dvm ediyo.. oyun donuyo.. gerçekten ne yapıcağımı şaşırdım.. denemediğim yol kalmadı.. :(

Kapalı Hesap (130880)
02-06-2009, 11:59   |  #4  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
1,418 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

hoparlör patlamış olabilir

Kapalı Hesap (130880)
02-06-2009, 12:00   |  #5  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
1,418 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

pc ne yeni bir hoparlör dene

Banned
02-06-2009, 12:01   |  #6  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
56 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

ses kartından kaynaklanıyor olabilir kontrol ettir

em0c4n
02-06-2009, 18:45   |  #7  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

:S.. offf ya.. ama bnm anlayamadığım şu.. format atıyorum.. herşey düzgün 2-3 gün.. 4. gün.. ses kesik kesik gelmeye başlıo.. videolar kesik kesik seyredilmeye başlıo.. PES 6 açıyorum donuyo.. Çok saçma bi durum.. Virüs Var desek NOD32 v4 Var.. taratıyorum bulamıyo.. ne yapıcağımı şaşırdım..

endemik
02-06-2009, 19:09   |  #8  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
81 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Sistem özelliklerinizi yazar mısınız ?

em0c4n
02-06-2009, 19:15   |  #9  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

tabi..
İşletim Sistemi : XP  SP2
İşlemci /ghz    : Intel Pentium 4  3.0 Ghz
Ram             : 1 GB DD1
Ekran Kartı     : Nvidia FX5500

endemik
03-06-2009, 16:43   |  #10  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
81 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Güç kaynağınızı ve Hdd boyutunuzu da yazar mısınız ?

em0c4n
03-06-2009, 18:18   |  #11  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

ona nerden bakıcağımı bilmiyorum.. denetim masasından baktm.. bulamadm.. yardımcı olursanızz, yazabilirim..

endemik
03-06-2009, 23:09   |  #12  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
81 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Hdd için yani sabit disk bilgisayarıma girdiğinizde c bölümü bazen c d e olaiblir hepsinin toplamını söylemeniz yeterlidir. Power supply için ise kasanın arkasında bilgisayarı fişe bağladığınız yerde bir not olarak  400 W 300 W gibi elektriksel ifadeler vardır eğer orada göremiyorsanız. Kasayı açtığınızda kasaya yapışık bir çok kablonun çıktığı bir kutu var orada yazar.

em0c4n
03-06-2009, 23:32   |  #13  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

hocam hdd'den kastettiğin.. harddisk galiba.. :) yeni farkettim.. harddisk 160 GB.. 2 ye ayrı bnmki.. 90 gb C sürücüsü.. 70 gb D sürcüsü..
Güç Kaynağına Gelicek olursakta : etiketi aynen yazıyorum..

SWITCHING POWER SUPPLY MODELATX- 115V\230V 329W-PIV
Vac- |VOLTAGE |FREQUENCY |
INPUT| 230 V  |50Hz      |

hocam bide.. sanırım problem güç kaynağından olabilir.. yazla birlikte ısınıyo.. dolayısıyla bozulma fln olmuş olabilir.. donma olayları sadece oyun oynarken oluyor.. çok ısınıyo demekki.. çözüm önerilerinizi, değerli yorumlarınızı bekliyorum.. teşekkür ederim tekrardan..

endemik
04-06-2009, 17:49   |  #14  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
81 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Şimdi öncelikle teşekkürler. İkincisi sıcaklıkları speedfan yazılımını yükleyerek kontrol edebilirsiniz. Kasa için 35 derece idealdir. Yani şöyle söyleyeyim 60 ve 60 ın üstünde gördüğünüz rakamlar tehlikelidir. Peki ne yapacağım. Kasayı açıp temizleyeceksiniz. (Fişten sökün güç kaynağını arkadaki düğmeden kapatın. Kartlara pek fazla dokunmadan fanları temizleyin. Eğer ben elimi sürmem diyosanız bir teknik servise götürmeniz ve sorununuzu açıklamanız yeterli olacaktır. Güç kaynağınız bana göre fena değil yani ondan olduğunu sanmıyorum.(300 W ) Benim önerim ses ve ekran kartınızı bir değiştirin.( Yakın çevreden bir bilgisayarcıdan kullanmadığı bir kartı ödünç almayı deneyin.) Sonra xp cd'si ile temiz bir format atın. (bilgilerinizi yedeklemeyi unutmayın. ) Bakalım sonuç ne olacak. Son olarak Ekran kartınızın sürücüsünü kontrol edin. ve Ses kartı driverınızı yükleyin. Ardından hopolör bağlantılarınızı kontrol edin. Gerekirse ses sisteminizin kitapçığından faydalanın. Kartları denedikten sonra eğer düzelirse ekran kartınızı ve ses kartınızı yenilemeniz gereklidir. Eğer düzelmesse bu sefer sürücülerini tam olarak yükleyin. Tekrar olmassa chip online forumda burada yanıtınızı bekliyorum. Umarım açıklayıcı olmuştur.

em0c4n
05-06-2009, 18:25   |  #15  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Teşekkür Ederim.. Söylediklerinizi Yapıcam.. Dönücem Tekrar..

ozhanyasar
06-06-2009, 02:14   |  #16  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
24 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2007

dostum suan benim basımdada oyle bi sorun var.benimki müzik dinliyorum ck güzel bi şekilde sonra baslıyor kesilmeye donmaya cızır cızır ses cıkartıyor:S

endemik
06-06-2009, 15:01   |  #17  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
81 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

sizinki hopörlor kaynaklı gözüküyor. Kablolarını uygun bağladığınıza emin olun. Üreticinin web sitesinden gerekli driverları indirin. Ve bir kez daha deneyin

em0c4n
07-06-2009, 00:10   |  #18  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Tekrar Merhabalar.. PC Temizleme işlemini yaptım.. Formatı bastım.. Ama hâla sonuç aynı.. benimki donanımsal muhtemelen.. bi arkadaşıma sordum powerdan yapar dedi.. ondada böyle bi sorun olmuş dahA önce.. ama ye bnmki powerdan değilse? boşuna para harcamak istemiyorum. gerekli driver,donanım hepsi tam.. donanımlarımda problem war.. power'ın bozuk olup olmadığını nasıl anlarım? biostan bi değişiklik yapsam sorun değişir mi? ayrıca powerların piyasası ne kdar ? $?? TŞKRLER..

endemik
07-06-2009, 11:24   |  #19  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
81 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Powerınız bozuk olsa sistem düzgün çalışmaz. 300 W powerınız var. Sıcaklıkları kontrol ettiniz mi ? Speedfan yazılımı ile.  Yani powerınız bozuk olduğunda sisteminiz aşırı yük altında kendini kapatır veya reset atar. En belirgin bulgular bu şekildedr. Sorunuz donaımsal ancak daha öncede belirttiğim gibi, önce bi ses kartınızı bi yakın çevrenizde bilgisayardan anlayan bir kişi tarafından destek alarak değiştirin. Ekran kartınızıda aynı şekilde deneyin. Eğer sonuç değişmesse power üzerine yüklenin. Ama bu adar uğraşacağınıza bir teknik servise de götürebilirsiniz.

em0c4n
08-06-2009, 02:08   |  #20  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Tamam.. Yarın Bi Gösteriyim Servise.. Tekrar Yazıcam Buraya Sonuçları..

maynards
08-06-2009, 17:34   |  #21  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
45 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

havalar çok fena kasanın soğutmasından emin olmak gerekiyor ve gerekirse harici ucuz olanlarından bi fanla kasayı dıştanda soğutmak faydalı olacaktır (kasa içine etki edebilecek şekilde) ve bu tür sorunları yazmadan önce eldeki olanaklarla örneğin hoparlörden ses geliyor hoparlörü başka bir pc de veya kasanıza başka bir hoparlör gibi kablo, ses kartı vs. yapabileceğimiz basit kontrolleri yapıp buraya bilgi yazarsak tecrübeli arkadaşlar daha iyi yardımcı olacaktır.

em0c4n
08-06-2009, 23:48   |  #22  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

PC'yi Küçük Odadan Salona Taşıdım.. Salon Küçük Odaya Göre Daha Müsait.. Kasa Hava Alabilecek şekilde yani.. Bugün Pes 09'u kurdum.. 1-2 el sorunsuz oynadım.. daha sonra diğer oyunlarıda denedm.. onlarda çatır çatır çalışıyo.. ses sorunuda ortadan kalktı.. çok saçma ama sorun PC'nin küçük odada olması mı.. ://

endemik
09-06-2009, 17:25   |  #23  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
81 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Sorun bilgisayarın hava alamaması olabilir. Size dediğim gibi sıcaklık değerlerini kontrol ettiniz mi ? Değerleri iki odada iken buraya yazın biz de ona göre yorum yapalım. Sorununuzun çözeldüğüne sevindim.

Turhost