intel Core İ3 çekirdek hızı

koc06
26-04-2011, 21:37   |  #1  
koc06 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

 

[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us

arkadaşlar resimdede görüldüğü gibi core i3 işlemcide çekirdek hızı neden düşük görünüyor.

cevaplarınızı bekliyorum.Beni aydınlatır mısınız

black_flood
26-04-2011, 22:00   |  #2  
black_flood avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 152
5,190 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

amd sistemlerde cool quilet diye geçiyor bu özelliğin intellerdede step by step diye zararı yoktur tam aksine çok faydası vardır. saat hızını düşürerek işlemcinin gerekmeyen özelliklerini kapatarak yıpranma miktarını en düşük değere çeker. bu sayede işlemci ömrü 4 sene diyelim mesela az yıprandığı 5.5 sene rahat gider gibi.

istersen o özelliği kapatabilirsin ama tavsiye etmem stabilitesi bozuluyor belli bir süre sonra işlemcinin.

koc06
26-04-2011, 22:03   |  #3  
koc06 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

yani diyorsun ki iş yoğunluğuna bağlı.İŞ olursa hızlanıyor ,iş olmazsa düşük seviyelerde gerektiği kadar hızla işini yapıyor yani

Erşah
26-04-2011, 22:07   |  #4  
Erşah avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 11
2,183 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Aynen öyle.Core i serileri ve önceki serilerin büyük bölümü böyle çalışıyor.hızlarını düşürerek enerji kullanımını azaltıyorlar ve dayanma süresini arttrıyorlar.

rap1997
26-04-2011, 22:41   |  #5  
rap1997 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
737 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

tutbo boostun değişiği kısaca jr.turbo boost

10ur53
03-10-2011, 17:01   |  #6  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2011

kardeşm windows 7 de şöyle bi sorun war.windows7 işletim sistemi 32 bitliği attığında işlemcinin performansını ve remin performansını yarı yarıya kullanıyo.mesela 4 çekirdekli işlemcinmi var bunu 2 çekirdeğini kullanıyo 4 gb ram inmi var bunun 2 gbsini kullanıyo.onun için windows7 de 64 bitlik işletim sistemini öneriyoruz.